![]() |
|
||||
|
||||
![]() IK zal me maar even voorstellen.
Ik ben Pim 21 jaar een sinds afgelopen week in het bezit van een Golf mk3 vr6. Heb de afgelopen 2 jaar in een peugeot 205 gti met een 16 klepper uit een 405 gereden. Maar die is helaas overleden. De zoektocht begon dus naar een nieuw autotje, en bij toeval kwam ik de golf tegen. Ff wat fototjes: ![]() ![]() ![]() Zoals jullie zien is de auto compleet std, + het is een 5deurs. Laat dit nu alleen het leuke zijn: ![]() ![]() Jup, een EIP B turbo kit ![]() Ik ben nog niet helemaal thuis met VW maar ik ga hier lekker rondstruinen, zo zal ik ongetwijfeld wat wijzer worden. Nog wat aanvulling: Ik ben nog student atm. ik studeer Business Engineering op de Hogeschool van Inholland Haarlem. En ik werk als Engineer bij een automatiseringsbedrijf. Ik rij ook motor: M'n Srad Fighter ![]() En mn ktm ![]() De laatste moet alleen de deur uit, beetje aso als student zo, en ook nogal prijzig. ![]() Greetz Pim Last edited by pimS : 05-02-2009 at 14:19. |
|
||||
|
||||
![]() Welkom je zal hier zeker veel informatie vinden, als je vragen hebt kan je altijd via de search functie kijken of er al topics over zijn. Kan je die niet vinden? Maak er 1 en ik weet zeker dat iemand het antwoord wel weet...
Hoeveel PK heeft je VR6 nu ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vorige eigenaar had t over 230 pk ongeveer.
Maar aangezien hij maar 0.3 bar draait + een volledig standaard uitlaat systeem heeft ... Ik hou t ff op 220 pk, ook al blijven t kroeg pk's zonder uitdraai. |
|
||||
|
||||
![]() Erg stoer zo "undercover" rond rijden
|
|
||||
|
||||
![]() Heb in die paar dagen al heel wat verbaasde mensen gezien
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ja man....ff een turbo op een vr6!
super zeg, mooie auto
|
||||
|
||||
![]() Dit soort sleepers blijven geweldig! Welkom.
|
|
||||
|
||||
![]() Welkom, das lekker hoor die pk'tjes.......
Nog plannen verder met de auto??
|
||||
|
||||
![]() zkr leuk
100% zal wel behoorlijk lopen ![]() succes ermee en welkom |
|
||||
|
||||
![]() Erg leuke auto inderdaad, dikke motor met een buitenkant die van een 1.6 had kunnen zijn
![]()
|
|||
|
|||
![]() mooie vrt golf.
|
||||
|
||||
![]() Thanks jongens.
Qua toekomst plannen twijfel ik nog een beetje, of ik een schroefset + setje velgen ga halen. Motorich heb sowiezo 2 dingen op t lijstje staan: oliekoeler + cat vervanger. Ik vind mn olie nu echt veel te warm worden, die staat na ff gassen gewoon op 112 graden of hoger:S |
|
|||
|
|||
![]() ja dat is hoog genoeg ja.
|
||||
|
||||
![]() Welkom hier, leuk zo'n wolf in schaapskleren.
Jammer van je 205je heb zelf een tijd in een 1.9 ralley gereden, vond het altijd leuk speelgoed |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Leuk zo'n turbo.Ik ken wel iemand die daar jaloers op zal zijn.En de olietemp. is wel aan de hoge kant.Moet toch echt niet veel hoger komen dan 100 graden komen bij redelijk normaal gebruik op de snelweg.Als je binnendoor gaat rijden en hem dan goed op gas zet wil het nog wel eens wat hoger worden maar niet al teveel. Grt Michel |
|
||||
|
||||
![]() Nee precies, dus er moet gewoon een koeler tussen.
Wil ook ff kijken wat andere olie wil schelen d'r zit nu 5w40 in maar qua temperatuurschaal is 5w40 veel beperkter als 10w 40. Naja, ik verwacht niet echt dat de temperatuur daalt, maar ik weet wel zeker dat de olie nog beter zn werk kan doen op die temperaturen |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Let wel op de dikte van de olie bij koude start voor je turbo.De 5 van 5w40 is een waarde voor de dikte van de olie bij een koude start. Grt Michel |
|
||||
|
||||
![]() Thanks voor de tip
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik geloof dat er standaard 10w40 in een vr6 gaat dus met een turbo mag 5w40 zeker wel.Ik denk dat de oliekoeler zeker geen overbodige luxe zal zijn.De 40 van 5w40 is een waarde van de dikte van de olie als de motor op temp. is dus dat mag niet zoveel uitmaken. Succes met vr6 Grt Michel Last edited by kb2 : 14-02-2008 at 20:44. |