Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-01-2006, 15:42
Golf freak Golf freak is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 108
Send a message via ICQ to Golf freak Send a message via MSN to Golf freak
Default Golf 1 problemen

Ik heb een Golf 1 LX hoort origineel een 1500 in maar toen ik heb gekocht heb zat er een 1600 blok in maar de laatste tijd heb ik er steeds maar problemen mee hij loopt slecht en als ik start dan loopt hij beroerd hij stotterd en als ik ermee ga rijden en de koppeling intrap slaat hij mij constant af.

Wat ik er al aan heb gedaan is volgende:

1. hij zoog valse lucht aan slangetje vervangen en was klaar nu.
2. dynamo optijd gezet en CO goed gezet.

Rubberen steuntje onder de carburateur wou ik ook vervangen maar er zat alleen een rubber die onder in de carburateur klem zat .

Het rubber die op de carburateur zit en onder het luchtfilter is wel kapot en die moet nog wel vervangen worden maar die kan ik niet meer krijgen zou het daar aan kunnen liggen ?

Of weten jullie misschien nog wat het zou kunnen zijn.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-01-2006, 16:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

is een blok van een golf 2 heb je de motor code?
Reply With Quote
  #3  
Old 08-01-2006, 16:00
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

2. dynamo optijd gezet en CO goed gezet.????????

je kunt ook de V-snaar van de ontsteking spannen.

kijk eens naar de stationair sproeier, of de spanning hiervan.

Suc6.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2006, 16:04
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-01-2006, 16:53
Golf freak Golf freak is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 108
Send a message via ICQ to Golf freak Send a message via MSN to Golf freak
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
is een blok van een golf 2 heb je de motor code?


motorcode kan ik zogauw niet vinden
Reply With Quote
  #6  
Old 08-01-2006, 17:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by Golf freak
motorcode kan ik zogauw niet vinden

het gaat mij er om of het een blok uit een scirocco 1600 is of iets uit een golf2. Het 1600 blok bij jou is wel of niet GTI?
Reply With Quote
  #7  
Old 08-01-2006, 19:00
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Kan echt zoooo veel zijn. Zorg eerst dat de basis goed is, dus:

-Goede bougies
-Goede kabels
-Goede rotor en kap, goede contactpunten
-Boel netjes op tijd
-Absoluut geen vacuumlekken, controleer ook de rubber voet van de carb want deze vertoont vaak scheuren
-Check of de stationair klep goed werkt, doe de check (contact aan, stekkertje los en er tegenaan tikken, ding moet klikken).
-Trek de carb een keer helemaal uit elkaar (lijkt ingewikkelder dan het is), reinig alles, peuter alle gaatjes een keer door met een vezel uit een remkabel

Als ie dan nog niet netjes loopt praten we verder
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 08-01-2006, 19:25
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Staat er dan 1.6 op de cil kop??? dat kan bij een 1500 JB motor wel kloppen hoor.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-01-2006, 21:49
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Kop van 1500 JB staat altijd 1.6 op. Tis namelijk gewoon een 1.6 cilinderkop wat erop zit.

Enne dynamo op tijd zetten?? Weet niet wat daarmee bedoeld word mja.

Zorg ff dat je alles op een rijtje zet. Pakkingen willen nog wel eens lekken, waardoor een motortje slecht gaat lopen. Controleer dus ff voetpakkingen van de carburateur enz..

Succes !
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2006, 15:50
Golf freak Golf freak is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 108
Send a message via ICQ to Golf freak Send a message via MSN to Golf freak
Default

Voetpakking heb ik al gecontroleerd is zover nog wel goed en ook al zou ik die willen vervangen zijn niet meer te krijgen bij dealer en bij pon.

Bougie's net ongeveer 3 maand geleden vervangen net zoals rotor en verdeelkap en olie + oliefilter. Hier een foto van me blokkie




Het is nu zo ook al wanneer ik gas intrap zakt hij zo weg ookal heb ik gaspedaal nog ingetrapt ?
Reply With Quote
  #11  
Old 09-01-2006, 16:25
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
-Trek de carb een keer helemaal uit elkaar (lijkt ingewikkelder dan het is), reinig alles, peuter alle gaatjes een keer door met een vezel uit een remkabel


Met zoiets moet je voorzicht zijn met te zeggen:
Sommige mensen gaan hiervoor hun bestaande remslangen en kabels doorknippen
Dan rijdt de auto eindelijk weer; remt ie niet meer
Reply With Quote
  #12  
Old 09-01-2006, 16:34
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

ik had ook zoiets... bij mij was die elektromagnetische klep kapot... dat is het dingetje waar 1 stekkertje op zit aan de voorkant van de carb...

als je hem op contact zet en je haalt het stekkertje los.. en verbind em weer..dan moet je KLIK horen...
Reply With Quote
  #13  
Old 09-01-2006, 20:34
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by René
ik had ook zoiets... bij mij was die elektromagnetische klep kapot... dat is het dingetje waar 1 stekkertje op zit aan de voorkant van de carb...

als je hem op contact zet en je haalt het stekkertje los.. en verbind em weer..dan moet je KLIK horen...


Had ik ook bij de JB, zie links boven aan
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-01-2006, 22:17
Golf freak Golf freak is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 108
Send a message via ICQ to Golf freak Send a message via MSN to Golf freak
Default

probleem waarschijnlijk opgelost moet alleen morgevroeg even weer zien hoe hij het dan doet heb mijn benzinefilter vervangen was nogal vies dus ik hoop dat het dat was
Reply With Quote
  #15  
Old 09-01-2006, 23:17
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Lijkt mij geen oorzaak van de beschreven problemen, verstopt benzinefilter zou juist bij hoge belasting plotseling problemen moeten veroorzaken door leegtrekken van de vlotterbak.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum