View Single Post
  #14  
Old 10-12-2010, 23:10
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik heb alle drie de veerpootbruggen van de auto's op de foto's gemonteerd .
En die van de 2e foto zit wel degelijk met boutjes vast hoor ,maar die vallen niet op door de lichttinval.

Ik zet altijd de veerpootbrug op z'n plaats zodat deze netjes en spanningsvrij rond de veerpoten valt , en dan boor ik (afhankelijk ervan of er al gaten in de veerpootbrugringen zitten ) de gaten door de veerpot heen .

Doe dat altijd op een (redelijk) vlakke ondergrond zodat deveerpootbrug er spanningsvrij op komt ivm de gaten .

Ik boor ,als er geen gaten inzitten vaak 3of 4 per kant , dan werk ik de geboorde gaten af met roestwerende primer , en voor montage doe ik er altijd nog een beetje ML om de gaten heen voor de roestwering .
Dan de auto opkrikken ,ik doe altijd beide kanten tegelijk omhoog , aan éne kant de krik en de andere kant een assteun , zodat de auto aan beide zijden evenhoog komt , en dan monteer ik het geheel met (nieuwe) boutjes en moeren.

Dan als de auto weer op de grond staat dan zou je de verstelbare midden 'draadeind' op spanning kunnen zetten , dan zou je de veerpoten strakker kunnen stellen naar binnen of buiten .
Ik zet deze zelf altijd spanningsvrij vast , het gaat tenslotte in 1e instantie om de stijfheid van de veerpoten te vergroten .

Heb laatst ook nog één gemonteerd onder de kap van m'n eigen Mk3


__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote