View Full Version : De Pul's Mk2 1.6 Turboot (racer!)
zoals in m'n mk3-topic te lezen is ga ik het over een hele andere boeg gooien.
was dus op zoek naar een witte mk2,liefst dunne bumpers.verschillende de revue gepasseerd maar allemaal of te ver heen,of te duur of gewoon veel te mooi voor mijn uiteindelijke plannen.nou kwam ik gister van de sloop afwandelen,komt er een witte! mk2 met dikke bumpers het terrein ophobbelen om daar zijn laatste rustplaats in te nemen,was het niet dat ik er liep en vroeg wat de planning was.auto bleek afgekeurd te zijn,eigenaar had alvast gebeld naar de sloop,die hadden er 100euro voor over.na lang praten de beste man over kunnen halen om hem voor 150euro aan mij te verkopen.
overgeschreven en in een parkeervak gezet daar,omdat ik met m'n eigen auto was.....ga hem waarschijnlijk morgen even ophalen.
auto is zo op het oog puntgaaf,op een flinke deuk in de passagiersdeur en een diepe kras in de bestuurdersdeur na....
PLANNEN;
1.6 Kompressor blok erin...
dikkere remmerij...
BBS Le-Mans repro's eronder....
hele auto laten spuiten in Alpinweiss,dunne bumpers erop en voor de rest ori.
op de zij en achter ruiten na,die moeten van lexan worden....
binnenkant helemaal leeg,2 leren kuipjes,rolkooi,4 punts gordels en dat is het wel zo'n beetje ;) :D :D
dit is in grote lijnen het plan,exacte details zitten al wel in m'n hoofd maar dat moet nog even uitgewerkt worden :tongue:
foto's volgen als ik hem bij de deur heb :thumbup:
De Limburger
22-10-2009, 19:43
Ik ben benieuwd
Gr Ronnie
jetta mk1 '82
22-10-2009, 19:54
plannen klinken goed !
blokje uit je golf 3 in de golf 2 ?
gr. Martijn
knedel16vweber
22-10-2009, 20:12
haha de pul :D jij blijft ook lekker hobbyen hè!
heerlijk, ben benieuwd ;)
groet frank
CleanedCordoba
22-10-2009, 20:48
plannen klinken goed :D
Der Ghopmeister
22-10-2009, 20:54
:thumbup:
cloontje
22-10-2009, 21:04
dat word weer een knap projectje!
laat de foto's vanaf morgen maar komen!
Succes
Gr
plannen klinken goed :D
En bekend.. alpinweiss, 1.6, racer, leeg, rolkooi, kuipen..
Ik ben benieuwd in ieder geval ;)
@martijn;jups dat blokje gaat verhuizen,die rode begint me iets teveel te rotten en is niet oud genoeg...
@de rest;komt goed allemaal,denk alleen niet dat ie volgend seizoen klaar is....
(helaas)
@misha;hoe bedoel je?
Hee! Das mijn auto, maar dan snel... :cheers:
Hee! Das mijn auto, maar dan snel... :cheers:
haha,nee heb jouwe net bekeken,gaat er niet eens op lijken...
of je moet vanavond alle bekleding,isolatie en dergelijke onnodige shit eruit trekken.....
ik bedoel met leeg ook echt leeg,wil er ook geen halve kooi in.
kan alleen nog niet echt makkelijk een hele vinden.......
Een hele kooi is inderdaad iets wat eigenlijk gemaakt moet worden. De kooi die er bij mij in zit was al lastig te vinden. Soms kom je wel echt zo'n halve tegen, dus zonder kruis of 1 dwarsbuis.
Overigens is er bij mij, vanaf de deuren, ook alles uit. Of ga jij de hemel enzo er ook uit halen? Wordt wel lawaaiig, dat vind ik nu al een beetje bij de mijne.
Een hele kooi is inderdaad iets wat eigenlijk gemaakt moet worden. De kooi die er bij mij in zit was al lastig te vinden. Soms kom je wel echt zo'n halve tegen, dus zonder kruis of 1 dwarsbuis.
Overigens is er bij mij, vanaf de deuren, ook alles uit. Of ga jij de hemel enzo er ook uit halen? Wordt wel lawaaiig, dat vind ik nu al een beetje bij de mijne.
jep,alles gaat eruit :screwy:
ik denk dat ik voor die kooi maar even herrum moet pmen,die zit daar middenin....en jij gebruikt je golf gewoon toch?
die van mij komt als ie af is niet zo vaak meer buiten,vrees ik :D
Ik gebruik de Golf eigenlijk nooit. Heb hem niet nodig, gewoon als hobby om af en toen een rondje te rijden als ik zin heb en een meeting, maar dat duurt nog even.
Ik gebruik de Golf eigenlijk nooit. Heb hem niet nodig, gewoon als hobby om af en toen een rondje te rijden als ik zin heb en een meeting, maar dat duurt nog even.
ik zeg;ook kaalrukken en wat snels erin ;) :cool:
Nou, ik ben benieuwd wat het is en hoe het gaat worden! :thumbup:
GerardMkIIVR6
23-10-2009, 07:41
Heel radicaal Pul heerlijk gaat echt super worden zie het al helemaal voor me.
En die rolkooi kun je zelf wel maken.
Buigapparaat huren en lassen.
Is echt wel te doen.
Gerrit G60
23-10-2009, 07:42
Is een Messink kooi iets voor jou?
Die maakt ze mooi op maat, helemaal volgens wens.
Verder mooie plannen!!!
Groet, Gerrit
geluidoverlast zonder hemel valt best mee.
ga je echt voor de gewichtsracer? dan ook even een gt3 porsche stoeltje erin.
erg gaaf!
MauSeR35
23-10-2009, 10:45
Ruige plannen. En idd, golf 2 is leuker dan 3 :D
Leuke plannen de pul!Je hebt in ieder geval genoeg om je bezig te houden :thumbup:
Ik kan wel een ChroomMolybdeen rolkooi voor je maken! ;)
Moet er meerdere maken, oa in een MK2 :)
Word wel een stoer project!
thanx guys,word idd een echte lichtgewicht-racer,dus geen half beklede racelook o.i.d....
heb elke keer al van die "kleine" projecten en wil nou echt iets drastisch gaan doen,wat niet vaak gedaan word.het is wel de bedoeling dat het kenteken er gewoon op blijft,wil namelijk nog een x naar de Ring,dat kan dan mooi hiermee:D:D ook zal ik er gewoon mee op meetings aan gaan,het is niet de bedoeling dat ie nooit geen daglicht meer ziet....
heb helaas vandaag geen tijd gehad om um op te halen,ga morgenochtend heen...
heb er wel giga veel zin in,heb alleen nog wat ander spul staan wat eerst af moet....
@wim,wat gaat me dat kosten? wil wel een complete he,dus ook met inrijbeveiliging...
(via PM)
pak als je de ring op wil eens een iets duurder schroefsetje( met hardheid instelbaar).. laat het spul eens uitwegen, lichte velgen, grote remmerij...
en een doos spierverslappers, want na een paar ronden heb je kramp in in je kaken van het genieten...
succes!
pak als je de ring op wil eens een iets duurder schroefsetje( met hardheid instelbaar).. laat het spul eens uitwegen, lichte velgen, grote remmerij...
en een doos spierverslappers, want na een paar ronden heb je kramp in in je kaken van het genieten...
succes!
ik ben aan het rondkijken voor racy stuff :D :thumbup:
het gaat nou toch flink geld kosten dus :cool:
maaruh zit al een paar maanden dit voor te bereiden,uit te zoeken en te bespreken,en daarbij viel ook een paar keer dat uitwegen,wat is dat precies,hoe werkt het en wat is het nut?
kan alles wel neertikken, maar er zijn mensen die al eens gedaan hebben..
http://forum.deklassieke912.nl/frm/topic.asp?TOPIC_ID=1560
toppie richard:thumbup:ga me er iets meer in verdiepen.....
werkt echt.. wij hebben het destijds gedaan en hadden toen als enige op de slalom in lelystad een leeg golfje 1 die in een korte bocht zijn achterste binnenste wiel niet lifte.. dus heerlijk vlak en hard door de bochten..
is echt een heel aparte ervaring..( net quattro zeg maar..;))
dus hij ligt ook (nog) strakker op de weg dan? wat ik alleen niet begrijp is als m'n achterkant zometeen helemaal leeg is hoe ik dan de wieldruk gelijk krijg,ik heb immers veeeeel meer gewicht voorin??
accu naar achteren, juiste veren monteren en de juiste voorspanning ( dus niet de standaard schroefsetveren, maar de juiste gewicht veren, kan david bij intrax je alles over vertellen) etc etc.. ik zou het chassis ook doorlassen..
accu naar achteren, juiste veren monteren en de juiste voorspanning ( dus niet de standaard schroefsetveren, maar de juiste gewicht veren, kan david bij intrax je alles over vertellen) etc etc.. ik zou het chassis ook doorlassen..
accu gaat al naar achteren,en carroserie word ook doorgelast,moet hem toch van binnen ook laten spuiten incl. kooi als je dan niet gelijk doorlast ben je gek natuurlijk....dus dat word met je schroefset afgesteld,in principe?
okay,toch eens informeren bij intrax dan,misschien valt het reuze mee whahaha
Klinkt wel erg extreem. :thumbup: Wanneer is ie klaar? :confused:
Klinkt wel erg extreem. :thumbup: Wanneer is ie klaar? :confused:
is ook extreem,denk dat die van jou iets eerder klaar is:D:D:D
@wim,pm beantwoord;)
leuke plannen :D :thumbup:
dit is um dus,ziet er nog niet heel racy uit:screwy:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0182.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0183.jpg
en nog een plaatje op z'n voorlopige rustplaats in onze achtertuin,vind het vrouwtje niet zo leuk,maar daar begin ik onderhand aan te wennen:lmao:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0184.jpg
Racen naar de sloop wellicht :D
dikke bumperts eraf en smalle erop.. scheelt al iets
Racen naar de sloop wellicht :D
:shake: :redface:
@richard,die dikke krengen horen er ook niet op en vind ik persoonlijk niet echt wat.gaan er dus af......
Let op de smilie hè ;)
ja maar sowieso,ik kan wel een hele knappe auto kaal gaan trekken maar hij word toch helemaal opnieuw in de lak gezet. het ging mij erom een roestvrije te vinden en die heb ik nou.ik genereer dus alleen maar kansen voor jou zodat jij de golf die ik eigenlijk wou kopen(kroeps) dik kan maken en voor 2750 weer weg kan zetten :thumbup: :D:D:D
slechts een tip hoor,let op de smileys.....
erg gave basis.. en voor 150 euro, waar hebben we het over (heb vorig jaar ook een manhattan gekocht voor dat bedrag. ook op paar kleine dingen afgekeurd. uiteindelijk weer verkocht in de staat waarin ik hem kocht maar ok, is een makkelijke winstpakker geweest.)
erg gave basis.. en voor 150 euro, waar hebben we het over (heb vorig jaar ook een manhattan gekocht voor dat bedrag. ook op paar kleine dingen afgekeurd. uiteindelijk weer verkocht in de staat waarin ik hem kocht maar ok, is een makkelijke winstpakker geweest.)
dat bedoel ik,alles wat ik niet nodig heb gaat verkocht worden,met een beetje mazzel heb ik hem zometeen voor niks....
Gaaf project. Succes :)
dankje :)
ben al iets verder,heb via pm even met Wim gebabbeld en hij gaat m'n kooi lassen.chroommolybdeen van voor tot achter en langs de zijkanten,de hele reutemeteut dus :thumbup: safety first.... :D
@richard,dat setje was niks,veren voor een audi a3 :rolleyes:
zo dus maar dan met 2 kuipjes:cool:
http://www.bellmannmotorsport.de/images/racingpics/prbmtrainingscar/IMG_0969.JPG
Mooi! ook nog ditte??
http://www.dutchpowertrading.nl/index.php?item=m2&mid=31
dankje,en nee geen hydraulische handrem.....al is dat wel vet natuurlijk:thumbup:
Zo'n kaal interieur maar wel een zacht dash.. bespaar dan ook daarin en monteer een hard dash.
Buiten dat wel een hele dikke look...
en spiegelverstelling en een lelijk stuur:screwy:
dit is ook mijn auto niet,het gaat om het idee:thumbup:
Ja of gewoon een half of geen dash :thumbup:
Dit is ook wel tof imho, kirkey stoeltjes:
http://www.kirkey-europe.com/wolthuis.aspx?productid=522&size=large
http://www.kirkey-europe.com/default.aspx
bedankt voor de tip,denk idd dat ik die ga halen....
geil stukje zitwerk:green:
Geflockt dashboard:)
nope,dat vind ik lelijk...
er komt gewoon een simpel hard dash in,moet alleen nog even kijken hoe en wat want hou straks wel wat montagegaten over vrees ik :redface: kachel,radio,schakelaars en die roostershit....
Dicht zien te maken en dan schuren, plamuren en http://www.easyparts.nl/partpics/0111M4006_hi.jpg
Dicht zien te maken en dan schuren, plamuren en http://www.easyparts.nl/partpics/0111M4006_hi.jpg
dichtmaken?word ie daar zwaarder van? :tongue:
denk dat ik er niks aan ga doen,volgens mij is dat juist wel vet zo'n half dashboard... :screwy:
met een speedboor er nog gewoon 50 gaten bijmaken ;)
Een bussie geel halen dan :D :D
http://www.attractie.info/jpg2007/gatenkaas.jpg
jetta mk1 '82
26-10-2009, 07:33
ben je al begonnen met het leeg halen van de golf ?
gr. Martijn
ben je al begonnen met het leeg halen van de golf ?
gr. Martijn
nope,heb je wat nodig dan??
alles is te koop :D
dankje :)
ben al iets verder,heb via pm even met Wim gebabbeld en hij gaat m'n kooi lassen.chroommolybdeen van voor tot achter en langs de zijkanten,de hele reutemeteut dus :thumbup: safety first.... :D
@richard,dat setje was niks,veren voor een audi a3 :rolleyes:
jammer.. we zoeken weer verder
jammer.. we zoeken weer verder
ja,die gozer had er ook geen verstand van,het kwam van z'n audi a3 af maar volgens hem pasten ze op alle vw's en audi's,had ie via google ontdekt haha....
Je bent van plan de rolkooi uit chroom molybdeen staal te maken... Ik ben verder niet echt thuis in het wereldje van rolkooien ed. maar op school krijg ik wel een hoop materiaalkunde en sterkteleer (HBO Werktuigbouwkunde, voormalig HTS). Daar leren we dat wanneer je de dwarsdoorsnede groter maakt, je een veel betere weerstand tegen buigen krijgt..
Als je dus je rolkooi van Al. buizen zou maken ipv. CrMo buizen, kun je behoorlijk wat gewicht besparen.
Een simpel voorbeeldje wat ik effe heb gezocht op google, had geen tijd om zelf te rekenen:D, luidt als volgt:
Een Al. buis van 60x60x1.5 heeft hetzelfde weerstand moment tegen buiging als een CrMo buis van 40x40x1.5, maar is slechts de helft zo zwaar!!!
Ik weet niet of er Al. rolkooien bestaan, en misschien is dit wel 200% af te raden... Maar als ik jou was zou ik me er even in verdiepen, misschien kan je zo de kant en klare maten over nemen van een reeds bestaande Al. kooi..
Good Luck! :thumbup:
Ik denk dat het chroom voor de "looks" is?
Ik denk dat het chroom voor de "looks" is?
:rolleyes: ....Chroommolybdeen, niet verchroomed :thumbup:
LangeJan
26-10-2009, 16:00
wordt wel dik(snel). En de ring, niet zonder mij :p
:rolleyes: ....Chroommolybdeen, niet verchroomed :thumbup:
Oops :eek: , Google open doet
Er wordt gebruikt gemaakt van chroom-molybdeen stalenbuizen die zeer stevig zijn, omdat deze een hogere treksterkte en elasticiteitsgrens dan "gewone"buis en de constructie hierdoor licht uitgevoerd kan worden, waardoor de raceauto niet te zwaar wordt.
Je bent van plan de rolkooi uit chroom molybdeen staal te maken... Ik ben verder niet echt thuis in het wereldje van rolkooien ed. maar op school krijg ik wel een hoop materiaalkunde en sterkteleer (HBO Werktuigbouwkunde, voormalig HTS). Daar leren we dat wanneer je de dwarsdoorsnede groter maakt, je een veel betere weerstand tegen buigen krijgt..
Als je dus je rolkooi van Al. buizen zou maken ipv. CrMo buizen, kun je behoorlijk wat gewicht besparen.
Een simpel voorbeeldje wat ik effe heb gezocht op google, had geen tijd om zelf te rekenen:D, luidt als volgt:
Een Al. buis van 60x60x1.5 heeft hetzelfde weerstand moment tegen buiging als een CrMo buis van 40x40x1.5, maar is slechts de helft zo zwaar!!!
Ik weet niet of er Al. rolkooien bestaan, en misschien is dit wel 200% af te raden... Maar als ik jou was zou ik me er even in verdiepen, misschien kan je zo de kant en klare maten over nemen van een reeds bestaande Al. kooi..
Good Luck! :thumbup:
alu rolkooien bestaan wel,maar om met alu dezelfde stijfheid te bereiken zul je op hetzelfde gewicht komen ben ik bang voor...
lijkt me niet zo fijn om over de kop te gaan en je alu rolkooi zit als spaghetti om je nek :eek:
@jan,laat het je zeker even weten als ik heen ga,maar dat kan nog wel een paar weken duren.... :D
alu rolkooien bestaan wel,maar om met alu dezelfde stijfheid te bereiken zul je op hetzelfde gewicht komen ben ik bang voor...
In theorie is het dus makkelijk haalbaar als je een iets grotere diameter van je buizen neemt. Heb net even gezocht over kooien in de handel, maar kan niet echt iets vinden dat ook FIA keur heeft...
ach,wat zou het ook.heb in principe al een afspraak dus vind het wel best:D:D
werkt echt.. wij hebben het destijds gedaan en hadden toen als enige op de slalom in lelystad een leeg golfje 1 die in een korte bocht zijn achterste binnenste wiel niet lifte.. dus heerlijk vlak en hard door de bochten..
is echt een heel aparte ervaring..( net quattro zeg maar..;))
Toevallig heb ik zaterdag die slalom gereden :thumbup:
http://i281.photobucket.com/albums/kk209/jegertje/Jetta%20photoshoots/slalomrijden2.jpg
http://i281.photobucket.com/albums/kk209/jegertje/Jetta%20photoshoots/slalomrijden3.jpg
Op fietsbandjes :D
Meneer de Pul, wil jij dat subframe nog steeds hebben trouwens?
dacht dat daar alleen een circuit lag om RDW tests op uit te voeren?
Meneer de Pul, wil jij dat subframe nog steeds hebben trouwens?
graag gertjan,was met stabi toch? kan die mooi hieronder;)
nope.. tot 2004( denk voor jou tijd) werden op het circuit altijd leuke vw meetings georganiseerd
Lijkt me inderdaad een mooie locatie voor een meeting :)
Maar dat was inderdaad iets voor mijn tijd :D
Enne meneer de Pul, ik moet binnenkort maar weer eens even wat met Martijn regelen denk. Komt wel goed ;)
Lijkt me inderdaad een mooie locatie voor een meeting :)
Maar dat was inderdaad iets voor mijn tijd :D
Enne meneer de Pul, ik moet binnenkort maar weer eens even wat met Martijn regelen denk. Komt wel goed ;)
helemaal top,alvast bedankt :thumbup:
zeg dan maar tegen martijn dat het kompressor-blok nog gewoon loopt ;)
In theorie is het dus makkelijk haalbaar als je een iets grotere diameter van je buizen neemt. Heb net even gezocht over kooien in de handel, maar kan niet echt iets vinden dat ook FIA keur heeft...
Aluminium is dan natuurlijk erg rekkelijk he, wat voor Aluminium heb jij het dan over?
Want van Chroommolybdeen is de Reh 700N/mm2 en de toelaatbare buigspanning is 490N/mm2 en met Aluminium wat in de handel te verkrijgen is krijg je niet dezelfde sterkte door een de buitendiameter te vergroten, en een wanddikte van 1,5mm te behouden.
Buiten dat is het ook nog eens geen gezicht om een kooi van 60mm buis te maken.
Aluminium is dan natuurlijk erg rekkelijk he, wat voor Aluminium heb jij het dan over?
Want van Chroommolybdeen is de Reh 700N/mm2 en de toelaatbare buigspanning is 490N/mm2 en met Aluminium wat in de handel te verkrijgen is krijg je niet dezelfde sterkte door een de buitendiameter te vergroten naar 60mm, en een wanddikte van 1,5mm te behouden.
Want gewoon handels Aluminium (99.1 dacht ik) heeft een toelaatbare buigspanning rond de 55N/mm2.
Als het project net zo goed aangepakt wordt als de analyse over het te gebruiken materiaal voor de rolkooi komt het helemaal goed :thumbup:
komt wel goed furb;)
vanavond even bij erdem(black devil) geweest,voor een mooi prijsje een spiksplinternieuwe stalen OMP veerpootbrug opgehaald........
Renegade
01-11-2009, 13:23
Want van Chroommolybdeen is de Reh 700N/mm2 en de toelaatbare buigspanning is 490N/mm2 en met Aluminium wat in de handel te verkrijgen is krijg je niet dezelfde sterkte door een de buitendiameter te vergroten naar 60mm, en een wanddikte van 1,5mm te behouden.
Want gewoon handels Aluminium (99.1 dacht ik) heeft een toelaatbare buigspanning rond de 55N/mm2.
7075 :thumbup:
martiepartie
01-11-2009, 13:34
Dan is de kooi sowieso niet te lassen, de eigenschappen van 7075 verdwijnen als sneeuw voor de zon bij smelttemperaturen waarna je niet meer dan 6060 overhoudt.
Hoe stijf de kooi dan ook is, bij een aanrijding/impact zal dit bij de lassen scheuren en/of breken.
Een optie is om de kooi na het lassen een warmtebehandeling te geven, wat ook weer erg duur is (grote kooi in een oven ontlaten en gloeien)
Het ging mij meer om het idee wat voor Aluminum hij bedoeld.
Er zijn zoveel soorten natuurlijk! 7075 is ook een best prijzige optie natuurlijk.
Dat is Chroommolybdeen al ;) en dan ook nog te spreken over wat Martiepartie zegt..
Maar de rolkooi word evengoed van Chroommolybdeen! ;)
martiepartie
01-11-2009, 13:46
keihard de lekkerste :D:D
Maar de rolkooi word evengoed van Chroommolybdeen! ;)
zeker :thumbup: heb er nog geen hol aan gedaan,staat er wel een beetje zielig bij zo....
je hebt trouwens PM,wim...
MENINGEN GEVRAAGD!!
ben een plan van aanpak aan het opstellen,zit met het volgende;
er komen weer dunne bumpers op,maar zal ik de wielkastranden en zijlijsten eraflaten(minder gewicht;) )of juist erop,voor de originaliteit????
De Limburger
01-11-2009, 23:31
Randen eraf en komleet uit rollen voor een brede look.
Gr Ronnie
Randen eraf en komleet uit rollen voor een brede look.
Gr Ronnie
jij bedoelt denk ik wat die duitsers rond de eeuwwisseling allemaal hadden,kan er zo snel geen pic van vinden,maar dat vind ik niet mooi :shake:
ik wil de vormen wel origineel laten,dus alleen de teruglopende rand eruithalen...
http://img376.imageshack.us/img376/2182/477931253816030.jpg
bedoel je dit,ronnie?
huh, lijkt wel omgekeerd camber te hebben :S
maareh,
als je dunne bumpers monteerd zou ik er verder geen plastic aanhangen.
en over origineel gesproken. de mijne is origineel ook zo ;)
Zo'n hele uitgeklopte wielkast vind ik eigenlijk altijd lelijk, de originele lijnen behouden is een stuk mooier. Als je de wielranden erop laat heb je natuurlijk wel meer mogelijkheden omdat je dan de hele rand om kunt kloppen/weg kunt halen. De wielrand zorgt ervoor dat de originele lijnen mooi in tact blijven. Ik zou het dus af laten hangen van je wielkeuze... als je het kwijt kan, lijsten eraf.. wordt het te breed laat je ze erop.
breadfan83
02-11-2009, 18:00
Ik vind dat uitgerolde normaal ook niet echt iets. Die foto hierboven vind ik echter wel gaaf!
Bij een racer horen vind ik gewoon wiellijsten. Gewichtsbesparing is te verwaarlozen als je die dingen eraf haalt, en met de lijsten en wielbogen er op kun je veel breder gaan door de metalen schermen weg te snijden (G60-stijl).
Lijsten en bogen er op dus. :thumbup:
De Limburger
02-11-2009, 19:01
Ja zoals hier boven dat is wat ik bedoelde..
Ik vind dat mooi en erg racy uitzien..niet bij deze maar normaal wel, dit is gewoon een strakkebak.
Gr Ronnie
nope.. tot 2004( denk voor jou tijd) werden op het circuit altijd leuke vw meetings georganiseerd
Vroegahhhh :thumbup: Dat waren nog eens tijden en mooie meetings. :D
maareh,
als je dunne bumpers monteerd zou ik er verder geen plastic aanhangen.
en over origineel gesproken. de mijne is origineel ook zo ;)
jouwe ja...,maar mijne niet :tongue:
Zo'n hele uitgeklopte wielkast vind ik eigenlijk altijd lelijk, de originele lijnen behouden is een stuk mooier. Als je de wielranden erop laat heb je natuurlijk wel meer mogelijkheden omdat je dan de hele rand om kunt kloppen/weg kunt halen. De wielrand zorgt ervoor dat de originele lijnen mooi in tact blijven. Ik zou het dus af laten hangen van je wielkeuze... als je het kwijt kan, lijsten eraf.. wordt het te breed laat je ze erop.
helemaal mee eens,die uitgerolde dingen word hem sowieso niet,eerst maar eens kijken of de velgen zo passen....
Ik vind dat uitgerolde normaal ook niet echt iets. Die foto hierboven vind ik echter wel gaaf!
Bij een racer horen vind ik gewoon wiellijsten. Gewichtsbesparing is te verwaarlozen als je die dingen eraf haalt, en met de lijsten en wielbogen er op kun je veel breder gaan door de metalen schermen weg te snijden (G60-stijl).
Lijsten en bogen er op dus.
zit wat in,maar vind het zelf stiekem wel erg mooi,zo'n gladde zijkant....
misschien kan iemand me gelijk vertellen of een 7x16" wiel met et25 achter gaat passen(laag!!)????
ligt eraan hoe laag.
maar denk dat het lastig word.
sowieso moet dat randje weg/omgevouwen
ik wil de vormen wel origineel laten,dus alleen de teruglopende rand eruithalen...
dit bedoel je? ;) :tongue: :tongue:
ja :screwy: haha
maar als ik zo kijk wat ik nog over heb,
en daar dan 2 inches bij denk in de diameter. en 1 inch in de breedte.
en dan 13 mm verder naar buiten door de ET, dan denk ik dat ie gaat raken.
en 2.56 + 13mm = 3.86 cm verder naar buiten.
ik krijg ineens een ingeving,pas de velgen gewoon even op de rat...als ze daar op passen zonder banden,passen ze zeker incl. band op de racer;)
waarom niet gelijk op de racer dan?
omdat die nog op standje country staat,dus moeilijk te zien of het binnen de kassen valt+de accu is leeg en hij staat in m'n achtertuin>geen krik,geen gereedschap,geen velgen bij de hand...
Denk dat je dat best wel kwijt kunt.. dit (http://www.flickr.com/photos/39256604@N02/3683471453/sizes/o/in/set-72157620755505797/) is bijvoorbeeld 7x15 maar met et10, jou velg is dus een inch groter maar valt wel 1.5cm meer naar binnen. Overigens is alleen achter et10 en voor et30, wielkasten zijn achteraan origineel, voor iets bewerkt.
dankje misha,scheelt me weer wat werk....kan prima dus,icm de bewerkte achterschermen....
ah staat nog een setje zenders op MP voor 7 tientjes
dankje maar ik heb hier al wielen voor,de LM's.
en die zenders zijn niet echt mijn smaak,hou niet zo van open spaakvelgen.....
Uit den oude doosch, maar nog steeds heel vet:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/4/golf2turbo.jpg
http://www.vwgolfmk2.co.uk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=95044
jetta mk1 '82
03-11-2009, 17:24
http://www.vwgolfmk2.co.uk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=95044
verkocht !
gr. Martijn
verkocht !
gr. Martijn
Weet ik, maar ter voorbeeld voor de echte racelook
jetta mk1 '82
03-11-2009, 21:33
Weet ik, maar ter voorbeeld voor de echte racelook
oke, voorbeeld is wel erg geslaagd trouwens ;) !
gr. Martijn
Ja of gewoon een half of geen dash :thumbup:
Dit is ook wel tof imho, kirkey stoeltjes:
http://www.kirkey-europe.com/wolthuis.aspx?productid=522&size=large
http://www.kirkey-europe.com/default.aspx
zit nou een beetje te dubben over deze stoeltjes...is dit wel wat voor op het circuit?
of heb je dan na 1 rondje Ring het gevoel of er een paard zich op je reet heeft vermaakt? :tongue:
enne,die brede wielranden gaan hem ook niet worden,vind ik eeen beetje ChopShop-achtig staan....
Heb toevallig vanavond weer in een Kirkey stoeltje gezeten.
En ze zitten echt super, hangt natuurlijk van je formaat af.
Daarom moet je ze wel eerst passen, maar ze zijn stukken comfortabeler als dat ze eruit zien! ;)
Beter als een raceland stoeltje bijvoorbeeld!
Ik heb nu een dure sparco stoel voor de cross, maar anders had er zeker een Kirkey gekomen!
En die stoelen zijn goed geprijst, maar als daily is het natuurlijk niks! ;)
kan me er zeer weinig bij voorstellen dat dat goed zit :screwy:
desnelders
04-11-2009, 11:27
worden die niet meer voor sprints gebruikt?
ik denk als je daar een uurtje mee op een circuit rijd dat heel je onder en achterkant toch blauw ziet :rolleyes:
worden die niet meer voor sprints gebruikt?
ik denk als je daar een uurtje mee op een circuit rijd dat heel je onder en achterkant toch blauw ziet :rolleyes:
ben ik ook bang voor,alhoewel wim zegt dat het wel meevalt...
iemand anders met ervaring misschien?
zit nou een beetje te dubben over deze stoeltjes...is dit wel wat voor op het circuit?
of heb je dan na 1 rondje Ring het gevoel of er een paard zich op je reet heeft vermaakt? tongue:
enne,die brede wielranden gaan hem ook niet worden,vind ik eeen beetje ChopShop-achtig staan....
bergcup.. geen chop shop
bergcup.. geen chop shop
weet ik,maar ik hou er gewoon niet van...
jij trouwens geen (race)ervaring met kirkey-stoelen?
wel in een dragracer.. mijn voorkeur voor circuit werk heeft de porsche gt3 recaro...
wel in een dragracer.. mijn voorkeur voor circuit werk heeft de porsche gt3 recaro...
duur zeker?
http://www.volksforum.com/albums/files/5/4/1/recaro.JPG
goed zoeken
zien er ook wel kinky uit idd....
ik ga even zoeken.
ben trouwens bang dat ik voor die intrax-set om nieuw moet,kan zo gauw nog niet wat vinden....
GerardMkIIVR6
04-11-2009, 12:59
http://www.maxspeed-motorsports.com/997gt3seats.html
heel eerlijk gerard.. die zitten veels te smal.. heb laatst in een setje replica's gezeten. kun je niet vergelijken met de echte ( raar maar waar)
GerardMkIIVR6
04-11-2009, 13:38
Ja dat idee had ik ook al(kan ook aan ons lichaamsbouw liggen he :D) heb paar x in Paul zijn stoelen gezeten en vielen me ook een beetje tegen vond mijn Sparco's lekkerder zitten.
http://www.eykensfotografie.nl/jalbums/ring%20090809/slides/IMG_6768.1.jpg
marco zijn ringsmurf, inmiddels wel een icoon op de ring
Plannen klinken goed, is een beetje hetzelfde als een witte duitse 2 die enkele jaren geleden in de WOB enz. stond. Helemaal leeg met een heel snelle atmosferische 1300 en azev's. Later op Budnik's, maar dat was niet zo... ;)
Plannen klinken goed, is een beetje hetzelfde als een witte duitse 2 die enkele jaren geleden in de WOB enz. stond. Helemaal leeg met een heel snelle atmosferische 1300 en azev's. Later op Budnik's, maar dat was niet zo... ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/54DCI_Worthersee2003_122.JPG :thumbup:
Die inderdaad, is/was? echt een dikke auto. Nu je toch zo in je archief zit, heb je nog meer foto's toevallig? ;)
zou hier in het worthersee 2003 album moeten staan. daar komt bovenstaande vandaan. Misschien dat hij er het jaar erna ook nog was, maar heb niet verder gezocht.
Dub-Detail
04-11-2009, 16:01
of heb je dan na 1 rondje Ring het gevoel of er een paard zich op je reet heeft vermaakt? tongue:
Me neef is europees importeur van die dingen.
Dus als je het een en ander weten moet. Kan je me altijd even een PM sturen.
Het zit echt super, het beste is alleen om er voor een beetje extra comfort de vinyl covers erbij te kopen of de velour covers.
Me neef rijdt een stockcar F1 700 paarden. Ik heb er twee weken geleden nog in gereden. En het zit echt als gegoten.
De juiste maat is wel belangrijk, dus zal je moeten passen welke het beste is.
Gr, Pim Bonne
heel eerlijk gerard.. die zitten veels te smal.. heb laatst in een setje replica's gezeten. kun je niet vergelijken met de echte ( raar maar waar)
maar even serieus jongens,het ligt niet in m'n bedoeling om 1800$ neer te tellen voor stoelen :screwy: al stel ik het wel op prijs dat er meegedacht word :thumbup:
even ter info;ik ben 1.80m en 70kg,de breedte kun je zelf wel ongeveer inschatten denk ik :tongue:
vind die kirkey's erg vet omdat ze een echt ruige look hebben :cool:
sjef,je hebt pm.
http://www.eykensfotografie.nl/jalbums/ring%20090809/slides/IMG_6768.1.jpg
marco zijn ringsmurf, inmiddels wel een icoon op de ring
Is dat? In de zin van er wordt veel over gesproken in het noorden? Of op ring-forums? Of in DLD? Ben wel benieuwd... vind het wel een kek apparaat :d
word wereldwijd wel over gesproken...vooral op internationale ringforums..
voor de oude garde.. is marco van roMA.. en dat ding loopt... is een echte gt3 killer op de ring
MartinGT
04-11-2009, 17:44
@ Mellyville http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=201357
@ De pul, ik heb zelf een setje Sparco Rev kuipjes (http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/1_349666.JPG), moet eerlijk zeggen dat ze voor mij heel ietsjes aan de krappe kant zijn maar als je tweedehands koopt moet je soms concessies doen.
Toch bevallen ze erg goed, en ze lijken mij stukken comfortabeler dan die Kirkey stoelen, knap pijnlijk om daar - keer op keer - mee over de kerbstones (of verkeersdrempels natuurlijk) te knallen denk ik zo. :D
@ De pul, ik heb zelf een setje Sparco Rev kuipjes (http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/1_349666.JPG), moet eerlijk zeggen dat ze voor mij heel ietsjes aan de krappe kant zijn maar als je tweedehands koopt moet je soms concessies doen.
sparco's is opzich wel leuk,maar die vind je tegenwoordig in bijna elke met uitlaatsierstuk en racewieldoppen uitgeruste honda civic,niet apart genoeg dus.... ;)
jammer dat ze zwaar zijn maar e36 m3 coupe stoelen( vader) in alcantara vind ik ook erg leuk om erin te gooien
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.co.uk/search%3Fhl%3Den%26q%3Dvader%2520stoelen%26um%3D1%26ie%3DUTF-8%26sa%3DN%26tab%3Diw%26start%3D0&url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-bmw/289375720-e36-m3-gt-groen-lederen-sportinterieur-1998-vader-stoelen.html%3Fxref%3D1
adv. werkt niet meer,maar ik weet wat je bedoelt...en die zijn idd erg mooi,maar way too heavy;)
recaro a8
http://link.marktplaats.nl/292003884
recaro a8
http://link.marktplaats.nl/292003884
hmmm,nee ook niet....
Toch bevallen ze erg goed, en ze lijken mij stukken comfortabeler dan die Kirkey stoelen, knap pijnlijk om daar - keer op keer - mee over de kerbstones (of verkeersdrempels natuurlijk) te knallen denk ik zo. :D
Denk je dat er bij de autocross geen hobbeltje is!? ;)
Wat ik al zei, ik heb er vaak genoeg in gezeten en ze zijn verassend comfortabel in de juiste maat! Want het is wel een maat afhankelijke stoel.
En het word zoiezo mijn volgende keus (Voor de Autocross in mijn geval)
En je moet er idd wel een vinyl covers of velour covers in doen.. ;)
sjefg40 zal wat info voor me opvragen,lijkt erop dat ze er gewoon in gaan komen....
worden ook in langeafstandsraces gebruikt,dus zal best wel meevallen met het comfort.
sparco's is opzich wel leuk,maar die vind je tegenwoordig in bijna elke met uitlaatsierstuk en racewieldoppen uitgeruste honda civic,niet apart genoeg dus.... ;)
als je iets apparts wilt:
http://link.marktplaats.nl/279207932
;)
dikke onderlip besteld,zal een dezer dagen op de mat liggen...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/onderlipmk2.JPG
ook al dunne bumpers met rode bies gescoord,even zien wannneer ik die ophaal.
dan is(op de grille en andere pass.deur na) de buitenkant compleet qua onderdelen...
CleanedCordoba
06-11-2009, 18:14
gaat helemaal goed komen met deze racert
gaat helemaal goed komen met deze racert
hope so;)
weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik met de grille aan moet,wil eigenlijk een oud type grille met enkele lampen,maar dan zal ik denk ik zelf een rode bies moeten fabrieken??
breadfan83
06-11-2009, 22:45
Onderlip oigineel of imi?
Als het een imitatie is zou ik niet te veel schrapen, want die dingen kunnen meestal niks hebben. Heb bij mij met de orignele al echt HEEL veel gevouwen, geschraapt en gehangen, en alles gaat kapot behalve die lip!
Onderlip oigineel of imi?
Als het een imitatie is zou ik niet te veel schrapen, want die dingen kunnen meestal niks hebben. Heb bij mij met de orignele al echt HEEL veel gevouwen, geschraapt en gehangen, en alles gaat kapot behalve die lip!
imitatie,maar zoveel valt er zometeen toch niet meer te schrapen voor deze auto...
had van jou trouwens eerder een tip verwacht over de grille :tongue:
ook geen idee?
heb via tiki madness een adresje voor lexaan(waarvoor dank:thumbup: ) maar aangezien dit op=op is wil ik er een beetje vlot achteraan...
hoe kan ik berekenen hoeveel ik nodig heb voor alle ruiten,behalve de voorruit?
is aardig kostbaar spul,dus zit er niet op te wachten om zo nog met een hele plaat over in m'n maag te zitten...
ik ben heel slecht in rekenen:redface:
lengte x breedte vh raam ? en dat per raam en dan optellen?
Plaat lexaan raak je altijd wel weer kwijt
kijk nog wel effe hoe ik dat oplos idd...
maar eens gaan meten.
breadfan83
07-11-2009, 13:27
imitatie,maar zoveel valt er zometeen toch niet meer te schrapen voor deze auto...
had van jou trouwens eerder een tip verwacht over de grille :tongue:
ook geen idee?
Zover ik weet zijn die oude types wel enkellamps gemaakt, maar zijn ze goed zeldzaam. Erdem (Black Devil) had er ooit een topic over als ik me niet vergis.
Makkelijkste en goedkoopste optie is inderdaad om er gewoon zelf eentje te fabriceren. ;)
Zover ik weet zijn die oude types wel enkellamps gemaakt, maar zijn ze goed zeldzaam. Erdem (Black Devil) had er ooit een topic over als ik me niet vergis.
Makkelijkste en goedkoopste optie is inderdaad om er gewoon zelf eentje te fabriceren. ;)
als ik dan toch bezig ben laat ik de rode lijntjes voor wat ze zijn en maak ik alles blauw ofzo :cool: weer eens wat anders.....
breadfan83
07-11-2009, 13:43
Of je sloopt een grille met 4 lampen, en zet één van de kleine lampringen in die grille met twee lampen, om een luchtopening te hebben voor extra frisse lucht. :D
Enkellamps smalle lamellen grille met rood randje is alleen in 1984 geleverd. Superzeldzaam idd, heb er ook een tijd naar gezocht, maar heb het opgegeven.
dan maak ik de rode randjes in de bumpers lichtblauw en bestel ik een oud type enkellamps grille waar ik het randje ook lichtblauw van maak....
vind ik zelf een supercombi:cool:
Of je sloopt een grille met 4 lampen, en zet één van de kleine lampringen in die grille met twee lampen, om een luchtopening te hebben voor extra frisse lucht. :D
whahaha en dan gaas erachter :screwy:
Wielen ook blauw dan en stickers op de zijkanten :D
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/44/Porsche_911_GT3_RS_(996)_2003_white-blue.jpg
Racelook! :D
breadfan83
07-11-2009, 13:49
whahaha en dan gaas erachter :screwy:
Nee, kelkje er achter met een hitteschild. ;)
Of het kelkje er gewoon uit laten steken!
Wielen ook blauw dan en stickers op de zijkanten :D
Racelook! :D
:chair: :D
nee,zoiets word hier op het forum al gedaan:D:D
Nee, kelkje er achter met een hitteschild. ;)
Of het kelkje er gewoon uit laten steken
ik wil juist de buitenkant zo origineel mogelijk laten ogen,dus zonder kelken,gaas of andere shit :eek:
:D
plaatje even bij arne gestolen:redface: en met paint aangepast,zo moet ie worden...
tenminste dit is m'n ideaalbeeld van een mk2,alleen wel met ori. wissers dan;)http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/jaja.JPG
kritiek van harte welkom:D:D
dorpel zou ik ook zwart doen.
http://images.forum-auto.com/mesimages/465456/DSC03396.jpg
vind ik zelf minder,de auto lijkt doordoor hoger...
Dat wel ja, maar wielkastranden zonder strip vind ik weer geen gezicht. Tenzij het een 1984'er GTI betreft, dan hoort t.
Dat wel ja, maar wielkastranden zonder strip vind ik weer geen gezicht. Tenzij het een 1984'er GTI betreft, dan hoort t.
dan doen we toch net of het een 84er GTI is... ;)
een gladde zijkant met alleen wielkastranden staat zo lekker klassiek....
breadfan83
07-11-2009, 15:10
Die witte hierboven, de foto, en dus niet die van DUBMODDER, is perfect!
of je zoekt even zo'n grilletje.. :rolleyes:
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200610/1974-volkswagen-golf-6_460x0w.jpg
Jan-Jelle
07-11-2009, 19:15
[QUOTE=Wim.]of je zoekt even zo'n grilletje.. :rolleyes:
Niet zo moeilijk te vinden toch? ik heb er 3 van, alleen zonder blauw randje en logo :screwy:
Dit is een Limited Golf MK2 16V G60 en er zijn er maar 70 van gemaakt geloof ik.. ;)
Die witte hierboven, de foto, en dus niet die van DUBMODDER, is perfect!
dat vind ik dus niet,hoe ouder ie lijkt,hoe mooier ik het vind :thumbup:
@wim,dat plaatje zocht ik dus.....
bedoel idd die kleur en dan de bumperrandjes ook zo,lijkt me helemaal geweldig i.c.m. wit.....
net even een lijstje opgesteld met stuff wat ik ga bestellen bij claus von essen (http://www.clausvonessen.de)
-complete voorwielophanging polyurethaan
-complete achteras polyurethaan incl. domlagers
-motor+baksteunen polyurethaan
-complete schakelstangen-revisieset incl. 50% schakelwegverkorting
-verstevigde domlagers V
laat dat loon maar komen:lmao:
GerardMkIIVR6
08-11-2009, 16:57
:D :thumbup:
komen we gelijk bij het volgende punt,de remmen.....wil het een beetje simpel houden,zoveel mogelijk VW-delen dus...
wat raden jullie aan??
GerardMkIIVR6
08-11-2009, 17:05
G60 of audi TT remmen.
Als je VAG wil houden.
passen g60 remmen op m'n originele as?
dat leek me zelf al de simpelste oplossing,maar het moet wel een beetje tot stilstand komen....
GerardMkIIVR6
08-11-2009, 17:12
ik heb er jaren mee gereden altijd goed.
Alleen voor mij was de voorkant zwaar dus werd na paar x wel sponzig maar heb jij geen last van want je voorkant is veel lichter.
ik heb er jaren mee gereden altijd goed.
Alleen voor mij was de voorkant zwaar dus werd na paar x wel sponzig maar heb jij geen last van want je voorkant is veel lichter.
okay,maar past dat op een 1300-achteras? en er moeten toch ook gewapende remslangen op dat scheelt een heel stuk denk ik...
GerardMkIIVR6
08-11-2009, 17:19
Nee past niet op 1300 fusees wel op nieuw type 16V en G60 en op de achteras weet ik niet.
En ja gewapende remleidingen scheelt een gigantisch stuk.
okay,dankje:thumbup:
zoek dus een komplete achteras en de voorste fusees incl remmen V+A van een g60,iemand?;)
voor de achterkant kun je ook de originele klauwen van een golf 4 pakken.
ik hoor dat bij de mk1 en mk2 klauwen de handrem nogal vaak vast gaat zitten ofzo.
hoef je alleen een achteras met schijven te vinden en het schijnt dat golf 4 klauwen gewoon passen. ohja en andere handremkabel kopen.
alleen het slangtje is anders. normaal binnendraad m10x1 en nu buitendraad m10x1 (of precies andersom ;)) maar ik kan via mn werk voor rond de 70 / 80 euro aan een mooi setje RVS slangetjes komen geloof ik. kun je zelf opgeven welke aansluitingen je moet hebben. en zelfs nog een kleurtje uitkiezen (of blank).
en ben alweer voorzien,zaterdag ophalen bij ruurd.
dan heb ik in principe de ophanging compleet zoals ik het wil hebben,alleen nog een prof-schroefset scoren.
begint lekker op te schieten zo.
is idd g60 geworden,ik heb alles al,pasklaar, hup eronder....
corrado-usa
08-11-2009, 19:38
ik heb alles al.... :thumbup:
tot zaterdag :thumbup:
komt goed ruurd:thumbup:
nog een paar dingen regelen dan gaat het grote ombouwen beginnen:eek:
kunnen er misschien beter een MSN versie van maken?
corrado-usa
08-11-2009, 19:45
kunnen er misschien beter een MSN versie van maken?
:D
knedel16vweber
08-11-2009, 19:56
haha ja zeg dat wel even een kopie van mijn hotmail postvak in :D
Volksforum.com Forums Reply to post 'Edition bright blue' 19:50
Volksforum.com Forums Reply to post 'De Pul's Mk2 1.6 Kompressor (racer!)' 19:45
Volksforum.com Forums Reply to post 'De Pul's Mk2 1.6 Kompressor (racer!)' 19:43
Volksforum.com Forums Reply to post 'De Pul's Mk2 1.6 Kompressor (racer!)' 19:42
Volksforum.com Forums Reply to post 'De Pul's Mk2 1.6 Kompressor (racer!)' 19:38
Volksforum.com Forums Reply to post 'De Pul's Mk2 1.6 Kompressor (racer!)' 19:37
Volksforum.com Forums Reply to post 'De Pul's Mk2 1.6 Kompressor (racer!)' 19:36
Volksforum.com Forums Reply to post 'De Pul's Mk2 1.6 Kompressor (racer!)' 19:36
Volksforum.com Forums Reply to post 'De Pul's Mk2 1.6 Kompressor (racer!)' 19:35
Volksforum.com Forums Reply to post 'De Pul's Mk2 1.6 Kompressor (racer!)' 19:32
Volksforum.com Forums Reply to post 'Dikke MKII `s' 19:13
Volksforum.com Forums Reply to post 'Dikke MKII `s' 19:12
hey frank,we gaan gewoon als een kogel hier:D:D
hier en daar wat info opgevraagd m.b.t. de nokkenas,ik denk persoonlijk dat dat een te grote restrictie is nou....serge is de enige die een passend antwoord kon verschaffen,dus maar eens kijken wat ie voor me kan betekenen. we krijgen er gewoon veel te weinig mengsel in,in theorie zou dit blok veel meer pk's moeten leveren....
Der Ghopmeister
09-11-2009, 18:55
spottunning :thumbup:
idd,spottuning.
inmiddels is er ook een mail de deur uitgegaan richting bolku......
vandaag voor het eerst weer gewerkt(lag 8dagen gestrekt met mexicaanse griep:mad: )en te horen gekregen van m'n baas dat ik m'n hobbyhoekje incl stelling moet opruimen(leegmaken)omdat het werkgedeelte word uitgebreid cq verbouwd. gelukkig zei hij erachteraan dat ik in de opslagloods een nieuwe stek mag maken:cool:
ben ik wel gelukkig mee,net de nieuwe stelling geplaatst.ook heb ik daar veel meer ruimte tot m'n beschikking,ikke is erg blij...:D:D
nou alleen nog de polo klaarmaken en 2 mk3tjes slopen die daar nog staan en de hele meuk overhuizen,dan kan dit projekt naar binnen worden gerold......
http://www.civicclubholland.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=31581
misschien leuke stoeltjes?
die vind ik peroonlijk helmaal niks
ik ook niet,het lijkt ook veel te honda.
stoelen ben ik toch al mee bezig bij kirkey,dus bij deze;ik ben voorzien.
nou ja,voorzien:rolleyes:
martiepartie
12-11-2009, 09:23
Er ligt een subframe in mijn polo :D
Het kostte even wat moeite (toch Gertjan?? :D ) om het framepje te halen, maar dat kwam meer door het fantastische vervoer dat ik had geregeld!
Had jij er trouwens een probleem mee als ik de meuk a.s. zaterdag kom brengen?
@martijn,heb je een sms gestuurd.
tot zover hartstikke bedankt,je bent te goed voor deze wereld:D
we zien elkaar van het weekend;)
gertjan ook bedankt voor het framepje alvast:thumbup:
ben voor de racer op zoek naar andere wielen,de LM-repro's komen onder m'n nieuwe daily.
wil daar ook wat leuks onder hebben,en omdat ik een set goede banden had liggen bij richard vandaan die ik ivm de maat niet voor de racer kan gebruiken,ga ik het zo doen....
breadfan83
12-11-2009, 13:14
Ik zou zeggen, koop zo'n setje nieuwe HTN velgjes van Puc! Die zouden super staan, en passen perfect bij het thema van de auto!
chris, ik zou er met alle liefde een setje van die bovenste foto in 8&9x14 onderleggen,maar ik zal eerlijk zijn....ik heb geen 2200euro over voor wielen.
letterlijk en figuurlijk;)
breadfan83
12-11-2009, 13:33
Ik sjnap. :D
sciroccoGTII
13-11-2009, 17:35
Vanmiddag even bij je geweest en het blok wat er in komt ziet er zeker zeer goed uit! Dus wat dat betreft is dit project racer al geslaagd :thumbup:
Ik hoor het wel van je als je het onderstel erondervandaan hebt liggen ;)
Vee; succes met het project.
dankje,en ik laat het je gelijk even weten als de 924 kaal is:thumbup:
vanmiddag even bij ruurd(fire and ice vr6) g60 voornaven incl. schijven en klauwen en g60 achteras incl. schijven en klauwen opgehaald.spul ziet er nog netjes uit,prijsje was goed dus ja:cool:
bedankt ruurd:thumbup:
jetta mk1 '82
14-11-2009, 22:46
de bumpers liggen nog op de zelfde plek.............
gr. Martijn
het slopen is begonnen,heb um in de hobbyruimte staan.
eerst maar eens kijken of ik een beetje spul kan verkopen,kom nou al ruimte te kort:(
ik heb de kans gehad om even in een kirkey te zitten(model wat ik wou,intermediate),en gelijk besloten dat ik daar van af zie...
m'n rug is al niet al te best en dit gaat er zeker geen positieve bijdrage aan leveren ben ik bang :mad:
kort gezegd,het zit voor geen meter,je reet zit klem(doet zeer aan je heupen) en ik heb een nogal bolle rug(rugwervels)
weet wel dat er opvulshit e.d. voor is,maar dan is imo het hele idee weg.
kan ook een set op maat laten maken,maar dat word me te prijzig.
helaas geen kirkey's dus,ga voor een set kwaliteitskuipen kijken.
desnelders
20-11-2009, 07:42
bij biesheuvel hebben ze veel merken en modellen van kuipen, daar heb ik de mijne ook gekocht na een uurtje passen ;)
knarfmk1
20-11-2009, 08:44
Dat vermoeden had ik dus ook al, belangrijkste is wel dat je ook bij de sparco's e.d. gewoon effe lekker overall in gaat zitten, dat je er niet 1tje blind koopt en daar je reet ook in blijft hangen :D
komt wel goed,heb voorlopig nog zat andere dingen die eerst moeten.....
die stoelen moet ik gewoon een keer de tijd voor nemen.
De Limburger
22-11-2009, 11:40
Of gewoon zorgen dat die reet smaller wordt hahahaha..
Succes ermee..
En waar blijven die foto`s..???
Gr Ronnie
Of gewoon zorgen dat die reet smaller wordt hahahaha..
Succes ermee..
En waar blijven die foto`s..???
Gr Ronnie
ik heb maar een klein kontje hoor ;) :D
pics zal ik van de week effe schieten,ben aant slopen dus zo spectaculair is het niet....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/629.jpg
heb dit setje wielen ook nog ongebruikt liggen,is dit wat hieronder?
zijn toch ook nog leuke velgen ;) zullen er wel goed oppassen.
trouwens nog bedankt voor de bumpers van de week gaan ze naar de spuiter.
jetta mk1 '82
23-11-2009, 17:42
is wel een leuk setje wieltjes !!
gr. Martijn
leuke wieltjes, is wel racy genoeg denk ik zo.
trouwens nog bedankt voor de bumpers van de week gaan ze naar de spuiter.
;) :thumbup:
deze wielen gaan er idd onder komen,iig voorlopig :rolleyes:
heb met verschillende mensen gepraat over het feit dat het vermogen zo laat loskomt,ook nog even met poelies gespeelt,maar een drastisch besluit genomen.de kompressor gaat eraf :eek:
in de plaats zal een kkk k03 gemonteerd gaan worden,deze kan tot zo'n 200pk en das voor mij meer als zat :D
ik loop al ellenlang te klooien met die kompressor,ben er nou spuugzat van :shake:
Dus de titel mag veranderd worden! ;)
Die turbo's zitten toch ook op Vag turboblokken?
En over Kirkey, het is een maatstoeltje hé ;)
Ik zou hem persoonlijk niet in een (Daily)raceauto zetten denk ik.
Maar voor mijn crossauto iig wel! ik vind ze erg goed zitten! :)
Maar begrijp je keuze ook wel.. ben benieuwd waar je keus op gaat vallen!
is idd een vag-turbo,zit op de 20vt's.....
2sneaky bora
24-11-2009, 16:16
en de compressor gaat de verkoop in? Als dat zo is pm me dan. Wordt verder wel een dik ding. Gr andy
breadfan83
24-11-2009, 16:17
en de compressor gaat de verkoop in? Als dat zo is pm me dan. Wordt verder wel een dik ding. Gr andy
Die staat al in het verkoop-gedeelte. ;)
Pedaalemmer
24-11-2009, 16:30
Geen idee om de turbo EN compressor te monteren?
richard-polo
24-11-2009, 17:18
en je drijfstangetjes? die zullen 200pk niet zo leuk vinden denk :)
Wel een projekt wat ik blijf volgen, altijd interesant zo,n motorbouw.
HTN velgen zijn wel :cool: alleen prijzig indd!
die wielen die je nog hebt zijn ook geen straf toch!
dan maak ik de rode randjes in de bumpers lichtblauw en bestel ik een oud type enkellamps grille waar ik het randje ook lichtblauw van maak....
vind ik zelf een supercombi:cool:
Ik niet. :tongue: Maar gelukkig is het niet mijn auto :thumbup: Verder klinkt het wel goed zo met dit project! Post binnenkort maar eens wat foto's.. Sloopwerk is ook leuk om te zien :D
Is die hele auto nog hard trouwens?
Good luck, blijf m volgen..
thanx guys:cool:
@henk;daar is geen ruimte voor;)
@richard;dat is een gok,maar wie niet waagt wint nooit:D
@luuk;enige puntje wat ik tot nog toe heb gevonden is de hoek rond het sleepoog,maar het is ook een mirakel als je een golf vind die dat niet heeft;)
vw roadwarrior
25-11-2009, 07:08
Serieuze plannen allemaal!
enige puntje wat ik tot nog toe heb gevonden is de hoek rond het sleepoog,maar het is ook een mirakel als je een golf vind die dat niet heeft;)
Volgens mij ook... Zelfs op de sloop bij de wat nieuwere golfjes zijn ze rot :screwy:
Foutje van VW denk ik :D
thanx guys:cool:
@luuk;enige puntje wat ik tot nog toe heb gevonden is de hoek rond het sleepoog,maar het is ook een mirakel als je een golf vind die dat niet heeft;)
Gerben je zag het Zaterdag. klein beetje roest. is meteen wat aangedaan. niks meer te vinden en is keihard rond het sleepoog!!
Gerben je zag het Zaterdag. klein beetje roest. is meteen wat aangedaan. niks meer te vinden en is keihard rond het sleepoog!!
top melvin,heb je hem nog niet verkocht?
vandaag heb ik een splinternieuwe turbo besteld,volgende week binnen denk ik:cool:
ga naar alle waarschijnlijkheid morgenmiddag het blok uitbouwen,kan ik dat wegbrengen voor kopbewerking,olie aanvoer en retour en spruitstuk lassen.laat dit gewoon allemaal doen bij VDBWorks,gezien dat jeroen alles bij de hand heeft en ik geen bij elkaar geraapte bende meer wil.moet nog even een beetje plannen,want wil het blok helemaal opnieuw opbouwen en goed uitwegen/balanceren.
moet er sowieso de kompressor afschroeven,die komt andy van het weekend ophalen....
Der Ghopmeister
27-11-2009, 08:22
:thumbup: :thumbup:
jetta mk1 '82
27-11-2009, 17:57
goed bezig kerel ;) !!
gr. Martijn
breadfan83
27-11-2009, 18:01
Net even op de site van VDBWorks gekeken, en je Golf 3 staat er ook nog op.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitzien en lopen als de turbo er op zit! :thumbup:
dank jullie wel;)
heb de turbo al:D:D:D
me is very happy;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0216.jpg
brabomk1g60
27-11-2009, 20:33
Ik zeg; tijd om af te gaan blazen :tongue:
Wow.. er lijkt nu echt wat te gaan gebeuren aan de auto. Goed bezig!
achter de schermen gebeurt er al van alles,heb alleen weinig trek om van elk gedemonteerd deel een pic te posten;):D
Je bent goed bezig. Ik ben echt eens benieuwd naar de prestaties van jouw blok icm deze turbo :thumbup:
Je bent goed bezig. Ik ben echt eens benieuwd naar de prestaties van jouw blok icm deze turbo :thumbup:
ik ben niet minder benieuwd:D
ik gok zelf op zo'n 180-190pk aan de krukas uit te komen,omdat alles nou veel beter op elkaar afgestemd zal worden.
er zijn net weer wat leuke delen bezorgt voor dit project;
een GTI subframe met stabi,gertjan bedankt voor je donatie:thumbup:
en een supernette set bumpers met rode bies bij VW Johs vandaan,martijn bedankt voor je koeriersdienst:thumbup:
heb nou al aardig spullen liggen........
zoek alleen nog een nette achterklep en allebei de deuren.
de wielkastranden gaan er trouwens ook niet meer op;)
heb vandaag in essen weer wat leuk spul gescoord,de extra meters die ik nog nodig had om de boel in de gaten te houden(oliedruk,olietemp.,air/fuel ratio),een grote toerenteller en last but not least,een golfbal versnellingspook;)
turbodruk en uitlaatgastemp. meters had ik al van hetzelfde merk en type,alleen in essen kosten ze minder dan de helft,dus word nou voor een prikkie van alle info voorzien:D:D
pics volgen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.