![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hierbij een verslag van mijn jetta 1 van de aankoop tot op heden:
Na diverse golfjes 1 gti te hebben gehad wilde ik eens iets anders. na hierover met diverse mensen te hebben gesproken werd mij een jetta 1 te koop aangeboden. Originele km stand 73.000 1.5 jb en verlaagd met gele koni's en voorzien van ats cup wieltjes. In deze staat heb ik hem toen gekocht : ![]() De auto was bijzonder goed onderhouden en door de vorige eigenaar (een man van 72 ja echt waar). De beste man bracht de auto om de 2 jaar naar een bedrijf wat hem goed in de tectyl zette. Na aanschaf zenderturbo's gekocht en schroefset gemonteerd. Omdat er op er het voorscherm wat schade zat en er hele lelijke knipperlichten waren gemonteerd ben ik op zoek gegaan naar nieuwe voorschermen. Na enige tijd zoeken heb ik 2 nieuwe originele schermen gevonden. Omdat er een striping over de zijkant zat was alleen de kop spuiten geen optie en heb ik besloten om de hele auto te strippen en aan de buitenkant kompleet opnieuw te laten spuiten. Ik wilde de jetta in zijn originele kleur laten en combineren met wat chrome accenten. De volgende delen zijn o.a. nieuw gekocht: witte knipperlichten koplampen grille emblemen Chrome klinken Chrome spiegels Raamrubbers met chrome lijsten Chrome tankdop Voor-en achterbumper met chrome bies Alles natuurlijk origineel vw ! Voor zomer 05 was dit het eind resultaat ![]() Omdat ik met de zenders op 165-45-15 conti's niet lager kon rijden dan ik eigenlijk wilde heb ik de zenders verkocht en ben ik op zoek gegaan naar iets in 16 inch. In december 2006 zag ik op markplaats een setje bbs-rsen nieuw in doos aangeboden in de steek 5x130 et 49. Ik heb ze direct gekocht,gedemonteerd en de randen ontdaan van blanke lak,de randen hoogglas gepolijst en voorzien van nieuwe chrome boutjes. Addaptors opgemeten en besteld bij bauke hier op t forum. voor tijdens na ![]() Via een kennis kreeg ik een zwart skai retro interieur aangeboden,gekocht en gemonteerd. Ook heb ik een zacht dash gevonden en verwisseld met het harde dash van een c-uitvoering. Voor zomer 06 was dit het resultaat In de winter van 07 zag ik een 1.8 dx gti motor te koop staan waarvan de kop compleet was gereviseerd. Deze heb ik compleet met alle toebehoren gekocht en ben ik van plan de komende maanden te gaan plaatsen. Hiervoor zullen eerst de motorruimte en de motor zelf eerst opnieuw worden gespoten. Omdat een retro interieur toch niet zo erg lekker zit (zeker niet op de lange ritten)heb ik dit verkocht en besloten electrische recaro's van een golf 2 te monteren. Via een kennis kreeg ik deze voor een prikkie aangeboden en heb ik ze overgenomen (bedankt nog ruud). Het complete interieur zal worden bekleed in half stof en half (zwart)leder. Ook is er inmiddels een zwart hoogpolig tapijt in gekomen. Helaas heeft het project wat oponthoud gehad door andere prioriteiten hierdoor heb ik zomer 07 helaas geen meeting met de jetta kunnen bezoeken. Ik wilde namelijk niet met een halve jetta op pad. Tot zo ver een beknopt verslag van de vorderingen van mijn project. Ik ben van plan de motorombouw en interieurwijzigingen de komende maanden door te voeren. Ik houd jullie op de hoogte. greetzzzzz |
|
||||
|
||||
![]() Mooiste jetta Einser wat ik zo ken. Echt een super ding tot op de details
![]() Stiekem ook wel beetje verliefd op die auto ![]() Het heeft gewoon wat zo'n Jetta ! |
|
||||
|
||||
![]() Hij`s fijn....
![]()
|
||||
|
||||
![]() En hij blijft fijn!
Mooie wagen man
|
|||
|
|||
![]() Hele mooie jetta.
Vind het oude retro interieur toch mooier dan de recaro,s. Het retro past meer bij de auto. |
|
|||
|
|||
![]() Super mooie jeta !!
Idd zoals als domi al zegt, orgineel interieur er weer in.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heeft ie net verkocht ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Super! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Super....!!! Blijf je op de BBSen rijden of ga je voor iets anders...???
|
||||
|
||||
![]() Leuk weer eens van jou auto te zien Marco !!
Ik vindt de recaro's wel leuk staan, zeker met alle verre meetings tegenwoordig. Succes, ben benieuwd verder. ![]()
|
||||
|
||||
![]() deze heeft toch ook te koop gestaan, dacht dat je hem had verkocht. zeer fijne jetta.
|
|
||||
|
||||
![]() Had je auto al gemist op de meetings van dit jaar.
Goed om te horen dat ie er nog steeds is.!!
|
||||
|
||||
![]() Mooie auto ,en zeker goed bezig !
En wat de recaro's betreft ,zeker erin zetten ,zeker als ze opnieuw bekleed zijn zal dat super staan ! Succes er nog mee ,dit blijft zeker één van de fijnste mk1 jetta's !
|
||||
|
||||
![]() Pracht exemplaar is dit!!!
Ik was meteen fan van de auto toen ik hem zag ![]() Heb je verder geen foto's van het nieuwbeklede interieur en de motor enz. Succes ermee! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wel ff goed lezen hè, dat was het originele interieur niet.. ![]() Bovendien kan ik me goed voorstellen dat die weinige keren dat je een dergelijke auto gebruikt, je je niet alle keren een bocht wil zitten. Heel mooi resultaat gemaakt met deze kleur en de gecombineerde accesoires. ![]() Wel leuk die eerste foto's, ik herinner me nog wel dat-ie op MP stond! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hij blijft mooi Marco
![]() Begrijpelijk dat je de recaro's hebt, maar ook ik zou de andere stoelen er in hebben gelaten ![]() Ieder z'n eigen ![]() Heb je voor mij ook nog een foto van achter? Met name de montage van jouw uitlaat? Succes ermee ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooi dinkje zeg
![]() Maar had die opa hem nu verlaagd en ATS eronder? ![]()
|
||||
|
||||
![]() marco, wat ik ervan vind weet je inmiddels wel denk ik: SUPER!
maar ben ik de enige die die zenders er mooier onder vond staan? neemt trouwens niet weg dat die RS-en ook geweldig zijn... blagh, wordt wel een slijm-/kwijl-/etc topic zo... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ken topics waar dit echt erg is !!!! Toevallig ook van iemand uit omg. Tilburg ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Misschien wel op de zelfde lokatie
![]() |