Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-01-2008, 19:40
Stoneman's Avatar
Stoneman Stoneman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Default KR blok vragen....

Allereerst wil ik even zeggen dat ik een total newbie ben in autotechniek... maar ik verwacht hier ook geen complete training, alleen ff een duwtje in de juiste richting.

Ik heb 2 jaar geleden een buggy gekocht die ik nu aan het restaureren ben.. onderstel is gelast...alles vernieuwd wat maar kon en nu begin ik in de buurt te komen van mijn blok met nummer X KR 022 305 een 16v GTI blok

Ik weet dat het blok goed loopt omdat ik er een jaar mee rond gereden heb
, probleem is dat alles wat met bezine te maken heeft er afgeknipt is... het is een kaal blok met eigenlijk alleen een LPG aansluiting... geen fatsoenlijke draadboom, geen electronica, geen benzine carborateur, wel een radiateur ! met wat vergane slangen...

Ik wil graag de volle 139 PK uit het blok gaan halen (of meer als dat niet veel meer kost !) om mijn 650kg zware auto voort te stuwen......


Nu mijn vragen:
Waar moet ik allemaal aan denken/op letten ?
Idee van de richtprijs ? documentatie ? websites ?

alvast bedank voor je tijd

Groet Stefan,
Reply With Quote
  #2  
Old 22-01-2008, 19:52
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

er staat hier een buggy project op het forum met een Ford Sierra motor. maar er zou in eerste instantie een 8V gti in komen. dus de eerste paar pagina's kunnen je zeker op weg helpen.
ohja.. en .. WELKOM
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2008, 21:40
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

wil je er injectie op of carbs?

een simpele goedkope optie (als je zelf/iemand hebt die een inlaatspruitstuk last) is dan motorfiets carbs.. staat ook al best wel veel informatie over op het forum trouwens..
Reply With Quote
  #4  
Old 23-01-2008, 11:05
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Als je er het originele vermogen uit wil halen zou ik allereerst eens aan een revisie van je blok gaan denken. Na zo'n 20 jaar gebruik (en met een gti ook vaak veel misbruik) wil de kwaliteit van de motor nogal eens achteruit gaan.

En carbs zijn inderdaad zoals Marcski aangaf, een makkelijke en redelijk goedkope oplossing om wat meer pk's te krijgen, maar reken wel op een hoger brandstofverbruik. Verder zul je ook om de zoveel tijd de carbs weer nieuw moeten afstellen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 23-01-2008, 11:18
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

nee, nee, van carbs krijg je niet meer vermogen...
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2008, 11:29
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Je kunt een KR vrij eenvoudig laten lopen, beetje afhangende van wat je precies wil monteren.

Als je carburateurs monteert heb je echt weinig nodig, alleen de ontsteking moet je aan de gang krijgen (is vrij eenvoudig voor elkaar te krijgen).

Als je de originele K-Jetronic injectie wil monteren is het nogsteeds niet erg ingewikkeld, maar het zou handig zijn als je de motorbedrading van een Golf 16V zou kunnen bemachtigen (bij voorkeur KR type).
De K-Jetronic injectie heeft behalve een goede brandstofpomp voor de druk overigens ook nul komma nul bedrading nodig, als je tenminste genoegen neemt met afwezigheid van koudstart- en stationairloopsysteem. (welke overigens wel met een simpele schakelaar gestuurd zouden kunnen worden).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 24-01-2008, 23:20
Stoneman's Avatar
Stoneman Stoneman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Default

Allereerst een ieder bedankt voor het reageren...

Laat ik duidelijk zijn... het hoeft niet klaar te zijn voor onder de 400 euro...
Deze auto heeft al eigenlijk te veel gekost.. en daar gaat nog veel meer geld in zitten...maar droomde er al van sinds mijn 7e ... heb hem nu eindelijk...dit word een blijvertje... en daarom wil ik alles fatsoenlijk aanpakken...

Marcski/Stijn : Ik ga voor de Orginele K-Jetronic injectie optie... en als ik je goed begrijp heb ik dus geen KR draadboom nodig en heb dan net zoveel PKs als met KR-draadboom... dan lever ik niets in ??..
trouwens als ik maar een schema heb... dan maak ik het zelf wel... moet toch allemaal op andere lengtes gemaakt worden... is immers geen Golf !

Maar dan komt de vraag :
Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk info over wat ik nu precies nodig heb, om een soort boodschappenlijst te maken...dus zoveel mogelijk technische info over het blok en toebehoren is welkom.. weet iemand nog een paar linkjes ? (naast de info die hier op het forum al staat)

En zat er inderdaad al, zoals Breadfan aangeeft, te denken aan het reviseren van het blok, hij lekte vorig jaar een beetje olie..moet dus toch uit elkaar.... een oude buggy opknappen is nog wel te doen maar een blok volledig reviseren .... ik wil wel dat het gewoon goed gebeurt... Kent iemand een goed adres in de buurt van Eindhoven ??

Thx again !

Stefan

Last edited by Stoneman : 24-01-2008 at 23:37.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-01-2008, 23:27
Roy-16VT's Avatar
Roy-16VT Roy-16VT is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,075
Default

Mooi project en een 16v achter 800 kg is leuk maar als je nog k-jetronic en een kabelboom zoekt ik heb nog liggen.


ennu succes met je project
Reply With Quote
  #9  
Old 24-01-2008, 23:47
Stoneman's Avatar
Stoneman Stoneman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Roy-16VT
Mooi project en een 16v achter 800 kg is leuk maar als je nog k-jetronic en een kabelboom zoekt ik heb nog liggen.


ennu succes met je project



Thxs... Laat maar even weten hoeveel je er voor wilt hebben...
(Hallum...lekker dicht bij Ehv )

Last edited by Stoneman : 24-01-2008 at 23:51.
Reply With Quote
  #10  
Old 25-01-2008, 00:14
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

EVen een PBtje sturen werkt vaak het beste hier op het forum.

Hoe functioneerd de KR momenteel? Met behulp van een set carburateurs? Of?
Reply With Quote
  #11  
Old 25-01-2008, 00:52
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Een kabelboom kan een handig begin zijn als je de verschillende electronische 'handigheidjes' aan een K-Jetronic aan de gang wil hebben (zoals koudstart, stationair regeling etc), en zeker als je gebruik wilt maken van de standaard ontsteking. Echter is zelfs dat hele systeem echt vrij eenvoudig en met een schema in de hand vrij eenvoudig zelf aan te sluiten.

De K-Jetronic zelf is echt totaal mechanisch (prachtig spul eigenlijk!!), en zal dus (eenmaal op bedrijfstemperatuur) geen paarden missen bij afwezigheid van electronica.

Hier staat wat interesante info over het K-jetronic systeem en zijn componenten (is Volvo, maar net zo van toepassing op onze VW's)

http://www.volvoclub.org.uk/tech/fu...elInjection.pdf
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #12  
Old 25-01-2008, 00:54
Stoneman's Avatar
Stoneman Stoneman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
EVen een PBtje sturen werkt vaak het beste hier op het forum.

Hoe functioneerd de KR momenteel? Met behulp van een set carburateurs? Of?


functioneerde prima, lekte een beetje olie en reed alleen maar op LPG (dus : LPG tank - gasklok - "gascarburateur" (hoe noem je dat ding eigenlijk ?) en een luchtfilter... ) en merkte dat ik wel snel was...maar dat kan sneller....
Reply With Quote
  #13  
Old 25-01-2008, 00:58
Stoneman's Avatar
Stoneman Stoneman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Een kabelboom kan een handig begin zijn als je de verschillende electronische 'handigheidjes' aan een K-Jetronic aan de gang wil hebben (zoals koudstart, stationair regeling etc), en zeker als je gebruik wilt maken van de standaard ontsteking. Echter is zelfs dat hele systeem echt vrij eenvoudig en met een schema in de hand vrij eenvoudig zelf aan te sluiten.

De K-Jetronic zelf is echt totaal mechanisch (prachtig spul eigenlijk!!), en zal dus (eenmaal op bedrijfstemperatuur) geen paarden missen bij afwezigheid van electronica.

Hier staat wat interesante info over het K-jetronic systeem en zijn componenten (is Volvo, maar net zo van toepassing op onze VW's)

http://www.volvoclub.org.uk/tech/fu...elInjection.pdf




thxs,... goede link...! printertje staat al te spugen...
Reply With Quote
  #14  
Old 25-01-2008, 01:31
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #15  
Old 23-02-2008, 19:50
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

is niet wat om de kr om tebouwen naar digifant 1 van een g60! ook redelijk makkelijk! en loopt ook mooi!
Reply With Quote
  #16  
Old 24-02-2008, 09:42
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

ik wil wel dat het gewoon goed gebeurt... Kent iemand een goed adres in de buurt van Eindhoven ??

Thx again !

Stefan[/QUOTE]


kennis motorenrevisie in eindhoven!! zit in strijp...
http://www.kennismotorenrevisie.nl/contact.htm
Reply With Quote
  #17  
Old 24-02-2008, 17:13
Roy-16VT's Avatar
Roy-16VT Roy-16VT is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,075
Default

Quote:
Originally Posted by Stoneman
Thxs... Laat maar even weten hoeveel je er voor wilt hebben...
(Hallum...lekker dicht bij Ehv )



HEt is op te sturen . maar stuur me anders een pb met wat je precies wil hebben heb nog compleet k-jetronic met bedrading ed
Reply With Quote
  #18  
Old 02-03-2008, 11:41
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Ik heb nog wel een compleet losse (deels zelf gemaakte) KR ontstekingskabelboom (met computer, transistor etc.) liggen die ik gebruikte met mijn 16V toen alleen de brandstof (EFI) nog via Megasquirt ging. Ontstekingsunit (waar de verdeelkap op zit) heb ik ook nog voor je indien nodig.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #19  
Old 02-03-2008, 12:49
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

als hij hem niet wil hebben, heb ik wel interesse, allart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum