PDA

View Full Version : Slecht lopende 16v PL

Durk
22-02-2010, 16:05
Na enige topics te volgen van slecht lopende PL's heb ik mijn probleem nog steeds niet gevonden. Vandaar dat ik nu zelf maar een topic open.

Hij loopt al enige tijd niet zoals het hoord.
Wanneer de motor enige tijd uit is geweest en ik de motor start begint de motor de stotteren. Als ik dan gas geef hoor ik knallen in mijn luchtfilterbak.
Heeft de motor even gelopen houd hij op met bokken en loopt hij weer normaal. Niet duizend punten maar een leek zou niet horen dat hij verkeerd loopt. Hij stinkt ook erg, er komt een hele scherpe geur uit de uitlaat (wat duidt op een te rijk mengsel volgens mij) Het co is wel goed.

Ik heb al veel vervangen:
Lambda sonde
Ander spinnekop.
Nieuwe o-ringen injectors.
Klopsensor.
Halgever.
Gasklephuis met nul en vol last sensoren.
Stappenmotor.
Bezinepomp onder auto.
Inlaatpakking.
Bougies.

Maar nu ben deze week tot een hele vreemde ontdekking gekomen.

Wanneer de motor slecht loop en ik de kachel op het voorraam zet (knop helemaal naar rechts) Loopt hij beter dan wanneer ik de kachelknop op de cockpit stand zet. (derde van rechts.)

Het zou dus goed kunnen dat er ergens een vacuumlek aanwezig is.
Heeft iemand enig idee waar ik zou moeten zoeken??

Of herkent iemand dit probleem en weet hier de oplossing van?

Ik hoor het graag!!!

Durk
24-02-2010, 12:46
nobody??

golf mkII 16v
24-02-2010, 18:29
Kachel is met kabels
Zit er bij de bediening niet een draad klem
Is de katalisator nog ok

Durk
24-02-2010, 19:48
kachel is toch niet alleen met kabels..?? Volgens mij ook met facuum, dat hoor je wel wanneer je van stand wisseld.

De kat is niks mis mee volgens mij, hij is wel leeg trouwens.

golf mkII 16v
24-02-2010, 23:10
Met airco zit op vacuum
Bruine temp sensor
Zit onder de ontsteking in de kop

Durk
25-02-2010, 13:25
Ik heb idd orginele airco.

En wat bedoel je met die sensor, een grote kans dat die stuk is? Kun je deze ook doormeten??

golf mkII 16v
25-02-2010, 21:18
Weet daar helaas geen waarden van
Is een sensor /schakelaar die het eea met de koudstart regeld
Zit in het koelwatersysteem

Durk
07-04-2010, 14:12
Kan niemand mij verder helpen!?!?! :wow:

LuukGTI
07-04-2010, 14:17
Luchtmassameter? Ontsteking wel op tijd? Al een andere ontsteking/verdeler geprobeerd?

Durk
08-04-2010, 15:45
Jep, heb er ook een andere ontsteking op gehad en heb hem met een flitser op tijd gezet... Luchmassameter bedoel je de grote klep onder de spinnen kop mee?? Hier heb ik ook een andere op gehad..

LuukGTI
08-04-2010, 15:53
Dat ding zit tussen je luchtfilter en je luchtinlaat, dus ik denk het wel inderdaad.

Kijk eens wat ie doet als je de olievuldop eraf draait tijdens stationair lopen, gaat ie dan nog slechter lopen of gebeurt er niets..?