Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-07-2007, 21:00
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default wie heeft er een foto voor mij van een 1,0 HZ motortje

gezocht
duidelijke liefst meerdere fotoos van motorblok polo 1988
1,0 HZ dit ivm met steeds motoruitval bij remmen en heb t vermoeden dat de vacuumslangetjes niet goed zitten..
of solonoid / stationaire afslagklep .
dus we moeten even zoeken

mag ook via mail
johanfroukje@home.nl
alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 05-07-2007, 11:03
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Foto's kan ik je niet aan helpen, maar post anders eens wat foto's hier of hier van de dingen aan het blok die je niet vertrouwd.

Heb je de stationaire afslagklep al gecontroleerd? Zoals je al aangeeft lijkt me dat nr.1 op het lijstje van mogelijke oorzaken.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-07-2007, 13:39
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

de solonoid / stationaire afslagklep is het niet deze klikt gewoon als je m op contact zet.
bij koude motor loopt ie goed maar bij warme niet,dan valt ie tijdens het rijden uit en loopt ie niet mooi stationair.
wat kan het nog meer zijn

johan
Reply With Quote
  #4  
Old 26-07-2007, 16:37
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default koude motor nog steeds slecht lopen

we zijn er nog niet uit dus heb ik even een fotootje gemaakt van een stekkertje die niet aangesloten zit iemand enig idee waar deze heen moet gaan.
en het groene slangetje zit dat wel ok???
ik bedoel de stekker in de blauwe cirkel



alvast bedankt

johan
Reply With Quote
  #5  
Old 26-07-2007, 16:40
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Groene slangetje lust nu het contact door dat op vacuum werkt. Lijkt mij niet de bedoeling daarvan.
Dat ding heeft nu geen werking omdat ie niks aanstuurt of wordt aangestuurdt door vacuum.

Neem eens een foto van iets grotere afstand. Dan kan men zien wat er omheen zit.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-07-2007, 17:01
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

dat vermoeden had ik idd ook al
hier nog wat pics





johan
Reply With Quote
  #7  
Old 26-07-2007, 18:43
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

ik weet nu dat t stekkertje misschien niet aangesloten hoeft te worden omdat dit type motor met 2 verschillende type carbs geleverd is.
maar t vacuumslangetje zit niet goed dat weet ik cker,maar.......
waar moet ie wel op aangesloten worden??
niemand een fotootje van een 1,0 HZ blokje

johan
Reply With Quote
  #8  
Old 26-07-2007, 20:18
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

ik heb ook een HZ motor met dezelfde carbu en bij mij is da slangetje wel aangesloten.

alleen heb ik er zo direct geen foto van en het is hier voor de moment aan het regenen

zal er morgen een foto van trekken en hier dan plaatsen...
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #9  
Old 26-07-2007, 20:51
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

alvast bedankt,zou je me ook kunnen vertellen waar t slangetje op aangesloten moet worden??
fotoos mogen ook naar email
johanfroukje@home.nl

johan
Reply With Quote
  #10  
Old 26-07-2007, 22:17
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

hoort daar niet zoon groen bolletje bij?

zoiets als dit?


__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #11  
Old 27-07-2007, 07:58
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ehm, dat is volgens mij alleen bij de beruchte GL (1043cc) motor, met sleeptuimelaars.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #12  
Old 27-07-2007, 08:01
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

die zwarte stekker zit bij mij op een schakelaar aangesloten die in het voorverwarmtraject zit (van inlaatspruitstuk). Die hoeft volgens mij niet aangesloten te zijn idd.

Bij mij is dat een 1.3 HK motor. Dat vacuum apparaat heb ik niet zitten, maar mijn carburateur is ook niet dezelfde als bij een HZ.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #13  
Old 27-07-2007, 19:21
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default




heb ook effe gekeken naar waar alle vacuumleidingen lopen

vanaf het zwarte blok rechts bovenaan:
- de bovenste leiding (roos) naar de voorkant van de carbu aan de stationair toerentalschroef
- de onderste leiding (groen) komt bij in de dikke zwarte leiding die van de remkrachtverdeler naar de achterkant van de carbu gaat.


dan een zwarte leiding die gaat van de delco naar de achterkant van de carbu (hier staan er 2 leiding naast elkaar) de rechtse nemen.

dan eenwitachtige leiding van de achterkant van de carbu (links aansluitpunt) naar het luchtfilterhuis.

dan is er nog een leiding van de onderkant van het luchtfilterhuis naar de voorkant aan de buis van het luchtfilterhuis.


ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
voor meer foto's moet ik je teleurstellen, mijn fototoestel viel uit na ik de eerste foto had gemaakt en de batterijen steken nu in de lader op te laden

trouwens bedankt voor deze topic, toen ik alles aan het nakijken was waar alle leidingen toekwam heb een bij mij een kapotte vacuumleiding tegengekomen en ook meteen vervangen
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #14  
Old 28-07-2007, 08:05
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

zal er vandaag naar kijken
remkrachtverdeler zit er bij mij niet op maar zal kijken of er een aansluiting zit
alvast bedankt
mooi dat ik jou er ook nog een beetje mee geholpen heb

johan
Reply With Quote
  #15  
Old 28-07-2007, 08:11
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

heb je foto's nog eens bekeken en inderdaad je hebt geen remkrachtverdeler.

ik hoop dat je dan iets met mijn uitleg kunt doen naar waar alle leidingen moeten lopen.

volgens mij (op de laatste foto die je hebt gepost) moet die losse leiding die er ligt naar het zwarte blokje maar naar waar moet die groene dan lopen

ik hoop je er toch mee geholpen te hebben..
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #16  
Old 28-07-2007, 12:25
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

dat gele dopje achter je benzinefilter waar zit dat tussen(heeft de mijne niet)
en dan dit.....

dan een zwarte leiding die gaat van de delco naar de achterkant van de carbu (hier staan er 2 leiding naast elkaar) de rechtse nemen.
dan eenwitachtige leiding van de achterkant van de carbu (links aansluitpunt) naar het luchtfilterhuis.


die 2 aansluitingen staan op mijn etka vw-cd op de carb net andersom getekend.
ik hebt eerst volgens jou beschrijving alles aangesloten maar probleem nog niet verholpen. nu volgens tekening aangesloten.
moet nog proefrijden maar was benieuwd naart gele dopje.

johan
Reply With Quote
  #17  
Old 28-07-2007, 13:04
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

dat gele dopje zit in de leiding van de remkrachtverdeler naar de carbu.


die 2 leidingen die volgens jou omgekeerd zitten, zitten al jaren zo bij mij dus denk ik dat het wel in orde zal zijn
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #18  
Old 29-07-2007, 09:18
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

ben even naar de sloop geweest en zon polo opgezocht en idd jou aansluitverhaal klopt,dus alles weer omgedraaid.
en dat gele dopje hoeft er niet tussen ben ik achtergekomen.
maar............
het probleem is nog niet opgelost dus.......weer verder zoeken

johan
Reply With Quote
  #19  
Old 29-07-2007, 09:54
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

heb nog eens gekeken bij mij en dat gele dopje is volgens mij gewoon een koppelstukje in die leiding om dat groene slangetje aan te sluiten.

ik hoop voor jou dat je het probleem snel achterhaalt
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum