![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
In mijn Jetta zit op dit moment een 1600 carb motor (RF). Daar zijn de klepsteelrubbers van lek (vermoedelijk, want hij pluimt nogal blauw van de olie). Een kennis van me heeft een kop liggen van een GTI motor, code PB. Hij zegt dat dit gewoon past op mijn 1600 onderblok. Maar nu is mijn vraag, pak ik hier pk's mee? Tot dusver heb ik 2 mensen in mijn omgeving die zeggen dat ik van 75 pk richting de 90 a 95 ga. Maar ook 1 die roept dat ik geen pk winst heb. Wie weet het zeker! |
#2
|
|||
|
|||
![]() GTi, dus 1800...gaat niet lekker passen lijkt mij
![]() Met een andere kop zal je ook de inlaat aan moeten passen op die kop... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Zijn de onderblokken van de 1.6 en 1.8 niet gelijk? En tja waar komt dan als dat zo is het verschil in cc vandaan? Uit de kop toch, dus heb je veel lagere compressie lijkt mij, dus als gevolg haast geen winst. Dat is mijn logica maar of dat in dit geval klopt??
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Als dat zo is, komt het verschil door de slag die de krukas maakt...Die is dan kleiner. Dan zou je wel de kop erop kunnen zetten, inderdaad. Ik weet niet of de kop groter is, maar dan heb je compressieverlies, dus geen winst (of minder!). De flow is misschien wel beter, maar dan moeten je inlaatkanalen en carb daar ook op aangepast zijn, anders zullen deze weer als restrictors werken. Ook moet je dan een uitlaatspruitstuk van een Gti (met als gevolg de hele uitlaatlijn, of laten verlopen) monteren, anders werkt je huidige spruitstuk weer als restrictor. Misschien kan je hem wel laten zitten, dan heb je theoretisch weer wat meer koppel, maar of dat plug & play is weet ik niet
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() verschil zit hem in de slag 77,4 tegen 86,4.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Dus ik houd qua cilinderinhoud gewoon een 1600 denk ik toch?
Met andere verhouding en GTI nokkenas lijkt me? Maar we zijn er nog niet uit!! Kan het ja of te nee en zo ja, voordeel? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kom op mensen! Het kan dus wel? Maar schiet er dus niets mee op!?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() als je dat doet ook krukas en zuigers van gti derin douwen?
Dan heeft ut zin lijkt me
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
juist ja, een cilinderkop van een 1800 op een 1600 betekent niet dat je dan ook een 1800 hebt, dan zal toch de krukas, drijfstangen en zuigers verwisseld moeten worden om op 1800cc te komen. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Dus zinloos en geen pkwinst.
Dan kan ik net zo goed de klepsteelrubbers laten vervangen van mijn 1600. |