![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ben met een nieuw project bezig-> een caddy 1
nou wilde ik hier een dx blok indoen met 40mm solexen. maar ben nou een 16v tegen gekomen. dus: zijn 40mm carb's voldoende op een 16v met bewerkte kop en snelle nokken? of moet ik dan 45mm hebben? tnx Hugo |
#2
|
||||
|
||||
![]() 40mm is prima. Dat gaat prima lopen. Voor het beste resultaat,af laten stellen op de vermogensbank bij iemand die er verstand van heeft.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ok tnx!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Voor zover ik weet (ben geen carb kenner, gelukkig niet) is de venturi diameter meer van belang dan de gasklepdiameter. En de venturi's zijn verwisselbaar.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#5
|
||||
|
||||
![]() Het voordeel van 40mm ten opzichte van 45mm is dat je bij lage toeren meer vermogen hebt dan met een grote carb. Bovenin toeren zal een 45 het ietsje beter doen, maar met 40mm heb je je vermogen iets gladder uitgesmeerd over het hele toerengebied.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
beter dus! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() hoe zien valstroom carb's er eigelijk uit?
![]() Last edited by oergolf-haarlem : 18-05-2005 at 18:06. |
#8
|
||||
|
||||
![]() valstroom staan verticaal
![]() wat william zegt heeft een kern van waarheid, maar voor echt koppel onderin moet je de kelk zo lang mogelijk houden.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
||||
|
||||
![]() ja zover was ik nog wel!
![]() maar zien die er anders uit als vlakstroom carb's? |
#10
|
||||
|
||||
![]() uiterlijk nagenoeg hetzelfde.... ben geen kenner ofzo maar het zal wel te zien zijn maar het gaat voornamelijk om de binnenkant.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#11
|
||||
|
||||
![]() Dat van die kelk klopt i.d.d. Maar ik ben van mening dat als je zo een motor bouwt (zou jij ook moeten doen denk ik vw leusden) moet je gewoon met het apparaat de vermogensbank op, een zooi kelken meenemen en gaan experimenteren met je nokkenassen/kelken en je ontsteking totdat het naar je zin is. Met alleen de afstelling van het geheel kan je al zoveel winnen.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.
__________________
Dodge RAM 1500 ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die 40mm carbs had hij zelf al. Hij wilde alleen weten of ze ook te combineren waren met een 16v.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ik ben ook bezig met een 16v blok met 40 mm carbs, hoop dat het mooi gaat lopen. Moet alleen nog ff de ontsteking regelen, weet iemand wat hier voor de beste optie is? En ik wil nog ff een mooi uitlaatspruitstukje regelen :P dan komt het wel goed! Veel succes met je projectje!
|
#15
|
|||
|
|||
![]() had ooit 50ers, 2000rpm stationair en bijna afslaan. Jammer dat de kop het niet zo best aan kon, maar zon opel blokje geeft wel veel rommel...
__________________
DCI, because its family. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hallo een vraagje ben op zoek naar een inlaatspruitstuk voor mijn caddy 1.8 16v met 40 mm webers heb je die liggen of weet je hoe ik daar aan kom groetjes caddygek |
#17
|
||||
|
||||
![]() heeft bolku tuning wel voor je, Lars zit in Tsjaad.
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() die post was ook meer dan 3 jaar oud...
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Tis geregeld nu.
__________________
Groeten, Jeroen. |