![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hey mensen,
Heb dus een vraagje over verbreden, Wil 5j 13inch et 35 velgen naar buiten laten verbreden. Naar 7j Maar hoe zit dat nou met de et...???? ![]() Moet dat nou ook veranderd worden? Of laat jullie ze nou gewoon alleen naar buiten verbreden en richten?? Hoor het heel graag... Greetz Bert
|
||||
|
||||
![]() verplaatst naar wielen en banden forum
|
||||
|
||||
![]() Ow oke
![]() Had ik ffe niet gezien..
|
||||
|
||||
![]() ik heb zelf een setje verbreed staal hier nu, en bij mij zijn ze achter dus verbreed naar buiten naar 8.5J vanaf standaart 7.5J bij mij hebben ze een rand er tussen gelast en het bed wat zorgt voor de ET waarde naar achteren geplaatst zodat volgens mij de ET waarde het zelfde blijft.
gr Polo-Power..hoo dat je het snapt.
|
||||
|
||||
![]() Je maakt de velg aan de buitenzijde breder. Het hart blijft dus waar het zit. De backspacing van de velg blijft dus gelijk. Maar de ET waarde veranderd wel. Het midden van de velg is immers verschoven door het verbreden. Er komt 2" bij de velg op, dat is 2 x 25,4 = 50,8mm
Je huidige ET waarde is 35, hier moet je 50,8mm vanaf halen. Je nieuwe ET waarde word dus negatief. Namelijk 35-50,8 = -15,8 |
|
||||
|
||||
![]() Aha oke,
Maar als ik dus bijv de et hetzelfde wil houden, verplaatsen ze het hart weer naar buiten, waardoor de velg dus niet meer egt diep is.. En waardoor de velg dus meer in me wielkasten komt zegmaar? En als ik het hetzelfde houd dan komt de velg meer naar buiten en de velg dieper wordt..
|
||||
|
||||
![]() Helemaal goed, als je het hart laat staan word je velgbed heel veel dieper (net zoveel dieper als dat jij hem aan de buitenzijde (laat) verbreden).
Als je het hart verplaatst om je ET waarde te behouden word je velg bed natuurlijk ook groter maar dit zal dan minder opvallen. Nog even wat in paint gemaakt! |
|
||||
|
||||
![]() Owke begrijp hem helemaal
![]() Laat mijn et hetzelfde, want wil gaan voor de diepte. Maar dit zou dus wel negatieve invloed kunnen hebben op assen/lagers etc Aangezien de arm langer wordt....maarja dat nemen we dan maar voor lief ![]() Bedankt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Your Welcome!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Sorry vriend, maar dit heb je toch echt mis. ![]() In jouw voorbeeld wordt het ET10, omdat de 2J die er bij komt gedeeld moet worden door 2. De middellijn verschuift namelijk maar de helft van de afstand die je verbreedt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad, my bad. Wel slordig
|