#21
|
||||
|
||||
V-snaar poulies.
Daar kwam ik laatst achter, is volgens mij bouwjaarafhankelijk. Van de dynamo weet ik dat er 2 verschillende poulies bestaan, de een steekt meer uit als de ander. Maar of dat is omdat de dynamo verder naar rechts gemonteerd zit (richting de bak) of dat de andere poulies ook verder van de distributieriem af staan weet ik niet. Dit laatste lijkt mij niet logisch omdat de je met de kokerbalk zit aan de distributieriemzijde. En wat de krukaspoulie aangaat, daar zit verschil in. Ik heb laatst mijn KR motor liggen en had een poulie gemonteerd van een andere KR motor (past maar op 1 manier), alle markeringen goed gezet, riem erop, draait mijn motor niet rond. Bleek dat de markering 180 graden verkeerd stond. Door dus het monteren van een verkeerde poulie. |
#22
|
||||
|
||||
ja, okee, er zit dus verschil in krukastandwiel (pl / kr) en ook in nokkenastandwiel? (kr / pl)
__________________
Golf MKII 16v |
#23
|
||||
|
||||
Nokkenas tandwiel denk ik niet.
Aangezien een verstelbaar tandwiel voor PL en KR hetzelfde zijn....
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#24
|
||||
|
||||
heeft iemand een foto van een nokkenastandwiel van een 16v voor mij?
__________________
Golf MKII 16v |
#25
|
||||
|
||||
Het onderdeelnummer voor de KR en PL is gelijk.
Eef, meld je anders even aan bij www.vagcat.com, dan kun je daar zelf, als dit nodig is, onderdeelnummers vergelijken. Ook kun je op de PL en KR dezelfde distributieriem monteren, dus ik ga er vanuit dat ze echt hetzelfde zijn. |