![]() |
|
|||
|
|||
![]() Kan er iemand mij allemaal vertellen wat de opvallende verschillen uiterlijk zijn tussen de Golf 2 en de Golf 2 GTI?
Ben al enige tijd op zoeken op het internet, maar vele mensen zeggen er vaak niet bij dat op de foto een GTI staat, of juist niet. Ik weet dat de voorbumper van de GTI anders is dan de gewone Golf 2 (waar haal ik zo'n bumper?), maar wat is er nog anders tussen de 2? Over de motorinhoud moet je niet spreken, dat weet ik immers wel, maar in België betaal je je als tiener blut aan verzekeringen en taksen voor zo'n wagens. Alvast bedankt voor de antwoorden. |
|
||||
|
||||
![]() Snuffel maar eens rond op www.doppel-wobber.de
|
|||
|
|||
![]() Quote:
In Nederland ook wel een beetje, daarom heb ik een 1.3 met de GTI look! :p |
|
|||
|
|||
![]() Bedankt, René, zeer nuttige site
![]() Berrychello, Je zou me goed op weg kunnen helpen met mijn toekomstige wagen. Wees dan wel bereid HEEL wat vragen te beantwoorden, want ik weet graag alles tot in het detail :p Hopelijk hoor ik nog van je! Last edited by Regulator : 08-01-2008 at 20:33. |
|
|||
|
|||
![]() De GTI 8v is 1cm lager en de 16v 2 cm lager
Rode grillrand Dubbele uitlaatpijpjes Type plaatjes met GTI MFA De 16v teller tot 260kmph De16v versterkte dakantenne Dubbel koplampen Latere typen dikke bumpers en dorpels |
|
||||
|
||||
![]() Er zijn GTI's met dunne en met dikke bumpers. De GTI's hebben wel altijd een gril met rode bies. De gril kan wel of geen verstralers hebben. De antenne zit op het dak (16V antenne). En in het voorscherm zit daarom een dopje.
Mijn GTI heeft bijvoorbeeld ipv zijschermknippers GTI embleempjes. Als je dunne bumpers hebt dan heb je een dikke lijstenset. Stickers op de dorpels en een sticker op de achterklep (matzwarte stickers). Deze achterklep sticker heeft de dikke bumper versie ook. De GTI met dunne bumpers heeft ook een onderlip, daar is wel verschil tussen de 16V en 8V lip, die van de 16V is dikker en kan koelkanalen hebben voor de voorremmen. De GTI's met dikke bumpers hebben allemaal de dikke onderlip, golfjes die wel dikke bumpers hebben maar origineel geen GTI zijn hebben een dunnere onderlip. Soms heeft de auto mistlampen in/onder de voorbumper. Er zicht een zacht dashboard in de auto en een GTI met zwarte hoedenplank of Recaro interieur met blauwe hoedenplank. De A B en C stijl bekleding is allemaal zwart bij de GTI. Zo ook de hemel. De dikke bumper versie is er als 8V 16V en G60. De 8V en 16v hebben exact dezelfde lijstenset. Alle drie hebben ze wielkastbreders, die van de G60 zijn echter breder. Ook hebben ze allemaal dorpelverbreders en dunne deur/zijschermlijsten. En in de achterruit hebben ze allemaal 3 gaten zitten en een spoiler die daardoor gemonteerd kan worden. Volgens mij hebben alle GTI's ook standaard groen glas. Een optie is siglachroom glas (volgens mij of dit zat in de WOB edition en edition One). Fabrieksaf verlaagd, hoeveel geen idee. Zwart Rode achterlichten is volgens mij wel op alle GTI's standaard. Bij de 16V zit er een logotje op het dashbaordklepje. En op de kont zit naast Golf GTI ook een 16V embleem (in de gril zit GTI 16V). Bij de 8V alleen GTI en staat er volgens mij niks op het dashbaordklepje. De G60 heeft om de kont G60 staan ipv 16V. En hoe het met het dashboardklepje zit, geen idee. En op de deurlijsten van de dunne lijstenset (die bij de dikke bumpers hoort) zitten rode embleempjes waar GTI op staat. Er is misschien nog wel meer, maar dat weet ik zo niet. Oh nog eentje, de auto heeft een MFA en dus ook de MFA hendel. |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben ook van belgië, de taksen zijn niet enorm voor zo'n GTI ..er word hierbij enkel naar de cilinderinhoud gekeken en niet naar het vermogen. Dus je betaalt normaal gezien evenveel als elke ander 1.8 liter VW.
Verzekering is nog iets anders natuurlijk, hierbij kijken ze wel naar het aantal Kw en je leeftijd, maar je zou dat kunnen oplossen door de verzekering op naam van je ouders te plaatsen zoals veel jongeren doen in België. |
|
||||
|
||||
![]() zwart rode achterlichten is niet altijd standaard op een gti volgens mij, daar mijn standaard gti dit niet had.
Ruben heeft hier precies al een eindwerk moeten over maken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nee, heb zelf een GTI
![]() En daarnaast moet ik nog wat voor de studie doen, dit is leuker. Haha. |
|
|||
|
|||
![]() RubenD jonge, dat is mooi opgesomd. Bedankt!
Weet je soms of het mogelijk is een GTI G60 voorbumper apart te kopen? Ik hoop van wel, want dat is mijn plan, om er een te monteren op een gewone Golf 2. Zou dat probleemloos moeten lukken? Spyrock, mijn beide ouders hebben al een autoverzekering, dan kunnen ze toch moeilijk 2 auto's op hun naam laten inschrijven? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De verzekering scheelt wel iets. Als met bij de verzekering de term 'GTI' hoort, in combinatie met een beginnende bestuurder, gaan alle alarmbellen rinkelen. |
|
||||
|
||||
![]() @regulator: Volgens mij is dat geen probleem 2 auto's op naam van dezelfde persoon verzekeren. Je ouders moeten wel akkoord i.v.m. de verantwoordelijkheid die ze dan dragen natuurlijk.
|
|
||||
|
||||
![]() Niet elke GTI heeft een rode rand om de grille Ruben
![]() (Edition One bv)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() Achterbumper is ook anders met 'dikke' bumpers. Of wil je daar de smalle laten zitten?
|
|||
|
|||
![]() Dikke bumper vanachter? Ik zie er niet veel verschil in, maar als je het zegt zal dat wel zo zijn waarschijnlijk.
Ik zal beginnen met de "dikke" voorbumper en zien hoe het verder evolueert. Maar zo'n dingen zijn dus gemakkelijk te plaatsen op een gewone golf 2? En hoeveel kost zo'n bumper bij jou? Voorbumper, achterbumper? Gewoon even ter informatie ![]() -edit- Nu ik kijk naar het "Edition One"-topic, zie ik inderdaad dat zo'n achterbumper van een GTI toch wel wat verschilt met een gewone Golf 2 Last edited by Regulator : 09-01-2008 at 12:16. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Als je interesse hebt stuur maar een PM.
|
|||
|
|||
![]() Zie enkel een topic waar de voorbumper al verkocht is en waar er geen achterbumper wordt verkocht...
Heb je toevallig een link? |
|
||||
|
||||
![]() ![]() http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36851 De bumper in dit topic is zo goed als verkocht. Maar het geeft een idee. Bumpers die nu op mijn auto zitten zijn te koop. Doe maar een bod via PM. ![]()