![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Wie o wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen deze beide nokkenassen?
Rij namelijk met een golf 2 8v en ben benieuwd wat er gebeurd qua prestatie wanneer ik er een g60 nokkenas in leg. Ik hoor het graag. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Nokkenas van een drukgeladen motor heeft minder overlap lijkt me, denk niet dat je daar winst mee gaat halen, eerder verlies
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Even opgezocht;
IVO 10˚ BTDC IVC 30˚ ATDC EVO 50˚ BBDC EVC -10˚ ATDC (or 10˚ BTDC) ID 220˚ ED 220˚ ICL 100˚ ATDC ECL 120˚ BTDC and CL 110˚ Total lift was 10.16mm or 0.4" for both intake and exhaust. So there is 0˚overlap measured at european/metric lift specs G60 nokkenas gebruikt geen overlap, wat logisch is anders bouw je ook minder laaddruk op ![]() Een atmosferische motor heeft wel overlap nodig om een goede cilindervulling te bereiken, leuke nokkenassen zijn te koop, laat je adviseren door b.v. JD of Kroonenburg ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|