![]() |
|
||||
|
||||
![]() beste vw vrienden,
je hebt van die auto's waar je als je later oud en versleten bent het nog steeds over hebt.... oftwel de iconen van de autoindustrie. namen die me dan te binnen schieten zijn natuurlijk de Golf 1 GTI de originele hot-hatch welke de basis is voor allee GTI's, cupra's een VVTI's van deze tijd gelukkig ligt m'n autokennis/interesse breder als alleen vw, hier ff een paar van mijn iconen met korte uitleg: BMW E30 M3- nog steeds prachtig model eenvoudig maar doeltreffend Lancia Delta Intregrale evoII- rallybeest voor op straat, gaat eerder kapot dan je lief is ![]() Renault 5 GT turbo- bom op wielen VW T1 spijlbus- priceless ![]() Lamborghini Miura- klassieker zonder twijfel een van de mooiste auto's ooit gemaakt Subaru Impreza GTT- betaalbaar rijplezier, cult-status Renault Clio Williams- val in catogerie hot-hatch VW Golf 2 GTI G60- no comment ![]() de "daytona ferrari"- miami vice ten top Audi oer quattro- levende legende inmiddels onbetaalbaar geworden Alfa Romeo 155 V6- prachtig model, nog betere motor VW kever- geen uitleg nodig natuurlijk lekker kleurtje trouwens he:P zal er ongetwijfeld vergeten zijn, maar dit schoot me als eerste te binnen, misschien wel leuk om er een leuke lijst van te maken?? laat maar horen wat jullie icons zijn grtz maarten Last edited by bobby-digital : 07-04-2005 at 12:03. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
*Zucht*....de Golf 1 GTI is helemaal niet de basis voor de generatie *normale* auto's met iets meer vermogen dan staandaard.. Toen de Gti uitkwam waren er al zat modellen die *meer* paarden aan boord in een huis tuin en keuken model. Zo had Renault al jaaaaaaren daarvoor de Gordini uitvoeringen, en had bv Simca al de Rallye / Ti modellen.. Dat waren pas auto's ;-) Vergeet verder de Alfa GTV etc niet, met later als kloon de Toyota Celica ... |
|
||||
|
||||
![]() peugeot 205 gti= ongekend weggedrag
nsu tt= geen woorden voor super bmw 2002tti= voorloper golf gti golf rallye= trie to be different audi sportquattro= weergaarloos datsun 240z= datsuns antwoord op ferrari LUPO 3L= zuinigheid ten top ![]() NSU Ro80= toonbeeld van vooruitkijken bentley blower..supercharged screaming beast
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by richard : 07-04-2005 at 11:32. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
toch wordt de type 1 GTI over het algemeen gezien als de standaard voor de snelle auto voor het volk, zelfs topgear is het met me eens ![]() Last edited by bobby-digital : 07-04-2005 at 11:35. |
|
||||
|
||||
![]() Leuk topic !!
Denk dat wel al een heel eind zijn ![]() Ferrari F40 - Straatracer zonder compromis
|
||||
|
||||
![]() hoe kan ik die vergeten
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee het is wat het volk graag ziet.....dat noemen ze cult opbouw, als je maar lang genoeg iets roept gaat men het vanzelf geloven.. Er zijn overigens meer auto's die *eerder* als snelle auto voor het volk op de weg verschenen.. De Gti poremde zelfs niet als snelle auto...integendeel hij was ronduit saai te noemen tov van andere snelle broeders... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lotus Sunbeam op basis van Talbot 2.2 16V achterwielaandrijving....leuk!
http://www.classicmotor.co.uk/sunbeam.htm
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
geef je helemaal gelijk, maar de type 1 blijft mijn favo ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ouwe rallybak! ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kijk DAT is nou een leuke auto.....die heb ik ooit nog eens in mijn bezit gehad.. Gewoon in z'n twee weg trekken en dan 50 meter zwarte strepen op de weg...155 pk met nog geen 900 kg kenteken gewicht wil best vooruit ![]() |
|
||||
|
||||
![]() arie hemmes reed er vroeger rally mee..
|
|||
|
|||
![]() Als ik het goed heb was de Golf 1 GTI toch wel een van de eerste "hot-hatches".
Snelle sedans waren er natuurlijk al lang, maar de hatch-back was volgens mij een redelijk nieuwe carosserievorm in de jaren zeventig. Quote:
|
||||
|
||||
![]() Mercedes 190 Evo... 190 gewoon nooit echt iets gevonden ofzo, maar die taartschep en dat plastic, alles zwart, het heeft iets zo'n ding (o.a. veel pk's
![]()
|
||||
|
||||
![]() Oh, en nog iets... Schoot me te binnen, dit topic was er al...
http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=klassiekers
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee hoor, die carrosserie vorm was er al een poosje; De Renault 16, De Simca 1100 serie enz enz |
|
|||
|
|||
![]() Ook in hete uitvoering?
Ik hing toen nog aan de boom, dus ik weet het ook niet allemaal ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jajajajaja die mag niet ontbreken natuurlijk |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Van de Renault weet ik het niet zeker, maar van de Simca 1100 had je de Ti uitvoering...opgefokt torretje, aangepast onderstel etc... En die ging als de brandweer toendertijd... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tuurlijk niet ![]() ![]()