Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-11-2007, 13:35
Pee Jee's Avatar
Pee Jee Pee Jee is offline
Volksforum Aandeelhouder Prutser
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 81
Send a message via MSN to Pee Jee
Default Koel probleem, heb al z'n idee

En jawel ook tijdens deze koude dagen . . .

Overkookte mijn motor plotsklap. Auto aan de kant, even kijken onder de kap. Het expansievat was tot aan de nok gevuld en het sijpelde er op het gemakje uit. Alle slangen loei heet en goed op spanning. De boel de boel gelaten en af laten koelen. Daarna nog eens wezen kijken.

Vloeistof in het expansievat stond precies op peil. Alleen als ik in de bovenste slang naar de radiator kneep leek die wel helemaal leeg. Ook toen ik de motor starten kwam er ook geen vloeistof door het overloop slangetje wel een sporadisch belletje.

Vanochtend slang los gehaald bij de pomp en koelvloeistof afgetapt, kwam maar +/- 1 liter uit. Na het bijvullen ging er ook maar een litertje in en verder wilde het niet zakken.

Mijn conclusie: Thermostaat blijft hangen en zit verstopt, eventueel een kapotte waterpomp

Dit weekend maar een kouwe klauwen kweken en de thermostaat en pomphuis inspecteren.

Mijn geluk, als het begint te vriezen word het plotseling sleutel tijd . . .
__________________

R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87
Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 -

New Hope - VW Golf II 1.8 '91
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2007, 13:48
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

fijn is dat altijd, he.... koop een setje sleutelhandschoenen, is wel ff wennen maar gaat best en het vrouwtje is eens blij dat je nagels niet zwart zijn.

ff de motor warm laten draaien helpt ook tegen de kou
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2007, 13:50
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik ga in deze situatie ook voor de thermosstaat. Gelukkig is die zo vervangen. Heb je al een nieuwe gehaald, samen met een nieuwe rubber afdichting?
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2007, 14:31
Pee Jee's Avatar
Pee Jee Pee Jee is offline
Volksforum Aandeelhouder Prutser
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 81
Send a message via MSN to Pee Jee
Default

Heb stuurbekrachtiging, volgens mij moet die pomp even aan de kant.

Had niet direct zin om op de koude straat te gaan liggen, neem er liever even wat tijd en voorbereiding voor. Stukje karton, iso matje, handschoentjes, kopje warme koffie ect. ect.
__________________

R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87
Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 -

New Hope - VW Golf II 1.8 '91
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2007, 15:15
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nee, dat hoeft niet. Alleen even de steun demonteren. Zolang je de motor niet laat draaien kan dat makkelijk. Zo doe ik dat ook. Anders moet je de riem ook weer spannen. Alleen maar extra werk.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2007, 15:39
Pee Jee's Avatar
Pee Jee Pee Jee is offline
Volksforum Aandeelhouder Prutser
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 81
Send a message via MSN to Pee Jee
Default

Kijk daar heb ik tenminste wat aan! Thanx voor de tip!
__________________

R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87
Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 -

New Hope - VW Golf II 1.8 '91
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2007, 22:14
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

En de boutjes even inspuiten met WD40
Wil nog wel eens vast rotten in het pomphuis
Reply With Quote
  #8  
Old 15-11-2007, 22:21
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
En de boutjes even inspuiten met WD40
Wil nog wel eens vast rotten in het pomphuis
Hatsikidé, 100% waar. Heb ik me destijds ook mee verkl**t. 1 bout finaal over. Ook niet meer eruit te krijgen, gelukkig heeft die steun nog voldoende draagvlak en laat ik hem fijn zitten tot een eventuele motorswap.

Goede voorbereiding is met deze dagen goud waard. Ik mag er morgen ook weer aangeloven.

Ga trouwens mee in de thermostaat.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant

Last edited by Erik : 15-11-2007 at 22:24.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-11-2007, 22:52
Pee Jee's Avatar
Pee Jee Pee Jee is offline
Volksforum Aandeelhouder Prutser
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 81
Send a message via MSN to Pee Jee
Default

WD 40 is the law!

En een goede voorbereiding het halve werk

Bedankt voor de feedback
__________________

R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87
Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 -

New Hope - VW Golf II 1.8 '91
Reply With Quote
  #10  
Old 18-12-2007, 06:29
Pee Jee's Avatar
Pee Jee Pee Jee is offline
Volksforum Aandeelhouder Prutser
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 81
Send a message via MSN to Pee Jee
Default

Nou, eindelijk de thermostaat vervangen. Leek geholpen te hebben . . totdat het zaakje weer warm draaide.

Was een stukje aan het rijden toen opeens de kachel uitviel en daarna de temperatuur hoog op liep. Het heele stysteem stond hoog onder druk. De radiateur was handwarm maar niet zo loeiheet als de slangen.

Bij het vervangen van de thermostaat heb ik de radiateur doorgespoeld. En dit gaf niet de indruk dat die verstopt zat.

Volgende dag even gekeken, kvs was op peil. Stukje gaan rijden (was erg koud). Tot mijn verbazing deed de kachel het. Motor kwam goed op temperatuur. Radiator bleef koud (thermostaat nog niet open) Hieruit maak ik op dat de waterpomp het nog doet.

Wat zijn de opties die over blijven?
__________________

R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87
Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 -

New Hope - VW Golf II 1.8 '91
Reply With Quote
  #11  
Old 18-12-2007, 12:36
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Heb je een modificatie van je kachelradiateur erin zitten? Deze wil ook wel eens onnodig de druk weglaten als deze stuk is. Dan zal je kachel het ook niet meer doen.
Of dit in relatie staat met je radiateur zou ik niet durven te zeggen.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #12  
Old 18-12-2007, 13:18
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

koppakking stuk?
Niet goed ontlucht?
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #13  
Old 04-01-2008, 15:23
Pee Jee's Avatar
Pee Jee Pee Jee is offline
Volksforum Aandeelhouder Prutser
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 81
Send a message via MSN to Pee Jee
Default

Alsnog succes

Thermostaat was niet het probleem, heb er dus een nieuwe waterpomp opgezet en het heeft zowaar geholpen.

Daarnaast is het wagentje door de APK!
__________________

R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87
Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 -

New Hope - VW Golf II 1.8 '91
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum