Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-04-2005, 10:14
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Exclamation VW gaat weer de compressor gebruiken

plus een turbootje..
__________________________________________________ _______________
Uit de verse autovisie:

Volkswagen introduceert een Golf met een 1,4-liter benzinemotor en 170 pk. De direct-ingespoten krachtbron maakt gebruik van zowel een mechanische compressor als een turbo en heeft daardoor ook een uitgesproken koppelrijk karakter. De mechanische compressor zorgt bij lage toerentallen voor een alert motorgedrag. In het hogere toerengebied blaast de turbo een flink partijtje mee om tot een maximale trekkreacht van meer dan 200 Nm te komen, liet een woordvoerder van Volkswagen Duitsland doorschemeren.
__________________________________________________ _______________

leuk blokje...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #2  
Old 18-04-2005, 10:16
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

dat is wel vet!
Reply With Quote
  #3  
Old 18-04-2005, 10:18
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Hmm, interessante basis..... Hoe zal dat op een 2 liter gaan.....?
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2005, 10:21
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

zal een 2.0 niet kunnen vullen net zoals een g60 en g40..denk ik
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #5  
Old 18-04-2005, 10:23
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

maar is dit niet iets wat opel eigenlijk al jaren doet met de opc? alleen dan 2 turbo`s
Reply With Quote
  #6  
Old 18-04-2005, 10:25
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

t is een ripp off van lancia s4 groep B...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #7  
Old 18-04-2005, 10:27
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

beter goed gejat dan slecht bedacht :P
Reply With Quote
  #8  
Old 18-04-2005, 10:32
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

precies.......
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #9  
Old 18-04-2005, 10:46
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

eh????? mechanische compressor??? Turbo? is een turbo dan niet mechanisch? hoe werkt zo'n mechanische compressor? gewoon op de v-snaar?
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #10  
Old 18-04-2005, 10:49
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

nog nooit bij een corrado/golf g60 onder de kap gekeken rico?
loopt inderdaad over de vsnaar.. vandaar dat al die mannen kleinere poulies willen waardoor de lader[compressor] meer toeren gaat lopen

vw bouwt hem dus zo dat de compressor de lage toerentallen ondersteunt en de turbo de hogere...
de compressor vult dus het alom bekende turbogat op..

dus altijd koppel en druk aanwezig...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #11  
Old 18-04-2005, 11:37
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

tegenwoordig is turbogat toch bijna niet meer aanwezig?
Reply With Quote
  #12  
Old 18-04-2005, 11:38
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

gooi er maar eens een big ass turbo op..die vrij laat spoelt..moet je het turbogat eens bekijken..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #13  
Old 18-04-2005, 11:44
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Precies: Hele kleine turbo spoelt snel op (bijna) geen turbo gat, maar levert dan ook maar geringe druk

D'r zijn legio voorbeelden van motoren met 2 turbo's: 1 kleine die snel opspoelt, en een big-ass grote voor de hogere toeren..
(niet te verwarren met V6/V8'en met 2 turbo's van gelijk formaat.


Verder:
Mechanisch aangedreven compressor; Over een V-snaar of tandwiel
Uitlaatgas-turbine (kort: turbo); door uitlaatgas aangedreven.

Turbo word meestal gebruikt voor alles dat op uitlaatgas word aangedreven
Compressor voor alles dat per 'mechanische' aandrijving word aangedreven

Supercharger kan beiden zijn

Ochja:
compressor; neemt vermogen weg van motor (want kost energie om te laten draaien), voordeel: gaat gelijk op met toerental motor
turbo; kost bijna geen vermogen, want neemt rest energie op (uitlaatgassnelheid), maar spoelt langzaam op: eerst uitlaatgas-stroom opgang brengen voordat de turbo wat gaat doen.

Combi met uitschakelbare compressor => ideaal
(maar kostbaar: zit meer op, kan meer kapot)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #14  
Old 18-04-2005, 11:55
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

psies jaap...voordeel van een turbo die laat spoelt isvaak dat ie een hogere druk kan leveren in een vaak heel beperkt toerengebied..maar MUCHO pk..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #15  
Old 18-04-2005, 11:57
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by richard
nog nooit bij een corrado/golf g60 onder de kap gekeken rico?
......


nee inderdaad, nog nooit gekeken naar een corrado of golf, ja wel een gewone golf maar niet een G60
bij de volgende meeting maar ff doen.

heeft iemand een mooi technisch fototje van zo'n opstelling?
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #16  
Old 18-04-2005, 12:01
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

zo leer ik steeds meer bij van bv aircooled..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #17  
Old 18-04-2005, 12:27
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

is er nog nooit een turbootje op een luchtgekoeld blok gebouwd
Reply With Quote
  #18  
Old 18-04-2005, 12:34
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

zie je toch wel eens? een turbo over weber's bijv
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #19  
Old 18-04-2005, 13:09
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by richard
gooi er maar eens een big ass turbo op..die vrij laat spoelt..moet je het turbogat eens bekijken..


Gooi er eens een Garrett GTR serie turbo op d.w.z. modern design en gekogellgerd. Ach ja we zullen het zien.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #20  
Old 18-04-2005, 13:15
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

ballbarring is ook mooi ja..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum