Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-05-2006, 17:07
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default GTI (PB) kop op mijn 1600 carb

Hallo,

In mijn Jetta zit op dit moment een 1600 carb motor (RF). Daar zijn de klepsteelrubbers van lek (vermoedelijk, want hij pluimt nogal blauw van de olie).

Een kennis van me heeft een kop liggen van een GTI motor, code PB.
Hij zegt dat dit gewoon past op mijn 1600 onderblok.

Maar nu is mijn vraag, pak ik hier pk's mee? Tot dusver heb ik 2 mensen in mijn omgeving die zeggen dat ik van 75 pk richting de 90 a 95 ga.

Maar ook 1 die roept dat ik geen pk winst heb.

Wie weet het zeker!
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2006, 18:56
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

GTi, dus 1800...gaat niet lekker passen lijkt mij ! En is de verbrandingsruimte van een GTi kop niet wat groter dan van een 1600 carb...Dan verlies je juist een klap compressie en zal je niet zozeer meer pk's gaan winnen...

Met een andere kop zal je ook de inlaat aan moeten passen op die kop...
Reply With Quote
  #3  
Old 21-05-2006, 19:10
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zijn de onderblokken van de 1.6 en 1.8 niet gelijk? En tja waar komt dan als dat zo is het verschil in cc vandaan? Uit de kop toch, dus heb je veel lagere compressie lijkt mij, dus als gevolg haast geen winst. Dat is mijn logica maar of dat in dit geval klopt??
Reply With Quote
  #4  
Old 21-05-2006, 19:21
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Als dat zo is, komt het verschil door de slag die de krukas maakt...Die is dan kleiner. Dan zou je wel de kop erop kunnen zetten, inderdaad. Ik weet niet of de kop groter is, maar dan heb je compressieverlies, dus geen winst (of minder!). De flow is misschien wel beter, maar dan moeten je inlaatkanalen en carb daar ook op aangepast zijn, anders zullen deze weer als restrictors werken. Ook moet je dan een uitlaatspruitstuk van een Gti (met als gevolg de hele uitlaatlijn, of laten verlopen) monteren, anders werkt je huidige spruitstuk weer als restrictor. Misschien kan je hem wel laten zitten, dan heb je theoretisch weer wat meer koppel, maar of dat plug & play is weet ik niet !
Reply With Quote
  #5  
Old 21-05-2006, 20:14
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

verschil zit hem in de slag 77,4 tegen 86,4.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-05-2006, 20:19
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Dus ik houd qua cilinderinhoud gewoon een 1600 denk ik toch?
Met andere verhouding en GTI nokkenas lijkt me?

Maar we zijn er nog niet uit!! Kan het ja of te nee en zo ja, voordeel?
Reply With Quote
  #7  
Old 22-05-2006, 17:48
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Kom op mensen! Het kan dus wel? Maar schiet er dus niets mee op!?
Reply With Quote
  #8  
Old 22-05-2006, 18:07
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

als je dat doet ook krukas en zuigers van gti derin douwen?
Dan heeft ut zin lijkt me
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #9  
Old 22-05-2006, 18:10
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,808
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Dus ik houd qua cilinderinhoud gewoon een 1600 denk ik toch?


juist ja, een cilinderkop van een 1800 op een 1600 betekent niet dat je dan ook een 1800 hebt, dan zal toch de krukas, drijfstangen en zuigers verwisseld moeten worden om op 1800cc te komen.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-05-2006, 18:21
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Dus zinloos en geen pkwinst.

Dan kan ik net zo goed de klepsteelrubbers laten vervangen van mijn 1600.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum