#1
|
||||
|
||||
Olielampje/zoemer brand bij lage toeren?
Heb het volgende probleem mn olielampje en zoemer van mn Corrado G60 gaan branden als ik te laag in de toeren rijd zeg maar +- 2000 toeren geef ik gas bij is het weg en ook stationair doet hij het niet. Er zit genoeg olie op dus dat kan niet het probleem zijn. Is nu mn oliedruk sensor stuk of moet ik denken aan een nieuwe oliepomp of iets dergelijks iemand een idee?
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#2
|
||||
|
||||
verstopt oliekanaaltje? Versleten pomp?
Heb het zelfde gehad bij mijn golf 1.8, daar zat een kanaal verstopt. Ik kon de zoemer altijd uit laten gaan door een stootje gas te geven. Na doorblazen van de oliekanalen en het schoonmaken van de oliepomp heb ik dat probleem nooit weer gehad. De olietemp liep toen ook hoger op dan normaal (114 graden oid), maar dat merk je vast niet nu het zo koud is. G60 heeft volgens mij ook een dynamische oliedrukcontrole (meting voor lage toeren= lage druk, en een sensor voor toerental boven 2000rpm) De druk mag bij stationair toerental laag zijn, maar de druk bij hogere toerentallen (tijdens rijden) moet een stuk hoger zijn om lagerschade te voorkomen. Vandaar dat de zoemer ook pas na de 2000 toeren afgaat. Ik zou een meting laten doen, of preventief de oliepomp inspecteren en schoonmaken.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
Oliepomp vervangen is dat veel werk? Martiepartie bedankt
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#4
|
||||
|
||||
Hallo, De ollie pomp vervangen is niet zoveel werk ik denk een uurtje ofzo.
Je draait je carter er onder weg ongeveer 12 m6 boutjes en dan zie je de ollie pomp al zitten die zit met 2 bouten m8 vast en dan kun je hem er zo uit trekken. Hoop dat je hier wat mee kan! Groeten wim
__________________
golf1GTD 1983 (Bijna klaar) Crafter L3 H2 2011 Seat Leon Topsport 110kw Tdi 2003 Golf 2 1.6 1987 (volgende project) T5 2.5 TDI 96 Kw 2008 |
#5
|
||||
|
||||
klopt! Vooral het zeefje even goed inspecteren/schoonmaken. Voordat je de carterpan loshaalt even met perslucht de oliekanalen doorspuiten (voorzichtig!)
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
Bedankt heren hier kan ik wel iets mee
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zit met eenzelfde soort probleem; kun je dit nog wat verder uitleggen Martijn? Waar moet ik precies spuiten? |
#8
|
||||
|
||||
Wat ik gedaan heb;
oliedruksensor losgeschroefd olievuldop losnemen Persluchtpistool op de sensoropening zetten en goed aandrukken heel voorzichtig druk op bouwen (ivm keerringen in je blok) Het maakt ws. niet uit welke sensor je loshaalt (ik had blauw/bruin/temp), de sensoren komen toch allen op je oliefilterhuis uit. TIP; vergeet niet de andere sensoren terug te schroeven, anders heb je (net als ik) je bek en de motorkap vol olie. Daarna olie aflaten, carterpan los, oliepomp + zeefje goed schoonmaken.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
||||
|
||||
Thanks!
|
#10
|
|||
|
|||
Ik heb ook eenzelfde soort probleem, wanneer ik met een heel behoorlijk tempo een rotonde neem dan gaat er bij mij ook een lampje branden en een zoemertje. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Te weinig olie valt volgens mij wel mee, zit nog niet op het minimum.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#11
|
||||
|
||||
geen klotsschotten in je carterpan, hapt de pomp even lucht.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
|||
|
|||
Tnx!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#13
|
||||
|
||||
Wat me trouwens ook opvalt is dat de lamp en de sensor het alleen doen met warme motor. Als ik bijvoorbeeld naar mn werk rij dat is +- 6km begint het lampje niet te branden vind ik erg vreemd. Is het trouwens zaak om dit zsm te laten verhelpen? Heb het nogal druk dus heb zelf eerst geen tijd en het is me te koud in de garage. Als het gelijk moet breng ik hem wel ff weg om klaar te maken.
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#14
|
||||
|
||||
Vandaag ff bij de garage geweest het zijn waarschijnlijk de lagerschallen en dat schijnt een duur grapje te zijn en tevens is de oliepomp ook aan vervanging toe dus dat gaat weer geld kosten. Zit daarom te denken om de corrado eerst maar weer in de garage te zetten en er een heel nieuw blok in te zetten. Eentje die gereviceerd is en wat meer pk's heeft. Nu eerst maar op zoek naar een goedkope daily denk ik zo!
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#15
|
|||
|
|||
jep zijn je lager schalen is een bekende kwaal van de g60! veel geld valt wel meer hoor mits je het zelf kunt!
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Hij heeft 250000km gelopen en ga daarom gewoon of de motor laten reviceren compleet of een andere motor kopen
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |