![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() wie kan mij vertellen hoe ik mijn gele konis achter kan verstellen in hardheid.
ik heb vandaag 15inch powertech 7j voor en achter 9j velgen opmijn auto gezet maar nu slijt hij bij het kleinste kuiltje al aan of heeft iemand nog andere opties voor stuggere vering. alvast bedankt daniel rusthoven |
#2
|
|||
|
|||
![]() niet alle koni's zijn verstelbaar in hardheid hé.kunt wel altijd bumpstops steken rijd wel knoerhard maar werkt wel
greetzz |
#3
|
|||
|
|||
![]() ok mij werd verteld dat ze vertselbaar zijn zal wel niet dan en ja die bumpstops wou ik ook wel proberen alvast bedankt
gr |
#4
|
||||
|
||||
![]() van die blokken tussen de veren kan toch ook nog? heb ik ook gedaan bij de vento van "m'n werk
|
#5
|
||||
|
||||
![]() daniel kom je toevallig uut grunn
Last edited by indewarre : 11-03-2006 at 20:20. |
#6
|
|||
|
|||
![]() kan natuurlijk wel dat ze verstelbaar zijn,verstellen doe je dan door de veerpoot langs boven met de klok mee te draaien.zijn normaal van die knopjes voor
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Koni schokdempers zijn er in allerlei verschillende typen.
't feit dat je je afvraagt hoe je ze kan verstellen, geeft aan dat t waarschijnlijk dempers zijn die je alleen in uitgebouwde toestand kunt instellen. Dempers uitbouwen, zuigerstang volledig indrukken, en voorzichtig draaien tot je m onderin in ' het slot ' voelt grijpen. Vervolgens draai je met de zuigerstang de demper 'dicht' of 'open'. zoeken op koni.de of koni.com naar een handleiding kan helpen
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() ja daniel komt uut grunn net als ik uut ebg
|
#9
|
||||
|
||||
![]() engelbert? bij hooghoud
|
#10
|
|||
|
|||
![]() ja bij hooghoud hoezo kennen we elkaar
|
#11
|
||||
|
||||
![]() ALLE Koni's zijn instelbaar, ook de rode "standaard" dempers. Er zit alleen verschil of je daarvoor de demper in je hand moet houden of dat dat in gemonteerde staat kan. Aardige leidraad: dempers die (gedeeltelijk) gevuld zijn met gas zijn meestal te verstellen met knop, dempers die alleen voorzien zijn van olie sowieso niet.
Quote:
Helemaal correct, visuele ondersteuning vind je hier. Eventueel aanwezige bumpstops verwijderen, demper volledig induwen en lichtjes draaien tot je het nokje in de verstelmoer voelt vallen. Linksom draaien maakt de demper stugger, kan meestal een 5-tal halve slagen. In ieder geval niet stomweg maximaal aandraaien: er zou dan verschil in stugheid kunnen ontstaan (bij fabricage worden de dempers middels deze methode ook op de correcte waarden ingesteld, de ene demper kan meer dan 5 halve slagen over hebben, de andere wellicht minder) |
#12
|
||||
|
||||
![]() alles leuk en aardig maar je maakt alleen de uitgaande slag stugger, en daar heb je dus bij aanlopen van velgen weinig aan.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#13
|
||||
|
||||
![]() Hoeveel verlaagt heb je hem? Ik wil anders mijn onderstel wel ruilen.....loop zowat rugklachten op namelijk!
|
#14
|
|||
|
|||
![]() zou ik niet weten hoeveel verlaging ik heb hoe ik kan ik dat bekijken dan en wat voor onderstel heb jij dan?
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In principe wel ja, je draait als het ware het ventiel (voetklep, zorgt dat de overtollige olie bij inwaartse beweging weg kan) onder in de demper wat dicht. In veel gevallen heeft dit echter toch ook invloed op de inwaartse krachten, de (weerstand op) stroming verandert ook hier iets. Dit effect kan echter per dempertype verschillen - bij de ene auto wel merkbaar, bij de andere niet. |