![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() De remmen op mijn GTI zijn goed, technisch niets op aan te merken, maar ik zou graag iets meer power en "bite" hebben.
Ik rij met 15" Sebring velgen dus remmen moteren van de 911 RSR is geen optie. Ik zou willen beginnen met het begin: Er staan al gegroefde en geperforeerde schijven op vooraan, en achteraan de normale schijven. Mag ik iets verwachten van nieuwe remolie? (geen idee hoe lang deze er al op zit) Tips voor vervanging remolie en purgeren? Stalen remleiding: wat mag ik verwachten? Indien dit niet volstaat misschien grotere maat? Wat is dan het meest effectief voor de prijs? Wil niet overschakelen naar 5 x 100. Bedankt |
#2
|
||||
|
||||
![]() Er worden wel eens Golf 4 klauwen gemonteerd. Zelf geen ervaring maar zie het regelmatig voorbij komen.
Wat doe je met je GTI, qua rijden? Voornamelijk circuit of enkel op de weg? Als je bijna nooit op het circuit zit zou ik er gewone schijven op steken vooraan, je haalt daar pas profijt uit als je bijvoorbeeld een paar rondjes Nurburgring gaat rijden. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Sportief remblokje nemen: Bv: EBC Yellofstuff, FERODO DS2500 en je remvloeistof vervangen...en dan remt ie als een tietje. Ik had dit op een Golf 2 met 239mm schijven voor en trommels achter.
Eventueel nog een setje RVS omwikkelde remslangen voor meer remgevoel
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
![]() Qua rijden: dit is mijn weekend-auto, dus kleine afstanden, geen circuit. Misschien binnenkort eens een toeristische oldtimerrally, maar geen sportieve ambities.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Wat voor schijven zitten er nu op dan ?
Ik heb er g60 klauwen met 280 mm schijven op gezet om wat meer remkracht te hebben. |
#6
|
||||
|
||||
![]() De originele denk ik qua maat. Straks eens kijken.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Een setje corrado g60 fusee`s met remmen monteren.
Deze zijn 280 mm en je hebt hierdoor veel meer remkracht. Ook kun je de originele 15 inch wielen blijven gebruiken , en het is allemaal plug and play.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() En dit zou je weer kunnen upgraden met Audi S2 remklauwen. Zijn 2-pots remklauwen.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Heb een setje g60 remmen op de kop kunnen tikken.
Tips voor de montage zijn welkom! A) hoofdremcilinder kan ik houden? B) stalen remleidingen: ik twijfel nog. Misschien toch doen als alles er af ligt C) op deze g60 setup: welke schijven en blokken zijn aan te raden? Gezien de toename in diameter zal rigineel ook al genoeg remmen zeker? D) welke onderdelen moet ik van de gelegenheid gebruik maken om mee te vervangen? Rotulen? Cardanhoes? E) nog iets over het hoofd gezien? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Je kunt je eigen hoofdremcilinder behouden. Voor de rest , ja als het slecht of stuk is vervangen.
Je hebt nu toch alles los liggen. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Ferodo DS2500 remblokken icm originele schijven. Mocht je toch gaan upgraden , sommige gegroefde/geboorde schijven maken lawaai bij remmen , iets waar ik mij aan dood ergerde. Die lagen er bij mij dus snel weer af.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |