Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-08-2006, 13:29
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default Engine swappppp

Wie kan mij vertellen welke motorblokken (sneller dan een DX) er zonder al teveel problemen in een golf 1 passen.... (en zonder al te veel werk bedoel ik dan vooral las en zaagwerk)

Laat maar eens weten wat er zoal makkelijk mogelijk is volgens jullie....

alvast bedankt

Groet Stephan
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #2  
Old 08-08-2006, 13:36
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

ipv de 1.8 dus he steef..

sja alle 4 cylinders van vw passen er wel in..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 08-08-2006, 13:43
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 443
Default

VAG is wel redelijk plug en play
Reply With Quote
  #4  
Old 08-08-2006, 13:48
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

ja ipv de 1.8.... wil wat sneller, wil een circuitracertje bouwen.... lekker licht en simpel (hoeft dan ook niet de hele wereld te kosten) , dacht eerst aan een G60 blok maar weet nou niet of die zo betrouwbaar zijn als ik een dagje Nordschleife ga doen....

Dus misschien dan een ongeblazen motor het intressantst... 2.0 16v ofzow.... is daar nog wat uit te halen...

Want een vr6 inbouwen is niet zomaar ff te doen he???
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #5  
Old 08-08-2006, 13:56
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Quote:
Originally Posted by svr6-Turbo
ja ipv de 1.8.... wil wat sneller, wil een circuitracertje bouwen.... lekker licht en simpel
Want een vr6 inbouwen is niet zomaar ff te doen he???


vr6 en licht gaan niet samen....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #6  
Old 08-08-2006, 13:59
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Nordschleiffe..absoluut geen zware 6 nemen.. denk eens aan een hoogtoerige motor met redelijk koppel ook onderin.. verder voor de schleiffe zijn de remmen heel belangrijk!
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #7  
Old 08-08-2006, 14:03
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

ik denk dat g60 of een 2.0 16v het beste zullen zijn.
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #8  
Old 08-08-2006, 14:05
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

ok dus buiten het werk is de vr6 dus niets.......

En ja... de remmen das wel heel belangrijk ja, dus maar een achteras van een mk2 eronder, en op de vooras denk een G60 set ofzow, of misschien wel een setje Brembo's (cupra)
Kijk zo zijn alle tips weer handig...

maar welk blok zal het intressantst (en nog relatief makkelijk tevinden ) zijn om erin te lepelen???
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #9  
Old 08-08-2006, 14:06
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Nordschleiffe..absoluut geen zware 6 nemen.. denk eens aan een hoogtoerige motor met redelijk koppel ook onderin.. verder voor de schleiffe zijn de remmen heel belangrijk!


Zowieso op het circuit zijn de remmen belangrijk, met onze circuitbmw (oke stukje zwaarder dan een golfje ) maar daar hadden we de eerste keer op het circuit ook de remvloeistof aan de kook, omdat je toch wel hoge snelheden haalt en 100 meter voor de bocht wel redelijk moet remmen. Inmiddels rijden we met andere schijven, blokken, stahlflex remleidingen en dot 5.1 remvloeistof, gister de hele dag gereden op Spa en helemaal niks geen remproblemen gehad.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-08-2006, 14:08
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Een 16v kr is altijd wel te vinden voor weinig.
De abf 2.0 16v is veel moeilijker te vinden.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #11  
Old 08-08-2006, 14:29
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

geen g60 voor de schleiffe.. en op de schleiffe heb je veel 200plus stukken.. op kleine circuits heb je voldoende aan de g60 remmen..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #12  
Old 08-08-2006, 14:37
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
dus maar een achteras van een mk2 eronder


Wel van een scirocco 16v he. Van een golf 2 gaat de as niet passen. De remmen en klauwen passen wel op een golf 1 achteras. (inclusief de fusee's)
Reply With Quote
  #13  
Old 08-08-2006, 14:52
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Misschien een gek idee, maar gewoon de 1800 8V houden en flink opvoeren met bv een 2y versnellingsbak van een 16V ofzo?
Reply With Quote
  #14  
Old 08-08-2006, 15:07
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

sja opvoeren heb ik ook al aan zitten denken..... maar wat is er nou bij zo'n blok te halen...
Wil je het een beetje intressant maken dan boor je naar 1.9ltr laat je de kop max bewerken en zet je een scherpe nokkenas met spruitstuk.... maar dan nog waar eindig je 160pk misschien???

DE bedoeloing is dat als het door gaat dat het een "low budget" circuitracer word... en alleen aan veiligheids delen (remmen, rolkooi, stoelen en gordels ) wil ik dan veel geld uitgeven...

Dus eigenlijk zoek ik een blok wat standaard al rond de 150pk zit, dan kan ik daarmee in de loop van de tijd altijd nog wat tunings activiteiten ondernemen.

@ steven ... bedankt, ik dacht dat de as van een mk2 gewoon pasten, uds ff een van scirocco zoeken of de complete fusee's gewoon omzetten dus...


Er zit eigenlijk wel een hoop kennis in iedereen he...., met dit alles kan ik zo ook og zeggen dat ik niet alleen thuis ben in 6cil. land maar ook in 4-cyl. land
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #15  
Old 08-08-2006, 15:32
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Weet nog wel een leuke 16V motor te koop met 200+ pk.

1900cc 16V, 304 nokkenassen, ITB, KMS Fuel bla bla bla... kost alleen 4000E en dat is zo'n motor wel waard. Staat op www.autocross.nl

Hier zou je nog meer uit kunnen halen omdat deze nog gewoon met een rotor ontsteking rijd, dus zet hier DTA/Megasquirt of een ander stand-alone motormanagement op en je sloopt er net die laatste extra's uit.

klik: http://www.autocross.nl/index.php?p...rtentie&id=3449
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka

Last edited by vwleusden : 08-08-2006 at 15:44.
Reply With Quote
  #16  
Old 08-08-2006, 15:33
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Weet nog wel een leuke 16V motor te koop met 200+ pk.

1900cc 16V, 293 nokkenassen, ITB, KMS Fuel bla bla bla... kost alleen 4000E en dat is zo'n motor wel waard. Staat op www.autocross.nl

Hier zou je nog meer uit kunnen halen omdat deze nog gewoon met een rotor ontsteking rijd, dus zet hier DTA/Megasquirt of een ander stand-alone motormanagement op en je sloopt er niet die laatste extra's uit.


niet-i?
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #17  
Old 08-08-2006, 15:38
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

-i idd heb regelmatig ruzie met toetsenbord wat hier ligt bij PAH.... voor mij nooit Dell !
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #18  
Old 08-08-2006, 15:45
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

is het zeker wel waard ja..... maar die laat ik overgaan...


moet trouwens zoiezo nog maar ff zien of het hele project van de grond komt, ga het samen met een vriend van me doen, alleen hij twijfelt nog een beetje... en alleen is op dit moment geen optie omdat ik ook nog steeds met het priject corrado bezig ben...
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL***
Reply With Quote
  #19  
Old 08-08-2006, 15:54
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

zou mischien dan toch de motor van sebbe kopen die op corradoforum staat.. de 20vt
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #20  
Old 08-08-2006, 17:28
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

Wat doe je met de motor die eruit gaat, als ik vragen mag?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum