![]() |
|
||||
|
||||
![]() wou even de timing bekijken van me distributieriem.
maar de merktekens komen helemaal niet overeen en de motor loop toch redelijk. Het is net alsof de distributie verkeerd staat omdat de motor smoort boven 4.000 tpm. als ik mijn krukas op het merkteken zet, dan staat de 1e cilinder niet in het bdp. maar ver ervoor. Als ik een schroevendraaier in bougigat steek en de 1ste cilinder naar het bdp draai, dan komt de nokkenas markering wel overeen, nu is mijn vraag. Staat de distributie goed en is het vliewiel misschien een keer verkeerd gemonteerd? p.s. het is een PL
Golf MKII 16v Last edited by Fast Eef : 12-10-2008 at 14:02. |
|
|||
|
|||
![]() als ik mijn krukas op het merkteken zet, dan staat de 1e cilinder niet in het bdp. maar ver ervoor.
Dat klopt al niet. Als je merkteken goed staat moet cil 1 op bdp staan. Zeker weten het goed merkteken aangezien het vliegwiel maar op 1 manier past... |
|
||||
|
||||
![]() kijk dat wou ik even weten, het vliegwiel past dus maar op een manier..
als je het groene dopje uit de versnellingsbak schroefd, dan zie je zeg maar een soort van pijltje, ik vind dan diverse streepjes/puntjes op het vleigwiel. Maar geen een klopt bij het bovenste dode punt. wat voor soort merkteken moet het zijn? soort snede/inkeping in het vliegwiel? of een puntje?
|
||||
|
||||
![]() hey kerel ..
het is een streep dat op vliegwiel zit kan niet missen , dan moet hij bdp staan , off ze hebben met die pasbusjes gerommeld dan kan hij op meerdere manieren vastgschroeft. nog even helemaal controleren , succes . vrgr gooigolf . |
|
||||
|
||||
![]() paar maal gekeken, maar zie echt helemaal niks op het bdp. geen markering niks.
kan wel een markering vinden maar als ik de riem erom heen leg op de markeringen, dan heeft ie totaal geen compressie. moet de riem erop worden gezet echt op het bdp, of een paar graden ervoor? en hoeveel dan? i.v.m de ontsteking??? dan kan ik het eventueel wel doen met een micrometer?
|
|||
|
|||
![]() En het is zooooooo simpel...
Op de poelie van de V snaar zit één merkteken, die moet recht tegen over het teken op het blok staan, Dan zit er een merkteken op het riemwiel (buitenzijde) van de nokkenassen, dat moet of staan tegen over een merkteken op de beschermkap , of in het geval het merkteken aan de binnenzijde van het riemwiel staat gelijk liggen met de rand van de cylinderkop. Cylinder 1 moet in het BDP staan...dat kun je redelijk een voudig checken met een schroeven draaier of stokje via bougiegat |
|
||||
|
||||
![]() wacht even hoor.
Nokkenassen staan goed, puntjes op elkaar. Quote:
welk merkteken op het blok?? ik denk dat je het andersom bedoeld? dat het merkteken van de poelie overeen moet komen met de beschermkap, en het nokkenastandwiel met het streepje op het kleppendeksel. toch?
|
||||
|
||||
![]() Krukas V-Snaar poulie bedoelt hij. En aan de achterkant van het nokkenastandwiel zit ook een markering.
|
|
||||
|
||||
![]() een 16v is een vrijloper zo te horen.. Heb je daar iig veel mazzel mee. Bij een smallblock had je kromme kleppen gehad
![]() Pak eens een vraagbaak, daar staat ALLES echt tot in detail uitgelegd. De best besteede 20 euro van je hele sleutelcarriere. ![]()
|
||||
|
||||
![]() heb de motor eerst wel even vrij rond gedraaid voor ik gestart heb.
maar ga dus even v-snaar kruk poelie bekijken..
|
|||
|
|||
![]() Met het kleppendeksel erop is het de pijl en de buitenste inkeping op het nokkenasriemwiel
Als je denkt dat de markering op het vliegwiel verkeerd staat moet je [net als je al gedaan hebt] met een lange schroevendraaier het BDP op zoeken Op het vliegwiel moet een V kerf staan die het BDP aanduid Riem moet je op spanning zetten met een riemspanningsmeter [VW 210] [13 tot 14 schaaldelen] Drukgroep kan er maar op 1 manier op,en ook het vliegwiel |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Er zit op je krukas maar één V snaar poulie...daar zit een merkteken Op je krukas hoeft je merkteken trouwens géen streep te zijn, het kan ook een groot soort centerpunt zijn.....dat merkteken kun je eigenlijk niet missen. Je hebt dat merkteken eigenlijk helemaal niet nodig, de merktekens aan de andere kant zijn voldoende |
|
||||
|
||||
![]() zal ik het probleem anders ff uit de wereld helpen voordat er misverstanden ontstaan?
als jouw 1e cilinder op bdp staat, en je nokken van je 1e cilinder tuimelen, dan staat de motor altijd op tijd. waar het probleem zit; is dat jouw poelies niet origineel op jouw motorblok horen, de vorige eigenaar heeft zeer waarschijnlijk de originele naar de klote geholpen en er lukraak een ander op gezet..... mn broertje heeft het zelfde probleem met zn kr, dus dan maar op de ouderwetse manier afstellen he.. succes ermee |
|
||||
|
||||
![]() oja als ie smoort moet je ff je opvoerpomp nakijken en de brandstofdruk omhoog gooien, wil ook nog wel eens helpen bij die dingen
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jij hebt het licht gezien? (of gewoon de vorige posts niet gelezen?) Mr. Fast Eef had dit al lang door, maar zijn punt is; de pouliemarkeringen en de daadwerkelijke timing komt (misschien) niet overeen! Is elke poulie van een KR motor anders? Lijkt mij niet, want het is een serieproduct. Zou nogal dom zijn van VW om van elke poulie een unieke poulie te maken ![]() Zo zie je maar weer; iets beschijdener opstellen is geen overbodige luxe.. Doet me denken aan "die vriend" die van een afstand zag dat het 8" brede velgen waren ![]() En de manier van controle is zeker goed; *Cilinder1 ; zuiger in BDP *nokkenas (inlaat/uitlaat) op tuimelen *rotor moet zo staan dat bougie1 ontsteekt/ rotor wijst naar aansluiting bougiekabel cilinder1
|
||||
|
||||
![]() nou ik ken het probleem, de kr van me broertje heeft precies hetzelfde, en ja, ik heb 2 verschillende poelies liggen, allebij voor 16v, dus niet zo neebuigend aub.
ik zeg niet dat ik alles weet, ik weet wel waar dit probleem aan ligt.... gegroet |
|
||||
|
||||
![]() jij denkt dat je het weet. Niemand weet zeker hoe het zit zonder er daadwerkelijk naast gestaan te hebben en het probleem met eigen ogen te hebben gezien.
Als eerste roepen; Quote:
No hard feelings ![]() FastEef kan de markeringen controleren door de vliegwielmarkering te gebruiken icm de nokkenas markeringen. Als de v-snaar poulie er dan flink naast staat, dan heeft hij er ws. een verkeerde poulie op zitten, zoals jij aangeeft ![]()
|
||||
|
||||
![]() dan geloof je me niet joh, no hard feelings, maar wacht maar af....
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nokken moeten niet op tuimelen staan maar alle 2 DICHT Is het punt van ontsteken van de brandstof van de 1e cilinder Sel je nl ook de ontsteking op af[vonk] |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zijn allen gelijk 1300 8v of 1800 16v Zijn allen 4 slag motoren Inlaat,compressie,ontbranding en uitlaat ![]() |