Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2013, 21:18
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default Hoe motorsteun distributiekant demonteren

Zoals de titel al aangeeft, hoe krijg ik de motorsteun aan de distrubutiekant van mijn motor, 1.5, gedemonteerd?

Volgens mij zit hij met 2 inbussen vast, onder en boven. Onder krijg ik hem nog wel los maar de bovenste kom ik op geen mogelijkheid bij. De steun zelf lijkt er wel voor te zitten.

Hoe kan ik dit het beste doen?


Tevens heb ik nog een vraag. Ik heb speling in mijn stuurhuis, dus alles moet los. Hoe krijg ik de kogel van mijn stuurstang los? Ik heb de moer al los, en ben gaan meppen onderop de kogel. Maar hij komt met geen mogelijkheid los..

How?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60

Last edited by kwaroks : 17-03-2013 at 22:00.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2013, 17:19
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

Quote:
Originally Posted by kwaroks
Zoals de titel al aangeeft, hoe krijg ik de motorsteun aan de distrubutiekant van mijn motor, 1.5, gedemonteerd?

Volgens mij zit hij met 2 inbussen vast, onder en boven. Onder krijg ik hem nog wel los maar de bovenste kom ik op geen mogelijkheid bij. De steun zelf lijkt er wel voor te zitten.

Hoe kan ik dit het beste doen?


Tevens heb ik nog een vraag. Ik heb speling in mijn stuurhuis, dus alles moet los. Hoe krijg ik de kogel van mijn stuurstang los? Ik heb de moer al los, en ben gaan meppen onderop de kogel. Maar hij komt met geen mogelijkheid los..

How?


hallo volges mij gewoon met 4 bouten ,,
inbus moet je wel bijkunnen heb vandeweek 1 gemonteerd is ruimte voor ,
vrgr gooi
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2013, 17:22
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik heb hem ook van de week gemonteerd lange inbus 6 kom je langs de steun zelf en draai je hem zo los.
En idd 4 boutjes niet 2 voor deel is wel die nadere 2 zijn gewoon sleutel 13
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2013, 21:07
marcogolf1 marcogolf1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 261
Default

Die stuurkogel krijg je los door niet onderop de kogel te slaan. Maar op het metaal te slaan waar die in zit. Op je fussee stuk dus in princiepe. Het mooiste is nog om aan de achterkant er een hamer strak tegen aan te houden en met een andere hamer op het fuseestuk te slaan. Schiet die vanzelf in een keer los
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2013, 21:39
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by marcogolf1
Die stuurkogel krijg je los door niet onderop de kogel te slaan. Maar op het metaal te slaan waar die in zit. Op je fussee stuk dus in princiepe. Het mooiste is nog om aan de achterkant er een hamer strak tegen aan te houden en met een andere hamer op het fuseestuk te slaan. Schiet die vanzelf in een keer los


__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2013, 21:45
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Helemaal top! De stuurkogel heb ik los. Nu de motorsteun nog !
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2013, 21:53
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Default

zijn de motorsteunen voor een 1.5 en een 1.8 gelijk ? heb hetzelfde probleem moet mijn motorsteun vervangen van mn gti
__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98
Reply With Quote
  #8  
Old 19-03-2013, 09:38
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Michaelknight
zijn de motorsteunen voor een 1.5 en een 1.8 gelijk ? heb hetzelfde probleem moet mijn motorsteun vervangen van mn gti


Ja deze zijn gelijk
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #9  
Old 19-03-2013, 13:03
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 685
Default

Mocht je de motorsteunen verkopen pm even
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #10  
Old 29-03-2013, 22:56
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Ik heb nogmaals geprobeerd. Maar moet de distributieriem gedemonteerd worden om de steun te demonteren?

Ik kan namelijk maar 2 imbussen vinden die ik los kan draaien
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #11  
Old 30-03-2013, 18:54
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #12  
Old 30-03-2013, 19:01
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

is lang geleden, maar volgens mij moet dit ook kunne zonder de riem te demonteren, maar is dan wel een gemartel, waarom gooi je de riem er niet ff af. steld nikd voor bij zo ding.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #13  
Old 30-03-2013, 19:01
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

denk dat dit wel genoeg zegt:


Reply With Quote
  #14  
Old 30-03-2013, 19:14
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default


en hier is goed tezien hoe ie gemonteerd is.
hier zit nu alleen een plaat omdat dit een g60 motor is.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #15  
Old 30-03-2013, 20:26
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Helemaal top. Duidelijker kan niet!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum