![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hi, ik heet René en ben nieuw hier,
Ik kijk geregeld op het Forum en heb me toch ook maar 's ingeschreven! Mijn tweede auto was een witte Golf 1.3 CL uit 1984 met een volledige Kamei X-1 uitbouwset, een Zender achterklepspoiler, Jamex-verlaagd en met 15" OZ wheels. Hij zag er zo snel uit, dat echte GTI-'s niet meer durften te sprinten... ![]() Ik was stapel op dat ding en toen heeft dus ook bij mij het VW-virus toegeslagen. Toen het ding op was, na 4 jaar, heb ik een jaar of 6 in een Nissan 100 NX gereden. Ook wit en leuk met targadakje. Ik heb er eigenlijk weinig problemen mee gehad. Het grote nadeel was (het gebrek aan) ruimte op de achterbank; er kon nooit iemand mee... en het gebrek aan leuke accessoires. In April dit jaar was ik weer toe aan iets anders. Eerst op zoek naar een VW Passat variant 35i; vind ik persoonlijk een erg appart model namelijk. Uiteindelijk, na wat Calibra's en een Corrado te hebben gereden, is het toch weer een Golf type 2 geworden! Mijn zoektocht kan je bekijken op mijn weblog: www.remi1990.punt.nl Uiteindelijk ben ik nu in het bezit van een Golf GTI 1.8 8V, drie-deurs, Edition One, in de kleur Dark Burgundy. Er zit een fabrieksdakje en MFA (mother fucking asshole) boordcomputer in. Eerste tenaamstelling was in Duitsland in 1989 en hij is sinds 1996 in Nederland ingevoerd, voorzien van het kenteken LV-XX-40 (betekenis, volgens mij: "LV" staat voor LOVE ![]() Toen ik hem kocht, zaten er behalve een dubbele Sebring en een open luchtfilter, géén (!) accessoires op. 17"-Cupvelgen zijn er door de eigenaar afgehaald ![]() Dat moest anders: -BSA sportvelgen, 15", 6-spaaks, -Achterklepspoiler van Zender; diezelfde als op mijn eerste Golf; sentiment, -Jamex powerlifts, -Alu traanplaat matten, -Jom sportstuurtje van 30 cm, -een trekhaak, vanwege mijn vouwwagen (wel afneembaar), -sportpedaaltjes, -Alu pookknop, Ik heb ook nog een cupdiffuser en een grille met dubbele, vierkante koplampen. Hier moet het VW-logo nog van worden verwijderd, dus dat komt t.z.t. wel. Het meeste via Marktplaats geregeld voor weinig... Zo dit was het intro. Vragen? stel ze maar! Ik heb ook nog een aantal vragen, waar julie, VW-specialisten, vast het antwoord op weten! Komen ze: 1: Bij mijn weten is de term "Wolfsburg Edition" een niet echt bestaande, officiele term, maar is het officieel "Edition One". Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen? (op mijn voorstoelen staat "Edition" geborduurd, maar op mijn voorspatborden zitten de bekende schildjes met de tekst "Wolfsburg-Edition".) 2:Sinds kort knippert het lampje van mijn watertemperatuursensor snel, tijdens het rijden. Dit, terwijl de meter niet echt hogere temperaturen aangeeft. Wat betekent dit precies? Er is een topic over geweest, maar die gaf mij geen echte duidelijkheid. 3: Er zitten extra metertjes in mijn middenconsole; een vacuüm-meter en een oliedruk-meter. Erg leuk allemaal, maar wat is een normale waarde voor de oliedruk bij bedrijfstemperatuur? 4: Een weetvraagje: wat betekent precies de term "Dark Burgundy"? Het is dus de naam van de kleur van mijn Golf; een zeer donkerpaarse kleur; aubergine-achtig. Ik weet natuurlijk dat "dark" donker is, maar "burgundy"?! ![]() Zo, dat is voorlopig wel genoeg! Ik hoor het wel! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Oh ja, na een week (na aankoop) vlogen de klinknagens al uit mijn vliegwiel(?); een vw probleem. Heb IK dat, dacht ik...
Op mijn avatar zie je mijn Golfie op de auto ambulance van de ANWB. Na twee weken kon ik voor 125 eu gelukkig weer rijden met een bak uit een Scirocco; gemonteerd en wel door VW-monteur. Hij stonk de eerste dagen wel erg naar de olie die flink over de uitlaat enz. was gestroomd... Bij de accesoires ben ik nog heldere rood-witte achterlichten vergeten, schande! EDIT: (inmiddels andere AVATAR van mijn kont geplaatst, d.d. 16-10-2005) Last edited by René type twee : 16-10-2005 at 10:41. |
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() foto's komen nog, kijk zolang even op www.remi1990.punt.nl daar staan er een paar.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
||||
|
||||
![]() Leuk wagentje met potentie
__________________
Passat Variant GT VR6 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Welkom!
Het probleem met het knipperende lampje heb ik ook. Bij mij lijkt het te maken te hebben met hobbels in de weg ![]()
__________________
www.dub05.com |
#8
|
||||
|
||||
![]() Burgundy is een paars-tint
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Hey,
Bedankt Berendd voor de snelle foto-toevoegingen! Ik ben zelfniet zo"n computerfreak, dus moet ik voor zoiets er echt even voor zitten, maar nu staat er iig al iets, thanx! René. |
#10
|
||||
|
||||
![]() "Burgundy" heeft dus niet NOG een andere betekenis, behalve dat het gewoon een soort kleur is, net als blauw, rood, of groen?
Ik bedoel "burgundy" betekent letterlijk niet iets anders, zoals ze bijv. ook wel "aubergine" zeggen voor een kleur, terwijl het dus ook letterlijk een stuk groente is? Dat dacht ik namelijk.... |
#11
|
||||
|
||||
![]() burgundy.. is ook een provincie in frankrijk helemaal midden-rechts.. en ik dacht een bloem (die overigens paars is)
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
correctie, het is een rood-tint: http://en.wikipedia.org/wiki/Burgundy_%28color%29 maar goed, rode druiven zijn niet rood ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() thanx, Marcski,
Dat is duidelijk zo. Uit de streek Bourgondië dus; rode wijn. Maar rode druiven? Volgens mij zijn er alleen "blauwe" druiven (die dus paars-rood zijn....) en "witte" druiven (die groen-geel zijn...) Een beetje raar eigenlijk! En mensen, er staan nog wat vragen. Wie-o-wie??? René |
#14
|
||||
|
||||
![]() welkom, nette auto
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#15
|
||||
|
||||
![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#16
|
||||
|
||||
![]() DE (meeste) VRAGEN STAAN ER NOG, IEMAND?
Quote:
Het burgundy-verhaal is nu wèl duidelijk, bedankt alvast. Nu de rest ![]() ![]() ![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Wolsburg Edition is dus een Amerikaanse uitvoering... De Europese is dus een Edition One, ondanks dat er Wolfsburg Edition op de embleempjes staat. Handig van VW om zo verwarring te zaaien...
![]()
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik |
#19
|
||||
|
||||
![]() bedankt mannen,
dat van de USA Wolfsburg edition, had ik inmiddels zelf ontdekt. Op de typeplaatjes op de vóórspatborden staan de woorden "Wolfsburg" en "Edition", maar je moet dat gewoon zien als twee losse woorden, dus is het een "EDITION" uit Wolfsburg en dan toevallig een "EDITION ONE"... IDD, Volkswagen heeft zelf voor deze onduidelijkheid gezorgd, maar als bezitter hoor je er het fijne van te weten, toch?! ...en vossie, ik zal m'n niveau 's checken... René.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |