![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik ben bezig om een Golf 4 HRC en bekrachtiger pas te maken voor de Golf1.
De aansluiting van de bekrachtiger op de MK1 gaat gewoon met de originele beugel van de MK1 plug and play. Het vorkje wat op de stang zit die na het pedaal gaat krijg ik er ook wel pas op. Maar hoe de 4 leidingen van de MK1 aan te sluiten geeft wat vraag tekens ![]() En beter doe ik het in 1x goed als er dadelijk remvloeistof in het systeem zit wordt het ook weer knoeien als het niet goed blijkt te zijn. Normaal gaan er twee leidingen naar het ABS systeem en op de twee andere aansluitingen zitten kabels met stekkers. Ik ga er van uit ??? dat ik de twee leidingen met stekkers er gewoon uit kan draaien en die dan gaan gebruiken voor normale remleidingen. De vraag is alleen wat zijn de twee leidingen voor voor en wat is achter in dit geval. Dan heeft het remvloeistof reservoir een open Tuutje aan de zijkant van het reservoir. Zijn hier ook modellen van waar de remvloeistof reservoir gewoon dicht is zonder tuutje ??? En dan de laatse onbekende de stekker op de bekrachtiger ,kan deze weg gelaten worden/ verwijderd worden ??? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2
|
|||
|
|||
![]() Hee,
Dat tuutje gaat naar je koppelingscilinder als deze hydraulisch is. Ik denk dat de meeste rond die tijd hydraulisch bediend waren, Maar weet ik niet zeker. Je kan hem ook heel heet stoken met een brander tot die begint te smelten en dan dichknijpen met een combinatietang. Dan lekt die ook niet meer. Of een slangetje erop maken die een dicht uiteinde heeft. gr marco |
#3
|
||||
|
||||
![]() Oke dankje wel Marco nu je het zegt volgens mij heb ik dit idd al vaker gezien op andere auto's
![]() One problem solved ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
![]() Hey Peter je kan die stekkers gewoon vergeten die ben je niet nodig.
Ik heb destijds bij de ombouw van die gele die ik had ook een golf 4 rembekrachtiger gebruikt. Maar ik heb ook dat abs verdeelblok gebruikt. Gewoon dan de elektronica niet gebruiken van het geheel, puur de mechanica. En uiteraard de vacuum aansluiten anders werkt ie ook niet ![]()
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hoi Branko oke dat moet dus goed komen ABS wou ik maar niet aan beginnen anders kan ik nog wel wat meer topics starten
![]() Nog naar de glascode brons gekeken ???
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Sorry nog niet aan toe gekomen heb ze in opslag hier en moet dus even tussen de rommel kijken. Ik doe mijn best om ze deze week te sturen. Groet Branko
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zit er een voordeel aan om een Golf 4 hrc met abspomp te gebruiken. Ik heb het wel eens eerder gezien en ben heel nieuwsgierig.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Stekker op de rembekrachtiger is voor de rempedaalstand
Deze heb je niet nodig Sensor wel laten zitten,anders heb je een gat |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is goed hoor Branko ik hoor het wel ![]() Quote:
Deze laat ik zeker zitten krijg hem ook niet fatsoenlijk los ![]() Quote:
Met ABS pomp weet ik niet HRC of zich is een stuk groter dan de originele ![]() Het zelfde geld voor de bekrachtiger ![]() Ik heb het tuutje nu dicht gebrand maar ik zag dat het reservoir van een 22mm HRC ook past deze heeft alleen niet de twee zij bevestigingen en hij oogt wat kleiner. ![]() ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik heb bij mijn mk2 vr6 ombouw ook een golf 4 hrc met bekrachtiger gemonteerd en de leidingen heb ik verbonden middels een t-stuk en heb dan RV en LA samen gedaan en RA en LV samen gedaan, dit om nog iets van remverdeling te hebben tussen links en rechts mocht er 1 kant wegvallen op de hrc/bekrachtiger.
__________________
my car history: ford escort rs, audi a3, bmw e30 3serie cabrio, polo 6n full option, bmw e39 5serie sedan, golf mk3 gti 5deurs en nu mijn mk2 gti oldtimer |
#11
|
||||
|
||||
![]() Maar je kan toch alle 4 de uit gangen gewoon gebruiken als de sensors er uit zijn.
En als je het dan kruislings aansluit komt dit op het zelfde neer maar dan zonder de t-stukken.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |