Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-10-2015, 09:45
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default Kachel word niet warm

Als de koelvloeistof op 90 graden staat komt er alleen een beetje lauwe lucht uit de roosters met de schuif op de heetste stand. Is dit iets met de kachelradiateur of de thermostaat? Want als ik een tijdje stil sta in bijvoorbeeld een file dan gaat de temperatuurmeter een stukje over het midden heen waarna de fan aanslaat en de temperatuurmeter weer naar het midden terug gaat. Het gaat om een Golf II 1.6 carburateur 75 pk
Reply With Quote
  #2  
Old 11-10-2015, 12:51
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,395
Default

Als je fan aanslaat betekent dat je radiateur doorstroming heeft....dus je thermostaat lijkt dan te werken.

Je kan een restrictie hebben in je kachelradiateur...check eens of daar de toe- en afvoerslang beide even warm worden.

Verder komt het veel voor dat het schuim van de kachelkleppen los is gelaten, waardoor de warm/koud regeling niet meer goed werkt.

Maar het kan ook zijn dat jij de modificatie van VW er nog tussen hebt, waardoor er minder druk op je kachelradiateur wordt uitgeoefend, om deze zo te sparen. Dit gaat na verloop van tijd ook vaak dicht zitten en werkt dan niet goed meer.


Ik vind het altijd wel komisch....als het weer mooi weer wordt, dan schieten de topics zoals "mijn kvs wordt te warm" bij bosjes omhoog. Wordt het kouder, dan schieten de topics bij bosjes omhoog dat forummers altijd problemen hebben met een slecht werkende kachel
Reply With Quote
  #3  
Old 11-10-2015, 17:43
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Zit de kachelradiateur achter het dashboard verstopt ? Of kan ik de slangen ook makkelijker bereiken onder de motorkap ?
Reply With Quote
  #4  
Old 11-10-2015, 18:07
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

modificatie tussen je kachelslang door boren .
of er tussen weg .dit probleem is er al zo lang 9 van 10 x succes
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #5  
Old 11-10-2015, 18:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,395
Default

Quote:
Originally Posted by Broer Konijn
Zit de kachelradiateur achter het dashboard verstopt ? Of kan ik de slangen ook makkelijker bereiken onder de motorkap ?


Ja deze zit achter het dashboard verstopt, maar de slang naar de kachelradiateur kan je gewoon bij via de motorruimte. Je ziet dan 2 slangetjes het schutbord binnengaan.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2015, 05:41
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
modificatie tussen je kachelslang door boren .
of er tussen weg .dit probleem is er al zo lang 9 van 10 x succes


Kan je dit eens verder toelichten ?
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2015, 14:58
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Broer Konijn
Kan je dit eens verder toelichten ?


Gewoon je motorkap opentrekken, er lopen maar 2 koelslangen je schutbord in

Ff voelen of ze warm worden of niet maak gelijk ook even een foto van je motorruimte en post die hier
Reply With Quote
  #8  
Old 12-10-2015, 17:18
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Ja ik doelde eigenlijk op die modificatie ertussen maar bedankt

De 2 slangen worden evenwarm en die modificatie klep is er al tussen weg zag ik net. Dan blijft denk ik een verstopte kachel radiateur over ?
Reply With Quote
  #9  
Old 12-10-2015, 22:54
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Of gewoon het schuim op de kleppen. Als de klep die kiest tussen lucht circuleren door de radiateur of lucht rechtstreeks de buizen insturen niet meer afsluit zal je gewoon lauwe lucht krijgen. In die kleppen zitten gaten, en over de kleppen komt normaal schuim zodat het wel afsluit. Hoe dan ook zal je je kachel eruit moeten halen, je kan dan nog zien wat het probleem is.

Als het de kachelradiateur is zou ik sowieso het schuim op de kleppen ook vervangen, preventief dan.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #10  
Old 13-10-2015, 07:41
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Oke dan weet ik even genoeg, ik dank u allen !
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum