![]() |
|
||||
|
||||
![]() En jawel ook tijdens deze koude dagen . . .
Overkookte mijn motor plotsklap. Auto aan de kant, even kijken onder de kap. Het expansievat was tot aan de nok gevuld en het sijpelde er op het gemakje uit. Alle slangen loei heet en goed op spanning. De boel de boel gelaten en af laten koelen. Daarna nog eens wezen kijken. Vloeistof in het expansievat stond precies op peil. Alleen als ik in de bovenste slang naar de radiator kneep leek die wel helemaal leeg. Ook toen ik de motor starten kwam er ook geen vloeistof door het overloop slangetje wel een sporadisch belletje. Vanochtend slang los gehaald bij de pomp en koelvloeistof afgetapt, kwam maar +/- 1 liter uit. Na het bijvullen ging er ook maar een litertje in en verder wilde het niet zakken. Mijn conclusie: Thermostaat blijft hangen en zit verstopt, eventueel een kapotte waterpomp Dit weekend maar een kouwe klauwen kweken en de thermostaat en pomphuis inspecteren. Mijn geluk, als het begint te vriezen word het plotseling sleutel tijd . . . ![]()
|
||||
|
||||
![]() fijn is dat altijd, he.... koop een setje sleutelhandschoenen, is wel ff wennen maar gaat best en het vrouwtje is eens blij dat je nagels niet zwart zijn.
ff de motor warm laten draaien helpt ook tegen de kou ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik ga in deze situatie ook voor de thermosstaat. Gelukkig is die zo vervangen. Heb je al een nieuwe gehaald, samen met een nieuwe rubber afdichting?
|
|
||||
|
||||
![]() Heb stuurbekrachtiging, volgens mij moet die pomp even aan de kant.
Had niet direct zin om op de koude straat te gaan liggen, neem er liever even wat tijd en voorbereiding voor. Stukje karton, iso matje, handschoentjes, kopje warme koffie ect. ect.
|
||||
|
||||
![]() Nee, dat hoeft niet. Alleen even de steun demonteren. Zolang je de motor niet laat draaien kan dat makkelijk. Zo doe ik dat ook. Anders moet je de riem ook weer spannen. Alleen maar extra werk.
|
|
||||
|
||||
![]() Kijk daar heb ik tenminste wat aan! Thanx voor de tip!
![]()
|
|||
|
|||
![]() En de boutjes even inspuiten met WD40
Wil nog wel eens vast rotten in het pomphuis |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Goede voorbereiding is met deze dagen goud waard. Ik mag er morgen ook weer aangeloven. ![]() Ga trouwens mee in de thermostaat. ![]()
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant Last edited by Erik : 15-11-2007 at 22:24. |
|
||||
|
||||
![]() WD 40 is the law!
En een goede voorbereiding het halve werk ![]() Bedankt voor de feedback ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nou, eindelijk de thermostaat vervangen. Leek geholpen te hebben . . totdat het zaakje weer warm draaide.
Was een stukje aan het rijden toen opeens de kachel uitviel en daarna de temperatuur hoog op liep. Het heele stysteem stond hoog onder druk. De radiateur was handwarm maar niet zo loeiheet als de slangen. Bij het vervangen van de thermostaat heb ik de radiateur doorgespoeld. En dit gaf niet de indruk dat die verstopt zat. Volgende dag even gekeken, kvs was op peil. Stukje gaan rijden (was erg koud). Tot mijn verbazing deed de kachel het. Motor kwam goed op temperatuur. Radiator bleef koud (thermostaat nog niet open) Hieruit maak ik op dat de waterpomp het nog doet. Wat zijn de opties die over blijven?
|
||||
|
||||
![]() Heb je een modificatie van je kachelradiateur erin zitten? Deze wil ook wel eens onnodig de druk weglaten als deze stuk is. Dan zal je kachel het ook niet meer doen.
Of dit in relatie staat met je radiateur zou ik niet durven te zeggen.
|
||||
|
||||
![]() koppakking stuk?
Niet goed ontlucht?
|
||||
|
||||
![]() Alsnog succes
Thermostaat was niet het probleem, heb er dus een nieuwe waterpomp opgezet en het heeft zowaar geholpen. Daarnaast is het wagentje door de APK!