Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-05-2005, 20:23
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default 16v met 40mm solexen??

ben met een nieuw project bezig-> een caddy 1

nou wilde ik hier een dx blok indoen met 40mm solexen.
maar ben nou een 16v tegen gekomen.

dus: zijn 40mm carb's voldoende op een 16v met bewerkte kop en snelle nokken? of moet ik dan 45mm hebben?

tnx Hugo
Reply With Quote
  #2  
Old 15-05-2005, 22:32
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

40mm is prima. Dat gaat prima lopen. Voor het beste resultaat,af laten stellen op de vermogensbank bij iemand die er verstand van heeft.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-05-2005, 18:55
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

ok tnx!
Reply With Quote
  #4  
Old 16-05-2005, 19:22
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Voor zover ik weet (ben geen carb kenner, gelukkig niet) is de venturi diameter meer van belang dan de gasklepdiameter. En de venturi's zijn verwisselbaar.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #5  
Old 18-05-2005, 10:50
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Het voordeel van 40mm ten opzichte van 45mm is dat je bij lage toeren meer vermogen hebt dan met een grote carb. Bovenin toeren zal een 45 het ietsje beter doen, maar met 40mm heb je je vermogen iets gladder uitgesmeerd over het hele toerengebied.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #6  
Old 18-05-2005, 16:39
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

Quote:
Originally Posted by WilliamF
Het voordeel van 40mm ten opzichte van 45mm is dat je bij lage toeren meer vermogen hebt dan met een grote carb. Bovenin toeren zal een 45 het ietsje beter doen, maar met 40mm heb je je vermogen iets gladder uitgesmeerd over het hele toerengebied.


beter dus!
Reply With Quote
  #7  
Old 18-05-2005, 17:56
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

hoe zien valstroom carb's er eigelijk uit?

Last edited by oergolf-haarlem : 18-05-2005 at 18:06.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-05-2005, 18:15
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

valstroom staan verticaal

wat william zegt heeft een kern van waarheid, maar voor echt koppel onderin moet je de kelk zo lang mogelijk houden.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #9  
Old 18-05-2005, 18:16
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

ja zover was ik nog wel!

maar zien die er anders uit als vlakstroom carb's?
Reply With Quote
  #10  
Old 18-05-2005, 18:18
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

uiterlijk nagenoeg hetzelfde.... ben geen kenner ofzo maar het zal wel te zien zijn maar het gaat voornamelijk om de binnenkant.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #11  
Old 19-05-2005, 10:40
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Dat van die kelk klopt i.d.d. Maar ik ben van mening dat als je zo een motor bouwt (zou jij ook moeten doen denk ik vw leusden) moet je gewoon met het apparaat de vermogensbank op, een zooi kelken meenemen en gaan experimenteren met je nokkenassen/kelken en je ontsteking totdat het naar je zin is. Met alleen de afstelling van het geheel kan je al zoveel winnen.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #12  
Old 20-10-2005, 11:17
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #13  
Old 20-10-2005, 11:30
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Originally Posted by Larsv5
Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.


Die 40mm carbs had hij zelf al. Hij wilde alleen weten of ze ook te combineren waren met een 16v.
Reply With Quote
  #14  
Old 30-10-2005, 17:26
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 443
Default

Ik ben ook bezig met een 16v blok met 40 mm carbs, hoop dat het mooi gaat lopen. Moet alleen nog ff de ontsteking regelen, weet iemand wat hier voor de beste optie is? En ik wil nog ff een mooi uitlaatspruitstukje regelen :P dan komt het wel goed! Veel succes met je projectje!
Reply With Quote
  #15  
Old 18-11-2005, 18:26
Mr_LSD Mr_LSD is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 219
Send a message via AIM to Mr_LSD Send a message via MSN to Mr_LSD Send a message via Yahoo to Mr_LSD
Default

had ooit 50ers, 2000rpm stationair en bijna afslaan. Jammer dat de kop het niet zo best aan kon, maar zon opel blokje geeft wel veel rommel...
__________________
DCI, because its family.
Reply With Quote
  #16  
Old 28-01-2009, 21:20
caddygek caddygek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3
Default webers

Quote:
Originally Posted by Larsv5
Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.



hallo een vraagje ben op zoek naar een inlaatspruitstuk voor mijn caddy 1.8 16v met 40 mm webers heb je die liggen of weet je hoe ik daar aan kom groetjes caddygek
Reply With Quote
  #17  
Old 28-01-2009, 22:13
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

heeft bolku tuning wel voor je, Lars zit in Tsjaad.
Reply With Quote
  #18  
Old 28-01-2009, 22:29
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

die post was ook meer dan 3 jaar oud...
Reply With Quote
  #19  
Old 01-02-2009, 21:03
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Tis geregeld nu.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum