Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-02-2009, 17:43
adotje adotje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1
Default golf 1 cabrio vr6

wie heeft wat meer info over een vr6 blok in een golf 1 cabrio hangen
zijn er nog dingen die ik moet weten of dingen halen
laat maar weten als iets weet
Reply With Quote
  #2  
Old 25-02-2009, 17:46
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Ik weet dat je een heel groot probleem gaat krijgen bij de keuring ivm de gewichtsverdeling. In Nederland krijg je hem zo goed als niet gekeurd. Via het buitenland kan het wel.. uit laten schrijven, keuren en weer invoeren.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #3  
Old 25-02-2009, 18:14
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Ik denk dat een vr6 in een golf 1 cabrio niet echt een goed idee is. Een cabrio carroserie is sowiezo een stuk minder stevig dan een gewone golf 1 carroserie.
En snelle bochten nemen wordt ook leuk met deze gewichtsverdeling.

Het is overigens wel vaker gedaan, ik heb ergens nog een VW Scene met een rode MK1 cabrio met vr6 erin....
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #4  
Old 25-02-2009, 18:31
audivwfreak's Avatar
audivwfreak audivwfreak is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,320
Default

ja hier in de buurt staat een blauwe ziet er wel super uit!!
Reply With Quote
  #5  
Old 25-02-2009, 21:10
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Voorwinden Customizing is nu bezig om een VR6 in een cabrio te bouwen. ZIjn nu nog bezig met het aansluiten en inbouwen van het interieur/dash/tellerwerk etc., maar hij rijdt al wel.

Binnenkort moet die voor de keuring in Lelystad.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #6  
Old 25-02-2009, 21:45
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

denk dat je beter een G60 blok in een cabrio kan leggen, is ook wat makkelijker (lees: heeeeel veeeeeeeel makkelijker) om te keuren
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #7  
Old 25-02-2009, 21:55
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Inderdaad. Ik zie het voordeel (afgezien van het geluid) ook niet zo in van een Vr6. Een mooie 2.0 16v lijkt mij ook mooi om in een cabbie te leggen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #8  
Old 26-02-2009, 08:33
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,119
Default

Quote:
Originally Posted by Vains
Een cabrio carroserie is sowiezo een stuk minder stevig dan een gewone golf 1 carroserie...


Nou ik denk eerder andersom.

Maar zoals boven al gezegd is de gewichtsverhouding helemaal niet meer goed. Volgens mij rijdt het voor geen meter.

Zou persoonlijk ook een 1.8t of g60 nemen voor veel vermogen.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #9  
Old 26-02-2009, 10:18
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Ik zou in een cabrio al helemaal geen dikke motor bouwen. Doe het dan in een vaste golf 1.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-02-2009, 10:31
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by Mice
Nou ik denk eerder andersom.

Maar zoals boven al gezegd is de gewichtsverhouding helemaal niet meer goed. Volgens mij rijdt het voor geen meter.



Ehm.. Een dak doet echt heel veel voor de stijfheid van een carrosserie. Het ontbreken van een dak wordt bij een cabrio opgevangen door andere dorpels en nog wat andere lapmiddelen, maar bij oudere cabrio's is een carrosserie qua buigstijfheid en torsiestijfheid vele malen minder dan een dichte auto.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #11  
Old 26-02-2009, 10:49
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Ehm.. Een dak doet echt heel veel voor de stijfheid van een carrosserie. Het ontbreken van een dak wordt bij een cabrio opgevangen door andere dorpels en nog wat andere lapmiddelen, maar bij oudere cabrio's is een carrosserie qua buigstijfheid en torsiestijfheid vele malen minder dan een dichte auto.


Precies...
Daarom is het ook niet echt verstandig om een cabbie helemaal plat op zn buik te leggen dmv een knetterharde schroefset. Jouw dakconstructie gaat dan hartstikke naar de kl*te
Een vast dak biedt idd veel meer stijfheid...
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum