View Full Version : De Limburger zijn smalle bumper Edition One.
Pages :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
De Limburger
06-11-2009, 00:26
Dat is dan ongeveer een 80-90euro schat ik dan?
Daar zit ik nog ruim onder dus dan hoef ik ze niet persé uit de US of A te laten komen.
Gr Ronnie en bedankt voor het meedenken.
breadfan83
06-11-2009, 00:28
Dat is dan ongeveer een 80-90euro schat ik dan?
Daar zit ik nog ruim onder dus dan hoef ik ze niet persé uit de US of A te laten komen.
Gr Ronnie en bedankt voor het meedenken.
67 euro en een paar centen. ;)
Maar we bespreken het wel effe via PB verder.
De Limburger
06-11-2009, 10:56
Komt helemaal in orde..
Gr Ronnie.
De Limburger
06-11-2009, 12:17
Zo net even snel gekeken hoe dat werkt dat polijsten, voor mij was dit logo het eerste wat ik gepolijst heb.
Vind het aardig goed gelukt, ik wilde het niet al te glanzend hebben aangezien dat in mijn ogen niet mooi is tenopzichte van de oliedop.
Hier wat foto`s bij het praatje.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0144_142465.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0145.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0147.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0150_856606.JPG
Gr Ronnie
Ik zou kijken dat je of een andere ontluchting (kleiner) plaats of die slang achterlangs probeert te leggen. Zo doet ie de complete kleppendeksel te niet.
Het begint wat te worden zo! :thumbup:
De Limburger
06-11-2009, 12:26
Ja daar ben ik ook al mee bezig, even een geschikte slang zoeken.
En een buisje lassen op het werk zodat dat plasticke ding weg kan.
Want zonder die slang is het inderdaad mooier ja.
Gr Ronnie
logootje staat erg mooi zo:thumbup:
De Limburger
06-11-2009, 12:49
Ja ik ben er ook erg tevreden over, het blinkt in de zon toch aardig, ik ben blij als de motor straks in de wagen hangt.
Hahaha.
Gr Ronnie
De Limburger
06-11-2009, 13:34
Zo de Magnecor kabels zijn gekocht en betaald, zo goedkoop haal ik ze nergens uit.
Hoop ze volgende week binnen te hebben.
Gr Ronnie
sciroccoGTII
06-11-2009, 15:14
Maak je ze dan niet weer met tyraps aan elkaar vast? ;)
Slaan ze eerder door je kunt beter orginele afstandklemmetjes gebruiken je mag in principe nooit bougiekabels tegen elkaar aan liggen hebben.. Persoonlijk zou ik gewoon de beru laten zitten ik heb nogal slechte ervaringen met die silicone `race`kabels..Deze slaan veel eerder door als orginele is mijn ervaring uit de cross.
Verder goed bezig. Ik heb op mijn kleppendeksel gewoon een alu bochtje gelast voor de carterontluchting werkt prima. (kleppendeksel is wel heel slecht te lassen is gietaluminium en volgens mij een iets andere legering als normaal maar al met al is het wel te doen.) Of je pakt die van een nieuwer type G60 zo`n vierkant bakje ook alweer wat netter dan de ronde. Of je draait er gewoon een nippel met moer in. Zijn zat oplossingen dus.
Succes met het afronden van je project :thumbup:
Zo dat ziet er alweer keurig uit zeg. En die dop zal ik eerlijk over zijn. Ik had er eerst zwaar mijn bedenkingen bij maar achteraf helemaal geen rare keuze, het staat erg goed!
Drify_mk1
06-11-2009, 16:08
zo erg netjes hoor! :thumbup:
De Limburger
06-11-2009, 16:14
Dankje. Wim, ik ga inderdaad dat wel op lossen met de ontluchting, en bij de nieuwe kabels ziteen afstandklemmetjes bij geleverd als ik me niet vergis.
Bedankt voor de info.
Gr Ronnie
De Limburger
06-11-2009, 16:16
Zo dat ziet er alweer keurig uit zeg. En die dop zal ik eerlijk over zijn. Ik had er eerst zwaar mijn bedenkingen bij maar achteraf helemaal geen rare keuze, het staat erg goed!
Ik denk dat het gewoon ligt aan de rest van de aankleding van de motor, waardoor dit niet verkeerd uit ziet.
Op een standaard blokje zou dit niet staan nee, maar aangezien de kleuren niet ver uit elkaar liggen staat dit inderdaad niet verkeerd.
Gr Ronnie :thumbup:
sciroccoGTII
06-11-2009, 17:23
Uuh ik denk dat jij me met iemand verwisselt.. :redface: Ik heet geen wim..
De Limburger
06-11-2009, 17:46
Ohw sorry hahaha..
Gr Ronnie
CleanedCordoba
06-11-2009, 18:13
netjes man dat logo zo stuk beter :D
De Limburger
06-11-2009, 18:21
Dankjewel, ben er inderdaad blij mee. Nog een paar kleine details en dan ben ik helemaal tevreden.
Gr Ronnie
Hoi, ik ben Wim! ;)
Maar ik cross(te) ook met een Scirocco, daardoor de verwarring waarschijnlijk.. ;)
Je bent goed bezig zeg ik! ik ga vanavond maar eens beginnen aan mijn motor, want als ik dit zo zie krijg ik er wel zin in! ;)
Hoi, ik ben Wim! ;)
Maar ik cross(te) ook met een Scirocco, daardoor de verwarring waarschijnlijk.. ;)
;)
ook het eerste wat in mij opkwam idd ;)
ronnie is er zo druk mee dat alles om hem heen vertroebelt :D
De Limburger
06-11-2009, 18:57
Hahaha, ja inderdaad, sorry foutje kan gebeuren zolang ik ze hier maak kost het me niks, als ik maat geen fouten maak onder het bouwen, dan kan het nog eens duur worden hahaha..
Wim, succes met bouwen he!! En vooral veel foto`s maken.
Gr Ronnie
cloontje
06-11-2009, 19:05
Ziet er toppie uit Ron!
Gr
De Limburger
06-11-2009, 19:47
Wij zien ons vanavond he...
:beer2: :beer: :cheers: :thumbup:
Moet ook gebeuren he, anders is het leven ook zo saai hahahah.
Gr Ronnie
breadfan83
06-11-2009, 22:40
Mooi zo Ronnie!
Ben er niet meer aan toegekomen om je die sites door te linken. Kom net terug van This is it, wat geweldig!! :eek:
Morgen heb ik overdag vrij, dus ik stuur ze je effe door, kun je je verlanglijstje opmaken. ;)
De Limburger
06-11-2009, 23:01
@Breadfan:
Weet niet wat "this is it" is maar het zal inderdaad leuk zijn geweest.
Ik hed toch die andere Magnecor kabels laten komen, maar stuur me toch maar die andere site`s ook maar door. Dan kan ik inderdaad eens neuzen en wat nieuwe spullen uitzoeken.
Moet nog een brandstofregelaar hebben.
Gr Ronnie
breadfan83
06-11-2009, 23:04
This is it is die film over Michael Jackson's geplande laatste tour. ;)
Morgen in de loop van de middag stuur ik je alles effe door. Ben benieuwd hoe die kabels gaan bevallen! Misschien is het ook een idee om gelijk de massakabels te vernieuwe en upgraden.
De Limburger
06-11-2009, 23:10
Ja dat is nog geen stom idee ja.
Zal er aan denken, en nu weet ik ook ik wat "This it is" is hahaha.
Gr Ronnie
sciroccoGTII
06-11-2009, 23:40
Ach ronny iedergeval een overeenkomst met wim heb ik wel...ik cross(te) ook met een scirocco ;)
De Limburger
07-11-2009, 11:36
Ja daarom dacht ik ook dat jij wim was hahaha, maar goed het is opgelost nu, nu maar weer lekker verder over het Golfje..
Gr Ronnie
De Limburger
07-11-2009, 11:37
Gisterenavond is de waterpomp en oliepomp besteld geworden. (Cloontje bedankt)
Nu kan ik daar nog op wachten en dan even erop bouwen, dan is de motor compleet.
Gr Ronnie
De Limburger
07-11-2009, 16:37
Nou als alles goed is heb ik binnenkort mijn verstelbare brandstof regelaar ook thuis, dat is ook denk ik echt het laatste wat ik nog verander aan de motor, ik denk dat ik dan toch genoeg heb veranderd aan de motor.
Dit is allemaal gedaan nu,
Opgeboort 82,51mm + kompleet gereviseert
Mahle zuigers van een Audi 2E
Koprevisie + bewerkt
Nokkenas van Katcams 272Gr.
Verstelbaar nokkenastandwiel
Magnecor bougiekabels
Lichter vliegwiel 3.1Kg
Hartmann spaghettie
Chip van Bolku Tuning
Open luchtfilter van JR Filters
Rest alleen nog de verstelbare brandstofdrukregelaar.
Meer dan genoeg, als dit straks gaat draaien dan hoop ik toch dat hij een stuk feller is als eerst.
Gr Ronnie
Na al die aanpassingen geen chip op maat?
Ik ben benieuwd, gaat ie nog op de bank?
De Limburger
07-11-2009, 17:00
@ René:
Chip op maat gaat bij deze motor alleen als hij wordt omgebouwd naar G60 digifant I computer, en een gedeelte kabelboom moet dan worden vervangen, ik heb met JD Engineering gebelt en gemailt maar deze Digifant II computer is schijnbaar niet goed te mappen.
En ik weet dus echt niet hoe ik die ombouw zou moeten doen.
Er zijn verschillende pinnen die niet gebruikt hoeven te worden en ik weet dat de L-klep er tussen uit gaat, Met de computer van de G60 zou deze motor inderdaad op maat nog beter afgesteld kunnen worden.
Maar ja ik probeer het eerst zo en als het niet goed werkt dan bou ik hem dan wel om, misschien dat Jeroen Dik mij er meer info over kan geven.
@ Arne:
Ik wil zeker met de wagen op de bank om te kijken wat het nu opgeleverd heeft, ik denk dat ik bij Erik Botman op de bank ga aangezien ik daar al in het systeem sta.
Gr Ronnie
De verleiding van de biertjes gister was weer te groot om aan me motor te beginnen ;) maar ik ga ook zeker foto's maken!
Als je naar Erik gaat, dan kom ik ook wel even langs.
Het is tenslotte bij mij in de buurt, en kom er ook wel vaker! :)
De Limburger
07-11-2009, 19:36
Oke dan laat ik je wel wat weten, kun je komen kijken.
Gr Ronnie
De Limburger
08-11-2009, 10:10
Zo heb dus met Breadfan even gezocht op een paar USA site's en ben bijna zeker dat ik dus achter een paar weken een instelbare benzinedrukregelaar thuis heb liggen.
Het is er eentje van het type die op de plaats van de oude komt te zitten.
Dus lekker makkelijk, kan eigenlijk niets verkeerd gaan.
Hier even een foto`tje ervan.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/Benzinedrukregalaar.jpg
Gr Ronnie en Breadfan alweer bedankt he.
De Limburger
08-11-2009, 12:00
Dit is mijn laatste nieuwe aankoop, een nieuwe schroefset van AP, hier de foto ervan.
Gr Ronnie
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/B1LwHBGkKGrHgoOKkEjlLmM-TBKeU3wcRg_12.jpg
loterij gewonnen?;):D
mooi spul allemaal:thumbup:
De Limburger
08-11-2009, 12:09
Hahaha ja bijna, je moet gewoon goed je oogjes open houden en zoals ik nu toch thuis lekker een paar dagen vrij heb dan ben ik alleen maar aan het speuren op ebay naar koopjes, en deze kon ik niet voorbij laten gaan.
Gr Ronnie
riendert
08-11-2009, 12:12
@ René:
Chip op maat gaat bij deze motor alleen als hij wordt omgebouwd naar G60 digifant I computer, en een gedeelte kabelboom moet dan worden vervangen, ik heb met JD Engineering gebelt en gemailt maar deze Digifant II computer is schijnbaar niet goed te mappen.
En ik weet dus echt niet hoe ik die ombouw zou moeten doen.
Er zijn verschillende pinnen die niet gebruikt hoeven te worden en ik weet dat de L-klep er tussen uit gaat, Met de computer van de G60 zou deze motor inderdaad op maat nog beter afgesteld kunnen worden.
Maar ja ik probeer het eerst zo en als het niet goed werkt dan bou ik hem dan wel om, misschien dat Jeroen Dik mij er meer info over kan geven.
@ Arne:
Ik wil zeker met de wagen op de bank om te kijken wat het nu opgeleverd heeft, ik denk dat ik bij Erik Botman op de bank ga aangezien ik daar al in het systeem sta.
Gr Ronnie
Kom ook wel eens bij erik Botman, top kerel met veel ervaring!
De Limburger
08-11-2009, 12:19
Klopt weet inderdaad heel veel, hij heeft zelf ook veel met 8v GTI gewerkt, ik ben al eens bij hem op de bank geweest dat is me goed bevallen dus daarom dat ik weer naar hem toe ga.
Gr Ronnie
Mister Cool
08-11-2009, 12:37
Mooi spul allemaal weer ronnie :thumbup: .
De Limburger
08-11-2009, 12:53
Dankje Marco, de geldboom had weer wat blaadjes, dus die heb ik er snel weer vanaf gehaald, het is namelijk herfst he..;)
Gr Ronnie
rallyegolf driver
08-11-2009, 13:29
Ronnie,
Ik vraag me iets af hè:
Waarom heb je 2,0 ltr in je onderschrift staan? Je hebt een boring van 82,5 en een slag van 86,4. Dan kom ik uit op een slagvolume van ongeveer 1850cc... Dus is het een 1,9ltr.
Of heb je ook een andere krukas geplaatst van een 2,o?
De Limburger
08-11-2009, 14:03
ow sorry ff aanpassen, gelukkig zijn er nog mensen die opletten.
Gr Ronnie
De Limburger
08-11-2009, 16:15
Net nog even aan een andere PF gewerkt, maar moet zeggen die liep niet zo goed als hoe die van mij liep met een kapotte motor hahah..
Even nieuwe lambda erin gezet en de motor netjes afgestelt, loopt nu een stuk beter maar blijf erbij hij mist ergens vermogen.
Zal wel komen door de kilometerstand.
Verder blij dat er weer een Gti-tje goed opweg is..
Gr Ronnie
De Limburger
08-11-2009, 20:58
AAAAAAAHHHRRRGGGG Ik wil zo graag die motor in bouwen he....
Boh niet meer normaal, kan echt niet meer wachten.
Gr Ronnie
cloontje
08-11-2009, 21:22
doe toch een rustig man!! idioot!! hahahaaha
De Limburger
08-11-2009, 21:24
Hahaha,,Komt goed cloontje.. komt goed..
Gr Ronnie
De Limburger
09-11-2009, 15:52
Zo net even gemailt in mijn klompenduits, naar de firma van Ebay wat die schroefsetjes doet verkopen, hij word morgen op zijn laatst woensdag verzonden.
Dus ik denk dat het vrijdag altijdt wel binnen zal komen.
Ik ben benieuwd.
Gr Ronnie
De Limburger
09-11-2009, 17:49
Net nog een mailtje ontvangen, morgen gaan de Bougie kabels verzonden worden dus die zullen dan ongeveer woensdag wel aankomen, als alles goed gaat natuurlijk.
Heb ik tenminste weer iets te doen.
Gr Ronnie
De Limburger
10-11-2009, 17:31
Net nog eens gebelt, met de velgenboer, maar nog steeds geen vooruit gan de man is gevelt met een flinke griep, ja beterschap zal ik dan maar zeggen he..
Hoop dat het niet te lang meer gaat duren.
Ook is net Bolletje28 bij mij geweest die kwam even in reallife checken hoe het motortje eruit zag.
Ik kreeg in iedergeval een complimentje van hem en ook hij was erg benieuwd hoe het blokje gaat lopen en presteren.
We zien ons nog wel Bolletje..
Gr Ronnie
De Limburger
10-11-2009, 22:21
Morgen op het werk even een nieuwe Lambdasonde bestellen, zodat ook die kan worden vernieuwd, zaterdag ga ik de uitlaat even lassen zodat de lasmoer voor de Lambda er netjes inzit.
Nu heb ik een vraagje,
Kan ik de Lambdasonde gewoon ergens in lassen of is het beter hem in 1 van de uitlaatbuizen van het spruitstuk te zetten, net na de cillinderkop?
Of op de plaats waar er 2 van de 4 buizen zich combineren naar 1?
Of helemaal op het einde waar dan weer 2 buizen 1 eindpijp word.?
Spruitstuk van mij is een Hartmann 4-2-1 systeem.
Ik hoop dat jullie het snappen, ik zelf denk dat ik hem het beste kan lassen net voor dat de twee buizen zich mengen naar 1 zodat ik de meting doe van 2 cillinders
Gr Ronnie
waarom wil je een meting hebben van 2 cilinders als je een 4 cilinder hebt?
sciroccoGTII
11-11-2009, 00:16
idd dan krijg je in principe een vals beeld..op het einde monteren dus waar de 4 samenkomen ;)
De Limburger
11-11-2009, 07:04
Oke dan weet ik dat.
Bedankt voor de info: Ik dacht dat je dan juist een beter beeld kreeg omdat in principe de uitlaatgassen schoner zijn als het maar van twee cillinders afkomt, maar goed verkeert gedacht dus.
Gr Ronnie.
martiepartie
11-11-2009, 08:29
Oke dan weet ik dat.
Bedankt voor de info: Ik dacht dat je dan juist een beter beeld kreeg omdat in principe de uitlaatgassen schoner zijn als het maar van twee cillinders afkomt, maar goed verkeert gedacht dus.
Gr Ronnie.
Dat denk je wel goed :thumbup: , maar dan meet je niet goed :shake:
Je moet de totale hoeveelheid gas meten om een betrouwbare meting te kunnen doen. Als je maar de helft van het volume meet, geeft de lambda ook een verkeerde meting en krijgt de ECU een verkeerde waarde :thumbup:
De Limburger
11-11-2009, 18:37
Ok bedankt heren, Weer iets bij geleerd.
Vandaag een pakketje binnen gekregen voor Ronnie Meuleners, haha.
En dit zat erin,.
Een doosje van Magnecor, met 8,5mm siliconenkabels.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0137_843061.JPG
En zo ziet dat er nu uit.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0139_363050.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0141_507764.JPG
Gr Ronnie
sciroccoGTII
11-11-2009, 18:59
En daarom zou ik het ook bij de orginele bougiekabels houden, die hebben als het goed is allemaal dezelfde lengte en dus dezelfde weerstand ;)
Maar evengoed veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)
breadfan83
11-11-2009, 19:06
Dezelfde lengte? Dat heb ik in volgens mij geen enkele mk2 gehad, dus denk niet dat dat wat uitmaakt. De weerstand kun je ook op een andere manier aanpassen.
Ziet er goed uit Ron! Zaten die klemmetjes er ook gelijk bij?
Pas trouwens wel op met olie morsen. Wat ik heb onthouden is dat silicone kabels en slangen maar slecht tegen olie kunnen als ze daar niet tegen behandeld zijn, en meestal zijn ze dat niet. ;)
De Limburger
11-11-2009, 21:51
Inderdaad ja mijn originele Beru kabels zijn ook allemaal van verschillende lengte. En in mijn ogen zullen ze zeker beter zijn dan de originele wat op de markt te koop zijn, anders zouden ze ze niet maken.
En het ook wil ook wat, en ik ben er tevreden mee en dat is het belangrijkste hahaha.
Breadfan:
Gelijk heb je met die olie ze kunnen er niet tegen staat ook in de beschrijving.
En de klemmetjes zaten er gewoon bij.
Gr Ronnie
de weerstand word op een andere manier bepaald/geregeld hoe moet je het noemen als door de lengte,heb nog geen een auto gezien waar alle bougiekabels een lengte hadden.
ziet er goed uit ronnie:thumbup:
De Limburger
11-11-2009, 22:15
Nokkenastandwiel laat even op zich wachten, was iets verkeert gegaan met de verzending, kan gebeuren.
Hoop deze week eigenlijk de schroefset ook binnen te krijgen en anders maandag.
We zullen zien.
@ De Pul:
Bedankt he...ben er zeer tevreden mee.
Gr Ronnie
blok ziet er super uit op de foto's :thumbup:
De Limburger
11-11-2009, 22:30
@Mitta:
Als het goed is ziet het er straks in het echt ook goed uit. :thumbup:
Gr Ronnie
Der Ghopmeister
12-11-2009, 07:12
:thumbup: :thumbup:
sciroccoGTII
12-11-2009, 12:40
hmm toch vreemd elke keer als ik nieuwe kabels haal krijg ik alle delzelfde lengte..en deze gebruiken ze bij postma motorsport ook..en daar worden toch wel echt hele serieuse motoren gebouwd ;) (en zelf een soortgelijk blok in crossauto liggen)
Op welke manier wordt dan de weerstand aangepast?
hmm toch vreemd elke keer als ik nieuwe kabels haal krijg ik alle delzelfde lengte..en deze gebruiken ze bij postma motorsport ook..en daar worden toch wel echt hele serieuse motoren gebouwd ;) (en zelf een soortgelijk blok in crossauto liggen)
Op welke manier wordt dan de weerstand aangepast?
klopt wat je zegt,bij postma zetten ze ze zelf in elkaar.
maar bij een autospecifieke set is de weerstand op hetzelfde niveau gebracht door de dikte van de kern.is me op school uitgelegd hoor,ik bazel gewoon een leraar na nu:lmao:
klopt wat je zegt,bij postma zetten ze ze zelf in elkaar.
maar bij een autospecifieke set is de weerstand op hetzelfde niveau gebracht door de dikte van de kern.is me op school uitgelegd hoor,ik bazel gewoon een leraar na nu:lmao:
:goodpost:
sciroccoGTII
12-11-2009, 17:31
Bedankt voor je uitleg :thumbup:
Ik bouw mn motoren met ondersteuning (mechanische bewerkingen) van postma. En de meeste onderdelen dus ook..en ach ja het zijn mn buurjongens dus dan ga je niet zo snel ergens anders heen..
De Limburger
12-11-2009, 21:46
Ik kreeg vanmiddag van Cloontje een belletje dat er een pakketje bij hem was binnengekomen. Ik natuurlijk helemaal blij, het kon of het verstelbaartandwiel zijn of de SML's natuurlijk.
Eenmaal bij hem aangekomen direct het doosje open getrokken hahaha,.
En dit zat erin.
Een mooi verstelbaar nokkenastandwiel. incl gradmesser. van RTE Sport
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0648.JPG
En dat ziet er zo uit op de motor. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0652.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0653.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0654.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0656.JPG
Jammer van de dikke luchtslang maar die zit daar nu eenmaal.
Verder ziet het er erg goed uit, al zeg ik het zelf.
Gr Ronnie en Cloontje bedankt he.. :thumbup:
breadfan83
12-11-2009, 21:51
Stapje voor stapje... :thumbup:
De Limburger
12-11-2009, 21:59
Komt het einde in zicht hahaha.
Gr Ronnie
cabrio82er
12-11-2009, 22:05
Ziet er goed uit!
Misschien een stomme vraag: Maar is die spanrol in de goede richting gespannen? Ik zal het wel verkeerd zien hoor, dacht dat ie anders zit wanneer alles op spanning is.
Mister Cool
12-11-2009, 22:07
mooi man! Ziet er goed uit, die vuldop staat ook leuk trouwens :thumbup: .
De Limburger
12-11-2009, 22:08
Motor draait rechts om in mij ogen kan hij nu alleem maar vaster draaien.
Maar zal even wachten op meer commentaar en info..
Gr Ronnie
GerardMkIIVR6
12-11-2009, 22:08
Super netjes project Ronnie hele gave nette motor respect.
VwGolfMK2VW
12-11-2009, 22:22
damn, heb het even doorgelezen, hier word goed werk verzet :thumbup:
De Limburger
12-11-2009, 22:28
GerardMkIIVR6: Bedankt en nog meer respect van mij naar jou kant want wat een dikke wagen heb jij..
VwGolfMK2VW: Dankje kost ook genoeg tijd geld en vooral bloed zweet en tranen.
Gr Ronnie
GerardMkIIVR6
12-11-2009, 22:32
Dank je man.
sciroccoGTII
12-11-2009, 22:37
Volgens mij moet ie ook de andere kant opgespannen worden..maar kun je heel snel even controleren door even het afdekkapje proberen te monteren..als ie de verkeerde kant opgesteld staat past deze namelijk niet.
De Limburger
12-11-2009, 22:40
Heb hem net even verdraaid aangezien er in de vraagbaak staat," span de riem op door de spanrol neer rechts te draaien."
Dus dat hebben we nu gedaan. Nu staat de spanrol bijna helemaal bovenaan.
Het zal nu wel goed zijn dan.
Gr Ronnie
De Limburger
12-11-2009, 23:00
Nu alleen nog even de benzinedrukregelaar en de olie en waterpomp krijgen dan is de motor klaar.
Gr Ronnie
knedel16vweber
12-11-2009, 23:01
netjes ron, netjes!
groet frank
Bedankt voor je uitleg :thumbup:
Ik bouw mn motoren met ondersteuning (mechanische bewerkingen) van postma. En de meeste onderdelen dus ook..en ach ja het zijn mn buurjongens dus dan ga je niet zo snel ergens anders heen..
okay wij doen veel zaken met postma,als je er weer eens komt doe je ze maar de groeten van pul,haha...
maar on-topic,ziet er heerlijk uit ronnie :thumbup:
De Limburger
13-11-2009, 18:37
Derde opeen volgende dag weer een pakketje, nou zeg maar een Pakket.
En ik ben er erg blij mee.
Hier dan de foto`s
AP Gewindefahrwerke..
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0658.JPG
Ziet er erg goed uit.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0659.JPG
Nu de velgen en de remmen nog en dan is mijn auto weer als nieuw, en misschien wel een beetje beter.
Gr Ronnie
Setje ziet er in ieder geval super uit :thumbup:
Vraag mij alleen af waar die SML's blijven :shake:
breadfan83
13-11-2009, 19:01
Ziet er mooi uit!
Ik ken AP helemaal niet. Is dat wat hoog-niveau spul? Neem tenminste niet aan dat het een 200 euro setje is, gezien je hebt gemazzeld met de prijs.
Edit: Nigel, ik kan evt ook nog een setje laten meekomen. Als jouw setje aankomt, kom ik er wel van af, dus no prob. ;)
Oei, dat ziet er allemaal erg goed uit...... Heel netjes...
De Limburger
13-11-2009, 19:19
Larsv5: Bedankt !!!
Gr Ronnie
Ziet er mooi uit!
Ik ken AP helemaal niet. Is dat wat hoog-niveau spul? Neem tenminste niet aan dat het een 200 euro setje is, gezien je hebt gemazzeld met de prijs.
Edit: Nigel, ik kan evt ook nog een setje laten meekomen. Als jouw setje aankomt, kom ik er wel van af, dus no prob. ;)
Het Chris,
Dat moet je aan Ronnie vragen die SML's zijn voor zijn Golf :rolleyes:
Ik had een set via duitse ebay gekocht voor hem maar ze zijn nog steeds niet aangekomen terwijl ze 11 dagen geleden verstuurd zijn naar een duits adres :shake:
De Limburger
13-11-2009, 19:31
Het komt wel goed en anders ja dan heb ik pech, maar het zal wel loslopen.
Gr Ronnie
JarnoVWPolo6N
13-11-2009, 19:32
Zeer net project! Blokje word mooi aangepakt! Even een vraagje, ik zie dat het verstelbare tandwiel bij RTE vandaan komt, hoe is de service bij RTE je bevallen? Ik kijk zelf namelijk al een tijdje rond bij hun artikelen, maar vraag me af hoe de service er is.
De Limburger
13-11-2009, 19:42
@JarnoVWPolo6N:
Ja het heeft allemaal wat lang geduurt maar ze hadden schijnbaar een foutje in de administratie, waardoor het wat langer duurde maar na een mailtje, had ik het tandwiel binnen twee dagen bij mij thuis.
Dus mag niet klagen.
Gr Ronnie
JarnoVWPolo6N
13-11-2009, 19:47
Dank je voor de informatie Ronnie, weet ik van tevoren enigzins wat voor vlees ik in de kuip heb mocht ik besluiten iets bij RTE te bestellen.
De Limburger
13-11-2009, 20:25
Morgen op het werk ga ik proberen om zelf een oliecatch tankje te maken. Zodat ik de Carterventilatie anders kan laten lopen.
Als het mij niet lukt dan koop ik me er eentje, maar eerst even proberen.
Gr Ronnie
breadfan83
13-11-2009, 21:58
Kwam toevallig laatst nog deze tegen:
http://www.statracing.com/buy/megan-catch-tank.asp
Voor dat geld kun je het zelf amper zelf bouwen. ;)
Wel verstandig trouwens toch zo'n kannetje d'r aan te hangen.
De Limburger
13-11-2009, 22:14
Ja die heb ik op Ebay zien staan, maar ik snap het principe niet ik heb maar 1 aansluiting nodig een lucht filter voor de druk kwijt te komen en een olieaflaat nippel, dus, waarom twee aansluitingen boven op de tank??
Daarom maak ik hem morgen zelf, teminste ik ga het proberen.
Gr Ronnie
breadfan83
13-11-2009, 22:25
Als ik het goed heb moet 'n slang van het kleppendeksel naar dat kannetje. De andere aansluiting is inderdaad voor zo'n filter. De druk kan er dan van af, en de gecondenseerde olie valt dan weer terug in het kannetje.
Wanneer 't kannetje vol is, te zien in dat buisje aan de zijkant, kun je het aftappen met dat "kraantje". Dus twee aansluitingen bovenop, en een aflater onderaan. ;)
De Limburger
13-11-2009, 22:31
Ja in mijn hoofd zit een andere oplossing, hoop dat ik het morgen klaar krijg.
Gr Ronnie
De Limburger
14-11-2009, 17:00
Net de waterpomp en oliepomp binnengekregen van Cloontje.
Nu nog even wat kleine dingen en dan kan die erin..
Gr Ronnie
Net de waterpomp en oliepomp binnengekregen van Cloontje.
Nu nog even wat kleine dingen en dan kan die erin..
Gr Ronnie
Eindelijk, het wordt toch stilaan tijd :thumbup:
Maar je bent goed bezig.
De Limburger
14-11-2009, 17:19
Nu nog de sml's dan heb ik alles binnen haha
Gr Ronnie
gaat lekker zo!! Elke keer als ik naar zo'n mooie nette motor kijk, denk ik altijd van zonde om zo'n ding er in te leggen!! ;)
Maar als hij er eenmaal inligt en je gaat er mee gassen dan heb je hoe het ook wendt of keer schik!!! :cool:
Ja, ik krijg hierdoor meteen zin om aan mijn motor te gaan! :D
Ik heb mijnes onderhand wel gestript, en er zijn wat plannen gewijzigd! ;)
Maar wat is jouw doelstelling qua vermogen? Wat is er van jouw kop bewerkt?
De Limburger
15-11-2009, 03:22
@Wim:
Mijn doelstelling is om een ongeveer 140-150Pk te halen en een 230Nm Koppel, ik weet niet of dat haalbaar is met deze setup? Maar hoop zo rond die waarde`s uit te komen.
Dat is in mijn ogen meer dan genoeg voor een 8v Gti.
Mijn kop heb ik laten uitlitteren, flowen en de in en uitlaat laten vergroten, uitlaat is gepolijst en inlaat is opgeruwd voor de werveling.
Wel de standaart kleppen maar achter de klepzitting is een stuk door gefreesd, zodat er een betere in en uitlaat word gecrëerd.
Ik heb dit laten doen bij een bedrijf wat veel met V8 motoren werkt.
Morgen ga ik even sleutelen aan de motor, waterpomp en steun voor de stuurbekrachtiging monteren en de oliepomp.
Daarna lekker naar de verjaardag van mij petekindje, 1jaar oud hahaha.
Gr Ronnie
brabomk1g60
15-11-2009, 14:28
Motorke ziet er gelikt uit :thumbup:
Denk dat je idd ondertussen wel meer dan genoeg eraan gedaan hebt,
tijd om em terug erin te lepelen :D
martiepartie
15-11-2009, 14:59
Kwam toevallig laatst nog deze tegen:
http://www.statracing.com/buy/megan-catch-tank.asp
Voor dat geld kun je het zelf amper zelf bouwen. ;)
Wel verstandig trouwens toch zo'n kannetje d'r aan te hangen.
Goeie tip man, dit is echt geen geld. :thumbup:
De Limburger
15-11-2009, 16:21
Zo net nog even geklust, even de waterpomp en de oliepomp gemonteert, alleen nog morgen even een paar inbusboutjes halen aangezien ik alles met nieuwe boutjes vast zet, en deze op zijn.
En even de poelie van de oude waterpomp afhalen, aangezien die erg vast zit en ik hem niet los krijg nu.
Ook moet ik me nog even uitvogelen hoe ook alweer de pomp van de stuurbekrachtging zat want ik ben een beetje vergeten hoe die ook alweer zat :confused: .
Maar dat gaat wel goed komen.
Hier twee foto`s van de waterpomp, de oliepomp zit al netjes achter de carterpan.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0660.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0661.JPG
Gr Ronnie.
De Limburger
15-11-2009, 21:18
Zaterdag had ik ook al wat gewerkt aan mijn catchtank voor de carterventilatie, maar aangezien ik niet veel tijd had op het werk heb ik alleen de tank pas afgelast en dit is een probeersel, dus alles is nog niet echt heel erg netjes, morgen ga ik proberen om op het werk nog wat er aan te kunnen doen.
Ik moet namenlijk nog drie gaatjes boren en drie nippels plaatsen.
En twee beugels maken voor de ophanging onder de motorkap.
Ook moet nog het kleine luchtfiltertje besteld worden.
Maar dat is iets voor morgen.
Hoop dat ik het morgen af krijg.
Dan maak ik morgen even foto`s ervan.
Gr Ronnie :thumbup:
De Limburger
15-11-2009, 22:14
Zo net even de nieuwe schijven en blokken gekocht via Ebay, het zijn de Zimmerman 280mm schijven geworden en de EBC Yellow remblokken.
Hoop ze deze week binnen te krijgen. Normaal zou de verzending na drie dagen zijn dus zullen ze vrijdag wel binnen zijn.
Van de week maar eens de fusee's ophalen bij VPC-Autosport, van de G60 incl klauwen en schiijven, maar ja de schijven worden niet gebruikt.
Foto..
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/Zimmerman.jpg
Gr Ronnie
Der Ghopmeister
16-11-2009, 07:26
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
De Limburger
16-11-2009, 11:30
Ja G60 remmen lijken mij meer dan goed genoeg, en het oog wil natuurlijk ook wat.
Gr Ronnie
Renegade
16-11-2009, 11:52
Ik hoop dat je hiermee vooruit kan :thumbup: kreeg geen mooie foto gemaakt van hoe het zit onder de kap.
http://img23.imageshack.us/img23/5663/stuurinrichting.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/9489/stuurinrichting2.jpg
De Limburger
16-11-2009, 12:20
Renegade:
Bedankt. Ik denk dat ik daar wel wat mee kan.
Ik zal vanavond eens even kijken.
Tim bedankt..
Gr Ronnie
breadfan83
16-11-2009, 13:05
Stuurbekrachtiging gewoon weglaten Ronnie, kost alleen maar vermogen.
En zo zwaar is die Golf toch niet, zeker niet in 't sturen met smalle bandjes.
De Limburger
16-11-2009, 14:40
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik weet niet of dat zomaar gaat. Info graag ?Anders denk ik daar wel overna. Want ik heb het niet echt nodig maar het is natuurlijk ook weer fijn.
Ik zie wel wat ik doe.
Gr Ronnie
breadfan83
16-11-2009, 14:42
Als je de stuurbekrachtiging weg laat moet je een compleet stuurhuis van een mk2 zonder stuurbekrachtiging inbouwen. Niet echt veel werk.
Heb het zelf ook in de Golf gedaan, enige dat ik nu nog moet hebben is de dynamo-steun voor een model zonder bekrachtiging. Het gaat ook met de steun die je nu hebt, alleen vind ik dat niet zo mooi uitzien. ;)
Volgens mij zijn de spoorstangen ook anders, maar dat weet ik niet zeker.
De Limburger
16-11-2009, 17:42
Oke dat is me teveel werk haha. Ik bouw wel gewoon de originele er op.
Heb nu toch een tekening er van.
Dadelijk fotos maken als ik thuis ben van het werk. Ik heb het tankje namelijk klaar.
Gr Ronnie
De Limburger
16-11-2009, 20:31
Zo net even de stuurbekrachtigingspomp weer gemonteert, Renegade bedankt voor de tekening daarmee heb ik me goed kunnen helpen.
En even de catchtank gespoten alleen is het dus verkeerd gegaan, de lakken hebben gereageert ik denk dat er eentje wat te oud is geweest.
Maar maakt niks, is maar een probeersel wil hem graag van Alluminium na laten maken.
Is nu aan het drogen zometeen even foto`s maken met het filtertje erop.
Gr Ronnie
Renegade
16-11-2009, 20:56
Mooi :thumbup:
als je nog ergens een tekening van moet hebben geef maar een gil :D volg het project toch bijna dagelijks :P
De Limburger
16-11-2009, 21:08
Hier dan de foto`s van het tankje, de vlekken enzo zijn dus van de reactie van de lakken.
Ik heb nu de filter geplaatst op de plaats waar normaal de aansluitslang zit met die grootte plasticke ronde stop, misschien blijft het wel zo maar die catchtank komt er wel, want anders word het zo vies onder de kap, en met zo'n tankje is dat toch minder.
Foto's
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0664.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0665.JPG
En zo zit het nu, wat in mijn ogen ook niet verkeert is, alleen nog een rode luchtfilter nu dat komt wat mooier uit dan een blauwe.
Morgen even een K&N Filter ofzo bestellen.
Foto`s
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0666.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0667.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0669.JPG
Gr Ronnie
breadfan83
16-11-2009, 21:18
Leuk gedaan. :thumbup:
mk1diesel
16-11-2009, 21:22
ziet er goed uit
je schiet al aardig op zo te zien :D
cloontje
16-11-2009, 21:36
kom maar hier met dat probeersel en dan zorgen we ervoor dat er een knap tankje voor in de plaats komt van RVS.
Gr
De Limburger
16-11-2009, 21:43
@Cloontje:
RVS is ook goed, Zal zorgen dat het bij jou komt, moet waarschijnlijk toch deze week even de remmen komen ophalen hoop ik.
Gr Ronnie
cloontje
16-11-2009, 21:58
@Cloontje:
RVS is ook goed, Zal zorgen dat het bij jou komt, moet waarschijnlijk toch deze week even de remmen komen ophalen hoop ik.
Gr Ronnie
Hoe langer je er mee wacht des te langer het duurt voordat je weer eens kunt "thea baggen" in je waggie.
Gr
breadfan83
16-11-2009, 22:05
Als ie gepolijst moet worden... ;)
cloontje
16-11-2009, 22:07
Als ie gepolijst moet worden... ;)
polijsten moet hij zelf maar eens doen! het kleppendeksel was toch ook aardig gelukt?
Gr
Mister Cool
16-11-2009, 22:08
Mooi gedaan ronnie!
De Limburger
16-11-2009, 22:12
Dank jullie heren, en Chris als het nodig is dan hoor je het wel aangezien ik niet zo'n groote polijstborstels heb is het handig om te weten.
Gr Ronnie
breadfan83
16-11-2009, 22:13
polijsten moet hij zelf maar eens doen! het kleppendeksel was toch ook aardig gelukt?
Gr
Klopt, maar iedereen wil gewoon meehelpen aan 't blokkie. :D
De Limburger
16-11-2009, 22:16
Hahaha, Kom straks maar allemaal helpen bij het inbouwen en starten van de motor, dan zorg ik voor bier...en ranja voor de boppers..
Gr Ronnie :cheers: :beer:
Ziet er allemaal goed uit :thumbup: Ik had de foto's al deels via de hyves van edwin gezien :) Hoezo heb je eigenlijk gekozen voor de 8V blok weer opnieuw op te bouwen en niet een 16V?
De Limburger
16-11-2009, 23:02
Ziet er allemaal goed uit :thumbup: Ik had de foto's al deels via de hyves van edwin gezien :) Hoezo heb je eigenlijk gekozen voor de 8V blok weer opnieuw op te bouwen en niet een 16V?
Omdat iedereen voor een 16v kiest en ik perse de fabrieksmotor in de wagen wilde houden.
En ook omdat ik het een leuke uitdaging vond, om te kijken wat ik nu werkelijk aan vermogen gewonnen heb dadelijk.
Ik heb nu met deze motor ruim 15000Km gereden en miste toch echt vermogen, ik hoop dat ik straks weer echt het vermogen voel en dat beetje meer.
Ps, ken ik jou dan ook als jij edwin kent?
Gr Ronnie
Je ziet het inderdaad weinig dat ze de 8V opnieuw opbouwen. Heeft wel wat.
Ik denk niet dat je mij kent. Ik ken edwin via het werk. Hij heeft een tijd bij ons gewerkt.
De Limburger
16-11-2009, 23:06
En dan al helemaal al niet zoals ik een 8v ben aan het bouwen.
Een ex-collega van edwin oke dan weet ik dat ook weer. :thumbup:
Gr Ronnie
Dat is inderdaad waar. Grondige aanpak, en niet sparen op dingen. Nu maar afwachten tot de eerste start :thumbup:
cloontje
17-11-2009, 09:43
Ik weet zeker dat het blokje goed gaat lopen!
Wanneer gaan we de motor ruimte schoonmaken? ik heb nog fijne cleaner hier staan!
Gr
Ik weet zeker dat het blokje goed gaat lopen!
Wanneer gaan we de motor ruimte schoonmaken? ik heb nog fijne cleaner hier staan!
Gr
Dezelfde als die we gebruikt hebben voor de Steffans :rolleyes:
De Limburger
17-11-2009, 09:48
Haha en jongens hebben we pauze? Anders ik wel. Ja ik heb ook een cleaner. Heb wel net nog een k&n 57i kit gekocht.
Gr Ronnie
Haha en jongens hebben we pauze? Anders ik wel. Ja ik heb ook een cleaner. Heb wel net nog een k&n 57i kit gekocht.
Gr Ronnie
Dat geldboompje moet inmiddels ook wel kaal zijn of niet :D
Ik heb geen pauze maar wel studiedag :) Maar je bent goed bezig, wanneer gaan we dat blok erin leggen?
knedel16vweber
17-11-2009, 11:19
ik ga ook krasloten kopen man! :eek:
Wanneer krijgen we eens foto's te zien van het blok in je auto?
In de motorsteun heb ik nou wel genoeg gezien :D
De Limburger
17-11-2009, 12:14
Hahaha. Ja er moeten nog een paar dingentjes gedaan worden, en dan kan die er in. Ik probeer om volgende week zaterdag vrij te krijgen en dan de motor erin te hangen, maar kan niet zeker zeggen of dat lukt.
Wel heb ik net nog in de G60 fusee's nieuwe wielagers laten plaatsen die kan ik zaterdag ophalen.
En een mailtje gehad van de remmen die zullen morgen of donderdag binnen komen.
Gr Ronnie
De Limburger
17-11-2009, 13:44
Net de luchtfilter binnen gekregen, vanavond ook even de poeilie van de waterpomp monteren die heb ik eindelijk los. Maar zal maar geen foto's meer posten want motor op steun kennen jullie nu wel. Hahaha.
Gr Ronnie
breadfan83
17-11-2009, 14:54
Foto's!!!!!!
De Limburger
17-11-2009, 19:44
Zo even hard door gewerkt, ik heb nu alle riemen erop zitten ook de dynamo zit op zijn oude plaats.
En natuurlijk de filter gemonteert. Nu nog alleen een motorsteun en de bak er tegen aan dan is die klaar, volgens mij dan toch.
Foto's komen zo, laptop heeft beetje kuren.
Gr Ronnie.
De Limburger
17-11-2009, 19:51
Zo hier dan de foto's
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0674.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0675.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0676.JPG
Ziet zo een stuk netter uit vind ik zelf twee filters in dezelfde kleur.
Motor lijkt weer een op een motor nu hahaha..
Gr Ronnie
desnelders
17-11-2009, 20:50
dat is bijna zonde om die te gaan gebruiken binnenkort he :thumbup:
De Limburger
17-11-2009, 21:02
Hahaha ja maar ja het is gemaakt om te gebruiken en niet om aan een steuntje te hangen, maar ik ben wel erg tevreden ja het is erg mooi geworden.
Ik ben er best trots op ja..
Gr Ronnie
corrado-usa
17-11-2009, 21:06
zeer netjes geworden de motor.
eddyvwone
17-11-2009, 21:15
hey jong,
ziet er allemaal netjes uit.
nog ff en dan kunnen we verer aan de mijne.
eerst de jouwe er maar weer ff terug in leggen.
morge eens kijken hoe het er in het echt uit ziet.
en dan weer langzaam in mekaar zetten van je wagentje dat die weer aant lopen komt.
greets eddy
geen distributie kap ronnie?
vet blok zo:thumbup:
De Limburger
17-11-2009, 21:53
@De Pul:
Ik heb er wel een kap overheen alleen aan de onderkant ivm het laag rijden, zodat er geen takken of stenen tegen kunnen komen.
Maar van boven komt geen kap er over heen, wil toch het tandwiel gewoon kunnen zien, het oog wil ook wat.. snappie.
En het is straks makkelijker met afstellen van het tandwiel bij Weytech.
Gr Ronnie
blok ziet er goed uit :thumbup:
knedel16vweber
17-11-2009, 21:58
@De Pul:
Ik heb er wel een kap overheen alleen aan de onderkant ivm het laag rijden, zodat er geen takken of stenen tegen kunnen komen.
Maar van boven komt geen kap er over heen, wil toch het tandwiel gewoon kunnen zien, het oog wil ook wat.. snappie.
En het is straks makkelijker met afstellen van het tandwiel bij Weytech.
Gr Ronnie
steentjes en takjes kunnen raare sprongen maken met 80kmh ;)
maar ik begrijp je punt :D
De Limburger
17-11-2009, 22:05
Ja ik weet wat je bedoelt, maar om eerlijk te zijn heb ik nooit de bovenste kap op mijn distributie gehad, en nooit problemen gehad, dus ik neem die gok wel.
Gr Ronnie
ik moet eerlijk zeggen,ben het met frank eens...
ben er absoluut geen fan van om zonder kap te rijden,je verhoogt(in principe)onnodig het risico van een gebroken riem....
stukje plexiglas erachter lijmen misschien een idee?
De Limburger
17-11-2009, 22:22
Ik zal er eens over nadenken. Gr Ronnie
De Limburger
17-11-2009, 22:45
hey jong,
ziet er allemaal netjes uit.
nog ff en dan kunnen we verer aan de mijne.
eerst de jouwe er maar weer ff terug in leggen.
morge eens kijken hoe het er in het echt uit ziet.
en dan weer langzaam in mekaar zetten van je wagentje dat die weer aant lopen komt.
greets eddy
Dat komt helemaal inorde, en die motor van jou wordt net zo mooi en zeker zo dik als de mijne daar zorgen we wel voor. We zien ons morgen. Gr Ronnie
breadfan83
17-11-2009, 23:37
De kleurencombi is echt gaaf, en die rode kabeltjes kleuren nou super bij de rode oliepan!
Heel mooi blok Ronnie, daar mag je best trots op zijn. :thumbup:
De Limburger
18-11-2009, 10:58
Nu nog even de versnelligsbak schuren en spuiten en dan kan die er ook weer tegen gezet worden. Zaterdag even de G60 fusee's ophalen bij VPC-Autosport, dan kunnen die al op de schokdempers vast gezet worden, zodat het een kwestie van plug and play is voor de montage onder de auto.
Gr Ronnie.
jetta mk1 '82
18-11-2009, 11:51
ziet er heel netjes uit zo ronnie !!
gr. Martijn
De Limburger
18-11-2009, 12:30
Heey Martijn bedankt.
Gr Ronnie
Ga je nou met die 2y bak rijden?
De Limburger
18-11-2009, 20:42
Ja hoezo?
Ik weet dat die erg kort is, maar ik denk dat alleen maar leuk is ivm het accelereren van de wagen.
Hard rijden hoeft niet als die maar snel is bij een sprintje..
Gr Ronnie
Hard rijden mag toch niet :D
breadfan83
18-11-2009, 21:05
Precies, foei bah!
De Limburger
18-11-2009, 21:26
Hard rijden mag toch niet :D
Heb het over sprintjes niet over hard rijden, van 0-50 is ook sprinten. :thumbup:
Gr Ronnie
De Limburger
18-11-2009, 23:08
Als alles goed is kan ik zondag de velgen ophalen. Hoop dat het dan allemaal inorde is. Dan gaan ze direct door naar Mark voor de bandjes.
Gr Ronnie
Mister Cool
18-11-2009, 23:21
Mooi man, schiet mooi op zo! Dat nieuwe filter is ook een hele verbetering :thumbup:
De Limburger
19-11-2009, 19:16
Zo zometeen, krijg ik dan weer eens een pakketje gebracht door eddyvwone, wat weer door Cloontje is opgehaald, man o man dit gaat mij veel biertjes kosten, hahaha
Ik zal zometeen foto`s plaatsen.
Gr Ronnie
breadfan83
19-11-2009, 19:17
Is 't al "zometeen"?
De Limburger
19-11-2009, 19:20
Is 't al "zometeen"?
Hahaha nee,. zal nog wel een half uurtje duren..
Gr Ronnie :thumbup: :screwy:
ziet er al goed uit ronnie . Velgen nog niet terug ? kan ik ze monteren ;)
De Limburger
19-11-2009, 19:45
ziet er al goed uit ronnie . Velgen nog niet terug ? kan ik ze monteren ;)
Je hebt PB :thumbup:
De Limburger
19-11-2009, 22:03
Het was wat erg gezellig, en dus duurde het wat langer, eddyvwone en de vrouw waren even op bezoek en namen een leuk pakketje voor me mee, zoals ik al gezegt had.
En dit zat daar in..
280mm Zimmerman schijven voor mijn G60 remmerij.
En EBC Yellowstuff remblokken.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0678.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0679.JPG
Gr Ronnie
Super :thumbup: Dus het pakketje was toch nog goed aangekomen...
mk1diesel
19-11-2009, 22:15
ziet er goed uit
ik vind die groene al wel netjes remmen, dit zal dan helemaal wel goed moeten stoppen, vooral ism die grote schijven.
goed bezig trouwens!:D
wanneer gaat dat mooie blok erin?
p.s.
mag ik weten wat die yellowstuff hebben gekost?
vroeg me af wat het prijsverschil van die dingen is.
De Limburger
19-11-2009, 22:18
Super :thumbup: Dus het pakketje was toch nog goed aangekomen...
Ja Robbert had het goed geregeld voor mij.
Kost me alleen veel biertjes hahaha..
Gr Ronnie
De Limburger
19-11-2009, 22:19
ik vind die groene al wel netjes remmen, dit zal dan helemaal wel goed moeten stoppen, vooral ism die grote schijven.
goed bezig trouwens!:D
wanneer gaat dat mooie blok erin?
Volgende week vrijdag avond, beginnen met voor werken dus bak monteren enzo, zaterdag erin hangen en zondag Grande Finale.
Teminste dat is de plannig voor nu.
Gr Ronnie
zozo, mooie planning.":thumbup:
lag de mijne er ook maar volgend weekend in, dan was ik blij ;)
De Limburger
19-11-2009, 22:44
Ja het is heel erg spannend moet nog enkele dingen doen, zoals de uitlaat aanpassen en de motorruimte schoon maken maar dat komt wel in orde.
Gr Ronnie
De Limburger
19-11-2009, 23:14
Ja dat moet schijnbaar goed spul zijn, maar ik heb spul van Karcher van het werk en dat is ook echt heel goed spul.
Gr Ronnie
breadfan83
19-11-2009, 23:28
Mooi spul, Ronnie!
mooi spul, maar moet wel eerst goed warm zijn :P
heb nog poosje met red stuf gereden op me Golf 3 toen ... maar zelf dat moest eerst al warm worden voor optimaal gebruik.
keep it up !
De Limburger
19-11-2009, 23:48
mooi spul, maar moet wel eerst goed warm zijn :P
heb nog poosje met red stuf gereden op me Golf 3 toen ... maar zelf dat moest eerst al warm worden voor optimaal gebruik.
keep it up !
Ja dat klopt maar op de site van EBC staat dat ze koud ook al goede remeigenshappen hebben. Dus ik ben eens benieuwd.
Gr Ronnie
@Breadfan:
Ik heb nu eigenlijk alles alleen nog die spulletjes van jou, moet ik nog op wachten, maar dat komt wel goed.
Gr Ronnie
breadfan83
20-11-2009, 00:09
BFI heeft m'n bestelling binnen, dus het is nu wachten op hun. Zodra ik meer weet, weet jij het ook direct. ;)
De Limburger
20-11-2009, 07:43
Breadfan:
Oke bedankt voor de info.
Gr Ronnie
Renegade
20-11-2009, 08:31
Mooie schijfjes :D alleen dan weer jammer dat je ze niet heel erg goed gaat zien achter de bbsjes :tongue:
cloontje
20-11-2009, 09:16
dus nu ga je gvd het blokje erin lepelen zonder mij erbij.
K*t , had ik er nu maar langer over gedaan om de onderdelen te regelen.
Als ik terug ben het eerste wat je doet is even langs knallen bij mij thuis!
Succes
Gr
dus nu ga je gvd het blokje erin lepelen zonder mij erbij.
K*t , had ik er nu maar langer over gedaan om de onderdelen te regelen.
Als ik terug ben het eerste wat je doet is even langs knallen bij mij thuis!
Succes
Gr
Jij moet weer zo nodig naar het buitenland haha
De Limburger
20-11-2009, 09:45
Ik dacht dat jij dan terug was, zondags gaan we starten, kun je daar nog bij zijn dan?
Gr Ronnie
cloontje
20-11-2009, 09:55
nee ga ik niet redden. ben pas in de week 49 ergens terug.
Komt wel goed. zorg maar dat de motorruimte mooi is en dat het motortje snort.
Gr
De Limburger
20-11-2009, 18:24
Komt inorde en veel plezier daar in München, Gr Ronnie
De Limburger
20-11-2009, 22:51
Zo morgen de fusee's ophalen, met de nieuwe wiellagers erin en ook maar meteen nieuwe remslangen gekocht, morgen even mooi zwart spuiten en netjes weg leggen voor volgende week zaterdag.
Ik heb er wel zin in, ook haal ik morgen de nieuwe slang voor de stuurbekrachtiging.
En wil ik graag al beginnen aan het schoonmaken van mijn motorruimte.
Gr Ronnie
Mister Cool
20-11-2009, 23:54
Doe ff rustig, anders past het me straks niet om je motor voor ´t eerst te horen lopen :D
breadfan83
20-11-2009, 23:54
Moest je na het weekend nog hulp nodig hebben, stuur je me maar een PB-tje. 't Weekend ben ik werken, maar volgende week heb ik (helaas) weer veel vrij. ;)
De Limburger
21-11-2009, 16:16
Zo vandaag even lekker bezig geweest met de nieuwe remmen, aangezien ik toch niet meer verder kan met de motor.
Heb ik die maar klaar gemaakt, alles zo ver mogenlijk vetvrij gemaakt, en netjes in de lak gezet.
Schijven op de fusee's gemonteert die al voorzien waren met nieuwe lagers.
De nieuwe blokjes gemonteert in de klauwen, en geprobeert de nieuwe remslangen te monteren, maar dit ging niet want ik ben mijn 11ver sleutel kwijt. Maar dat komt nog wel goed.
Hier dan 3 foto`s.
Deze oude verroeste rommel,gaat plaats maken voor.....
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0680.JPG
Deze mooie nieuwe G60 remmen incl Zimmerman schijven 280mm en Yellowstuff Blokjes van EBC Brakes.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0681.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0682.JPG
Ziet er echt prachtig uit en ik hoop dat dat straks ook super gaat remmen.
Gr Ronnie
De Limburger
21-11-2009, 16:17
Doe ff rustig, anders past het me straks niet om je motor voor ´t eerst te horen lopen :D
Hahaha, ja zorg maar dat je volgend weekend vrij bent haha.. :thumbup:
Gr Ronnie
De Limburger
21-11-2009, 16:17
Moest je na het weekend nog hulp nodig hebben, stuur je me maar een PB-tje. 't Weekend ben ik werken, maar volgende week heb ik (helaas) weer veel vrij. ;)
Komt inorde..Als er iets is dan hoor of in jou geval lees je het wel. :thumbup:
Gr Ronnie
Die setup ziet er wel héél mooi uit! :thumbup:
De Limburger
21-11-2009, 17:06
Die setup ziet er wel héél mooi uit! :thumbup:
Dankje Erik.. :thumbup:
Ziet toch stukken beter uit :thumbup: Ben benieuwd hoe dat gaat remmen...
De Limburger
21-11-2009, 17:16
Ziet toch stukken beter uit :thumbup: Ben benieuwd hoe dat gaat remmen...
Ik zal je eerlijk zeggen, ik ook...ik ben ook benieuwd.
Gr Ronnie
De Limburger
21-11-2009, 17:17
Zo mijn velgen incl de kan ik waarschijnlijk ook morgen halen.
En hier de link van Tyrestretch, waar nu mijn velgen ook op staan.
http://www.tyrestretch.com/8_165_45_R15/
Gr Ronnie
De Limburger
21-11-2009, 18:28
Morgen staat op de planning, of de motor-ruimte of de versnellingsbak.
Dus nog genoeg te doen..
Gr Ronnie
Ziet er weer allemaal netjes uit :thumbup: Heeft die auto zo lang gestaan? dat de schijven er zo uit zien :tongue:
Komt er ook filmmateriaal van de eerste start? :rolleyes:
De Limburger
21-11-2009, 19:48
Ziet er weer allemaal netjes uit :thumbup: Heeft die auto zo lang gestaan? dat de schijven er zo uit zien :tongue:
Komt er ook filmmateriaal van de eerste start? :rolleyes:
Hahaha ja staat nu bijna 3maanden op de bokjes, zonder voorwielen erop, dus dan krijg je die roestvorming toch al snel.
En ja je weet het ik bespaar nergens op..alleen het beste is goed genoeg hahahah..(alleen cheapy bandjes maar ja dat komt door de maat.)
En ja ik probeer als ik er aan denk iets te filmen, maar kan niets beloven.
Gr Ronnie
zjin die grijze of die rode van jou??
wel een lomperik die ze erop heb gelegt want het gele puntje staat nog niet eens in de buurt van het ventiel (zo moet er dus onnodig veel lood in soms).
verder vind ik allebij de wielen er wel dope uitzien zo.
De Limburger
21-11-2009, 19:57
De BBSjes zijn van mij, ik heb nooit geweten dat het gele puntje bij het ventiel moet komen, Veel lood zat er niet op de velgen, komt in orde..
Gr Ronnie
knedel16vweber
21-11-2009, 20:20
(alleen cheapy bandjes maar ja dat komt door de maat.)
je kan ook voor potenza`s gaan ;)
De Limburger
21-11-2009, 20:26
Hahaha ja dat kan maar ik heb nu al 6 banden liggen dus dat gaat hem niet worden..
Gr Ronnie
breadfan83
22-11-2009, 00:18
Nieuwe G60 remmen incl Zimmerman schijven 280mm en Yellowstuff Blokjes van EBC Brakes.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0681.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0682.JPG
Dat mag best ook naar deze pagina ge-quote worden.
Man Ronnie wat ziet dat er mooi uit!!
De Limburger
22-11-2009, 11:19
Ja inderdaad ik ben er erg tevreden over, en je zou bijna zeggen dat de kwaliteit ervan af straalt, en kan niet wachten tot het onder de wagen hangt en ik het eens kan gebruiken.
Gr Ronnie
brabomk1g60
22-11-2009, 12:36
Dat zal de auto wel aardig tot stilstand krijgen die mooie schijfhappers :thumbup:
rallyegolf driver
22-11-2009, 13:40
Ik weet even niet meer zeker wat een remcylinder een 8v heeft, maar is het misschien verstandig om ook direct te upgraden naar een g60 remcylinder van een grotere diameter? dit in combinatie met je schijven, blokken en eventueel nog rvs gevlochten leidingen, dan heb je een remsysteem wat je niet meer herkend tov je oude!
De Limburger
22-11-2009, 17:54
Vandaag flink gesleuteld, ik was begonnen aan het schoon maken van de motorruimte, toen ik daar mee klaar was ben ik begonnen met de slang van de stuurbekrachtiging te vervangen, maar aangzien dat niet lukte heb ik maar de complete stuurinrichting vervangen voor eentje zonder stuurbekrachtiging.
Wat een werk was me dat, maar alles zit op z'n plaats en werkt naar behoren.
Nu ben ik bij Eddyvwone en gaan we als het goed is de velgen straks ophalen, en ook nog weg brengen naar Mark voor de bandjes te monteren zodat ze deze week ergens klaar zullen zijn.
Foto's van het werk komen vanavond nog wel ergens.
Gr Ronnie
Vandaag flink gesleuteld, ik was begonnen aan het schoon maken van de motorruimte, toen ik daar mee klaar was ben ik begonnen met de slang van de stuurbekrachtiging te vervangen, maar aangzien dat niet lukte heb ik maar de complete stuurinrichting vervangen voor eentje zonder stuurbekrachtiging.
Wat een werk was me dat, maar alles zit op z'n plaats en werkt naar behoren.
Nu ben ik bij Eddyvwone en gaan we als het goed is de velgen straks ophalen, en ook nog weg brengen naar Mark voor de bandjes te monteren zodat ze deze week ergens klaar zullen zijn.
Foto's van het werk komen vanavond nog wel ergens.
Gr Ronnie
Ben benieuwd naar de wielkes :)
De Limburger
22-11-2009, 18:33
Hahaha, kun je lachuh ik ook ik hoop dat nu alles goed is gegaan.
Gr Ronnie.
Hier een fototje van hoe ik hem heb gekocht :shake:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/8/9/3/P1010321.JPG
En toen ik hem onder handen had genomen:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/8/9/3/P1010920.JPG
Ben benieuwd hoe hij er straks bij staat :thumbup:
breadfan83
22-11-2009, 19:01
Ah, de motor zit er nog niet in dus?
Je weet het hè, als je het deze week ergens gaat doen, behalve in 't weekend, kom ik wel effe helpen.
En toch die stuurbekrachtiging er uit gehaald, goed zo! :thumbup:
Ah, de motor zit er nog niet in dus?
Je weet het hè, als je het deze week ergens gaat doen, behalve in 't weekend, kom ik wel effe helpen.
En toch die stuurbekrachtiging er uit gehaald, goed zo! :thumbup:
Ronnie kon sowiezo niet met stuurbekrachtiging omgaan. Toen hij de wagen net had opgehaald bij mij had hij al bijna een bocht afgesneden :tongue:
Ronnie kon sowiezo niet met stuurbekrachtiging omgaan. Toen hij de wagen net had opgehaald bij mij had hij al bijna een bocht afgesneden :tongue:
haha,als je het niet gewend bent is het niks idd....
breadfan83
22-11-2009, 19:42
Ik vind het zelf ook helemaal niks. Net in dat noodweer met de auto van m'n pa naar huis gereden, met bekrachtiging, maar je hebt totaal geen gevoel voor wat de auto doet. Rukwinden, regenstormen, stuurbekrachtiging (in een oudere auto) en ik gaan niet samen.
De Limburger
22-11-2009, 20:06
Ja morgen even een nieuwe v-snaar bestellen voor de dynamo en de waterpomp, aangezien die wat ik nu heb dus te lang is.
En morgen even de poelie`s veranderen.
En ja stuurbekrachting is fijn maar ja beetje sturen kan geen kwaad.
En het klopt wat Nigel zegt in het begin was het echt wennen en had ik last van korte bochtjes,..
En chris, de motor gaat er van het weekend in, dus daar heb jij niets aan..
Trouwens wat was die auto eerst lelijk he Nigel, maar met die BBSjes erop en een beetje lager dat scheelt al veel, dus ook ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitzien.
Gr Ronnie
De Limburger
22-11-2009, 21:42
Zo net even de velgen opgehaalt met eddyvwone, en direct weer weg gebracht naar Mark, morgen zullen ze misschien klaar zijn als ze nu eindelijk luchtdicht zijn. Dan kunnen ze hopenlijk na het weekend eens onder de wagen.
Gr Ronnie
De Limburger
22-11-2009, 22:50
Hier dan nog wat foto`s van hoe het golfje er nu bij staat,.....diep triest nog, maar er komt verandering in..Ik heb namelijk ook vandaag het front eruit gehaald ook het subframe gaat nog weg zo kunnen we het blok er makkelijker in schuiven.
Dat scheelt een hoop tijd.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0686.JPG
En zo ziet de motorruimte nu uit alleen nu met een stuurhuis zonder bekrachtiging.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0684.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0683.JPG
Gr Ronnie
Ziet er goed uit :thumbup: De eerste vloeistof zit er al in. Voor de ruiten sproei installatie :) Nu alleen nog KVS en olie :rolleyes: heb je wel vandaag nog beetje geluk gehad met het weer. Want nu is het toch niet meer te doen buiten :eek:
De Limburger
22-11-2009, 23:07
Hahaha nee inderdaad ja, het weer was goed maar nu is het hier honde weer..
Ik hoop dat ik vrijdag. zaterdag en zondag ook redelijk weer heb..
Gr Ronnie
breadfan83
22-11-2009, 23:11
Word je d'r nooit moedeloos van als je de auto zo op straat ziet staan? Hoog, op staal en zonder motor.
De Limburger
22-11-2009, 23:13
Hahahaha jawel, daarom gaan we er vaart achter zetten..
Dan komt het allemaal wel goed.
Maar dit is echt een hopeloos gezicht.
En het is een geluk dat ik weet wat ik in de garage heb liggen, hangen en staan.
Dat helpt om toch gewoon stug verder te gaan.
Gr Ronnie
Haha, als je het niet meer ziet zitten. Even ter inspiratie in de garage kijken, en dan kun je er weer makkelijk tegen aan met zon een blok in de garage :D ik vind wel leuk om zon foto's te zien. Dat er ook nog mensen zijn die gewoon buiten sleutelen. De meesten hebben toch een mooie garage. Ik zelf moet namelijk ook alles buiten doen. Lekker aan de frisse lucht :cool:
De Limburger
22-11-2009, 23:26
Hahah ja ik heb ook een mooie garage alleen ligt die vol met onderdelen en een motor, en dus past de auto er niet meer in, dus dan ben je een beetje verplicht om buiten te spelen hahaha..
Maar na de bouw gaat het schatje weer netjes in de garage staan, warm en droog.
Gr Ronnie
Motorruimte ziet er al een stuk beter/schoner uit zo.
We zien ons komend weekend... eens kijken of we de wagen aan de praat krijgen :thumbup:
Kerel ik maak je de velgen morgen klaar vandaag red ik het niet
De Limburger
23-11-2009, 12:06
Oke bedankt dan weet ik dat.
Gr Ronnie
Pedaalemmer
23-11-2009, 16:41
Sow hoeveel hamers heb je wel niet nodig bijhet sleutelen??
breadfan83
23-11-2009, 16:42
Ik zei toch, in die hele discussie over wat nou wel en niet een torx was, dat we alles maar gewoon hamer zouden noemen.
Ronnie heeft dat geloof ik wat te letterlijk opgevat. :D
Kun je niet genoeg van hebben altijd makkelijk, ligt er altijd 1 dicht bij je in de buurt :D Zonder dat je teveel om je heen moet zoeken :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.