Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-03-2014, 20:23
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default golf 2 1.6 gtd zwarte rook

heb een probleem met mijn golf 2 gtd motor pas laten reviseren de motor heb een dieselpomp van een AAZ 1.9 motor een vertsuivers gezet draait goed alleen alles ik op de gas duw zwarte kwaalem wat moet ik doen is mijn vraag ..
Reply With Quote
  #2  
Old 20-03-2014, 20:34
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Afstelling schat ik zo. Is het pikzwart of wat blauwig? Zwarte rook is in principe brandstof probleem.

Mijn 1.6 diesel (golf 1) pluimt ook steeds erger, maar dat heeft iets met de km-stand te maken. Die dingen verslijten gewoon. Verstuivers lekken wat en dat soort.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-03-2014, 21:13
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

zwart rook is het ik denk teveel open de dieselpomp andere afstelling of moet ik andere verstuivers zetten ..
Reply With Quote
  #4  
Old 20-03-2014, 21:46
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

pomptiming goed afstelt?
__________________
Golf MKI '76er Project.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94
Reply With Quote
  #5  
Old 20-03-2014, 21:51
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Precies, timing kan al fout zijn. Als je de pomp een fractie vroeger zet, heb je net wat feller vermogen, maar pluimt hij gelijk een dieseltrein. Bij mijn golf zijn de verstuivers wat lek en komt er dus ook teveel diesel in. Dat kan het dus ook zijn, maar gezien het blok is gereviseerd, zou ik eerste de timing maar eens checken (zou ik sowieso doen )
Reply With Quote
  #6  
Old 20-03-2014, 23:44
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
Send a message via MSN to Gijs
Default

Pomptiming checken. Waarom zijn bij de revisie de verstuivers niet gecontroleerd? Bij een goede revisie hoord dat er ook bij

Trouwens, roet is goed! Hybride compensatie
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #7  
Old 21-03-2014, 21:15
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 324
Default

Roet is indd goed, een VW oude turbodiesel hoort te roken.
mijn rookt ook een beetje veel zwart, maar is geen stoomboot.
En op de apk? No problem roetschroefje heel arm zette dat em precies 20pk verlies heeft en geen tikje meer rookt, komt em zo door de roetmeting uit.
Reply With Quote
  #8  
Old 22-03-2014, 12:41
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

heb ik gedaan de roetschroefjes armer gezet maar kwalm nog gelijk een gek zijn de verstuivers die van 1.9 aaz td denk dat ik van een 1.6 td moet zetten ..
Reply With Quote
  #9  
Old 22-03-2014, 13:12
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Als je je originele blok hebt gehouden, zou ik daar inderdaad de originele verstuivers, en persoonlijk ook de originele pomp bij houden. Is allemaal op elkaar afgestemd. 1.9 verstuivers in een 1.6, tja, dan heb je een overschot aan diesel natuurlijk...
Reply With Quote
  #10  
Old 22-03-2014, 14:02
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

heb de pomp laten aanpassen op 1.6 td maar de verstuivers niet nou kijken in de week andere verstuivers zetten .
Reply With Quote
  #11  
Old 22-03-2014, 20:19
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Als je gaat afstellen, eerst de pomptiming goed, dan pas de rest afstellen, anders komt het niet goed. Mijne (GTD 80pk) roet ook tijdens het optrekken, maar dat hoort bij deze motoren is mij verteld. Het is een voorkamermotor dus de motor bepaalt zo ongeveer zelf wat er in tussentijd met de brandstof gebeurd.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-03-2014, 00:18
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ik zou in ieder geval zorgen voor de juiste verstuivers, en daarna ook de pomp (laten) afstellen. Dan moet t vast goedkomen!
Nog een tip: als je wat leestekens gebruikt, dan wordt je tekst een stuk meer leesbaar.
Succes!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #13  
Old 23-03-2014, 13:41
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 324
Default

Ik dacht dat het zo was : hoe later de pomptiming hoe meer koppel oftewel pk's je ermee kan winnen.
Een vroegere timing start de Golf wel sneller. Maar dan kan je met de roetschroef spelen en eventueel met de LDA Kegel. Correct me if i'm wrong.
Reply With Quote
  #14  
Old 23-03-2014, 15:44
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

denk dat het aan de verstuivers ligt die zijn van een 1.9 td dus ga die van een 1.6 zetten td denk ik
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum