View Full Version : De restauratie van mijn 75'er Swallowtail.
Beste forum mensen.
Bij deze wil ik even wat foto's laten zien van de verbouwing waar ik momenteel mee bezig ben.
Het is een golf 1 swallowtail van 1975 waar een motor in komt van een golf 4 tdi 90pk AGR.
Ik heb de auto zonder motor gekocht en omdat ik er toch een tdi in wou was
dat geen probleem.
Het liefste had ik uiteraard een 150pk tdi blok gehad maar daar betaal je de hoofdprijs voor.
En dan hebben ze ook nog eens 1.5 ton gelopen.
Ik kon een complete golf 4 kopen die met de zijkant om de boom is gevouwen.
Echter alles wat ik nodig ben is nog in perfecte staat.
De auto heeft 120.000 km gelopen en is met nap en onderhoudsboekjes.
En omdat hij gunstig was om aan te schaffen ben ik tot koop over gegaan.
De swallowtail word in zijn geheel gerestaureerd.
Hij moet uiteindelijk de kleur miami blue worden.
Het eerste wat ik nu moet doen is zorgen dat de motor er in past.
Dan weer eruit halen en de body van de swallowtail onder handen nemen.
Ik moet nog wel andere aandrijfassen en fusee's hebben.
Er zit nu nog trommelrem voorop maar dat lijkt me niet zo veilig.
Als iemand nog iets voor me heeft liggen waar ik wat aan heb hou ik me aanbevolen.
Ik heb al een achteras van een GTI dus dat hoef ik al niet meer te hebben.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om wat van mijn project te zien.
Zodra ik verder ben gekomen zul je het hier zien.
Ten slotte foto's zeggen meer dan woorden:
http://i42.tinypic.com/14v1w8l.jpg
De motor gedemonteerd!
http://i44.tinypic.com/xg9rwn.jpg
En hier wat foto's van de Swallowtail.
http://i41.tinypic.com/n33m7k.jpg
http://i40.tinypic.com/mshzcy.jpg
Jel Golf 2 GTI
22-04-2010, 22:53
Veel succes ermee en mooie kleuren op die 1 :D
In die golf 4 had ik toch niet graag gezeten. :screwy:
Grt Jel en welkom hier
knedel16vweber
22-04-2010, 22:54
gaaf! ik hou wel van dit soort projecten!
tip: verklein de foto`s een beetje... :thumbup:
Steilheck
22-04-2010, 23:01
Veel plezier!
Enne, wat een bos pijpen, is dat voor een spaghetti spruitstuk? ;)
Der Einzer
22-04-2010, 23:05
so da's een mooie lapjeskat ;) Maar komt vast helemaal goed :)
Die pijpen wat daar liggen zijn van mijn vader ik weet niet wat ie daar mee gaat doen.
Misschien maar gebruiken om een uitlaat te maken :D
Ik vond de ene foto zelf ook al wat groot uitgevallen mijn excuses.
Die golf 4 zit echt stront in elkaar hij is wel een meter naar binnengekomen.
Het interieur is allemaal zo krom als een hoepel.
Als je langs de rechter zijkant kijkt is het net een banaan.
Ik heb vernomen dat de persoon alleen een gescheurde nagel had, dus een engel op zijn schouder.
martiepartie
23-04-2010, 07:47
swallowtail Harlekin :D
Leuk project, TDI in een golfje1 wil wel van zijn plek !
gti_power
23-04-2010, 08:38
Heeey leuk projekt,
ik heb de stabilisator voor tussen de draagarmen liggen.
PB maar bij interesse.
Edit ik dacht dat je de achteras ook zocht :thumbup:
Rooney GTI 83
23-04-2010, 16:54
suc6 met dit project,zo te zien zit er erg veel werk in,ik spreek uit ervaring.
zeker de moeite waard
oettinger_18
23-04-2010, 17:47
Goedendag ik heb een vraagje hoe maak jij de hoeken van de gril vast? Ik heb nu een splinternieuwe voorfront gekocht van een oud model golf 1. Normaal zit er in de front 2 kleine gaatjes om de grill hoeken te bevestigen ik heb 2 grote vierkanten nu denk ik dat ik daar eerst plastic delen(inklikken) moet plaatsen zodat ik de hoekjes vast krijg is dit ook bij jouw het geval?
Goedendag ik heb een vraagje hoe maak jij de hoeken van de gril vast? Ik heb nu een splinternieuwe voorfront gekocht van een oud model golf 1. Normaal zit er in de front 2 kleine gaatjes om de grill hoeken te bevestigen ik heb 2 grote vierkanten nu denk ik dat ik daar eerst plastic delen(inklikken) moet plaatsen zodat ik de hoekjes vast krijg is dit ook bij jouw het geval?
Ik zal er morgen even na kijken en kom hier op terug.
Groet Branko
Weer een oudje gered. :thumbup:
Succes :)
Ik heb gekeken bij mijn grille maar ik moet ze gewoon met zelf tappers vast zetten.
Er zitten in de hoeken van de grille gewoon gaatjes.
Ik denk dus gewoon het zelfde als wat jij voorheen had, en niet wat je nu nieuw hebt.
Succes.
die swallow stond een tijd te koop op MP als ik het goed heb, die stond bij mij in de buurt...
Veel succes iig!
mvg Mike
die swallow stond een tijd te koop op MP als ik het goed heb, die stond bij mij in de buurt...
Veel succes iig!
mvg Mike
Hij stond in Winkel dus dat kan maar zo, dat ie bij jou in de buurt stond.
Klopt! en nu aan de andere kant v/h land?
:d
Jep hij komt nu in Almelo te rijden.
Maar ja dat duurt nog wel even :D
Maartenmk1
25-04-2010, 21:24
Leuk project, ga ik zeker volgen dit.
Even een kleine update:
Ik ben vandaag bezig geweest met het verwijderen van de oude motorsteunen.
Ook de accubak is verwijderd zodat alles straks mooi clean is.
Toen heb ik een gedeelte van de golf 4 motorsteun gebruikt en weer vast gelast op de juiste plek.
Het was een hoop passen en meten om de motor er mooi in te krijgen.
Ik had ook gehoopt dat ik vandaag de motor er al in had gekregen.
Maar er gaat nog wel een beetje tijd in zitten om een paar motorsteunen te maken.
Ik heb nu bijna 1 motorsteun klaar, de andere zal aan het einde van de week aan de beurt zijn.
Ik heb even 1 foto gemaakt toen ik het motorblok net in de auto had laten zakken.
Sorry de foto is met mijn iphone gemaakt dus niet helemaal super.
http://i39.tinypic.com/k18gns.jpg
Ben benieuwd blijf dit volgen altijd mooi
Kijk, dat gaat lekker! :thumbup:
hoe is die swallow verder? staat ?:)
hoe is die swallow verder? staat ?:)
De auto is jaren geleden al door iemand eens helemaal onder handen genomen.
Wat ik van de vorige eigenaar heb gehoord is hij door tijd gebrek verkocht aan de persoon waar ik hem dus weer van gekocht heb.
Nu vraag je je natuurlijk af waarom heeft de persoon waar ik hem van gekocht heb dan niet klaar gemaakt!
Nou dat komt omdat hij nog twee projecten had staan en daar een aantal jaren mee bezig is geweest.
Nu hij de kinderen wat groter had wou hij een chevy van kopen om met vrouw en kinderen op vakantie te gaan.
De auto heeft in totaal 11 jaar binnen gestaan en is jaren geleden al eens aan gelast maar nooit af gemaakt.
Het laswerk is dus ook zo goed als af de kokers zijn vernieuwd en de a stylen en wielbakken ook al gerepareerd.
Het is meer het strak maken en spuiten wat moet gebeuren.
En ja wat er met de motor is gebeurt dat weet ik niet, hij zat er in ieder geval niet in! :)
Hier nog even een update met wat de afgelopen dagen is gedaan.
Ik ben vandaag bezig geweest om de kabelboom van de MK4 te strippen.
Ik heb er nu 3 uur in zitten en hij is zo goed als gestript.
De meeste niet noodzakelijke dingen zijn er uit.
Gisteren ben ik bezig geweest om de motor steunen af te maken.
De motor hangt er nu in, alleen de motor steun aan de onderkant van het motorblok moet nog gemaakt worden.
Ik heb gisteren hier nog geen foto's van gemaakt maar omdat ik morgen toch weer verder ga maak ik dan even foto's.
De kabelboom heb ik vandaag thuis gedaan hier twee foto's van hoe hij was en wat er allemaal al uit is gehaald.
http://i39.tinypic.com/vynrds.jpg
http://i44.tinypic.com/24m5gd1.jpg
er is genoeg uit gekomen :P
Vandaag weer bezig geweest om wat dingen terecht te maken.
Ik was nog M10 x 1 bouten nodig van 100mm lang, dacht je dat je die ergens kan krijgen.
Ik moet ze speciaal laten bestellen hier in de buurt.
Vandaar dat de ene motorsteun ook aardig is opgevuld met plaatjes zoals te zien is op de foto.
Dit word dus later nog veranderd, het is nu gewoon tijdelijk allemaal vast gezet.
Straks als de motor er weer uit is word alles nog netjes afgelast omdat ik er dan gewoon veel beter bij kan.
Ik heb vandaag de motorsteun die aan de onderkant van de bak zit ook gemaakt.
Ik heb alle steunen van de golf 4 weer gebruikt met wat kleine aanpassingen.
Ook heb ik de versnellingspook gemonteerd, hier moesten 3 draadeinden aan gelast worden zodat ik hem kon monteren.
Zie hier de foto's van vandaag:
De foto's van de motorsteunen aan de bovenkant
http://i41.tinypic.com/dqn883.jpg
http://i41.tinypic.com/111i3bs.jpg
Hier het schakelmechanisme, sorry geen foto van toen ie er nog uit was.
http://i43.tinypic.com/novpr8.jpg
En hier de versnellingsbak steun, deze moet onder de pers nog iets gebogen worden.
Dit om het rubber er nog net iets rechter in te krijgen.
De motor ligt er nu al super strak in.
http://i39.tinypic.com/qp5abo.jpg
evilnyntje
01-05-2010, 17:57
Netjes hoor!
vwmk2driver
01-05-2010, 18:14
ik dacht al een bekende..
hij is van rene geweest uit winkel idd.
persoonlijk zeg ik, tdi in een swallowtail is heel erg fout.
ik zou zon auto liever helemaal origineel zien, er zijn er maar weinig van,het is dan zonde als er iemand na al die golflevens jaren dingen in gaat hobby'en.
ik blijf het in iedergeval wel volgen.
zal mij benieuwen of dit project ooit afkomt.
United Collors of Benetton MK I... Dat wordt een serieus project!
Good Luck
ik dacht al een bekende..
hij is van rene geweest uit winkel idd.
persoonlijk zeg ik, tdi in een swallowtail is heel erg fout.
ik zou zon auto liever helemaal origineel zien, er zijn er maar weinig van,het is dan zonde als er iemand na al die golflevens jaren dingen in gaat hobby'en.
ik blijf het in iedergeval wel volgen.
zal mij benieuwen of dit project ooit afkomt.
Zo heeft ieder weer zijn mening en dat mag.
Ik wil de auto ook zo origineel mogelijk houden als mogelijk is.
Alleen los van de motor dan.
Ik vind de originele motoren van die tijd allemaal waardeloos.
En die oude bedrading wat er in zit moet ook vertrekken.
En je kunt het ook anders bekijken misschien was ie anders voor onderdelen gebruikt of naar de sloop gegaan.
Ik heb hem zonder motor, stoelen en deurpanelen gekocht.
Veel authentieke dingen zijn er toch al uit dus het kan alleen maar beter worden.
Nu komt de auto in ieder geval weer op de straat en word er weer gebruik van gemaakt.
En waarom zou dit project niet afkomen, je hebt er wel veel vertrouwen in of niet!
Nee hoor een TDI in een swallowtail is helemaal niet fout.
Is juist erg gaaf om met zo'n oud dingtje even een VR6 een poepie te laten ruiken. ;)
Op deze manier kan de auto lekker mee komen met normale verkeer en kan je er dus lekker vaak en veel mee rijden!
Die trommelremmen laat je er ook niet opzitten. Die vervang je door betere -niet orginele- remmen.
Dat ding moet de straat op en mee gereden worden, dan geniet je er het meest van! :thumbup:
Nee hoor een TDI in een swallowtail is helemaal niet fout.
Is juist erg gaaf om met zo'n oud dingtje even een VR6 een poepie te laten ruiken. ;)
Denk niet dat een 90pk diesel een VR6 een poepie zal laten ruiken...:)
Ik hebzelf ook een 75er swallow,met alle specifieke onderdelen die er op en aan horen..dus zou ik nooit zo'n ombouw doen,maar kan jou goed begrijpen met een incomplete auto zo..
Zoals je nu al bezig ben met de motorombouw...denk ik dat deze Swallow sneller klaar is dan menig ander project :thumbup:
Denk niet dat een 90pk diesel een VR6 een poepie zal laten ruiken...:)
Je hoeft het niet bij 90 pk te houden natuurlijk, juist met een TDI is dat relatief simpel.
dat bedoel ik,lekker bezig zo...
als ie af is een 140pk chip erop en blazen maar:thumbup:
vwmk2driver
01-05-2010, 22:55
Zo heeft ieder weer zijn mening en dat mag.
Ik wil de auto ook zo origineel mogelijk houden als mogelijk is.
Alleen los van de motor dan.
Ik vind de originele motoren van die tijd allemaal waardeloos.
En die oude bedrading wat er in zit moet ook vertrekken.
En je kunt het ook anders bekijken misschien was ie anders voor onderdelen gebruikt of naar de sloop gegaan.
Ik heb hem zonder motor, stoelen en deurpanelen gekocht.
Veel authentieke dingen zijn er toch al uit dus het kan alleen maar beter worden.
Nu komt de auto in ieder geval weer op de straat en word er weer gebruik van gemaakt.
En waarom zou dit project niet afkomen, je hebt er wel veel vertrouwen in of niet!
gelukkig respecteer je mijn mening :thumbup:
ik heb teveel projecten zien stranden, mensen beginnen over restaurenen.
gaan dan een motor zoeken inbouwen, met hetinbouwen lopen ze al vast.
en van het restaureren komt dan al helemaal niks meer.
als die helemaal af komt zou het gerust een leuk autotje zijn. :thumbup:
maar ik hecht gewoon wat meer waarde aan hystorische auto's die ook echt origineel zijn.
iets verbouwen en iets zoeken om het hystorische te vervangen omdat het hystorische er niet bij zit of niet te vinden is, is natuurlijk de makkelijkste weg.. ;)
ik hoop dat je hem afkrijgt,en dat je auto niet straks alleen gaat gebruiken als race auto, :thumbup:
ik vermoed dat rene mij ook nog wel is gebeld heeft of ik deze auto niet kopen wilde, ik herriner me ooit nog een gemiste oproep van hem,maar heb nooit meer terug gebeld.
Bedankt mensen voor jullie reactie's.
Het is de bedoeling om er mee te toeren als het droog is.
Ik ga absoluut straks niet met slecht weer in die auto rijden.
Mijn insteek is om niet te duur maar ook niet te traag te rijden.
Vandaar mijn keuze voor een diesel.
Je ziet ook heel veel g60 ombouw projecten maar daar ben ik niet zo weg van.
Als ik andere mensen mag geloven gaat zo'n 90pk tdi al als de brandweer dus voorlopig laat ik het even origineel.
Ik wil er ook geen racewagen van maken maar vlot mag ie wel zijn.
Dus zullen we zien voor de toekomst.
@Chris: we doen ook ons best om alles snel en soepel te laten verlopen.
Voorlopig is geld nog niet het probleem alleen de tijd wel, maar probeer alle vrije tijd die ik heb er ook in te steken.
Ik heb het geluk dat er mensen om me heen zijn die me goed kunnen en willen helpen. :)
Echt een gaaf project. Ik snap het ''foute'' gevoel bij zo'n ombouw wel. Maar persoonlijk vind ik het allebij super. Dit vind ik ook mooi en innovatief. Het feit dat de auto's tegenwoordig groter en zwaarder worden, en ze vergeleken met de meeste oldtimers, nog niet zuinig rijden. Ook daarom vind ik zulke projecten gaaf. :thumbup:
Dus even samengevat; KEEP GOING :D
Renegade
02-05-2010, 12:09
Leuk project :thumbup: en vlot gaat het zeker worden met 90pk op zon laag gewicht :)
De veranderingen zijn trouwens niet on-omkeerbaar, dus het "authentieke" is er niet permanent vanaf. Motorsteunen terug zetten, kabelboompje terug leggen en je kunt weer met een "authentieke" motor rijden :tongue:
Audilimburg
02-05-2010, 19:35
Toen ik dit topic voor het eerst las dacht ik ook 'Zonde', maar na het zien van de foto's en het lezen van het verhaal denk ik ook dat deze auto anders als donor was geëindigd en daarom is een originele Swallow met TDI motor nog altijd beter dan geen swallow.
Gezien de snelheid waarmee dit tot nog toe gaat heb ik er alle vertrouwen in dat dit project helemaal goed gaat komen, ondanks dat er nog heel veel moet gebeuren.
Ik ben er nu ook wel achter dat het extreem moeilijk is om onderdelen te vinden.
Een originele set deurpanelen heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden.
En ik ben er al een tijdje naar op zoek.
Ik heb wel een ander setje deurpanelen gevonden die van een golf 1 maar ja niet van de swallowtail.
Ze zijn wel van skai en lijken er wel veel op.
Ik doe deze er eerst maar op want ik wil niet dagen besteden om iets te vinden.
Ik heb ook nog mijn twijfels over de stoelen die er in zitten.
Gezien de swallowtail's werden geleverd met de zelfde stoelen als de kever!
En die stoelen ontzettend k*t zitten, weet ik niet of ik dat wel zo fijn ga vinden.
Ik wil er in de zomer toch veel gebruik van maken.
Hebben jullie eventueel nog een idee wat ik het beste kan doen?
zie ik het juist dat hij trommels heeft vooraan?
Dat klopt hij heeft trommelrem vooraan.
Er is al iemand die me een bod heeft gedaan op deze trommelremmen.
Echter weet ik zelf niet of het wel reeel is omdat ze erg zeldzaam zijn.
Nu we het er dan toch over hebben wat zou zoiets volgens jullie waard zijn?
Gewoon een paar corrado stoelen,en wat de tdi betreft :thumbup:
Bij mij zeurden ook mensen een tdi hoort niet in een scirocco,ben maar wat blij dat ik het gedaan heb :D
Doe er wel goede remmen op,G60 is een goede keus,je moet dan wel met 15 inc velgen rijden.
Gewoon een paar corrado stoelen,en wat de tdi betreft :thumbup:
Bij mij zeurden ook mensen een tdi hoort niet in een scirocco,ben maar wat blij dat ik het gedaan heb :D
Doe er wel goede remmen op,G60 is een goede keus,je moet dan wel met 15 inc velgen rijden.
Zouden de remklauwen die ik nu heb niet goed genoeg zijn dan?
Die zijn van een gti dat lijkt me toch ook wel oke?
En dan nog even een vraag betreft de kabelboom.
Nu heb ik hier de kabelboom in huis maar er zit ook nog eens stuk kabelboom aan het motorblok.
Waar ik op aan wil is ik heb de kabelboom aangesloten op mijn voeding.
De richtingaanwijzers tellerklok, contactslot en computer zitten aan de kabelboom.
Ik zou toch als ik stroom op de kabelboom zet de kmstand en dergelijke moeten kunnen zien op de tacho?
Of heb ik het nu mis?
De + sluit ik aan op het verdeelblok die op de accu zit normaal.
En de min pak ik van zo'n willekeurige lus met bruine draad ergens in de kabelboom.
Ik heb maar 1 stekker op de computer zitten, kan het zijn, want ik kan het nu niet controleren, dat de andere stekker nog aan de kabelboom aan het motorblok zit?
Is deze stekker noodzakelijk om enig beeld in de tacho te krijgen.
Ik heb denk ik alle noodzakelijke dingen wel aangesloten, behalve verlichting airbags en motor.
Wie kan dit bevestigen voor mij.
Ik wil namelijk dingen testen zonder dat ik motor en kachel heb aangesloten.
Ik heb ook nog geen schema, maar heb naar aanleiding van de stekkers al de complete cv en electrische ramen zooi er uit gehaald.
Zouden de remklauwen die ik nu heb niet goed genoeg zijn dan?
Die zijn van een gti dat lijkt me toch ook wel oke?
Met een dikke motor moet je wel een beetje kunnen remmen,Je mag dan(maar) 90 pk hebben,je hebt wel veel koppel.
Liever een meter eerder dan een halve te ver!
@bprijs
Gewoon doen zoals jij wilt dat het moet worden! Orgineel is namelijk de aller moeilijkste weg ik ben in 2005 begonnen met ombouw Golf C naar GTI model '82 en ik ben nog steeds bezig met welliswaar kleine details.
Onderdelen zijn te vinden maar is tijdrovend en je moet door heel het land en vaak hou je er meer aan over dan je zoekt daarnaast kan de kwaliteit varieren van nog bruikbaar tot compleet waardeloos. Inmiddels heb ik ook de meeste onderdelen 3 keer.
Door mijn keuze orginele motor heb ik al de tweede motor gereviseerde motor erin hangen omdat bij de eerste een behoorlijke fout is gemaakt bij de revisie.
Al met al lijkt dat ik er geen plezier erin heb en dat heb ik juist wel maar het is zeker niet altijd makkelijk en soms staat het huilen me nader dan het lachen.
@bprijs
Gewoon doen zoals jij wilt dat het moet worden! Orgineel is namelijk de aller moeilijkste weg ik ben in 2005 begonnen met ombouw Golf C naar GTI model '82 en ik ben nog steeds bezig met welliswaar kleine details.
Onderdelen zijn te vinden maar is tijdrovend en je moet door heel het land en vaak hou je er meer aan over dan je zoekt daarnaast kan de kwaliteit varieren van nog bruikbaar tot compleet waardeloos. Inmiddels heb ik ook de meeste onderdelen 3 keer.
Door mijn keuze orginele motor heb ik al de tweede motor gereviseerde motor erin hangen omdat bij de eerste een behoorlijke fout is gemaakt bij de revisie.
Al met al lijkt dat ik er geen plezier erin heb en dat heb ik juist wel maar het is zeker niet altijd makkelijk en soms staat het huilen me nader dan het lachen.
Fijn dat je het met me eens bent want het is echt moeilijk om iets origineels te vinden. :thumbup:
Niemand die me iets meer info kan geven over het aansluiten van de kabelboom.
Ik weet namelijk ook niet waar de andere stekker die op de computer zit is!
net je projectje doorlopen, en da komt lekker in orde é,
een minpuntje is dat nen swallow is maar is natuurlijk uw keuze é, nen 83er dient daar in mijne ogen eigenluk voor maarja, btw nog die trommels liggen? anders mag je me gerust pm'n en kom ik erom, heb ook nen 75er staan maar komt origineel,
verder zet er eens een andere golf 4 naast en vergelijk den kabelboom, is het makkelijkste wat je kunt doen, alles steken zoals het bij die golf 4 steekt,
Vandaag weer een dagje bezig geweest met de verbouwing.
Ik was de hele dag nodig om de pedalen er in te maken.
De pedalen van de golf 4 moesten pas gemaakt worden.
Maar het probleem is dat het dashboard van de golf 4 veel dieper is.
Dus toen ik de pedalen wou bevestigen was het probleem dat de pedalen
veel te ver naar voren kwamen.
Ik moest dus 6 cm van het frame er tussenuit slijpen en weer opnieuw aanlassen.
Ook moesten de cilinder die in de rembekrachtiging komt 6cm ingekort worden.
Dit was dus nog een hels karwei om te doen maar het is gelukt.
Hier wat foto's:
De eerste is van de ingekorte cilinder
http://i41.tinypic.com/286rdyr.jpg
Hier wat van de montage
http://i44.tinypic.com/95sysz.jpg
In het motor ruim moest iets weg geslepen worden om het te laten passen.
http://i39.tinypic.com/nyefiw.jpg
En hier het eindresultaat:
http://i41.tinypic.com/33tq7v7.jpg
Uiteraard moet alles nog goed afgewerkt worden, ik heb het eerst alleen pas gemaakt.
Straks nadat alles weer uit de auto is word alles netjes afgebraamd en opnieuw gespoten.
karretje
05-05-2010, 21:36
Heel netjes allemaal zit nog vaart in ook! :thumbup:
Leuk om te zie dat je het gewoon doet en ook allemaal zelf,helemaal goed! :D
Dank voor de leuke reacties :)
Hier wordt in rap tempo een leuke auto gebouwd.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Nu vordert het allemaal lekker. Ik vermoed dat alles er redelijk snel werkend in gaat komen.
Ik ben benieuwd hoe je daarna de afwerking aan gaat pakken.
Sjeesbeest
07-05-2010, 19:51
das een leuk projectje !! Succes !!
Hier weer een kleine update van de afgelopen dagen.
Heb afgelopen week een paar dagen gehad om de schijfremmen te monteren.
Ook moesten de aandrijfassen gemaakt worden.
Want je vind nergens assen die zomaar passen.
Ik heb 4 aandrijfassen, 2x van de golf 4 en 2x van een golf 1 gti.
Wat ik heb gedaan is alle assen doormidden slijpen.
Aan de bak zijde heb ik de golf 4 assen gebruikt en aan de fusee zijde's de golf 1 assen.
De lange as van de golf 4 had een binnendiameter van 36mm.
De lange as van de golf 1 had een buitendiameter van 38mm.
Ik heb de as van de golf 1 op 36.05mm afgedraaid op de draaibank.
En toen onder de pers heb ik hem er 100mm ingeperst.
Hij zit er zo vast in dat ie er nooit meer uit kan komen.
Voor de zekerheid heb ik hem ook nog rondom afgelast.
Bij de korte as had ik een groter probleem.
Beide assen hadden nagenoeg de zelfde diameter dus moest ik een verloop bus draaien.
Ook heb ik hier iets een overmaat gebruikt op de assen zodat ik ze er mooi strak in kan persen.
De rode cirkel is het gedeelte van de lange as wat ik gelast heb.
Je ziet het nagenoeg niet weer.
De andere as zie je de bus nog goed die moet nog aan 1 kant afgelast worden en dan mooi 45 graden afschuinen.
Zie hier wat foto's van de assen.
De eerste is van de lange as al afgedraaid geperst en gelast.
http://i40.tinypic.com/30m5y69.jpg
Hier de korte as gedeeltelijk in elkaar met de bus aan de ene kant er opgeperst
http://i44.tinypic.com/m92h60.jpg
Dit is de zelfde as maar dan nadat ik hem heb afgelast.
http://i43.tinypic.com/zjc8jp.jpg
Hier de lange as gemonteerd met de rode cirkel waar de lasnaad zit.
http://i40.tinypic.com/244xz4i.jpg
En hier de korte as gemonteerd, aan de andere kant moet ie nog gelast worden.
Ik heb gekozen om deze zo dicht mogelijk aan de bak te doen om zo min mogelijk trilling te krijgen.
Op de draaibank zijn ze kaarsrecht, maar mocht er toch trilling optreden dan
laat ik ze alsnog balanceren.
http://i42.tinypic.com/28qfcg.jpg
Tenslotte nog wat foto's van de kale koets.
Mijn buurman heeft me prima geholpen met het leeghalen van de auto.
Alle bekleding en ruiten die er nog in zaten heeft hij er uit gehaald.
En de bodem nog een beetje kaal gekrabd.
Ook heeft hij de hemel er nog uit gehaald.
Martijn nog bedankt voor de goede hulp.
http://i40.tinypic.com/2efq9hl.jpg
http://i40.tinypic.com/96vuqq.jpg
Super project! Blijf het ook volgen! Zelf ook het idee in mijn achterhoofd ooit een keer een TDI in mijn golfje te leggen.
Ik vroeg me alleen wel af waarom je niet gewoon een TDI uit een golf 3 hebt genomen? Daar bespaar je jezelf volgens mij enorm veel werk mee:P Maar wel respect dat je dit zo aanpakt!!
Het is inderdaad meer werk dan een golf 3 tdi inbouwen.
Maar ik wil gewoon geen motor in mijn auto met meer dan 200dkm op de klok.
En als je een golf 3 tegenkomt met minder is ie vaak ook nog terug gedraaid ook.
Ik kan het weten want ik ben voordat ik de golf 4 tegen kwam op zoek gegaan naar golfjes 3 maar wat leek op betrouwbare auto's was na nachecken bij NAP een onlogische kmstand.
Dit is me 3 keer gebeurt, en toen ben ik maar op zoek gegaan naar een golf 4.
Na een poosje zoeken kwam ik dus de auto tegen die ik nu heb een 4 met net 120dkm op de klok.
Deze had nap en volledige onderhoudshistorie bij vw dealer.
Super project! Blijf het ook volgen! Zelf ook het idee in mijn achterhoofd ooit een keer een TDI in mijn golfje te leggen.
Ik vroeg me alleen wel af waarom je niet gewoon een TDI uit een golf 3 hebt genomen? Daar bespaar je jezelf volgens mij enorm veel werk mee:P Maar wel respect dat je dit zo aanpakt!!
Hoi Mooi project.. ga het ook volgen
N A P zeg ook niet altijd alles als je de km`s tusssen de beurten en apk`s of reparaties terug zet en mits je zoveel rijd telt N A P ook niet meer mee
ben benieuwd wat dit gaat worden su
Daar heb je inderdaad een punt.
Maar als je een beetje verstand hebt van auto's kun je echt wel zien
of een auto 120dkm of 250dkm gelopen heeft.
De kmstand kun je wel verbloemen maar de slijtage niet ;)
Hoi Mooi project.. ga het ook volgen
N A P zeg ook niet altijd alles als je de km`s tusssen de beurten en apk`s of reparaties terug zet en mits je zoveel rijd telt N A P ook niet meer mee
ben benieuwd wat dit gaat worden su
he mooi project man :thumbup:
gaat lekker vlot zo!
ben zelf ook met een TDI conversie bezig maar dan op een golf2 en ik gebruik een 1Z uit een golf 3.
denk dat je hiermee een vr6 aardig bijhoud hoor, het verschil in koppel is best klein :)
en het verschil in gewicht is best groot.
succes!
Mike--1991
26-05-2010, 14:57
Super mooi project! Succes ermee.
Daar heb je inderdaad een punt.
Maar als je een beetje verstand hebt van auto's kun je echt wel zien
of een auto 120dkm of 250dkm gelopen heeft.
De kmstand kun je wel verbloemen maar de slijtage niet ;)
Oke maar ik ken ze zat die van alles vernieuwen stuur uit schade auto weinu km`s versnellingsknop idem pendaal rubbers kan je zo nieuw bestellen :screwy: :screwy:
maar nog maals leuk projeckt ben benieuwd en overigens een top kleur dat geel (oranje) ben beetje kleuren blind
Heb je misschien ook foto's of een link waar je je project hebt staan.
Ben zeer benieuwd.
En iedereen bedankt voor de leuke reacties.
he mooi project man :thumbup:
gaat lekker vlot zo!
ben zelf ook met een TDI conversie bezig maar dan op een golf2 en ik gebruik een 1Z uit een golf 3.
denk dat je hiermee een vr6 aardig bijhoud hoor, het verschil in koppel is best klein :)
en het verschil in gewicht is best groot.
succes!
Pewi Vwteam
26-05-2010, 21:11
ik vroeg me al af hoe je het met je aandrijfassen ging doen aangezien je de motor op de orginele steunen laat hangen wat normaal echt nie gaat passen ivm aandrijf assen maar je hebt het netjes opgelost thumbup:
Pewi Vwteam
26-05-2010, 21:12
:thumbup: zo is ie beter haha
De auto komt mij wel bekent voor.
Zei nog tegen je dat ik het niet wist.
Succes met de bumpers!
gaat lekker hier,mooi man:thumbup:
De auto komt mij wel bekent voor.
Zei nog tegen je dat ik het niet wist.
Succes met de bumpers!
Nog bedankt voor de bumpers ik ben er heel blij mee.
Ook maar even een update wel zonder foto's.
Ik heb de bodem binnenin maar eens helemaal kaal gekrabd.
Ik moest die rotzooi er allemaal af krijgen.
De motor is inmiddels weer uit de auto omdat alle aanbouwdelen pas zijn gemaakt.
De motorsteunen zijn afgelast en er is een nieuw stuk in de parafaan gelast.
Zodat het water straks niet achter de rembekrachtiging loopt.
Voor de rest heb ik vooral gekeken wat ik allemaal nodig ben aan reparatie plaatwerk.
Er moet nog een nieuw stukje rechtsachter onderaan de auto.
En bij de vul hals is het ook niet helemaal super meer.
Dit is te repareren maar ik heb toch besloten gewoon een nieuw stuk er in te plaatsen.
Volgend weekend maar eens hier mee verder gaan.
Ik laat hier dan uiteraard foto's van zien van voor en na.
Ook moet ik twee nieuwe radiateuren hebben 1 voor de airco en 1 voor de koelvloeistof.
Ik kom niet met de golf 4 radiateuren weg omdat ze te hoog zijn.
Ik moet dan een aardig stuk uit het voorfront slijpen maar dan word het een stuk minder stevig, en dat is niet de bedoeling.
Ik ga dus volgende week maar eens een sloop af om te zoeken naar een brede maar niet zo'n hoge radiateur voor airco en koelvloeistof.
sander-ja
30-05-2010, 14:23
ben hier nog niet zo lang op het forum, maar leuk project! Ga hem zeker volgen.
Jongens sorry voor mijn verandering maar ben vandaag tegen een splinternieuw model 2010 scirocco interieur aangelopen. :)
Dus gewoon fabriek nieuw met elektrische bediening en verwarming.
Ik ga dus van de originele stoelen af :rolleyes: want ik vind deze zo geweldig.
Ik heb op een Engels forum, een custom swallowtail gezien die had ook scirocco stoelen.
Dit vond ik ook al zo super gaaf om te zien.
Dus vergeef het me als jullie het niet mooi vinden maar ik vind het super.
Ik heb een foto van 1 stoel maar daar heb ik dus een setje van.
http://i47.tinypic.com/2qbrogk.jpg
breadfan83
02-06-2010, 21:29
Met die banen er in zien die stoelen er in de juiste auto nog best ouderwets uit, denk dat het heel goed gaat staan!
Hoop alleen dat ze niet erg groot en lomp gaan uitvallen in zo'n kleine auto...
ik hoop ook dat ze niet te 'lomp' uitvallen,erg gaaf meubilair...
Ik zeg gewoon doen frans:P ben zeer benieuwd! :thumbup:
Ik hoop ook niet dat het te lomp word maar heb er goed vertrouwen in.
Mocht het allemaal te hoog worden door de hoofdsteunen haal ik ze er af en laat ik er een nieuw stuk leer in zetten op de plek waar de gaten zitten.
Zie hier een swallowtail met ook een custom interieur.
De stoelen zijn ongeveer gelijk aan grote dan die van mij.
http://i45.tinypic.com/2dmbd5c.jpg
Ik weet niet wat jullie hier van vinden maar ik vind dit te gek.
Beetlefreak
03-06-2010, 08:47
Nice project :thumbup: en ook lekker de gang erin.
Zie hier een swallowtail met ook een custom interieur. De stoelen zijn ongeveer gelijk aan grote dan die van mij.
http://i45.tinypic.com/2dmbd5c.jpg
Dat rode interieur is idd super! Ben heel benieuwd hoe die 'moderne' stoelen in de Golf staan.
Die 'oude' Recaro's zijn veel slanker zonder al het plastic van die nieuwe stoelen, passen beter qua leeftijd zeg maar.
Jaah doen die Scirocco stoelen, ze zien er mooi slank uit dus dat moet super staan!
tinus gti
04-06-2010, 12:24
super project dit egt respect hoe je alles tot nu toe aan pakt :thumbup:
Zo gisteren weer een dagje stressen om dingen klaar te krijgen.
Ben s'morgens eerst begonnen met de vulpijp te demonteren, en de staat van het plaatwerk te inspecteren bij de vulopening.
Zie de foto's de vulpijp is wel erg slecht moet ik zeggen.
Maar gelukkig heb ik nog een nieuwe liggen.
En het reparatie plaatwerk voor de vulopening heb ik ook al klaar liggen.
http://i48.tinypic.com/ejvqkz.jpg
http://i48.tinypic.com/2eoh26c.jpg
En ja ik wou er mee verder gaan maar toen iemand mij mijn scirocco stoelen kwam brengen was ik waar ik mee bezig was even vergeten.
Ik ben van 11 tot 18 uur bezig geweest om de stoelen pas te maken.
Er moest nog heel wat gelast worden in de auto.
En ook moesten er wat uit de geleiderail van de stoelen geslepen worden.
Best wel een raar gevoel om in een splinter nieuwe stoel de haakse slijper te zetten.
Ik moet zeggen ze lijken mij wel mooi zo en ik vind zo dan ook niet lomp lijken.
Ze zijn ongeveer even groot als de originele stoelen.
Ik heb geen foto's gemaakt van dat ze er allebei in zaten door drukte.
Maar zie hier hoe het lijkt en wat ik nog moest wegslijpen aan de stoel.
http://i46.tinypic.com/2cfxx77.jpg
http://i45.tinypic.com/rqykhe.jpg
Dit was het weer voor deze week, ik wou dat ik wat verder was gekomen.
Maar die stoelen vergden toch nog wel veel tijd om mooi pas te krijgen.
En ik wil het ook goed voor elkaar hebben dus dan maar wat langer er over doen.
Moet toch mijn baas nog maar eens vragen om een paar dagen vrij :)
Hij ziet me aankomen :screwy:
Oja en iedereen bedankt voor de leuke reacties zet aan om meer te laten zien :thumbup:
:spankit: die stoelen!!!!!
dat gaat ruig staan!
mk1diesel
06-06-2010, 21:45
die stoelen gaan hem zekers goed staan
Joy_Goessens
06-06-2010, 21:59
Mooi man, keep it up. Volg je op de voet
breadfan83
06-06-2010, 22:13
Die stoelen staan geweldig!
Niks te groot of te lomp. :thumbup:
Jel Golf 2 GTI
06-06-2010, 22:37
Dat gaat hier goed voorruit. :thumbup:
Netjes bezig
sander-ja
07-06-2010, 08:02
Lekker bezig hoor, erg mooie stoeltjes ook :thumbup: .
Meesterlijk die stoelen!! Echt een goeie keuze! :thumbup:
Wat voor achterbank ga je erin zetten? Scirocco achterbank pas maken...?
Meesterlijk die stoelen!! Echt een goeie keuze! :thumbup:
Wat voor achterbank ga je erin zetten? Scirocco achterbank pas maken...?
De achterbank word gewoon origineel maar dan bekleed met de zelfde kleur leer als de voorstoelen.
Het is onmogelijk om de Scirocco achterbank er mooi in te krijgen.
Het enigste wat ik kan doen is de achterbank opnieuw laten bekleden en dan in de stijl van de voorstoelen.
Dit is dus ook wat ik ga doen, echter nog wel in een later stadium omdat dit nog niet zo heel belangrijk is om direct te doen.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de stoelen moet aansluiten?
Ik zou hier graag een elektrisch schema voor willen hebben.
Wie o wie kan me helpen
Elektrisch verstelbaar en stoelverwarming?
Ze hebben stoelverwarming ja en er zit een knop aan de zijkant die je in 4 uithoeken kunt indrukken.
Ik denk dat dit voor de steun onderin de rug is.
Want de rugleuning verstellen, en het voor en achteruit schuiven van de stoel gaat handmatig.
Ik heb ook nog een andere dringende vraag betreft de clima van de golf 4.
Zie hier de post:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71293
Kan dan niemand mij met een schema'tje helpen?
Ik ben hier toch op het goede forum of heb ik het mis :screwy:
Die ronde knop is inderdaad voor de lendesteun.
Ik zou misschien wel aan een schema kunnen komen. Dat kan alleen wel even gaan duren...
Ik heb nog wel even de tijd alle hulp is welkom.
Echter het schema van de climatronic zou ik graag iets eerder hebben.
Groet Branko
Die ronde knop is inderdaad voor de lendesteun.
Ik zou misschien wel aan een schema kunnen komen. Dat kan alleen wel even gaan duren...
Is een schema om dit aan te sluiten echt nodig? Zo veel draadjes zijn het toch niet zo te zien.
martiepartie
11-06-2010, 14:35
De schakelingen voor de lendesteun zitten toch IN de stoel? Meer dan een schakelaar voor de stoelverwarming, een geschakelde (en gezekerde) plus voor de lendesteunen en een massa heb je waarschijnlijk niet nodig..
Precies, dat lijkt mij dus ook...geen rocketscience ;)
Als alles maar zo makkelijk was.
Zie hier de foto's van de stekkers.
Er zitten wel meer dan zomaar een paar draadjes aan.
Ik wil dus weten welke twee draden ik kan gebruiken voor de stoelverwarming.
En moet ik weten welke voor de spanning zijn om de elektrische bediening te laten werken.
de foto's:
http://i46.tinypic.com/1zh1k79.jpg
http://i49.tinypic.com/abqs7q.jpg
breadfan83
13-06-2010, 18:56
Volgens mij kun je die grote zwarte achterin de radio prikken, gaan de stoelen mee op de muziek. :thumbup:
Staan er naast de gaten in de stekker, waar de kabel ingaat, geen nummertjes? 30, 31, 15, etc.
Die geel stekker is van de airbag/gordelspanner, dus niet echt nodig lijkt mij.
Scheelt weer een paar draadjes...;)
Volgens mij kun je die grote zwarte achterin de radio prikken, gaan de stoelen mee op de muziek. :thumbup:
Staan er naast de gaten in de stekker, waar de kabel ingaat, geen nummertjes? 30, 31, 15, etc.
Er staan nummers op de stekker maar gewoon 1 tot en met 10.
De + en - zijn meestal de dikkere draden en verder kan je toch gewoon 12v prik op de draadjes zetten en kijken (voelen) wat er gebeurd.
Ik heb al prik op de twee dikke draden gezet maar er gebeurt dan niets.
Ben toen ook maar gestopt want straks maak ik iets kapot.
Ik heb wel Etka 7.2 op mijn computer staan maar ik weet niet of ik daar de schema's uit kan halen.
Ik heb ook al geprobeerd autodata te installeren maar dat lukt me niet.
Het zou o zo fijn zijn om een programma op mijn laptop te hebben waarmee ik alle schema's zo te voorschijn kan halen.
Ik zit nog steeds zonder een schema van de clima van een golf 4 en van deze stoelen. :screwy:
Pewi Vwteam
14-06-2010, 21:30
wat voor een bouwjaar heeft de golf4? en uit wat voor een scirocco [bouwjaar] komen de stoelen? als ik dit weet kan ik je er wel aan helpen mijn maat werkt bij pouw zwolle dus dat is geen probleem. maar je kun ook zelf rustig naar de dealer gaan als je beetje netjes vraagt printen ze het zo ff voor je uit.
Ben vandaag bij de VW dealer hier in Almelo geweest.
Ze zeiden dat ik maar op erwin.volkswagen.de moest kijken.
Heb hier gekeken maar moet ik voor betalen voordat ik ook maar iets heb gezien.
Dus hier gaan we maar even niet op in.
De VW dealer zei me dat ze me niet konden helpen want printen was ook niet mogelijk.
Alles was tegenwoordig digitaal (ja en dan kun je dus niet printen :screwy: )
Huiskes Kokkeler is dus een VW dealer waar ze mij niet weer zullen zien.
Heb nu Elsawin in de download staan hoop dat ik hier iets mee kan.
Het is trouwens een Golf4 tdi AGR van augustus 99.
En de stoelen komen uit een Scirocco MK3 van 2010.
Van de stoelen heb ik de elektrische verstelling inmiddels werkend.
Nu alleen de verwarming nog!
Groet
wat voor een bouwjaar heeft de golf4? en uit wat voor een scirocco [bouwjaar] komen de stoelen? als ik dit weet kan ik je er wel aan helpen mijn maat werkt bij pouw zwolle dus dat is geen probleem. maar je kun ook zelf rustig naar de dealer gaan als je beetje netjes vraagt printen ze het zo ff voor je uit.
breadfan83
15-06-2010, 17:28
Huiskes Kokkeler
Oud klasgenoot van me liep stage bij Huiskes, en die voelde zich daar prima op z'n gemak.
Het feit dat hij de grootste bal is die ik ooit gekend heb, zegt denk ik ook gelijk wat over die dealer. :D Huwrr huwrrr...
:D :D :D :D
Oud klasgenoot van me liep stage bij Huiskes, en die voelde zich daar prima op z'n gemak.
Het feit dat hij de grootste bal is die ik ooit gekend heb, zegt denk ik ook gelijk wat over die dealer. :D Huwrr huwrrr...
Audilimburg
15-06-2010, 21:22
Zier er heel goed uit met die Scirocco stoelen. Dat had ik in eerste instantie niet gedacht. Maar knap dat je het aangedurfd heb om het anders te doen, het resultaat mag er wezen, ondanks dat het nog niet helemaal af is.
Bedankt voor de leuke reactie :)
Zier er heel goed uit met die Scirocco stoelen. Dat had ik in eerste instantie niet gedacht. Maar knap dat je het aangedurfd heb om het anders te doen, het resultaat mag er wezen, ondanks dat het nog niet helemaal af is.
Mooi project, die stoelen zijn eigenlijk stiekum apegaaf :thumbup:
Ik heb hier wel autodata geinstalleerd, kan je de schema's van de airco zo ff mailen. Moet dan alleen even je email hebben. Er zit trouwens verschil in de schema's <--04-99 en 05-99-->, weet je van welke maand de jouwe is?
Bedankt voor de schema's.
Ik heb ze eens goed bekeken maar ik krijg het niet voor elkaar om beeld in het display te krijgen.
Dit door simpel op twee plekken een + en een - draad aan te sluiten.
Ik ben bang dat ik toch moet wachten op de omgeprogrammeerde motor computer. :(
En dan de gehele kabelboom op 12 volt stroom zetten en dan daar ook het kachelhuis op aan te sluiten.
De plannen voor de komende dagen zijn.
Morgen nog een gat in het schutbord maken waar de airco leiding door heen gaat.
En wat kleine puntjes op de i zetten.
Aankomende maandag gaat ie naar de plaatwerker.
En die week daar op gaat ie naar de spuiter.
Hij word hier ook deels gestraald, en nee niet op de grote vlakken van het plaatwerk.
Dus kan dan de eerste tijd niet zo veel meer doen.
De auto krijg ik 6 augustus weer van de spuiter.
Dan kan het afbouwen beginnen.
In de tijd dat de auto weg is ga ik deurpanelen strak maken, achteras reviseren, aandrijfassen voorzien van nieuwe sokken.
De motor helemaal schoon maken en een groot onderhoud geven zoals distributie set, olie en filters.
En vast nog meer kleine dingen die kunnen zonder dat ik de auto heb staan.
Sjeesbeest
18-06-2010, 18:28
als je een airco van na 2000 heb moet je een can-bus verbinding hebben, anders zal ie waarschijnlijk niets doen. Een airco van een golf mk3 werkt simpeler.
als je een airco van na 2000 heb moet je een can-bus verbinding hebben, anders zal ie waarschijnlijk niets doen. Een airco van een golf mk3 werkt simpeler.
Auto is begin mei 1999 op naam gezet dus hij is niet van na 2000.
In het schema kan ik ook niets over canbus lezen dus dan zal het er wel niet in zitten. :)
Dag iedereen hier weer een update.
Vandaag is de auto naar de V8-shop gegaan in Emmen.
Hier word de auto gezandstraald en krijgt dan een epoxie lak behandeling.
Daarna word hij in de kleur gespoten die hij ook had toen ie in 1975 de fabriek verliet.
De auto krijg ik pas 6 augustus terug dus heb nog genoeg tijd om de rest van de onderdelen op te kuisen.
Moet nog flink wat bestellingen de deur uit doen.
Hier de foto's van toen ie vandaag op de aanhanger stond voor ie naar Emmen toe ging.
En twee foto's bij Harry van de V8 shop toen ie daar in de hal stond.
De rest van de onderdelen had ik in de bus liggen dus die staan daarom niet op de foto.
http://i47.tinypic.com/2m0h3m.jpg
http://i45.tinypic.com/2ds8p4.jpg
http://i48.tinypic.com/50k3z6.jpg
http://i50.tinypic.com/dw2gpd.jpg
Tot de volgende update :)
Christiaan
26-06-2010, 19:52
Deze had ik even gemist :eek:
Wat een geweldig project! :thumbup:
Deze had ik even gemist :eek:
Wat een geweldig project! :thumbup:
Bedankt voor je leuke reactie :)
De laatste dagen heb ik niet veel meer gedaan wegens de warmte.
Maar vandaag ben ik weer iets verder gekomen.
Ik heb de kabelboom aan de praat zoals te zien op de foto's.
Alle servomotoren zijn van het kachelhuis af gehaald.
Ik moet nu proberen deze op de juiste manier te monteren op het kachelhuis van mijn golf 1.
Op de foto zie je links van het clima paneel de servomotoren liggen.
Het is een beetje een wirwar van draden dus moeilijk te zien.
De stekkers van de koplampen heb ik van de kabelboom afgeknipt en elke draad apart gemerkt.
Hier komen straks weer stekkers van de golf 1 op.
Natuurlijk krijg ik nu enkele storingen op de tacho doordat heel veel nog niet is aangesloten.
Tot mijn verbazing werkt wel heel veel nu al zonder de motorcomputer er aan te hebben.
Alle verlichting behalve achteruit en remlicht heb ik al gemarkeerd.
Hier twee foto's:
http://i47.tinypic.com/30w3vvr.jpg
http://i47.tinypic.com/30hoexi.jpg
Prachtig project, dit gaat wel goedkomen! :thumbup:
lekker bezig, echt n cool project! Weet je al een beetje op wat voor sloffen je rond gaat rijden?
lekker bezig, echt n cool project! Weet je al een beetje op wat voor sloffen je rond gaat rijden?
Ik wil graag een setje bbs rm velgen er onder hebben.
Heb hier nu Ats cup velgen liggen maar die lijken er niet mooi onder.
Dus ga ik die verkopen en op zoek naar een setje BBS'en.
Maar zoek wel een opknap setje omdat ik de komende weken toch niet veel te doen heb, omdat de auto nog bij de spuiter staat tot 6 augustus.
Zo kan ik weer wat geld besparen door ze zelf te polijsten.
Ik heb alle middelen om dat zelf te doen dus vandaar.
Dus als iemand nog eens setje voor een scherpe prijs heeft PM me maar ;)
gerwin88
06-07-2010, 17:03
Goed bezig, echt een vet project.
Heb zelf ook een mk1 van '76 (helaas geen swallow tail) met een 1.9 TD
Ik blijf dit volgen:)
Pewi Vwteam
06-07-2010, 22:05
oja dat abs lampje kun je zo uitzetten naja uitzetten. haal de wijzer van je tellerklok er af, haal de km tellerplaat naar boven. haal zwarte stof tape [brezan] maak een klein rolletje hier van, en druk dit in het gat van de abs lampje en spul weer monteren en klaar ben je. je kunt het ook bij je olie druk sensor op doen gaat ie ook wel uit, maar krijg je gezeur bij de rdw of apk keuring. omdat ie eerst brand!
Pewi Vwteam
06-07-2010, 22:08
voor airbag lampje geld het zelfde deze zijn namelijk niet uit tecoderen. ik heb zelf een s3 teller in mijn mk1 en dit heb ik ook zo opgelost werkt perfect!
breadfan83
06-07-2010, 22:23
Respect voor het werk aan de kabelboom, ik durf het bij de mk2 al niet aan.
:thumbup:
Mooie vloer trouwens. :D
Pewi Vwteam
06-07-2010, 22:31
golf2 steld echt niks voor, gewoon aan beginnen wijst zich vanzelf. ik heb voor mijn eigen golf1 een complete audi a3 1.8t kabelboom ontleedt en alles er uitgehaald wat niet nodig was. een vuilniszak vol wat overbodig was voor in een golf1.
Airbag en abs lampje kan je gewoon uitcoderen hoor.
Mits het canway ecu is.
Mocht het je niet lukken , mag je altijd langs rijden. Doe ik het voor je voor niks.
breadfan83
06-07-2010, 22:45
Ik zit met die Digifiz... Het aantal uren die ik vrij moet nemen om het zelf te doen kost me meer dan wat 't me kost om het te laten doen, dus ik neem maar eens de veilige route. Heb voor de rest alles in m'n eentje gedaan aan de auto, een beetje hulp hoef ik me niet voor te schamen denk ik.
Maar daarom ook respect voor iemand die een klus die wat meer in zich heeft wèl zelf doet. :thumbup:
Airbag en abs lampje kan je gewoon uitcoderen hoor.
Mits het canway ecu is.
Mocht het je niet lukken , mag je altijd langs rijden. Doe ik het voor je voor niks.
Lees net dat het een golf mk4 draadboom is, die heeft geen canbus zover ik weet.
Jammer , helaas.
Sjeesbeest
07-07-2010, 04:59
Lees net dat het een golf mk4 draadboom is, die heeft geen canbus zover ik weet.
Jammer , helaas.
Jazeker weten heeft ie canbus, alleen heb je 2 soorten :screwy: als je een
kabelboom neemt van 2001 of nieuwer is je teller ook canbus gestuurd. Je moet dan ff letten op het type, de cijfers 920 moeten erin zitten dan heeft je dash ook canbus.
Ik heb m wel eens losgehaalt omzo via het oliedruklampje (dat na het starten uitgaat) de andere lampjes eraan te hangen zodat ze na het starten ook gewoon uitgaan. Even de sporen doorhalen waar de orginele spanning op komt en daar dan de voeding van het oliedruklampie opzetten.
Iedereen bedankt voor de reacties
Zal even een paar antwoorden geven.
Betreft het abs lampje laat eerst nog maar even branden.
Ik zit er aan te denken om de abs in de toekomst nog weer werkend te maken.
Maar omdat dit heel veel werk is wacht ik er nog even mee.
Heb al werk genoeg :D
Het airbag lampje is inmiddels uit en die gaat ook nooit meer aan.
Deze heb ik van de print af gesoldeerd :thumbup:
De golf 4 die ik heb gesloopt heeft gelukkig geen canbus hij was van 99.
De teller van de golf 4 word waarschijnlijk niet weer gebruikt.
Want ik wil graag de tietenteller gaan gebruiken.
Ik moet nog het elektrische schema van de teller hebben want ik moet de signaal draden van de teller hebben om de tietenteller te laten werken.
En ja wat voor de ene weer een onmogelijk lijkt is voor de andere een peulenschil.
Ik heb er ook best veel werk mee hoor tis niet dat ik het zomaar even doe.
Maar tot nu toe gaat het allemaal nog redelijk.
@Breadfan83: Dat je mijn vloer leuk vind :tongue:
Ik heb hier een hele grote verwarmde hobby ruimte die in het geheel een houten vloer heeft.
Ik heb hier allemaal speelautomaten staan en een Cafe gemaakt voor de gezellige dagen.
En natuurlijk nu in deze tijd voetbal met de beamer kijken :thumbup:
Ik vind een cafe hoort een houten vloer te hebben.
netjes man,fotootje van je privekroeg?;)
Bij deze de foto's van de kroeg met de rest van de meuk.
Beetje off topic maar voor deze keer dan ;)
http://i30.tinypic.com/nq64nb.jpg
http://i29.tinypic.com/2praglz.jpg
Ik heb nog geen 360 graden camera maar het cafe is nog wel wat groter.
En hier mijn andere hobby:
http://i32.tinypic.com/30ry9lh.jpg
En uiteraard de houten vloer ;)
Sjeesbeest
07-07-2010, 18:58
W T F ?........ leuke hobbie !! Ziet er goed uit man.. je kunt zo een bruin cafe beginnen :)
holy crap,dat is ruig!
:thumbup: :thumbup:
ronaroot
08-07-2010, 09:07
Wat blijft het toch mooi he die blauw/rode verlichting :rolleyes:
Respect voor al het aanpas werk dat je hebt gedaan :eek:
Ik zit op het moment ook volop in een TDI ombouw, maar dan een asz uit een Bora in een mk2.
In een mk2 is alles nog redelijk passend te maken met originele vw delen, maar in een mk1 is het een heel ander verhaal.
Als ik alleen al zie wat je hebt moeten aanpassen om de pedalen erin te krijgen, niet normaal :eek:
Succes verder en ik blijf hem volgen :thumbup:
ps. Leuke hobbyruimte :cheers:
Daar kan je mooi paar plaatjes draaien in dat cafe
hasjeeeeeeee
Dennis07
08-07-2010, 12:18
Kheb je auto zien staan in Emmen...
Is dat een kennis van je ofzo?
Dennis
Kheb je auto zien staan in Emmen...
Is dat een kennis van je ofzo?
Dennis
Goh toevallig dat je dat hebt gezien.
Het is geen kennis van mij ben er gewoon via een website achter gekomen.
En het leek me wel goed voor elkaar daar.
Ik heb wat dingen gezien van hun en dat zag er goed uit.
Ben jij daar binnen geweest dan?
Wat blijft het toch mooi he die blauw/rode verlichting :rolleyes:
Ik zit op het moment ook volop in een TDI ombouw, maar dan een asz uit een Bora in een mk2.
In een mk2 is alles nog redelijk passend te maken met originele vw delen, maar in een mk1 is het een heel ander verhaal.
Als ik alleen al zie wat je hebt moeten aanpassen om de pedalen erin te krijgen, niet normaal :eek:
Succes verder en ik blijf hem volgen :thumbup:
ps. Leuke hobbyruimte :cheers:
Een 130 pk tdi in een mk2 :rock:
Foto's of een link?
Daar kan je mooi paar plaatjes draaien in dat cafe
hasjeeeeeeee
Het is dat de bekeuringen zo hoog zijn anders had ik al wel een zender gehad ;)
ronaroot
08-07-2010, 16:42
Een 130 pk tdi in een mk2 :rock:
Foto's of een link?
Natuurlijk ;)
Moet wel nog behoorlijk wat kleine dingen aan gebeuren maar hoop naar mivw ermee te kunnen gaan.
linkje: Golf 2 tdi pd (http://www.vwclubparkstad.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=26&t=311&start=0)
En een paar foto's:
Motor net erin:
http://img197.imageshack.us/img197/2852/148motorerin.jpg[/quote]
Zoals die er nu bij staat
http://img193.imageshack.us/img193/6035/168motorruimte.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/8282/181frontopbouwen.jpg
En van binnen
http://img291.imageshack.us/img291/5630/195dasherin.jpg
Dennis07
08-07-2010, 17:23
Pb
Dat is ook een leuk project, wat zal die straks hard gaan.
Ik hou je project ook zeker in de gaten.
Succes er mee :thumbup:
ronaroot
08-07-2010, 21:11
Dat is ook een leuk project, wat zal die straks hard gaan.
Ik hou je project ook zeker in de gaten.
Succes er mee :thumbup:
Ja ik ben zelf ook heel benieuwd hoe die gaat rijden, verwacht dat die inderdaad best vooruit zal gaan.
Ik ga de jouwe ook volgen, ben benieuwd hoe die zal zijn als die van de spuiter terug komt.
Gr. Roger :thumbup:
Iemand nog een idee of wat tips voor mij voor het volgende:
Ik wil de tieten teller straks aan gaan sluiten op de golf 4 elektronica.
Kan ik de temperatuur meter gewoon aansluiten op de temperatuur sensor van de MK4?
De benzine meter sluit ik gewoon op de oude manier aan dus dat moet geen probleem worden.
De toeren teller moet aangesloten worden op de W van de Dynamo dus dat moet ook wel gaan lukken.
De km teller word echter ook een probleem gezien hij met een kabel word aangedreven en ik die nergens kwijt kan op de mk 4 techniek.
Het mooiste zou zijn dat ik een kleine elektromotor kan aansluiten op de mk 1 teller en dat die harder gaat draaien als je harder gaat rijden.
Dit door een signaal van de snelheidssensor in de versnellingsbak die er standaard al in zit.
De auto komt 6 augustus weer dus heb nog genoeg te doen.
Als iemand tips heeft hoor ik ze graag zodat ik er nog eens goed over na kan denken. :screwy:
mooi project !
terug nen swallow op baan :thumbup:
ronaroot
22-07-2010, 09:54
Electronica is niet mijn ding dus daar kan ik je helaas niet mee helpen, misschien erg simpel door me gedacht maar is het geen idee om de mk4 tacho achter de mk1 tacho te plaatsen, zo heb je de looks van de tietentacho maar toch de functie's van de mk4 :rolleyes:
Electronica is niet mijn ding dus daar kan ik je helaas niet mee helpen, misschien erg simpel door me gedacht maar is het geen idee om de mk4 tacho achter de mk1 tacho te plaatsen, zo heb je de looks van de tietentacho maar toch de functie's van de mk4 :rolleyes:
Dat is geen slechte gedachte en die heb ik zelf ook wel gehad maar dan zit je met het volgende.
De Mk 4 teller heeft grotere tellerplaten, en de toeren en snelheidsmeter staan verder uit elkaar dan die van de tietenteller.
Daarbij krijg je ook nog eens dat de benzinemeter en temperatuurmeter van de tietenteller bij de toerenteller in zitten.
Bij de mk4 teller zitten deze tussen de toeren en snelheidsmeter in!
Je krijgt het dus gewoon niet mooi passend achter het glas van de tietenteller.
Anders had ik dit vast wel gedaan want dan kies je wel voor de simpele weg.
En nu heb je me daar een gekloot van heb ik jou daar :screwy:
Ik zie bij jou project ook dat je het kachelhuis van een mk4 gebruikt.
Ik wou dat ie bij mij paste want dan was het voor mij ook weer een stuk simpeler.
Als ik dat kachelhuis monteer in mijn mk1 moet de bijrijder met ingetrokken benen in de auto zitten.
En je ziet dan een lelijk kachelhuis onder het dashbord hangen.
Ik moet alle elektronica en kleppen in een mk1 kachelhuis met airco inbouwen.
Paste hij maar dat scheelde me enorm veel werk.
Maar ja het houd je wel van de straat :tongue:
ronaroot
22-07-2010, 15:58
Daarom zei ik ook:
Ik kom nog redelijk uit met de ruimte, maar jij hebt echt serieus behoorlijk minder plaats.
En anders zelf een tacho maken ?
Wel de mk4 tacho als basis nemen maar op een zelf gemaakte plaat (of iets) de losse componenten monteren ? zodat het toch netjes achter de tietentacho komt :wow:
Daarom zei ik ook:
Ik kom nog redelijk uit met de ruimte, maar jij hebt echt serieus behoorlijk minder plaats.
En anders zelf een tacho maken ?
Wel de mk4 tacho als basis nemen maar op een zelf gemaakte plaat (of iets) de losse componenten monteren ? zodat het toch netjes achter de tietentacho komt :wow:
Dan kom ik nog niet helemaal uit want de schaalverdeling op de tellerplaten klopt dan niet helemaal.
En hoe moet ik dan de kmstand werkend krijgen (digitaal naar analoog).
Ik moet dan ook alle motoren die de wijzers aansturen van de print van de mk4 af solderen.
Als er iemand nu zelf op een goede manier tellerplaten kan maken dan kom ik denk ik al een stukje verder.
Bij deze een aantal foto's van de epoxie lak die op de auto is gespoten.
Ik heb de foto's gekregen van de V8 Shop en zijn gemaakt vanaf de iphone.
Dus de kwaliteit is niet helemaal super maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb gevraagd naar foto's van na het stralen, als ik die nog krijg dan post ik ze uiteraard.
http://www5.picturepush.com/photo/a/3854348/640/3854348.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3854348)
http://www5.picturepush.com/photo/a/3854353/640/3854353.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3854353)
http://www4.picturepush.com/photo/a/3854357/640/3854357.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3854357)
http://www5.picturepush.com/photo/a/3854358/640/3854358.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3854358)
Ik heb nog 1 foto van na het stralen gekregen en die moest ik nog even posten.
Er zijn nog meer plekken gestraald maar helaas heb ik daar geen foto's van.
http://www2.picturepush.com/photo/a/3864095/640/3864095.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3864095)
woohoo wat een project ,dit vind ik nou de betere projecten veel plezier en suc6 ermee ik ga dit zeker volgen. :thumbup:
woohoo wat een project ,dit vind ik nou de betere projecten veel plezier en suc6 ermee ik ga dit zeker volgen. :thumbup:
Las net jou swallow project, veel succes zit zeker potentie in :thumbup:
Wie kan me vertellen of het elektrische gedeelte van het contactslot vervangen kan worden door een exemplaar van een golf 2 of 3.
De stekker mag wel anders zijn maar als hij maar in het contactslot huis past.
Ik wil juist liever die van een golf 3 want die heeft meer aansluitingen.
Op marktplaats staat iemand die deze dingen aanbiedt en als ik ze visueel zo bekijk lijken ze aardig het zelfde.
Ik heb hier ook een compleet contactslot van een MK4 maar die gaat niet passen, die lijkt er ook helemaal niet op.
Maar die van de golf 3 ja kijk zelf maar eens:
http://link.marktplaats.nl/360102439
Heb vandaag zelf na lang uitzoeken het voor elkaar gekregen.
Heb gisteren het elektrische gedeelte uit het contactslot van de golf 1 gehaald.
Vandaag heb ik dat mee genomen naar de VW dealer.
Hier heb ik hun mijn project uitgelegd en hun hebben mij een contactslot gedeelte van een Golf 3 meegegeven voor inkoopsprijs omdat hij zo enthousiast was :thumbup:
Deze was visueel het zelfde als die van de golf 1 alleen had ie wat meer aansluitingen.
Het contactslot van de mk1 heeft namelijk maar 4 draden en daar kwam ik niet mee weg.
Daarna van de sloop een stekker uit een golf 3 geknipt voor op het contactslot.
Deze had 6 draden, en de kabelboom die ik gebruik van de golf 4 die heeft 7 draden.
Ik kon daarvan 1 draad er uit knippen want die was te verwaarlozen.
Dus had ik 6 draden die ik aan de kabelboom kon solderen.
Kleuren kwamen aardig overeen dus het was ook niet zo heel moeilijk om uit te zoeken.
Met krimpkous de kabels mooi afgeschermd en het contactslot werkt.
Zie de foto de oude stekker op de achtergrond afgeknipt van het golf 4 contactslot.
En de stekker op de voorgrond gesoldeerd en met krimpkous afgeschermd.
http://www5.picturepush.com/photo/a/3887408/640/3887408.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3887408)
Nu nog de richtingaanwijzers om bouwen en de ruitenwisser ombouwen.
De lichtschakelaar van de golf 1 zit nu ook al aan de kabelboom.
Dus momenteel te koop een lichtschakelaar en contactslot van een mk4.
Reacties welkom stimuleert om meer te laten zien :rolleyes:
nou kom maar op met die fotos dan :D
maar mooi te horen dat het nu werkt :thumbup:
kijk aan, weer een stapje dichterbij! erg gaaf en netjes hoe je alles ombouwd! :)
nou kom maar op met die fotos dan :D
maar mooi te horen dat het nu werkt :thumbup:
Er komen nog meer foto's als ik de kabelboom helemaal klaar heb.
En nog iets meer dan een week en dan komt mijn swallow terug van de spuiter. :)
Sjeesbeest
29-07-2010, 04:14
Is die lichtschakelaar voor de mk4 met of zonder mistlichtfunctie aan de voorzijde?
wildeknak
29-07-2010, 06:24
wat een project..!! :thumbup:
ga zo door..
Is die lichtschakelaar voor de mk4 met of zonder mistlichtfunctie aan de voorzijde?
Bij deze een foto oordeel voor je zelf.
Er zit wel een barst in de ring om de schakelaar, zoals te zien op de foto.
http://www4.picturepush.com/photo/a/3891497/640/3891497.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3891497)
ronaroot
29-07-2010, 12:20
Je hebt pb over het contactslot ;)
Nog even hulp gevraagd met het volgende.
Ik wil graag een setje chromen spiegels bestellen.
Echter wil ik niet iets kopen waarvan later gezegd word, ja maar die horen er niet op!
Dus wil ik jullie mening over dit setje horen wat ik op ebay heb gevonden.
http://cgi.ebay.de/Neu-Chromspiegel-Golf-1-Golf-1Cabrio-usw-TOP-/300450495557?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item45f43ebc45
Is dit wat of moet ik deze links laten liggen.
Ik heb zelf namelijk het idee dat de vorm wat anders is dan normaal.
Andere suggesties zijn welkom
Klopt...dit zijn NIET de juiste...
Sjeesbeest
29-07-2010, 18:43
das er 1 zonder mistlichtschakelaar aan de voorzijde
@spiegels: dat zijn orginele van een Mini :screwy:
Oke die moet ik dus niet hebben.
En deze dan:
http://cgi.ebay.de/Chromspiegel-Golf-1-Cabrio-Caddy-Chrom-Spiegel-Retro-/200492511151?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2eae48efaf
Als deze het ook niet zijn wie weet welke ik wel moet hebben dan?
als ik mij niet vergis gebruiken ze vaak chrome spiegels van Retro rabbit die sweinhund laatst nog te koop aanbood op het forum voor 125,-- geloof ik,
deze spiegels hebben bijna het zelfde voetje als de orginele en leken nog hele nette spiegel.
gr pieter.
Die laatste link van je zijn het ook niet...lijken er niet eens een klein beetje op...:)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/167_6746.JPG
Dit is het juiste model.
Sjeesbeest
29-07-2010, 20:16
Ja klopt, en die "rubbertjes/plasticplaatjes" die eronder moeten zijn bij de stealer nog te bestellen.
Oke dan ga ik daar eens naar op zoek ik weet nu welke ik moet hebben.
Ik hou jullie op de hoogte als ik een setje heb gevonden.
Ik ga er vanuit dat Sweinhund het setje al verkocht heeft, want volgens mij is dat spul zo weg.
Ik heb net gekeken en ja Sweinhund heeft het setje al verkocht :(
En een nieuw setje kost 180 euro inclusief verzenden :eek:
Maar denk dat ik er niet omheen kan om een setje daar te kopen.
Of er mocht hier nog iemand op het forum zijn die nog iets heeft :rolleyes:
is die al terug ben benieuwd na de foto`s
groet
Nee de auto is nog niet terug aankomende maandag als het goed is kan ik hem ophalen.
Echter wel weer wat dingen gedaan, hier wat foto's van de werkzaamheden.
Ik heb eerst maar eens de houder van de stuurbekrachtigingspomp afgeslepen.
Toen de pomp gedemonteerd was, moest de houder waar ie aan vast zat ook maar eens weg geslepen worden.
Hier zie je de motor met de stuurbekrachtingingspomp rechts boven aan.
http://www3.picturepush.com/photo/a/3929716/640/3929716.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3929716)
Omdat ik toch eenmaal bezig was ook maar direct de rest verwijderd om de distributie riem ook maar te vervangen.
Hier zie je dus ook al dat de stuurbekrachtigingspomp is verdwenen.
http://www1.picturepush.com/photo/a/3929724/640/3929724.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3929724)
Omdat ik de nokkenas moet vast zetten en daar een speciale tool voor is moest ik dus ook zoiets hebben.
Ik heb besloten er zelf maar 1 te maken zie hier het resultaat na 20 minuten werken.
http://www1.picturepush.com/photo/a/3929734/640/3929734.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3929734)
Als je de vacuumpomp aan de zijkant van de nokkenas af haalt kun je daar de nokkenas vastzetten en hoeft het deksel aan de bovenkant van het blok niet verwijderd te worden.
Zie hier de zijkant van het blok met de vacuumpomp verwijderd.
http://www3.picturepush.com/photo/a/3929736/640/3929736.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3929736)
Hier zie je de tool die ik gemaakt heb gemonteerd zodat de nokkenas vast zit.
http://www5.picturepush.com/photo/a/3929738/640/3929738.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3929738)
En nu kun je nadat je een boor in de poelie van de injectiepomp hebt gedrukt (kan maar op 1 manier) de boel los draaien.
Aan de andere kant van het motorblok op de versnellingsbak zit een rubberen dop.
Die moet er ook nog af hier moet je de krukas in zijn goede stand zetten.
Dit kun je dan controleren met een streepje aan het vliegwiel.
Hier heb ik geen foto's van gemaakt helaas.
Maar dat de kenners onder jullie niet denken dat ik dat ben vergeten :D
Zie rechtsboven de boor in de injectiepomp wel een beetje moeilijk te zien.
http://www2.picturepush.com/photo/a/3929740/640/3929740.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3929740)
Daarna is het de boel weer in elkaar draaien, zie ook de kleine multieriem die nu gemonteerd is.
Dit omdat de stuurbekrachtingspomp nu dus verwijderd is.
http://www4.picturepush.com/photo/a/3929747/640/3929747.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3929747)
Ik heb er bewust niet zo'n hele topic van gemaakt omdat er genoeg mensen zijn die uitleggen hoe je een distributieriem moet vervangen.
En ik ga er dus vanuit dat niemand mijn topic als leer project gebruikt ;)
Tenslotte nog twee foto's van hoe de auto er gisteren uit zag.
http://www3.picturepush.com/photo/a/3929756/640/3929756.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3929756)
http://www4.picturepush.com/photo/a/3929757/640/3929757.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3929757)
Veel kijk plezier :tongue:
Ben ook nog bezig met de EGR klep af te doppen maar hier ga ik zaterdag mee verder.
Heb maar 1 foto daarvan maar die is het kijken nog niet waard.
Nog even een berichtje om iets te laten zien.
Ik heb een video gemaakt van de kabel boom met onderdelen in werking.
Je ziet nog de tacho van de golf 4 gemonteerd.
Eerst zie je het contactslot van de golf 1
Daarna zie je de mk1 lichtschakelaar in werking.
Dan laat ik de knipperlichten zien, (links,rechs, alarmlicht).
Daarna de ruitenwissermotor.
http://www.youtube.com/watch?v=1pbt06Z35Sk
Reacties welkom :)
mooi werk :thumbup:
mooi gepuzzel met de kabeltjes zeker?
Top dat het allemaal werkt :cool:
Joy_Goessens
06-08-2010, 11:30
haha heerlijk.
MauSeR35
06-08-2010, 12:05
Dat ik dit project nu pas zie :chair:
Maar dit gaat wel mooi worden zo te zien! :thumbup:
martiepartie
06-08-2010, 12:44
je hebt de gang er goed in!!
Wat gaat de kleur worden? Een lekkere '70's kleur of een moderne kleur?
ronaroot
06-08-2010, 17:06
Dat is een bekend piep geluid :D
Cool filmpje :thumbup:
Jongens bedankt voor de reacties, ik vind het leuk om reactie te krijgen.
Daar doe je de moeite voor om alles hier op het forum te zetten.
Super bedankt. :thanks:
@MartiePartie de kleur word zoals ie origineel was Marinogeel
Dat is een bekend piep geluid :D
Cool filmpje :thumbup:
Je zou het speakertje bijna uit de teller slopen :mad:
Je word er gek van steeds als je weer de kabelboom opnieuw op stroom zet dan begint ie weer.
goh,jij gaat als een kogel!
nice!
ronaroot
06-08-2010, 21:14
Je zou het speakertje bijna uit de teller slopen :mad:
Je word er gek van steeds als je weer de kabelboom opnieuw op stroom zet dan begint ie weer.
Haha, ja ik weet precies wat je bedoelt :giggle:
Vooral mijn vriendin had het er helemaal mee gehad. Wij hebben namelijk een inpandige garage die zo ongeveer grenst aan de slaapkamer. Dus als zij wilde gaan slapen en wij tot laat in de avond / nacht aan het "piepen" waren in de garage kon ze dat wel waarderen :chair:
Haha, ja ik weet precies wat je bedoelt :giggle:
Vooral mijn vriendin had het er helemaal mee gehad. Wij hebben namelijk een inpandige garage die zo ongeveer grenst aan de slaapkamer. Dus als zij wilde gaan slapen en wij tot laat in de avond / nacht aan het "piepen" waren in de garage kon ze dat wel waarderen :chair:
Nou die pech heb ik gelukkig niet maar je krijgt er bijna een gehoorbeschadiging van als er dicht bij staat.
Maar even wat anders waar heb jij die intercooler gehaald.
Ik zoek eigenlijk ook zoiets met de aansluitingen aan de uiteinden.
ronaroot
06-08-2010, 21:46
Maar even wat anders waar heb jij die intercooler gehaald.
Ik zoek eigenlijk ook zoiets met de aansluitingen aan de uiteinden.
Bij dit bedrijf:
http://shop.wiltec.info/index.php/cat/c177_Ladeluftkuehler.html
Voor mij was het 20 minuten rijden naar dit bedrijf, maar neem aan dat die ook wel zal versturen.
Succes ;)
Bij dit bedrijf:
http://shop.wiltec.info/index.php/cat/c177_Ladeluftkuehler.html
Voor mij was het 20 minuten rijden naar dit bedrijf, maar neem aan dat die ook wel zal versturen.
Succes ;)
Hey super bedankt ik ga denk ik ook maar daar zo'n ding bestellen.
De prijzen zijn ook goed te doen. :thumbup:
Trouwens jammer dat je zo ver weg woont zou graag eens je project in real time willen aanschouwen.
ronaroot
07-08-2010, 09:41
Trouwens jammer dat je zo ver weg woont zou graag eens je project in real time willen aanschouwen.
Dat heb ik ook :rolleyes:
Af en toe als ik onderdelen/velgen koop of verkoop dan spreek je zo nog wel eens mensen en kan je hun projecten in real bekijken en dat vindt ik toch nog wel leuker als een topic doorbladeren.
Zo ben ik een tijdje terug een mk4 dash gaan ophalen bij iemand die een tfsi in een mk2 compleet met mk5 dash erin aan het bouwen was, echt super om dan het verhaal en de hele uitleg erbij te horen. Dan heb je toch wel meer een "wow effect" :eek:
Maar misschien dat we ons eens treffen op een meeting, of bezoek je deze niet ?
Maar misschien dat we ons eens treffen op een meeting, of bezoek je deze niet ?
Ik denk dat ik in de toekomst nog wel eens een meeting ga bezoeken.
Moet het wel een grote zijn, we zullen zien in de toekomst.
Ik was ook niet van plan om van mijn auto een showbak te maken.
Als ie netjes gebouwd is en alles is goed afgewerkt vind ik het prima.
Al die dingen die sommigen laten verchromen of het hele motorblok een andere
kleur geven hoeft van mij niet.
Als de motorkap dicht zit zie je er toch niets van :)
Dat houd niet in dat ik het niet mooi vind maar het gaat mij iets te ver.
Vandaag weer wat opgeschoten.
Allereerst nog een foto van gisteren die ik nog niet had laten zien.
Omdat er op de ruitenwisser hendel van de golf 4 een variabele interval zit, en dit niet op de hendel van de golf 1 kan, heb ik hier wat anders op gevonden.
Ik heb de kabel verwijderd tot aan het ruitenwisser relais en hier een potmeter op gezet.
Nu kan ik alsnog traploos instellen, oke niet onder het rijden maar dat maakt me niet uit.
Het gaat me meer om een gulden middenweg te vinden, niet te snel, niet te langzaam.
http://www1.picturepush.com/photo/a/3944829/640/3944829.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3944829)
Vandaag heb ik de EGR klep ook afgedopt zie hier de foto:
http://www5.picturepush.com/photo/a/3944893/640/3944893.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3944893)
Zelf 2 afdekplaatjes gemaakt waarvan hier 1 te zien:
http://www4.picturepush.com/photo/a/3944912/640/3944912.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3944912)
En als laatste het verbindingsbuisje wat er tussen uit is gekomen
http://www5.picturepush.com/photo/a/3944923/640/3944923.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3944923)
Dit was hem voor nu, waarschijnlijk de volgende foto's die komen zijn dat de auto terug is van de spuiter.
Hij heeft me verteld dat het nog 1 of 2 dagen kan uitlopen :(
Maar ik hoop dat ik in ieder geval aankomende woensdag foto's heb.
ronaroot
08-08-2010, 10:29
Ik was ook niet van plan om van mijn auto een showbak te maken.
Als ie netjes gebouwd is en alles is goed afgewerkt vind ik het prima.
Als er geen chrome op zit wil niet zeggen dat het geen showbak is he, ik weet zeer zeker dat als die dadelijk van de spuiter komt en netjes opgebouwd wordt hij zeer zeker veel bekijks zal hebben.
Ik weet niet of het haalbaar is met de opbouw, anders was je 3 oktober naar het "Limburgse land" gekomen ;)
Dan kan je de mijne in "real" zien en kan je zien dat het niet alleen om hele dikke showwagens gaat, gezelligheid en gewoon genieten van de wagens is al meer als voldoende. :thumbup:
Groet Roger
goed bezig !
tempo ligt hier hoog :thumbup:
Ik weet niet of het haalbaar is met de opbouw, anders was je 3 oktober naar het "Limburgse land" gekomen ;)
Dan kan je de mijne in "real" zien en kan je zien dat het niet alleen om hele dikke showwagens gaat, gezelligheid en gewoon genieten van de wagens is al meer als voldoende. :thumbup:
Groet Roger
Ik zal het in mijn achterhoofd houden wie weet dat ik die kant nog wel op kom.
Als mijn project dan rijd baar is! :rolleyes:
En iedereen uiteraard bedankt voor alle mooie reacties!
Eindelijk hij is terug van de spuiter.
Nu kan het afbouwen beginnen.
Ben al begonnen met de draag armen en voorpoten te monteren.
Hier de foto's van toen ik hem voor het eerst weer zag:
http://www2.picturepush.com/photo/a/3973655/640/3973655.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3973655)
Hier weer op de aanhanger:
http://www5.picturepush.com/photo/a/3973668/640/3973668.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3973668)
En hier nog wat foto's toen ik weer terug was bij de hal waar ie word afgebouwd:
http://www3.picturepush.com/photo/a/3973676/640/3973676.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3973676)
http://www3.picturepush.com/photo/a/3973691/640/3973691.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3973691)
http://www2.picturepush.com/photo/a/3973695/640/3973695.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3973695)
Morgen een nieuwe update want ga morgen weer de hele dag aan het werk met de golf.
Nu lekker slapen ;)
wooh dat ziet er lekker uit :thumbup:
Sjeesbeest
12-08-2010, 05:27
Zo dat sprinkt eruit !! ........ mooi werk
arnout99cc
12-08-2010, 07:51
erg vet! Nu begint het leukere werk!
MauSeR35
12-08-2010, 08:01
Mooi! Succes met de werderopbouw, maak er wat moois van he!
ronaroot
12-08-2010, 08:07
Super :thumbup: :thumbup:
En inderdaad, nu met het leuke werk beginnen ;)
Audilimburg
12-08-2010, 08:17
Erg netjes. En het gaat hard hier. Als je zo doorgaat is die over 4 weken wel klaar ;)
VwGolfMK2VW
12-08-2010, 11:31
Geweldig project dit!! mooi dat er zoveel tijd ingestoken word en dat het ook netjes word gedaan.
mooi kleurtje ook :thumbup:
en misschien dat ik er overheen gelezen heb ( :rolleyes: ) maar heb je nou geen struurbekrachtiging meer??
mvg
jbtroost
12-08-2010, 11:57
Donders, wat een fraaie kleur! Hoe heb je 'm hetzelfde gekregen als het modelwagentje van je avatar: RAL waaier of chassiskleurcode?
Groet, JB
prachtige kleur,zo te zien gaat ie met een maandje ook de weg op;)
Heb bijna een slabbertje nodig *kwijl* :eek:
ErikvanBilsen
12-08-2010, 13:35
Ziet er super uit zo met die kleur.
Succes met de verdere opbouw.
Erik.
wildeknak
12-08-2010, 14:19
:eek: ...........
Jongens iedereen bedankt voor de leuke reacties.
Ik heb het zo druk gehad dus nu even snel wat reacties op jullie vragen.
Ik heb helaas geen foto's even nu maar hoop dat ik ze vandaag want het is al na 24 uur voor jullie heb.
Ik ga eerst vandaag met mijn buurman die me altijd zo goed helpt met zijn Ibiza FR naar JD om op de vermogensbank te gaan.
Daarna ga ik weer verder met de swallow verder, maar dat word dus al in de middag.
Maar hier wat antwoorden:
@Talstra: De bodem en de binnen in de auto is in de holle ruimtes ook alles in de epoxie gezet.
Ik heb gezegd als het voor jullie makkelijker is om de bodem binnenin niet mee te spuiten in kleur vind ik het prima want er komt toch bekleding over heen.
@AudiLimburg en De Pul: Ik wou dat ik hem met 4 weken klaar had, ik denk dat ik nog wel 3 maanden bezig ben.
@JBtroost: Toevallig vond ik via google een foto van een modelwagen in Marino Gelb.
De kleur die ik op mijn auto heb laten spuiten is ook marino gelb zoals ie ook origineel in 75 de fabriek uit rolde.
@VwGolfMK2VW: Er zit idd geen stuurbekrachtiging op.
Waarom niet: ja ik weet het eigenlijk niet, misschien om het meer werk, misschien om meer slangen die je weer in je motorruim hebt, en vooral omdat dan de stuurbekrachtingingspomp tegen de radiator aan komt.
En ik vind het ook niet erg als er geen stuurbekrachtinging op zit.
Krijg je mooi spierballen van :tongue:
En nu ga ik slapen moet er straks om 7 uur al weer uit :mad:
Mooie kleur!
Laat de weder opbouw beginnen!
Succes
@AudiLimburg en De Pul: Ik wou dat ik hem met 4 weken klaar had, ik denk dat ik nog wel 3 maanden bezig ben.
Niet zo aanstellen, in mekaar douwen dat ding ;)
4 weken is afdoende, niet te veel clipjes afbreken en dan red je dat wel :tongue: :tongue:
Mooie auto, succes met de opbouw!
willemse
13-08-2010, 16:07
donders mooi project! je bent goed bezig!
ook goed id om de golf4 motor erin te bouwen!
alleen zeg je dat je de holle ruimtes allemaal in de epoxi hebt laten zetten, maar als er al roest zit en je spuit er epoxi op, dan komt de roest toch even later er zo weer doorheen?
en weet je ook toevallig of de empoxi tegen een stootje kan? of je dat ook aan de onderkant van de auto kunt spuiten bijvoorbeeld..
grtz willem
donders mooi project! je bent goed bezig!
ook goed id om de golf4 motor erin te bouwen!
alleen zeg je dat je de holle ruimtes allemaal in de epoxi hebt laten zetten, maar als er al roest zit en je spuit er epoxi op, dan komt de roest toch even later er zo weer doorheen?
en weet je ook toevallig of de empoxi tegen een stootje kan? of je dat ook aan de onderkant van de auto kunt spuiten bijvoorbeeld..
grtz willem
De auto is is van binnen en buiten bijna compleet gestraald.
In ieder geval de plekken waar rotte stukken zaten nieuwe stukken in gelast, en waar vliegroest zat gewoon weg gestraald.
Ik dus de roest was wel weg gehaald.
Wat betreft de bodem als ie straks helemaal klaar is krijgt ie als extra nog een tectyl behandeling.
Dus ik hoop dat ik op deze manier alle roest buiten de deur houd.
Ik heb er in ieder geval alles aan gedaan.
En hij krijgt waarschijnlijk toch geen water te zien om dat ik hem in de winter warm ga stallen in mijn verwarmde garage. :)
Bij deze nog even een update van vandaag.
Omdat ik maar een halve dag bezig ben geweest ben ik niet heel ver gekomen.
We hebben vandaag de achteras gemonteerd en de wiellagers en trommels gemonteerd.
Voor dat ik de foto's post nog wel even een dringende vraag wie o wie kan mij hier mee helpen.
Het probleem is nu ik de achteras heb gemonteerd kom ik er achter dat ie niet helemaal recht zit.
De as zit ongeveer 4 mm te veel naar rechts.
Wat dus in houd dat ik de afstand van wiel tot wielrand aan de ene kant bijvoorbeeld 4.4cm heb en aan de andere kant 3.6 cm.
Ik kan er ook niets aan stellen zijn er meer mensen die dit hebben.
Misschien is het niet erg maar het viel me op het is ook niet veel 4 mm maar toch wou ik het even weten.
Hier de foto's
http://www4.picturepush.com/photo/a/3984697/640/3984697.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3984697)
En het wiel gemonteerd zodoende kwam ik er dus ook achter dat de as 4 mm naar rechts zit.
http://www5.picturepush.com/photo/a/3984773/640/3984773.jpg (http://nl.picturepush.com/public/3984773)
ik heb het bij m'n audi ook,ene kant steekt iets verder uit en ook geen stelmogelijkheid....
ik heb het bij m'n audi ook,ene kant steekt iets verder uit en ook geen stelmogelijkheid....
Okay dus dat kan nog wel eens normaal zijn.
Nog meer mensen die dit euvel hebben, of weten dat het bestaat :confused:
Dit heb ik ook bij mijn Golf, alleen bij mij scheelt het ongeveer 1CM... Met uitlijnen zijn alle waardes ruim binnen de normen :D
ronaroot
14-08-2010, 13:30
Goed bezig :thumbup:
Mooie brug :D
jeroenmk1
14-08-2010, 14:06
oke vaag ik zal het eens nameten wel intersant om te weten natuurlijk ,zou het geen kwaad kunnen ?
Mooie vorderingen, kleur staat hem goed !
Wat betreft die achteras, de golf 3 heeft ook een afwijking.
Het linker wiel steekt verder uit dan de rechter.
Ik heb de as laats door mijn monteur laten bij stellen.
Alle bouten een stukje los gooien en dan met een rubbere hamer een paar flinke klappen. Weer vast zetten, op de grond laten zakken en kijken hoe het staat.
Mooie vorderingen, kleur staat hem goed !
Wat betreft die achteras, de golf 3 heeft ook een afwijking.
Het linker wiel steekt verder uit dan de rechter.
Ik heb de as laats door mijn monteur laten bij stellen.
Alle bouten een stukje los gooien en dan met een rubbere hamer een paar flinke klappen. Weer vast zetten, op de grond laten zakken en kijken hoe het staat.
Ik kan helaas niets aan de achteras stellen.
Ik moet beide rubbers goed vast draaien anders gaat de achter as klapperen.
En dan kom ik tot de conclusie dat ie dus iets te veel naar rechts zit.
Maar ik kijk wel wat ie gaat doen als ik hem straks op de grond heb staan.
Ik moet eerst nog even wachten op mijn wiellagers voor de voorkant wachten.
Zodra ik de fusee's weer kan monteren kan ie op de wielen staan en dan zien we wel verder.
Ik weet nu in ieder geval dat het meer voor komt.
Heb morgen en Dinsdag nog vrij dus kan ik fijn nog twee dagen aan het werk.
Steve@leiden
15-08-2010, 20:21
Mooi project.
Dit soort projecten geven mij de insperatie om ook aan de mijne te beginnen.
Hopelijk kan ik daar snel aan beginnen en hem net zo grondig aanpakken als die van jouw.
Veel succes met de verdere opbouw van de einser :cool: . :cool:
Gr steve
Heerlijk zo met die frisse lak erop! Succes met opbouwen!
willemse
16-08-2010, 15:53
jij bent echt goed bezig! en idd net als Steve@leiden zegt, zo krijg ik er ook steeds meer zin in met die van mij te beginnen!
nu nog ruimte:(
succes verder!
:thumbup: iedereen bedankt voor de reacties.
Ik ben vandaag wel verder gegaan maar niet zo heel veel opgeschoten.
Eigenlijk niet echt iets om een foto van te maken.
Denk dat ik zaterdag de auto op de wielen heb staan en dan wel een paar foto's maak.
Voornu iedereen bedankt nogmaals :)
Bij deze nog een paar nieuwe foto's.
Ik heb gisteren toch maar de motor er alvast in gehangen.
Ondanks hij nog niet op de voorwielen staat ben ik er maar aan begonnen.
Ik kon verder nog niet veel doen, want ik zit ook nog te wachten op isolatie.
Wel heb ik de pedalen er allemaal al in zitten.
Aankomend weekend ga ik de kabelboom ook installeren.
En hoop ook nog aan de remleidingen te kunnen beginnen.
Dus bij deze een paar foto's:
http://www3.picturepush.com/photo/a/4020531/640/4020531.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4020531)
http://www1.picturepush.com/photo/a/4020544/640/4020544.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4020544)
En nog eentje van de achterkant:
http://www2.picturepush.com/photo/a/4020550/640/4020550.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4020550)
gave wagen dit.
wat betreft de achteras, is misschien niet de oplossing die je wil maar noem hem even, de bout gaten die in de as ophanpunten zitten kan je uitvrezen/ slijpen dat je de as wat kan schuiven? misschien kan je dit doen als je je stoort aan het links rechts verschil.
gave wagen dit.
wat betreft de achteras, is misschien niet de oplossing die je wil maar noem hem even, de bout gaten die in de as ophanpunten zitten kan je uitvrezen/ slijpen dat je de as wat kan schuiven? misschien kan je dit doen als je je stoort aan het links rechts verschil.
Daar heb ik ook aan zitten denken.
Misschien dat ik dat nog wel ga doen moet er nog even over nadenken.
Je kunt wel aan de gang blijven met bepaalde dingen maar de vaart moet er ook een beetje in blijven :)
Het ging me er eigenlijk meer om of het normaal of niet normaal was.
En het blijkt dat het normaal is dus kan ik me er nog niet zo heel erg druk over maken.
Toch een goede oplossing van jou waar ik zelf ook al aan heb zitten denken.
Dat TDI blokje staat hem goed!
ErikvanBilsen
18-08-2010, 16:43
Ziet er goed uit!
Erik.
Pewi Vwteam
18-08-2010, 16:50
netjes hoor! mijn complimenten!!
willemse
18-08-2010, 17:01
dat je niet helemaal gek werd van al die draden!! k had er niet uitgekomen, dat mag je best weten!
echt vette bak!
VET!
heb dit projectje in het prille begin ff gevolgd maar later was ik het kwijt.
Staat idd goed die TDI.
geeft mij weer inspiratie om verder te gaan met mn eigen TDItje :D
heb ondertussen ff een stukje terug zitten lezen en zat met hetzelfde getwijfel over de teller.
je kan namelijk de tittentacho wel gebruiken maar dan moet je een klein kastje in je analoge teller bouwen die het signaal oppikt zegmaar.
dit kastje koste 90 euri zo even uit mn hoofd.
er is en heel topic ondertussen over allerlei TDI kabelboom vragen: TDI draadjes heet het.
toch vraag ik me af hoe jij je kabelboom hebt opgebouwd.
want je hebt gewoon de volledige mk4 kabelboom gebruikt en daar ben je je golf 1 spul op gaan bouwen toch?
dus ook alle andere dashboard knopje worden dan straks aangestuurd via de mk4 zekeringenkast?
ik wil zelf zoveel mogelijk de golf 4 motor spul appart houden van de rest van het golf 2 spul.
maar heb besloten om de teller ook maar gewoon te gebruiken.
ik zou dus in theorie alleen de kabel nodig hebben van ECU naar motor en van motor naar cockpit, maar ik ben bang dat ik dan ook de zekeringenkast van de mk 4 nodig ga hebben.
gr Joost
jij gaat echt hard:Den netjes ook!
Als jij die die nieuwe teller wil gaan gebruiken dan kom je niet om die mk4 kabelboom heen.
Ik denk dat het bijna niet te doen is om deze even makkelijk aan te sluiten op jou mk2 kabelboom.
En ook die zekeringskast ga je nodig hebben.
Ik heb er voor gekozen om alles werkend te maken op de mk 4 kabelboom.
Nu heb ik dus helemaal geen bedrading van de golf 1 meer nodig.
Je hebt dan ook meer mogelijkheden voor aansluiten van diverse dingen.
Waaronder de elektrische stoelen die er straks in zitten die werken gewoon via de zekeringkast.
En daarbij is het nu ook makkelijker om problemen te vinden omdat de obd aansluiting gewoon straks in de auto zit.
Daarbij heeft de mk4 teller ook meer aanduidingen dan de mk1 teller.
Wat mijn bedoeling is om straks de andere aanduidingen die niet in de mk1 teller zitten ergens apart te maken buiten zicht.
Als je dan een akoestisch signaal krijgt en geen aanduiding op de mk 1 teller hebt je dan weet dat je het probleem kunt vinden bij die verborgen plek.
Als je een beetje handig bent zou ik zeggen probeer alles werkend te krijgen op de nieuwe kabelboom. :thumbup:
VET!
heb dit projectje in het prille begin ff gevolgd maar later was ik het kwijt.
Staat idd goed die TDI.
geeft mij weer inspiratie om verder te gaan met mn eigen TDItje :D
heb ondertussen ff een stukje terug zitten lezen en zat met hetzelfde getwijfel over de teller.
je kan namelijk de tittentacho wel gebruiken maar dan moet je een klein kastje in je analoge teller bouwen die het signaal oppikt zegmaar.
dit kastje koste 90 euri zo even uit mn hoofd.
er is en heel topic ondertussen over allerlei TDI kabelboom vragen: TDI draadjes heet het.
toch vraag ik me af hoe jij je kabelboom hebt opgebouwd.
want je hebt gewoon de volledige mk4 kabelboom gebruikt en daar ben je je golf 1 spul op gaan bouwen toch?
dus ook alle andere dashboard knopje worden dan straks aangestuurd via de mk4 zekeringenkast?
ik wil zelf zoveel mogelijk de golf 4 motor spul appart houden van de rest van het golf 2 spul.
maar heb besloten om de teller ook maar gewoon te gebruiken.
ik zou dus in theorie alleen de kabel nodig hebben van ECU naar motor en van motor naar cockpit, maar ik ben bang dat ik dan ook de zekeringenkast van de mk 4 nodig ga hebben.
gr Joost
Iedereen bedankt nogmaals voor de leuke reacties :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
geweldig super hoe jij het afmaakt
zal wel lekker gaan zo he
piraatje op de achter grond aan staan !!!
geweldig super hoe jij het afmaakt
zal wel lekker gaan zo he
piraatje op de achter grond aan staan !!!
Jazeker heb ik er een piraat op staan.
Ik leef zo'n beetje voor de piratenmuziek.
De hele dag zoek ik de fm band af om er maar 1 te vinden.
Ze moeten echter niet zo veel van die Duitse rommel draaien want dan heb ik het gauw gehad. :)
Vind jij dit ook mooi dan?
jeroenmk1
19-08-2010, 17:09
nu we het daar toch over hebben iemand nog naar wapenveld volgende week vrijdag drinken we daar ff een biertje :thumbup: :thumbup:
nu we het daar toch over hebben iemand nog naar wapenveld volgende week vrijdag drinken we daar ff een biertje :thumbup: :thumbup:
wat is er in wapenveld ? meeting
dan komen wij ook :thumbup:
Jazeker heb ik er een piraat op staan.
Ik leef zo'n beetje voor de piratenmuziek.
De hele dag zoek ik de fm band af om er maar 1 te vinden.
Ze moeten echter niet zo veel van die Duitse rommel draaien want dan heb ik het gauw gehad. :)
Vind jij dit ook mooi dan?
Ja ckr piratenmuziek is beste wat er is
en net wat je zegt niet te veel duits
we hebben al wel wat gemeen de muziek en de auto smaak ahha :thumbup: :thumbup:
Ja ckr piratenmuziek is beste wat er is
en net wat je zegt niet te veel duits
we hebben al wel wat gemeen de muziek en de auto smaak ahha :thumbup: :thumbup:
Waar woon je ergens dan?
Oja en wat is er in Wapenveld te doen?
jeroenmk1
19-08-2010, 21:15
mega piraten festijn uiteraad weer aanwezig :thumbup: :thumbup: maar moet er bij zeggen das nie echt piraten muziek meer hollandse muziek
mega piraten festijn uiteraad weer aanwezig :thumbup: :thumbup: maar moet er bij zeggen das nie echt piraten muziek meer hollandse muziek
oke this wel hollands maar mij iets teveel NL gehalte hiihhi
nee feestjes zoals tv nieuwleusen daar ben ik Fan van
:thumbup: :cool: :thumbup: :thumbup:
groeten de piraat zonder naam ------- apeldoorn
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.