![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Van autoweek.nl
![]() Het opstappen van de directeur van de Volkswagen Groep, Bernd Pieschetsrieder, zal gevolgen hebben voor de organisatiestructuur. Er komt een tweedeling tussen volume- en premiummerken. De groep met volumemerken zal bestaan uit Skoda, Seat en Volkswagen. Audi, Bentley, Lamborghini en Bugatti zullen met zijn vieren de luxedivisie vormen. Ook wil de nieuwe baas van het concern, Martin Winterkorn, weer een centrale ontwikkelingschef aanstellen. Momenteel hebben alle merken een eigen ontwikkelingschef, waardoor er volgens de opvolger van Pieschetsrieder teveel concurrentie binnen de Volkswagen Groep is. Zo wilde Volkswagen bijvoorbeeld per se een zescilinder dieselmotor ontwikkelen, terwijl Audi dit net had gedaan. Hierdoor zou 300 miljoen euro verspild zijn. Al deze prestigekwesties beïnvloeden de bedrijfsresultaten negatief, aldus Winterkorn, de huidige directeur van Audi. Inmiddels is ook bekend wie per 1 januari de nieuwe directeur van Audi wordt. Financieel directeur Rupert Stadler zal Winterkorn op interim-basis vervangen. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ah dat lijkt me goed nieuws, ook dat ze weer eens terug komen van die 28 uurige werkweek. Gaat ook weer naar 40. Gelukkig maar. Dat was toch niet betaalbaar.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() 28 uurige werkweek? Op een gemiddeld malibu eiland werken ze meer!
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#4
|
||||
|
||||
![]() werken is in duitsland dus geen werk-woord
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Jazeker is werken in Duitsland een werkwoord, alleen daar in Wolfsburg was dat niet zo. Was laatst op excursie in Duitsland, o.a. bij Schrick GMBH geweest. De meeste mensen daar maakten toch wel 70 uur in de week.
|