![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Tijd voor een vraagje : Je kan er niets mee winnen, behalve mij een groot plezier te doen
![]() Ik heb vandaag uit het pitoreske " Lioessens " . . . zo'n 275 km ten noorden van mijn huis een erg nette '91-er Gti 8V gekocht. ( Ja, foto volgt . . .) Ik wist dat de motor niet liep en de verwachting is/was dat het de computer zou zijn . . . echter en daar komt ie : De startmotor draait gewoon rond, de benzinepomp bromt ook . . . maar toch slaat ie niet aan . . . oké, 1000 & 1 mogelijkheden, dat is het probleem ook niet, maar ALS het de computer zou zijn, dan zouden de startmotor en de benzinepomp toch ook niet moeten werken ?? ![]() De cockpit werkt overigens ook niet . . . er zit dus wel degelijk ergens een kinkje in de kabel ![]() Is er iemand die mij aan een antwoord kan helpen ?? ![]() ![]() Last edited by ReBo : 09-04-2008 at 21:31. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Naderhand ingebouwde startonderbreker dit is aangesloten op een schakelaar op het dashbord ,had ik namelijk ook vrouwlief wou ook ff een proefrit maken natuurlijk op alle schakelaars gedrukt daarna wou de auto niet meer starten.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Motor draait rond, benzinepomp maakt geluid (komt er ook wat uit?) en hoe staat het met de vonkjes?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
||||
|
||||
![]() Welke aansturing zit erin -> welke motorcode? Bepaalt veel voor je theorie over de startmotor en tellerbak
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Het is een PF motorcode . . . een normale 8V dus.
Vonkjes heb ik nog niet naar gekeken . . . proefondervindelijk getest dat benzine nog steeds niet te drinken is . . . dus ja er komt wat uit . . . De belangrijkste vraag was eigenlijk : Kan een startmotor ronddraaien als je computer kapot is ?? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Als de startmotor draait is het geen startonderbreking.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jahhhh............. |
#8
|
||||
|
||||
![]() kan een onderbreking zijn van het signaal naar de bobijn, dan gaat de starter normaal rond maar komen er geen vonkjes
![]()
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#9
|
||||
|
||||
![]() nog andere plannen met de golf?
en succes met het oplossen van de kwaaltjes ![]()
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
mijn startonderbreking werkt als volgt; sleutel omdraaien; motor loopt maar slaat direct weer uit. blokkering is dmv een chip in de sleutel. Als ik een nagemaakte sleutel probeer zonder chip krijg ik deze manier van start onderbreken. Is dus meer een wegrijblokkering ![]() Is dit opeens gekomen? Of is het een probleem dat zich voordeed na een beurt/sleutelsessie? Ik zou het eerst in de ontsteking zoeken. Vonkt de auto en krijgt de motor benzine, dan zou deze in principe moeten lopen. Staat de onsteking goed? Distributie op tijd?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 08-04-2008 at 09:49. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Regelapparaat,ontsteking,bobine
|
#12
|
||||
|
||||
![]() vonk?
en als je 'm met remmenreiniger start?
__________________
Rachistorie |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kleine hintje tussen de regels door : 5x100, KW's, originele KPU's eentje althans voor de rest . . . heel veel poetswerk. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Motor draait nog steeds rond, benzinepomp werkt, maar nergens geen vonk meer te bekennen . . . De motor zit tot zijn nok gevuld met een mix van olie en benizine. Bougies zijn gek genoeg kurkdroog. Bobine zelf vervangen door een nieuwe, was helaas nog niet de oplossing . . . Nu is de vraag : Aan de bobine zitten 3 draden. 2 rood/witte in een behuizing en 2 zwarte. Als ik ze los van de bobine heb, staat er op 1 van de 2 zwarte draden spanning. ( met contact aan ) Als ik de bobine vervolgens aansluit en het nog een keertje test heb ik geen spanning meer ?? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?? Vraag 2 : Ik vermoed dat het contactslot ook naar zijn grootje is . . . kunnen hier een hoop van de problemen liggen ?? |
#15
|
||||
|
||||
![]() het contactslot dat stuk is kan een deel van de problemen oplossen maar als het stuk is gaat volgens mij de starter ook niet veel doen.
over de bobine vraag kan ik geen antwoord op geven!
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij maakt het niet uit wat er op de bobinedraden staat bij contact aan maar wat wel interessant is wat de spanning doet bij het starten zefl. Maar dan heb je even hulp van iemand nodig.
Als je contactblokje (achter contactslot zit dat) verrot is, dan werken veel functies niet meer. Zoals je dashboard verlichting, ruitenwissers, kachel etc. Maar voor hetzelfde geld is dat niet het probleem maar is je zekeringskast doorgerot. Dat gebeurd ook wel. |
#17
|
|||
|
|||
![]() ff de plus van de bobine op de accu aansluiten en dan starten, zo krijg ik de charade van me zusje ook aan.
die geeft ook te weinig stroom tijdens starten 8,5 v
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die zakt dus geheel weg . . . draden los en proberen te starten en je meer 12V. Draden vast op de bobine en je probeert te starten . . . weg 12V. Bobine dacht ik dus . . . alleen een splinternieuwe uit een rijdende auto geeft ook geen resultaat/vonk . . . Het blokje van het contact ga ik vanavond eens naar kijken . . . ik heb een reserve stuurslot na 2 uur foeteren ( nogmaals dank Marco !! ) uit de auto geplukt. Vanavond eens in de zilveren zetten . . . Nog meer suggesties ?? Mijn logische kennis begint een beetje op te raken . . . ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ligt er maar net hoe het is aangesloten.In mijn geval was hij zo aangesloten dat de startmotor gewoon draaide alleen kreeg volgens mij het injectie gedeelte geen spanning maar dit weet ik niet voor 100% zeker ik heb de startonderbreker door de vorige eigenaar laten verwijderen. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Sprak toevallig net met vw monteur zat net achter mijn pc dus gelijk even het probleem uitgelegd volgens hem kan het probleem ook te maken hebben met een defecte relais hij wist alleen niet zo meer welk nummer weet niet of je dit al gecontroleerd hebt misschien kun je hier iets mee
|