![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik doe maar even zo. De thread stond in de verkoop topic maar daar hoort deze reply niet echt meer thuis en ik wilde het toch nog even posten
![]() Ik schreef daar: Quote:
Ik moest dus een tijdje sparen ![]() ![]() ![]() ![]() Mooi donker qua geluid, rustig genoeg voor 's nachts op 't woonerf hier en een stevige sound bij terugschakelen en inhalen e.d. ![]() Hij bevalt dus prima. Meer koppel bovenin, onderin zat al genoeg ![]() De gebruikte dempers zijn "reflectiedempers" dus geen schotten er in maar volledig open en geperforeerd in het demperdeel. Het blok loopt nu rustiger en wordt ook niet meer zo heet als voorheen. Oke, 't kost wel "wat" maar pijp en service echt klasse daar ![]() Grtx, Joop.
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kan je ff een foto van de achterkant nemen, ik vraag mij af hoe die dubbele eindpijp eruitziet als je de auto is zijn geheel ziet. Ik Wil namelijk ook een hele RVS uitlaatlijn met 4-1 spaghetti, maar ik wil mijn originele 16v zwarte eindpijpen gebruiken...ik weet alleen niet goed wat ik dan zou doen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Ziet er heel mooi uit.
Mag ik vragen wat je er voor kwijt bent geweest? Dit zijn de 76mm ronde pijpen neem ik aan, en niet de DTM versie?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zal ik morgen even doen. Als 't niet te koud is was ik hem morgen toch en kan ik meteen even foto's maken ![]() Bij mij is het een DTM eindstuk (de schuin oplopende) EPS heeft ook rechte, al naar gelang je keuze op maat gemaakt. Ik had er eerst Sebring onder zitten (dubbel recht) en dat stond ook erg mooi trouwens. Deze DTM stijl oogt wat agressiever.
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hier alvast een foto die ik ook nog had van het DTM eindstuk, morgen maak ik er wel even één vanaf achter de auto.
![]() In het totaal was het inclusief montage 1250,- Het oude spruitstuk zat zo gigantisch vast en de moeren zo afgeroest rond dat ik dat dus aan hun heb overgelaten ![]()
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily Last edited by J_Fix : 20-11-2007 at 00:13. Reason: prijs toegevoegd |
#6
|
||||
|
||||
![]() Phoe
![]() Ziet er wel lekker uit zeg! (einddemper is niet mijn smaak)
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Yep, stevig prijsje. Moest ik ook even voor sparen. Einddemper vond ik mooier als de ronde die er eerst onder zaten maar dat is een kwestie van smaak. Ik heb hier nog de foto's van de achterzijde die spyrock vroeg en er meteen ook nog even één bij gezet met de oude Sebring pijp. Hier de oude Sebring Hier de nieuwe DTM ![]() en zo ver steekt hij er onder uit, valt wel mee dus ![]() Ik kon bij montage kiezen hoe ver ze naar buiten moesten komen want de eindstukken zitten dan nog los. De zijn oorspronkelijk verstelbaar maar ik heb ze vast laten lassen, kan het later ook niet los gaan zitten ![]() Zowel de oude als de nieuwe komen dus gewoon recht onder de auto uit, niet schuin zoals de originele pijp.
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#8
|
||||
|
||||
![]() bedankt voor de foto..Mja ik vind het niet lelijk allessinds en zeker mooier als de oude sebring. De sebring geef teveel het tuning allure, de nieuwe zegt eerder "performance".
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad, vind ik zelf ook. Geldt ook voor het geluid trouwens ![]() Die Sebring brulde echt enorm in lage en hoge toerentallen en deze klinkt gewoon beschaafd sportief met een mooi donker geluid bij rustig rijden en bij even doortrekken komt er een leuke donkere roffel uit. Ik kan het verschil echt goed merken qua decibels en t.o.v. het knetterende v/d Sebring want ik heb alleen voorin twee kuipstoelen en de rest achter is leeg dus een aardige klankkast. De oude bank was stuk, hoedenplank ontbrak en nu dus alles er uit en alvast leeg gemaakt voor inbouw van een rolkooi. Ik weet nog niet of ik degene gebruik die ik al heb liggen (is een lelijk afgewerkte die ik ooit kreeg) of dat ik een mooie nieuwe maak van RVS of zo.
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ziet eruit als een mooie uitlaatlijn. Alleen zou ik zelf een ander eindstuk kiezen denk ik.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanks ![]() ![]() Prijs is wel vrij hoog daar maar voordeel is dat je de dempers naar eigen keuze (en met advies van hun uiteraard) kunt kiezen of op maat kunt laten maken. Dat was ook één van de redenen om daar heen te gaan. Er is overal zat te koop maar kwalitatief vaak minder of nou net niet exact wat je wilt qua geluid en prestaties. Werkwijze was top daar. Eerst oude spul er af, toen even een basispijp op het nieuwe spruitstuk en daar verschillende dempers aan passen om je voorkeur qua geluid te kunnen beoordelen. Vervolgens wordt er door hun berekend wat voor een demper combi er nodig zou zijn voor de gewenste prestaties (meer koppel onder, boven of beetje er tussenin) en dan wordt het geheel samengesteld en er los onder gehangen om te kijken of de klank ook nog steeds naar wens is. Vervolgens wordt alles er keurig onder gehangen en is het eerst proefrijden voordat je afgerekend. Bevalt iets niet dan wordt het alsnog veranderd/aangepast en pas als alles naar wens is reken je af. Nee ik heb er geen aandelen ![]() ![]()
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik vergat het te vragen, maar dit schreeuwt om een filmpje! Heb de mijne ook wel online staan:
http://www.megaupload.com/nl/?d=YGCHTQY0 Ben wel benieuwd hoe dit dan klinkt! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die had ik al beluisterd v/d week ![]() ![]() Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden voor zo'n actie en dan nog een bruikbare locatie uiteraard ![]() Zodra het lukt post ik 'm even hier. Geluid wat ik bij jou hoor lijkt wel wat op wat ik met de sebring had, die was alleen iets donkerder van geluid en euhh.. stevig harder qua terugslag gorgelen en het leek af en toe net zo'n afterburner (stond 's nachts wel leuk trouwens) ![]() Maar komt goed, zodra 't lukt maak ik even een filmpje met deze pijp.
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |