Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-06-2006, 16:24
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default auto spuiten, wat is wijsheid?

Ik loop nog steeds met de gedachte mijn auto te laten spuiten... Maar zou niet weten waar ik het zou moeten laten doen...

Er zit wat laswerk aan een wielkas(of 2 of 3, kan ik zelf niet beoordelen) en er zitten wat deuken in. En natuurlijk moet hij gewoon goed gespoten worden.... Ik wil het in 1 keer goed hebben, en het moet me geen maanden gaan duren. Het is mijn enige auto, en gebruik em vrijwel dagelijks... Zou wel een week of 2 a 3 zonder kunnen, maar langer echt niet! Mijn auto staat altijd buiten, en rijd er zowel zomers al swinters mee... Dus het moet gewoon goed!

Als ik dan op meetings auto's zie staan waar 's winters niet eens mee word gereden, en waar het spuitwerk na een jaar of 3 alweer slecht is, hier en daar een roestplekje alweer begint. Dan vraag ik mij altijd af, hoe kan mijn auto na 20 jaar nog zijn zoals ie doet, en een auto die 3 jaar geleden gespoten is er slechter uit ziet dan mijn auto dat na 10 jaar gedaan heeft....

Waar zou ik hem het beste kunnen laten spuiten? Ik heb een bepaald budget, en ligt ongeveer op 2500 euro... Of is dit gewoon weg niet genoeg? Mijn auto staat verder niet slecht in de lak, en wil hem gewoon weer marsrood laten spuiten. Verder geen bijzonderheden met dichte klep, emblemen dichtlassen o.i.d...

Weet iemand een goed adres in de omgeving van Heerenveen? ook gezien mijn "eisen".(korte termijn vooral)

Ik wil ook niet gedonder dat ik met men garantie 3x opnieuw terug kan, en dat het dan steeds weer verholpen wordt.... het moet gewoon goed, of niet...

Hoor het graag.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #2  
Old 05-06-2006, 17:18
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

ik weet alleen een spuiter in duitsland (emlicheim)

spuit zeer strak.. en goedkoop
nog nog met zeg maar ouderwetse lakken, dus niet met "waterverf""
hij is gewoon nederlands..
je kunt een leenauto meekrijgen

gerald's lackerei is dat

Gerald's lackerei
Muhlenstrasse 68, Emlichheim

Tel 0049-5943-9839933
of 06-24606114

naast Opel Kronemeijer
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #3  
Old 05-06-2006, 17:23
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Drhardstyle16v
nog nog met zeg maar ouderwetse lakken, dus niet met "waterverf""


Aangezien dit geen metallic lak is wordt er ook niet met watergedragen lakken gespoten. Een gewone Uni kleur is en blijft 2k. Alleen is het wat milieuvriendelijker dan vroeger.

Over jouw budget te spreken, voor dat geld zul je een heel eind op weg komen. En is het geen idee om hier op het forum te vragen of iemand voor jouw de randen erin wil lassen en de auto te laten voorbewerken?
Dan zul je bij de spuiter aardig wat besparen door daar de auto af te laten werken en te laten spuiten..
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #4  
Old 06-06-2006, 09:19
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Het probleem met je spuitwerk is om iemand te vinden die t wil doen, meeste schadeherstelbedrijven willen alleen maar leasebakken/verzekerinfgswerk doen, en de service van de meeste bedrijven is ronduit klote..

maar een golf 2 binnen+buitenkant strakzetten+spuiten (geenlaswerk) kost ongeveer 1750 euro (betalen de meeste), voor mijn audi 50, waar het achterpaneel van gelast moet worden+nog een plaatje, en die helemaal terug in de primer moet vanwege roest. Buitenkant+motorruimte gespoten in de originele kleur gaat mij 2500 euro kosten..


wat je zegt over auto's die overgespoten zijn en na 4 jaar weer roesten komt gewoon omdat deze auto's meestal al roest hadden en je de roest nooit meer uit t metaal krijgt, dus de roest zal altijd terugkomen, of je zal m moeten stralen+verzinken dus helemaal vanaf t begin beginnen, maar dat is t voor een golf allemaal niet waard...

die jongen die mijne gaat spuiten zegt ook de roest komt zeker weten terug de vraag is alleen hoe lang t duurt, maar als er dan nog een plekje doorkomt dan kun je dat plekjes laten repareren en zal t kleurverschil minimaal zijn....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #5  
Old 06-06-2006, 16:38
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Kan em laten doen voor 1500, incl laswerk e.d.... gewoon kaal neerzetten, en kaal gespoten ophalen... Maar hij wil geen garantie geven op het laswerk enzo... als ie na 2 jaar weer roest heeft, hoef ik niet bij hem terug te komen zei ie... Maja, voor dat geld is het wel te overwegen dus heb ik al door... want niemand gaat me die garantie geven dus. En heb meer werk van em gezien... hij spuit iig erg strak! Alleen vraag ik me af of ie wel dik genoeg spuit... (maar goed, ben een leek...)

zal weer eens bij em langs.

iig vast bedankt voor de reacties...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #6  
Old 06-06-2006, 18:13
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

MIVW Car Design
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #7  
Old 06-06-2006, 18:55
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

hoe bereik ik die? en mijn budget heh... wel even rekening mee houden....
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #8  
Old 06-06-2006, 19:03
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

www.mivw.nl en er loopt ook een topic hier ergens over dat die geopent is... Anders Pm je hem op M.I.V.W.
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #9  
Old 06-06-2006, 23:09
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Tom, als je wilt dat je auto nooit meer gaat roesten.... alle lak verwijderen tot op het metaal, epoxy primer over... en dan moeten ze de auto strak maken.

Wat Beserker zegt ie niet zo heel slim, een auto laten stralen... grote vlakke delen zoals het dak kunnen daar zeker niet tegen.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #10  
Old 07-06-2006, 08:41
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

nee daarmee bedoel ik ook niet alles stralen....

vooral de hoeken/randen, grote vlakke delen natuurlijk niet...

maar dit is toch gebruikelijk als een auto gestraald wordt....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #11  
Old 07-06-2006, 11:53
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

epoxy primer...is dat een beetje zelf te doen of moet je dat laten doen?
Reply With Quote
  #12  
Old 07-06-2006, 12:15
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

is 2 componenten dus je moet wel een compressor hebben...

en tschijnt heel erg duur te zijn, de jongen die mijne gaat spuiten zei als ie m in de epoxy ging zetten dat t heel duur werd want epoxyprimer is duur..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #13  
Old 07-06-2006, 19:44
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 504
Default

Tja was duur.. het is wel onderhand de duurste Primer. Majaa ook de enigste waar je plamuur op mag zetten. Dus ja je moet er wat voor over hebben.
__________________
B-Extreme B-Tuning

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!
Reply With Quote
  #14  
Old 07-06-2006, 20:42
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

op rustbuster hebben ze ook dit

thom al een beslissing genomen?
Reply With Quote
  #15  
Old 07-06-2006, 21:56
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

haha, nee, nog niet..... En hoe langer ik er over denk, hoe hoger men budget wordt heh....



dat met die epoxy primer klinkt wel goed iig....

Ook ergens waar je dit kunt laten doen? Gewoon bij een spuiter?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #16  
Old 08-06-2006, 08:45
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Tommy mijn advies is, bel en ga eens langs bij een aantal schadeherstelbedrijven, praat eens met ze, die zullen je precies vertellen wat wel en niet hoeft en wat t gaat kosten, ik heb met 4 spuiters gebeld en afspraak mee gemaakt en uiteindelijk is er maar 1 gekomen, ok ik kan m niet vervoeren dus moesten ze naar mij komen, dus met je golf langsgaan is een stuk makkelijker.....

als je een goeie hebt die t wil doen, dan zul je daar meer van leren dan van deze topic....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #17  
Old 08-06-2006, 09:34
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Wat ik wel eens gezien heb is sodium stralen, dan wordt de auto gestraald met sodium. Alle lak gaat er dan vanaf en het metaal en roest blijft gewoon zitten. Dan heb je dus een helemaal kale body. Die je dus goed kunt bewerken.

En de onderkant laten stralen weet ik ook een bedrijf voor, die doet d.m.v. ijsstralen. Zij behandelen ook kokerbalken e.d. tegen roest.
Reply With Quote
  #18  
Old 08-06-2006, 13:48
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 504
Default

Epoxy primer kun je gewoon zelf opbrengen. 1.8 nozle erin en blazen maar. Liefst natuurlijk zo vlak mogelijk, maar er komt toch nog plamuur en highbuildprimer (schuursurfacer) overheen dus super vlak hoeft het niet perce te zijn.

Wiebrand

p.s. stralen kan inderdaad op diverse manieren; ijstralen, zandstralen (mag officieel niet meer, majaa vloeken ook niet ), grit-stralen, walnoot-stralen , etc, etc. Alles kan je gewoon stralen zolang je de grote vlakke stukken maar vermijdt. Deze kunnen namelijk vervormen. (bij de kever kon ik zowat heel de auto op klein stukje van deuren, achterschermen en dak na stralen. Gespecialiseerde bedrijven kunnen de gehele auto stralen waarbij ze garant staan voor het niet vervormen van de auto (o.a. glasparelstralen).
__________________
B-Extreme B-Tuning

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!
Reply With Quote
  #19  
Old 09-06-2006, 10:12
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Ga eens langs bij CarFix in Damwoude.
http://www.carfix-heidstra.nl

Referentie auto´s zat in de omgeving!
En allemaal VW :-)




Op het corrado forum is genoeg te vinden over de gele corrado die kompleet is gerestaureerd.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #20  
Old 09-06-2006, 13:21
golfvr6 golfvr6 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 605
Default

Met car fix is het moeilijk om goede afspraken te maken.
Als je met hem in zee gaat zou ik het hele verhaal op papier zetten .
Weet nog wel een garage in Kollum daar heb ik vorig jaar wat steenslag laten weghalen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum