Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-12-2012, 16:29
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default Ombouw Golf 4 HRC en bekrachtiger Golf 1

Ik ben bezig om een Golf 4 HRC en bekrachtiger pas te maken voor de Golf1.
De aansluiting van de bekrachtiger op de MK1 gaat gewoon met de originele beugel van de MK1 plug and play.
Het vorkje wat op de stang zit die na het pedaal gaat krijg ik er ook wel pas op.
Maar hoe de 4 leidingen van de MK1 aan te sluiten geeft wat vraag tekens
En beter doe ik het in 1x goed als er dadelijk remvloeistof in het systeem zit wordt het ook weer knoeien als het niet goed blijkt te zijn.

Normaal gaan er twee leidingen naar het ABS systeem en op de twee andere aansluitingen zitten kabels met stekkers.
Ik ga er van uit ??? dat ik de twee leidingen met stekkers er gewoon uit kan draaien en die dan gaan gebruiken voor normale remleidingen.
De vraag is alleen wat zijn de twee leidingen voor voor en wat is achter in dit geval.

Dan heeft het remvloeistof reservoir een open Tuutje aan de zijkant van het reservoir.
Zijn hier ook modellen van waar de remvloeistof reservoir gewoon dicht is zonder tuutje ???

En dan de laatse onbekende de stekker op de bekrachtiger ,kan deze weg gelaten worden/ verwijderd worden ???














__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #2  
Old 28-12-2012, 16:35
marcogolf1 marcogolf1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 261
Default

Hee,

Dat tuutje gaat naar je koppelingscilinder als deze hydraulisch is. Ik denk dat de meeste rond die tijd hydraulisch bediend waren, Maar weet ik niet zeker. Je kan hem ook heel heet stoken met een brander tot die begint te smelten en dan dichknijpen met een combinatietang. Dan lekt die ook niet meer. Of een slangetje erop maken die een dicht uiteinde heeft.

gr marco
Reply With Quote
  #3  
Old 28-12-2012, 16:43
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Oke dankje wel Marco nu je het zegt volgens mij heb ik dit idd al vaker gezien op andere auto's
One problem solved
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 28-12-2012, 17:05
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,813
Default

Hey Peter je kan die stekkers gewoon vergeten die ben je niet nodig.
Ik heb destijds bij de ombouw van die gele die ik had ook een golf 4 rembekrachtiger gebruikt.
Maar ik heb ook dat abs verdeelblok gebruikt.
Gewoon dan de elektronica niet gebruiken van het geheel, puur de mechanica.
En uiteraard de vacuum aansluiten anders werkt ie ook niet
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #5  
Old 28-12-2012, 17:12
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Hoi Branko oke dat moet dus goed komen ABS wou ik maar niet aan beginnen anders kan ik nog wel wat meer topics starten
Nog naar de glascode brons gekeken ???
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #6  
Old 28-12-2012, 20:17
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,813
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Hoi Branko oke dat moet dus goed komen ABS wou ik maar niet aan beginnen anders kan ik nog wel wat meer topics starten
Nog naar de glascode brons gekeken ???


Sorry nog niet aan toe gekomen heb ze in opslag hier en moet dus even tussen de rommel kijken.
Ik doe mijn best om ze deze week te sturen.

Groet Branko
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #7  
Old 28-12-2012, 20:23
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Zit er een voordeel aan om een Golf 4 hrc met abspomp te gebruiken. Ik heb het wel eens eerder gezien en ben heel nieuwsgierig.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #8  
Old 28-12-2012, 21:02
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Stekker op de rembekrachtiger is voor de rempedaalstand
Deze heb je niet nodig
Sensor wel laten zitten,anders heb je een gat
Reply With Quote
  #9  
Old 29-12-2012, 19:40
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs
Sorry nog niet aan toe gekomen heb ze in opslag hier en moet dus even tussen de rommel kijken.
Ik doe mijn best om ze deze week te sturen.

Groet Branko


Is goed hoor Branko ik hoor het wel

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Stekker op de rembekrachtiger is voor de rempedaalstand
Deze heb je niet nodig
Sensor wel laten zitten,anders heb je een gat


Deze laat ik zeker zitten krijg hem ook niet fatsoenlijk los

Quote:
Originally Posted by Jeff
Zit er een voordeel aan om een Golf 4 hrc met abspomp te gebruiken. Ik heb het wel eens eerder gezien en ben heel nieuwsgierig.


Met ABS pomp weet ik niet HRC of zich is een stuk groter dan de originele
Het zelfde geld voor de bekrachtiger

Ik heb het tuutje nu dicht gebrand maar ik zag dat het reservoir van een 22mm HRC ook past deze heeft alleen niet de twee zij bevestigingen
en hij oogt wat kleiner.





__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #10  
Old 29-12-2012, 20:20
pibbe's Avatar
pibbe pibbe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 251
Default

Ik heb bij mijn mk2 vr6 ombouw ook een golf 4 hrc met bekrachtiger gemonteerd en de leidingen heb ik verbonden middels een t-stuk en heb dan RV en LA samen gedaan en RA en LV samen gedaan, dit om nog iets van remverdeling te hebben tussen links en rechts mocht er 1 kant wegvallen op de hrc/bekrachtiger.
__________________
my car history:
ford escort rs, audi a3, bmw e30 3serie cabrio, polo 6n full option, bmw e39 5serie sedan, golf mk3 gti 5deurs
en nu mijn mk2 gti oldtimer
Reply With Quote
  #11  
Old 29-12-2012, 20:27
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Maar je kan toch alle 4 de uit gangen gewoon gebruiken als de sensors er uit zijn.
En als je het dan kruislings aansluit komt dit op het zelfde neer maar dan zonder de t-stukken.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum