![]() |
Groot Start Probleem!!!
Hey mensen....
Sinds een paar dagen zit ik met een probleem.... Vrijdag, reed ik even naar een bedrijf toe om iets te vragen. Erheen reed die gewoon super. Ik parkeerde de auto(zonder problemen), en liep de zaak in. Toen ik terug kwam en wou starten, deed deze het niet meer..... Na wat zoeken, kwamen we erachter dat er benzine lekte uit mijn injector rail, de brandstof regelaar bleek kapot. Deze vandaag vervangen, en met goede hoop weer starten..... Weer niets... Dit keer kwam er benzine uit mijn luchtkleppen-huis. De accu was ook vrij leef, dus ff een zetje geven.... De auto dook meteen naar voren. Dan maar met startkabels.... Ook totaal geen effect.... Als laatste redmiddel, maar eens aan proberen te slepen.... Ook meteen weer in de duik naar voren..... Wat kan het probleem nog zijn?????? Ik word er moedeloos van.... Mvg Ricardo |
Toen je hem probeerde te starten met startkabels, ging hij dan even aan ( en daarna weer uit bij lossen van de kabels)?
Of ging hij gewoon helemaal niet aan? |
Quote:
Helemaal niet aan... Maar vandaag weer iets geprobeerd en kwam t volgende uit.... ------------------------------------------------------ Vandaag eerst maar even anwb erbij gehaald(pasje van mijn oom, dus die vent mocht niets doen)..... Maar we kwamen er dus wel achter dat er wel beweging in zat, maar dat de zuigers niet ver genoeg draaide.... Conclusie van hem, blok moet uit elkaar..... Maarja ik als iemand, die niet super snel de moed laat zakken, zocht verder.... Dan maar even bougie's eruit, en stukje duwen, om te kijken of er een compressie geluid was..... Een vriend van me duwde en ik trok aan de voorkant..... Na 1.5 meter, kreeg ik een straal benzine over me heen, wat uit de cillinder spoot(cillinder aan de rechterkant, als je er voor staat).... Bij de rest vloog er niets uit...... Kan het zijn, dat dit cillinder nummer 1 is??????? Deze zat dus zo vol, dat hij de benzine niet kwijt kon, en m via t gaskleppenhuis weg gooide...... Kan het probleem dus als volgt zijn????? Cillinder 1 komt totaal vol te liggen, de pomp blijft cillinder 1 vullen, omdat deze niet doorheeft dat hij vol is..... Waardoor cillinder 2,3 en 4 dus geen ontstekking meer kunnen krijgen.... Wie ondersteunt mijn theorie???? |
klinkt als een cylinder die helemaal volgelopen is met benzine. Lekkende of hangende injector?
Een cylinder vol met brandstof blokkeert het hele blok, is niet samendrukbaar. Door de bougie te verwijderen en de motor te draaien heb je de cylinder al geleegd. De oorzaak moet je echter nog zoeken... Als je eenmaal zover bent dat er weer gestart kan gaan worden, dan kan ik je aanraden om eerst nog je olie te vervangen. De volgelopen cylinder zal ongetwijfeld gelekt hebben langs de zuigerveren en de kans is groot dat het cater nu gevuld is met half olie half benzine. Niet dat dat heel erg is, maar er kan veel onderdruk ontstaan wat dan weer keerringen of pakkingen kan kosten. (ervaring mee - lang verhaal - iets met een cross Granada 2.9 :) ) |
Wat voor auto ...... ik had het zelfde ....mijn digifant II was kapot door gebrand ( hoe moet je me niet vragen )
Nieuwe digifant II er op ...zo als Stijn zegt olie vervangen + filter en het was weer klaar ( later wel alle keeringen vervangen trouwens :D ) |
Quote:
Bij mij was de benzine druk regelaar kapot, kan dit al een oorzaak zijn?????? Ook was t rubbertje(bovenop me nokkenas-kamer), gescheurd(deze zit bij een soort paddestoel, en weet dus niet hoe dit heet of hoe ik t uitleg)..... De olie ga ik zowiezo vervangen..... Ik hoop dat dit het hele probleem geweest is, en niets meer... Quote:
En die digitale olifant zit waar?????? En hoe merk je of deze kapot is?????? Gaat trouwens om een mk2 gti 8v..... Ben trouwens best blij, dat ik een oplossing gevonden heb, en dat t blok niet vast geslagen is..... :D :D :D |
Vandaag weer geprobeerd te starten met startkabels.....
Het lijkt alsof hij de startmotor niet geheel wil aanslaan.... Deze zit er net op, dus lijkt me erg sterk..... De startmotor krijgt het blok niet rond(de vliegwiel draait met tikjes van nog geen mm per keer)..... Wat zou dit kunnen zijn?????? Misschien dat dit de oplossing kan zijn... |
Quote:
rubbertje is voor de cater ontluchting digifant II zit links onder je ruitenwissers ( in de waterbak onder een kapje ) geen idee hoe je het merkt . die van mij gooide de cilinders ook vol benzine kreeg toen een tip om hem te vervangen probleem was gelijk verholpen die van mij was een gti 8v PF motor |
Quote:
Wat kost zo'n digifant ongeveer???? En heb je eventueel een foto? heb heel google al af gezocht, maar niets hielp echt...... En kan die kapot gaan terwijl die stilstaat dan??? Want parkeerde de auto, liep de zaak in, kom terug en wilt niet meer starten.... |
![]() die van mij koste 35 euro marktplaats staan er wel paar op ik heb er ook wel 1 mooiste is dat je ff 1 van iemand krijgt om te probeeren weet je het zeker dat dat het probleem is |
Quote:
Was deze 35 euro gebruikt of nieuw???? T is jammer dat ik verder niemand ken die er 1 heeft, aangezien dat wel t makkelijkste zou zijn...... Maar de problemen die ik heb, komen je zeer bekend voor???? |
Quote:
gebruikt ..... :D ja mijn cilinders liepen ook vol ......... en na veel zoeken was dit bij mij de oplossing |
Quote:
tja dan maar eens op de sloop koekeloeren.... Neem aan dat ze alleen op een gti 8v zitten????? Zijn ze trouwens door te meten op 1 of andere manier??? |
Quote:
wat voor motor code heb jij ....zoekt een stuk makkelijker ik heb er wel 1 liggen evt maar kijk eerst maar ff wat voor motor er in ligt :thumbup: |
Quote:
Waar kan ik de code vinden???? Morgen word de auto naar me huis gesleept, dus dan kan ik even kijken.... Hoop zelf dat t niet veel is.... Want kan(met de bougies erin) me blok niet eens rondkrijgen..... Zonder bougies spuit t uit de 1e cillinder(aan de kant van de koppeling)... |
Quote:
als je die hebt ...op de stikker in de kofferbak ( is het makkelijkste ) cilinder aan de bak kant is nummer 4 :thumbup: post anders even een foto van jou motor :thumbup: |
Quote:
Oke dan spuit t uit cillinder 4 ;) Maarja zou weleens willen weten wat t kan zijn, heb nou wel weer genoeg vervangen en gekloot eraan...... Foto's kan ik morgen pas maken ;) Tenzij ik een blokje kan vinden op internet die over1 komt ;) Edit: elke foto die ik kan vinden, zit de luchtinlaat aan de rechterkant, en bij mij links.... Ook heb ik een soort, paddestoel erop, die ik bij geen 1 kan vinden.... |
Toch 1 gevonden, wel onduidelijk, maarja dit is m....
![]() Hoop dat je er wat uit kunt halen... |
8V GTI in ieder geval. Ik moet je aanraden niet verder proberen je blok te starten zonder dat je eerst de olie vervangen hebt. De kans is groot dat het blok vol staat nu, verder proberen te starten kan je ergens een keerring kosten.
Wat je eigenlijk zou moeten doen is de brandstofgalerij inclusief injectors van het blok nemen zodat je kunt controleren of een injector open blijft staan. Als er een hangende injector tussenzit dan zou je die kunnen verwisselen van plaats met een andere, zodat je kunt uitsluiten of het aan het signaal of aan de injector zelf ligt. Overigens moet het bijna wel aan een injector liggen, digifant stuurt alle injectors -tegelijk- aan dus als de aansturing verkeerd is zouden ze of allemaal open moeten staan of allemaal niet. |
Quote:
Welk stuk moet ik dan loshalen???? Aangezien ik graag zou willen weten wat t kan zijn verder..... ANWB zei dat t blok vast zat, alleen wij kregen er gewoon beweging in.... Maar als er een klep blijft hangen, is dit simpel op te lossen, of kost dit meteen 100erden euro's???? En test je dit aan t contact, of zie je dit ook als die losgekoppeld is???? |
Kans is groot dat er een injector overleden is, die drukregelaar zit er niet voor nop op. Als hij geblokkeerd heeft betekend het dar er ca. 5 bar op je injectoren heeft gestaan, en dat vinden ze niet grappig. Zijn meestal berekend op rond de 3 bar voor optimale prestaties en inspuitpatronen. Je kan ook de injectorgallerij afnemen en dan contact aanzetten en starten (pas op met open vuur en vonken uiteraad. Nu kun je zien of er een of meer constant blijf spuiten, als het goed is pulseert ie.
|
Quote:
mee eens olie verversen en het probleem op zoeken bougies er uit draaien en kijken welke cilinders vol zitten met benzine is het er maar 1 dan je injectors na kijken zijn ze allemaal vol digifant II vervangen MAAR niet meer starten krijg je aleen maar meer problemen :thumbup: |
Quote:
En wat is volgens jou de beste manier om te zien of ze vol zitten?????? Want met dat duwen, kwam er alleen benzine uit de 4e cillinder zetten, en uit de rest niets..... En de injectors, zitten die in die rail of ik dat grote grijze blok???? Aangezien ik t niet echt zie zitten om echt alles los te halen.... |
Vandaag weer even bezig geweest....
FF proberen te draaien aan de poulie's gaat erg zwaar, en blijft soms hangen... Toen zonder distributie-riem gedraaid, zowel onder als boven draaide gewoon goed.... Onder iets zwaarder als boven, maar bleef nergens hangen..... Zodra de riem er weer op zit, blijft die dus weer op 1 punt steken......... |
Timing van de kleppen niet goed??
Komt een klep net tegen de zuiger!! |
Quote:
En hoe verander ik dit??? en kan dat tijdens het rijden gebeuren? Want zette m uit, en wou even later weer starten, en dit toen wou die niet meer... |
Is toch een 8v? kan geen klep tegen de zuiger komen.
|
Quote:
Is idd een 8v.... Maar als dat niet kan, wat kan er dan wel mis zijn verder. Aangezien die zonder distrie-riem wel draait(zowel boven als onder) en met slaat die vast op 1/2 punten.... |
Draait de nokkenas wel rond (zonder distributieriem)?
Zitten die vaste punten er ook in met de bougies er uit? (anders misschien nog altijd een hoop benzine op de zuigers) |
Quote:
Nokkenas draait gewoon. De vaste punten blijven erin, als de bougie's er uit zijn.... Zodra de distrie los is, kan ik boven heel simpel draaien, onder wat zwaarder(wat me logisch lijkt, gezien het gewicht). Zodra t vast zit, draait het zwaar, tot een bepaald punt, dan moet ik er zowat met heel me gewicht aan hangen om m er door te drukken........ De olie, was vermengt met benzine, dus dat is er allemaal uit gehaald. Ik twijfelde om de kop eraf te halen, maarja heb geen zin, om dat voor niets te doen..... Heb ook zitten denken om een 16v blok te kopen, maar die is zonder spruitstuk en koppeling/koppelingshuis, maar t lijkt me dat de mijne niet passen. Ook heb ik me laten vertellen dat de versnellingsbak anders is.... Ik kan nu een 1.3 kopen, dus dan zet ik gewoon alle optische zooi over, en verkoop ik deze std. voor 150/200 ofzo....... Aangezien ik nu blijf kloten met het probleem, heb ik aardig wat keren op t punt gestaan om m in een pakketje te slaan...... |
Zit het zware punt dan niet in de tussenas??
Naar ontsteking en oliepomp!! |
Quote:
Hoe controleer ik dit? en hoe is dat eventueel op te lossen? Sorry voor alle vragen, maar hou liever me gti dan dat ik een 1.3 ga rijden.... |
Het bovenste 'wiel' waar de distributieriem over loopt is de nokkenas, die moet rond kunnen draaien maar er zitten veel 'zware' punten in omdat de kleppen open gedrukt worden, gaat zeker niet vanzelf!
Het wiel daaronder en iets naar voren gaat naar de oliepomp en ontsteking. Dit moet zonder al te veel weerstand rond kunnen draaien. Het kleine wiel helemaal onderaan is de krukas. Dit moet redelijk zwaar maar vrij rond kunnen draaien, maar er zitten ook zware punten in (compressie). Met de riem erop tel je al deze weerstanden op, dus een blok draait zeker niet vanzelf rond. Zeker tegen de compressie in is heel wat kracht voor nodig! Bij een 8V GTI motor kunnen de zuigers de kleppen -niet- raken, dus al zijn ze krom of staat de timing helemaal verkeerd, daar kan het niet aan liggen. |
Quote:
Ok, dus het kan zijn, dat er met me blok zelf niets is????? Maar ook aanduwen lukt niet, omdat die dan meteen naar voren duikt.... Is dit ook t geval als de bougie's niet vonken? Zo'ja is er een manier, om de bobine te testen??? Aangezien t blok niet goed rond gaat, kan ik m daar niet op testen.... Hoe hard moet me bnlok rondgaan om aan te slaan(als er een vonk is), of is een klein tikje dan al genoeg en vonkt de bobine op contact? |
Weet iemand hoe de bobine getest kan worden, en hoe deze werkt???
Werkt deze op kracht van de motor of gewoon via de accu zelf??? Ik ben trouwens op zoek geweest naar de Digifant, maar deze is dus nergens te vinden. Is deze wel aanwezig in dit type???? |
bougie er uit draaien
bougie kabel er op drukken op het kleppen deksel neer leggen ( massa ) auto starten bougie moet fonken ( LET OP NIET AAN DE BOUGIE KOMEN OF VAST HOUDEN TIJDENS HET STARTEN ) Motor zo rond draaien wil niet zo stijn al zegt Compressie @ stijn .......ik blijf er bij dat het de digifant II is Stijn ik had presies het zelfde met mijn grijze wob als je een lekkende injector hebt doet hij toch wel ff een x een poging tot starten Quote:
bobine werkt op de kacht van de accu je kan de digifant vinden in jou water bak waar de ruitenwisser motor zit ( stuurskant ) onder een plastic plaatje zit een zwarte kast met een groote stekker er aan kan niet missen ik heb wel een digifant voor je maar is er niemand in de buurt van jou die een GTI heeft ? tip maak eens wat foto's van jou auto onder de kap van de stikker in de koffer bak en post die hier eens ( wel duidelijke foto's aub ) |
Quote:
Mijn motor wilt zowiezo niet draaien haast, dus dat word haast onmogelijk.... Ik heb ook al met startkabels op de bobine gehangen om te kijken of die vonkt, maar zelfs dan niets(werkt dan buiten die digifant om). Ik heb t gevoel dat de bobine overleden is, maar hoe kom ik hier achter? Weet iemand of de bobine van een 1.3 hetzelfde is? Een vriend van me koopt er waarschijnlijk 1, dus dan zou ik die kunnen testen. Ook wou ik graag weten, of alle startmotoren t zelfde zijn, of dat ik er echt 1 moet hebben van een gti? Momenteel ben ik echt ff het eind zoek..... |
Hier de foto's....
Ik weet alleen niet waar die sticker moet zitten, heb wel een plek gevonden waar er 1 zat, maar die is weg.... Ps. let niet op alle kabels, de vorige eigenaar heeft er een zooi van gemaakt, dus moest ik allemaal massa draadjes trekken(heeft hiermee gereden, dus dat is het probleem niet)....... Ook die vloeibare-pakking heb ik even gedaan, om alles 100% te kunnen uitsluiten..... De bekabeling, word nog allemaal goed gedaan, maar eerst zien te starten.... Niet alles zit nu op t blok, maarja je weet wel wat er hoort ;) Het blok ![]() De computer, digifant??? ![]() Ik hoop dat iemand hier iets uit kan halen.... |
Quote:
digifant II kan je vergeten die heb je niet das duidelijk daar zit wel je stuur regel apperaat ( computer in de volks mond ) die kabels shit is ook duidelijk :thumbup: snap nu ook waar dit probleem weg komt http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33569 :thumbup: jou hebt een DX/GX motor denk ik zo te zien ( of heb ik het fout ) volgens mij is een start motor van een 1,3 anders van een 1,6 1,8 is gelijk |
Het is wel een digifant, ik zie de computer zitten (onder de ontstekingmodule, je ziet de stekker juist nog) en ik zie een fuelrail.
|
All times are GMT +1. The time now is 21:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.