![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() wie heeft wat meer info over een vr6 blok in een golf 1 cabrio hangen
zijn er nog dingen die ik moet weten of dingen halen laat maar weten als iets weet |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik weet dat je een heel groot probleem gaat krijgen bij de keuring ivm de gewichtsverdeling. In Nederland krijg je hem zo goed als niet gekeurd. Via het buitenland kan het wel.. uit laten schrijven, keuren en weer invoeren.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat een vr6 in een golf 1 cabrio niet echt een goed idee is. Een cabrio carroserie is sowiezo een stuk minder stevig dan een gewone golf 1 carroserie.
En snelle bochten nemen wordt ook leuk met deze gewichtsverdeling. Het is overigens wel vaker gedaan, ik heb ergens nog een VW Scene met een rode MK1 cabrio met vr6 erin....
__________________
Bmw e61 530d touring |
#4
|
||||
|
||||
![]() ja hier in de buurt staat een blauwe ziet er wel super uit!!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Voorwinden Customizing is nu bezig om een VR6 in een cabrio te bouwen. ZIjn nu nog bezig met het aansluiten en inbouwen van het interieur/dash/tellerwerk etc., maar hij rijdt al wel.
Binnenkort moet die voor de keuring in Lelystad.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
![]() denk dat je beter een G60 blok in een cabrio kan leggen, is ook wat makkelijker (lees: heeeeel veeeeeeeel makkelijker) om te keuren
![]()
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad. Ik zie het voordeel (afgezien van het geluid) ook niet zo in van een Vr6. Een mooie 2.0 16v lijkt mij ook mooi om in een cabbie te leggen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou ik denk eerder andersom. Maar zoals boven al gezegd is de gewichtsverhouding helemaal niet meer goed. Volgens mij rijdt het voor geen meter. Zou persoonlijk ook een 1.8t of g60 nemen voor veel vermogen.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor ![]() Daily: Passat variant GTE - JD Engineered ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ik zou in een cabrio al helemaal geen dikke motor bouwen. Doe het dan in een vaste golf 1.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ehm.. Een dak doet echt heel veel voor de stijfheid van een carrosserie. ![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies... Daarom is het ook niet echt verstandig om een cabbie helemaal plat op zn buik te leggen dmv een knetterharde schroefset. Jouw dakconstructie gaat dan hartstikke naar de kl*te ![]() Een vast dak biedt idd veel meer stijfheid...
__________________
Bmw e61 530d touring |