Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-01-2006, 22:45
Fabian_GTI's Avatar
Fabian_GTI Fabian_GTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 484
Send a message via MSN to Fabian_GTI
Default Stappenmotor stuk of ist wat anders ?

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat mn stappenmotor het heeft begeven...

Gister na een stukkie snelweg stopte ik ff bij een tankstation zakt het toerental in tot 700 rpm stationair... dus ik geef ff wat gas bij en tot mijn stomme verbazing blijft het apparaat hangen op de 3000 toeren
Rij ik weg en laat de koppeling ff schieten zodat hij weer onder de 3000 toeren komt en dan loopt ie opeens wel weer normaal en bij het volgende stoplicht loopt ie weer 700 rpm stationair.

Stappenmotor zoemt wel als ik t contact aanheb maar niet constant, hij zoemt om de halve seconde.

Oja als ik aan mn stappenmotor draai daarmee kon ik mn stationair toerental regelen, is dit normaal of eeuh ( Zitten geen schroefjes op ofzo ik kon gewoon het hele omhulseltje draaien en dat had invloed op mn toerental )

Zoals het nu is rijd ie gewoon normaal, soms draait ie keurig 950 rpm stationair, meestal te laag 700 rpm stationair. Dat ie opeens 3000 rpm stationair draait dat heb ik sinds gister niet meer gehad.

Is dit een stappenmotor probleem of moet ik het ergens anders zoeken ?

Groetjes Fabian.
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 16-01-2006, 23:57
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Zou kunnen. Je kunt hem eens schoonmaken met remmenreiniger. Gebruik anders de zoekfunctie even, hier is voldoende over geschreven.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2006, 16:39
Fabian_GTI's Avatar
Fabian_GTI Fabian_GTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 484
Send a message via MSN to Fabian_GTI
Default

Search levert bar weinig op helaas met de invoer stappenmotor.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2006, 16:49
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Stappenmotor = ISV (idle stabilization valve), zoek daar eens op.

Anders, als je een ISV met 3 connectoren hebt...

Trek de stekker van de ISV en meet met een voltmeter tussen het middelste stekkercontact en de massa. Hier moet accuspanning op staan. Geen spanning? -> draadbreuk oid

Meet de spanning tussen het middelste stekkercontact en de buitenste contacten. Hier moet 1 a 2 volt minder dan accuspanning op staan.

Meet de weerstand tussen het middelste en de buitenste contacten op de ISV. De weerstand moet gering zijn. Hoge weerstand? -> isv kapot
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v

Last edited by Zestienkleppen : 17-01-2006 at 16:55.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum