![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Wie kan mij vertellen welke motorblokken (sneller dan een DX) er zonder al teveel problemen in een golf 1 passen.... (en zonder al te veel werk bedoel ik dan vooral las en zaagwerk)
Laat maar eens weten wat er zoal makkelijk mogelijk is volgens jullie.... alvast bedankt Groet Stephan
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL*** |
#2
|
||||
|
||||
![]() ipv de 1.8 dus he steef..
sja alle 4 cylinders van vw passen er wel in..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
|||
|
|||
![]() VAG is wel redelijk plug en play
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() ja ipv de 1.8.... wil wat sneller, wil een circuitracertje bouwen.... lekker licht en simpel (hoeft dan ook niet de hele wereld te kosten) , dacht eerst aan een G60 blok maar weet nou niet of die zo betrouwbaar zijn als ik een dagje Nordschleife ga doen....
Dus misschien dan een ongeblazen motor het intressantst... 2.0 16v ofzow.... is daar nog wat uit te halen... Want een vr6 inbouwen is niet zomaar ff te doen he???
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL*** |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
vr6 en licht gaan niet samen....
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Nordschleiffe..absoluut geen zware 6 nemen.. denk eens aan een hoogtoerige motor met redelijk koppel ook onderin.. verder voor de schleiffe zijn de remmen heel belangrijk!
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
||||
|
||||
![]() ik denk dat g60 of een 2.0 16v het beste zullen zijn.
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() ok dus buiten het werk is de vr6 dus niets.......
En ja... de remmen das wel heel belangrijk ja, dus maar een achteras van een mk2 eronder, en op de vooras denk een G60 set ofzow, of misschien wel een setje Brembo's (cupra) Kijk zo zijn alle tips weer handig... maar welk blok zal het intressantst (en nog relatief makkelijk tevinden ) zijn om erin te lepelen???
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL*** |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zowieso op het circuit zijn de remmen belangrijk, met onze circuitbmw (oke stukje zwaarder dan een golfje ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Een 16v kr is altijd wel te vinden voor weinig.
De abf 2.0 16v is veel moeilijker te vinden.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#11
|
||||
|
||||
![]() geen g60 voor de schleiffe.. en op de schleiffe heb je veel 200plus stukken.. op kleine circuits heb je voldoende aan de g60 remmen..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wel van een scirocco 16v he. Van een golf 2 gaat de as niet passen. De remmen en klauwen passen wel op een golf 1 achteras. (inclusief de fusee's)
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#13
|
||||
|
||||
![]() Misschien een gek idee, maar gewoon de 1800 8V houden en flink opvoeren met bv een 2y versnellingsbak van een 16V ofzo?
|
#14
|
|||
|
|||
![]() sja opvoeren heb ik ook al aan zitten denken..... maar wat is er nou bij zo'n blok te halen...
Wil je het een beetje intressant maken dan boor je naar 1.9ltr laat je de kop max bewerken en zet je een scherpe nokkenas met spruitstuk.... maar dan nog waar eindig je 160pk misschien??? DE bedoeloing is dat als het door gaat dat het een "low budget" circuitracer word... en alleen aan veiligheids delen (remmen, rolkooi, stoelen en gordels ) wil ik dan veel geld uitgeven... Dus eigenlijk zoek ik een blok wat standaard al rond de 150pk zit, dan kan ik daarmee in de loop van de tijd altijd nog wat tunings activiteiten ondernemen. @ steven ... bedankt, ik dacht dat de as van een mk2 gewoon pasten, uds ff een van scirocco zoeken of de complete fusee's gewoon omzetten dus... ![]() Er zit eigenlijk wel een hoop kennis in iedereen he...., met dit alles kan ik zo ook og zeggen dat ik niet alleen thuis ben in 6cil. land maar ook in 4-cyl. land
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL*** |
#15
|
||||
|
||||
![]() Weet nog wel een leuke 16V motor te koop met 200+ pk.
1900cc 16V, 304 nokkenassen, ITB, KMS Fuel bla bla bla... kost alleen 4000E en dat is zo'n motor wel waard. Staat op www.autocross.nl Hier zou je nog meer uit kunnen halen omdat deze nog gewoon met een rotor ontsteking rijd, dus zet hier DTA/Megasquirt of een ander stand-alone motormanagement op en je sloopt er net die laatste extra's uit. klik: http://www.autocross.nl/index.php?p...rtentie&id=3449
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka Last edited by vwleusden : 08-08-2006 at 15:44. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
niet-i?
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() -i idd
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#18
|
|||
|
|||
![]() is het zeker wel waard ja..... maar die laat ik overgaan...
moet trouwens zoiezo nog maar ff zien of het hele project van de grond komt, ga het samen met een vriend van me doen, alleen hij twijfelt nog een beetje... en alleen is op dit moment geen optie omdat ik ook nog steeds met het priject corrado bezig ben...
__________________
***LAAG BREED EXTREEM EN SNEL*** |
#19
|
||||
|
||||
![]() zou mischien dan toch de motor van sebbe kopen die op corradoforum staat.. de 20vt
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#20
|
||||
|
||||
![]() Wat doe je met de motor die eruit gaat, als ik vragen mag?
![]() |