Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-11-2007, 23:15
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default Nieuwe RVS pijp

Ik doe maar even zo. De thread stond in de verkoop topic maar daar hoort deze reply niet echt meer thuis en ik wilde het toch nog even posten

Ik schreef daar:

Quote:
Originally Posted by J_Fix
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een ander spruitstuk maar dan voor een 4 -> 1 EPS kan ze nieuw leveren, staan ook op hun site maar ff te prijzig voor mijn budget.


Ik moest dus een tijdje sparen maar nu zit het er ook strak onder (zie onder). Volledig RVS vanaf 4 -> 1 tot achter toe. Klinkt nu beschaafd sportief







Mooi donker qua geluid, rustig genoeg voor 's nachts op 't woonerf hier en een stevige sound bij terugschakelen en inhalen e.d.
Hij bevalt dus prima. Meer koppel bovenin, onderin zat al genoeg

De gebruikte dempers zijn "reflectiedempers" dus geen schotten er in maar volledig open en geperforeerd in het demperdeel. Het blok loopt nu rustiger en wordt ook niet meer zo heet als voorheen.
Oke, 't kost wel "wat" maar pijp en service echt klasse daar

Grtx,
Joop.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #2  
Old 19-11-2007, 23:30
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Kan je ff een foto van de achterkant nemen, ik vraag mij af hoe die dubbele eindpijp eruitziet als je de auto is zijn geheel ziet. Ik Wil namelijk ook een hele RVS uitlaatlijn met 4-1 spaghetti, maar ik wil mijn originele 16v zwarte eindpijpen gebruiken...ik weet alleen niet goed wat ik dan zou doen.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-11-2007, 23:35
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Ziet er heel mooi uit.
Mag ik vragen wat je er voor kwijt bent geweest? Dit zijn de 76mm ronde pijpen neem ik aan, en niet de DTM versie?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 19-11-2007, 23:38
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Kan je ff een foto van de achterkant nemen, ik vraag mij af hoe die dubbele eindpijp eruitziet als je de auto is zijn geheel ziet. Ik Wil namelijk ook een hele RVS uitlaatlijn met 4-1 spaghetti, maar ik wil mijn originele 16v zwarte eindpijpen gebruiken...ik weet alleen niet goed wat ik dan zou doen.


Zal ik morgen even doen. Als 't niet te koud is was ik hem morgen toch en kan ik meteen even foto's maken

Bij mij is het een DTM eindstuk (de schuin oplopende) EPS heeft ook rechte, al naar gelang je keuze op maat gemaakt. Ik had er eerst Sebring onder zitten (dubbel recht) en dat stond ook erg mooi trouwens. Deze DTM stijl oogt wat agressiever.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #5  
Old 20-11-2007, 00:10
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Hier alvast een foto die ik ook nog had van het DTM eindstuk, morgen maak ik er wel even één vanaf achter de auto.




In het totaal was het inclusief montage 1250,-

Het oude spruitstuk zat zo gigantisch vast en de moeren zo afgeroest rond dat ik dat dus aan hun heb overgelaten
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily

Last edited by J_Fix : 20-11-2007 at 00:13. Reason: prijs toegevoegd
Reply With Quote
  #6  
Old 20-11-2007, 08:19
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Phoe das een prijs.
Ziet er wel lekker uit zeg! (einddemper is niet mijn smaak)
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #7  
Old 20-11-2007, 17:10
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by Erik
Phoe das een prijs.
Ziet er wel lekker uit zeg! (einddemper is niet mijn smaak)


Yep, stevig prijsje. Moest ik ook even voor sparen.
Einddemper vond ik mooier als de ronde die er eerst onder zaten maar dat is een kwestie van smaak.

Ik heb hier nog de foto's van de achterzijde die spyrock vroeg en er meteen ook nog even één bij gezet met de oude Sebring pijp.

Hier de oude Sebring



Hier de nieuwe DTM



en zo ver steekt hij er onder uit, valt wel mee dus



Ik kon bij montage kiezen hoe ver ze naar buiten moesten komen want de eindstukken zitten dan nog los. De zijn oorspronkelijk verstelbaar maar ik heb ze vast laten lassen, kan het later ook niet los gaan zitten

Zowel de oude als de nieuwe komen dus gewoon recht onder de auto uit, niet schuin zoals de originele pijp.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #8  
Old 20-11-2007, 20:14
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

bedankt voor de foto..Mja ik vind het niet lelijk allessinds en zeker mooier als de oude sebring. De sebring geef teveel het tuning allure, de nieuwe zegt eerder "performance".
Reply With Quote
  #9  
Old 20-11-2007, 20:25
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
bedankt voor de foto..Mja ik vind het niet lelijk allessinds en zeker mooier als de oude sebring. De sebring geef teveel het tuning allure, de nieuwe zegt eerder "performance".


Inderdaad, vind ik zelf ook. Geldt ook voor het geluid trouwens

Die Sebring brulde echt enorm in lage en hoge toerentallen en deze klinkt gewoon beschaafd sportief met een mooi donker geluid bij rustig rijden en bij even doortrekken komt er een leuke donkere roffel uit.

Ik kan het verschil echt goed merken qua decibels en t.o.v. het knetterende v/d Sebring want ik heb alleen voorin twee kuipstoelen en de rest achter is leeg dus een aardige klankkast. De oude bank was stuk, hoedenplank ontbrak en nu dus alles er uit en alvast leeg gemaakt voor inbouw van een rolkooi.
Ik weet nog niet of ik degene gebruik die ik al heb liggen (is een lelijk afgewerkte die ik ooit kreeg) of dat ik een mooie nieuwe maak van RVS of zo.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #10  
Old 20-11-2007, 20:40
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ziet eruit als een mooie uitlaatlijn. Alleen zou ik zelf een ander eindstuk kiezen denk ik.
Reply With Quote
  #11  
Old 20-11-2007, 20:56
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ziet eruit als een mooie uitlaatlijn. Alleen zou ik zelf een ander eindstuk kiezen denk ik.


Thanks en ieder z'n smaak inderdaad. Maar keuze voor eindstukken was er zat daar, eerder te veel eigenlijk

Prijs is wel vrij hoog daar maar voordeel is dat je de dempers naar eigen keuze (en met advies van hun uiteraard) kunt kiezen of op maat kunt laten maken. Dat was ook één van de redenen om daar heen te gaan. Er is overal zat te koop maar kwalitatief vaak minder of nou net niet exact wat je wilt qua geluid en prestaties.

Werkwijze was top daar. Eerst oude spul er af, toen even een basispijp op het nieuwe spruitstuk en daar verschillende dempers aan passen om je voorkeur qua geluid te kunnen beoordelen.
Vervolgens wordt er door hun berekend wat voor een demper combi er nodig zou zijn voor de gewenste prestaties (meer koppel onder, boven of beetje er tussenin) en dan wordt het geheel samengesteld en er los onder gehangen om te kijken of de klank ook nog steeds naar wens is.

Vervolgens wordt alles er keurig onder gehangen en is het eerst proefrijden voordat je afgerekend. Bevalt iets niet dan wordt het alsnog veranderd/aangepast en pas als alles naar wens is reken je af.

Nee ik heb er geen aandelen maar ik ben top tevreden over hun service
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #12  
Old 20-11-2007, 21:07
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik vergat het te vragen, maar dit schreeuwt om een filmpje! Heb de mijne ook wel online staan:
http://www.megaupload.com/nl/?d=YGCHTQY0

Ben wel benieuwd hoe dit dan klinkt!
Reply With Quote
  #13  
Old 20-11-2007, 21:52
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ik vergat het te vragen, maar dit schreeuwt om een filmpje! Heb de mijne ook wel online staan:
http://www.megaupload.com/nl/?d=YGCHTQY0

Ben wel benieuwd hoe dit dan klinkt!


Die had ik al beluisterd v/d week loopt mooi trouwens

Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden voor zo'n actie en dan nog een bruikbare locatie uiteraard
Zodra het lukt post ik 'm even hier.

Geluid wat ik bij jou hoor lijkt wel wat op wat ik met de sebring had, die was alleen iets donkerder van geluid en euhh.. stevig harder qua terugslag gorgelen en het leek af en toe net zo'n afterburner (stond 's nachts wel leuk trouwens)

Maar komt goed, zodra 't lukt maak ik even een filmpje met deze pijp.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum