Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2009, 00:27
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default gezocht foto?!

alo

Ik ben eruit en ga waarschijnlijk voor een kw-verlaging gaan.
Ik zou dan het setje met veren en veerpoten kopen, zowel voor als achter een vaste verlaging van 4cm.
Nu vroeg ik mij af als er hier forumgangers zijn die deze al gemonteerd hebben en hier een mening over kwijt willen.
Verder ben ik opzoek naar fotokes van deze verlaging onder een golf mk3, gewoon om even te zien hoe deze staan onder een golfke.
Bandenmaat maakt niet veel uit, mss wel de banden en velg grote vermelden om een idee te krijgen.

Alvast bedankt!

salu...
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2009, 12:11
marcel--46 marcel--46 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 209
Default

Waarom ga je niet voor een 60-40 verlaging ?

gr Marcel
Reply With Quote
  #3  
Old 04-03-2009, 11:43
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

dit is 17 inch met 205-40 bandjes met een 40/40 weitec setje...

weitec komt uit dezelfde fabriek als kw meende ik. set bevalt super! Zit er nu denk ik
ook al een goeie 1,5 ton onder en ze doen het nog perfect. Wel wat comfort maar
toch lekker sportief. rij veel grote afstanden dus wil niet te veel stuiteren.




__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #4  
Old 04-03-2009, 22:11
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by marcel--46
Waarom ga je niet voor een 60-40 verlaging ?

gr Marcel



Wel om twee redenen, omdat ik even geleden eens een goedkoopsetje van 65 voor en 45 achter heb geprobeerd...dit was een dikke verlaging maar gewoon niet mee te rijden voor mij. Ik doe namelijk 210 km per dag.
Bovendien raakten de standaard velgskes wanneer ik tegen pakweg 95 een scherpe bocht nam zoals bijvoorbeeld een oprit van een autostrade.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-03-2009, 22:13
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
dit is 17 inch met 205-40 bandjes met een 40/40 weitec setje...

weitec komt uit dezelfde fabriek als kw meende ik. set bevalt super! Zit er nu denk ik
ook al een goeie 1,5 ton onder en ze doen het nog perfect. Wel wat comfort maar
toch lekker sportief. rij veel grote afstanden dus wil niet te veel stuiteren.






Ja dat is zowat mijn ergste vrees het stuiteren...valt dat mee met deze set?!
Toen ik die 65 van voor had zat ik in mijn auto richting school alsof ik op een springkasteel zat.

Aahja en euh met die 17 inch raakt hij dan niet soms?

alvast bedankt, salu.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-03-2009, 00:36
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Heb hem niet meer,maar dit was mijn vroegere Mk3 met 40/40 verlagingset van G&M met 7x16" en 195/45 rondom! Was ook een daily ride en raakte met deze opzet niks. Hopelijk heb je er iets aan.

Grtz!











__________________
Daily's :
2024 VW T-Roc R-Line Business+ 1.5 TSi DSG
1989 VW Golf GL 1.8 GU
Reply With Quote
  #7  
Old 05-03-2009, 08:43
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by The_Rabbit
Heb hem niet meer,maar dit was mijn vroegere Mk3 met 40/40 verlagingset van G&M met 7x16" en 195/45 rondom! Was ook een daily ride en raakte met deze opzet niks. Hopelijk heb je er iets aan.

Grtz!














Mooie verlaging, zo iets wil ik wel steken onder de mijne...teminste als hij echt nergens raakte.

Nu zit ik nog met de twijfel om volledige veerpoten en veren te vervangen of alleen verlagingsveren op de originele poten. Kheb gehoord dat wanneer je enkel de veren vervangt er toch nog heel wat comfort behouden blijft...
Reply With Quote
  #8  
Old 05-03-2009, 11:18
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Persoonlijk zou ik echt voor veren en schokbrekers gaan. als je lager wil dan is het haast wel een must.

De ori schokbrekers zijn niet zo stug als die die je bij een verlagingsset krijgt. Een set compleet met schokbrekers helpt de wegligging plus dat je niet zo snel hebt dat je wielen aan gaan lopen bij inveren. Ook vind ik zelf de ori vering een beetje zompig. Dus dat was ook een reden om voor een set compleet met schokbrekers te gaan.

Ik rij zelf met 205/40 op een setje 8j 17 inch met et35. dit loopt niet aan. zelfs niet met de wielkast randen origineel.

mvg Frank
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #9  
Old 05-03-2009, 11:38
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
Persoonlijk zou ik echt voor veren en schokbrekers gaan. als je lager wil dan is het haast wel een must.

De ori schokbrekers zijn niet zo stug als die die je bij een verlagingsset krijgt. Een set compleet met schokbrekers helpt de wegligging plus dat je niet zo snel hebt dat je wielen aan gaan lopen bij inveren. Ook vind ik zelf de ori vering een beetje zompig. Dus dat was ook een reden om voor een set compleet met schokbrekers te gaan.

Ik rij zelf met 205/40 op een setje 8j 17 inch met et35. dit loopt niet aan. zelfs niet met de wielkast randen origineel.

mvg Frank


Ja kweet het die originele veren zijn te zacht...
Alleen bemoeilijkt een studenten budget de aankoop van veren en poten.

Heb jij ook een verlaging van 40/40 en welk merk?!

salu
Reply With Quote
  #10  
Old 05-03-2009, 11:42
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
Persoonlijk zou ik echt voor veren en schokbrekers gaan. als je lager wil dan is het haast wel een must.

De ori schokbrekers zijn niet zo stug als die die je bij een verlagingsset krijgt. Een set compleet met schokbrekers helpt de wegligging plus dat je niet zo snel hebt dat je wielen aan gaan lopen bij inveren. Ook vind ik zelf de ori vering een beetje zompig. Dus dat was ook een reden om voor een set compleet met schokbrekers te gaan.

Ik rij zelf met 205/40 op een setje 8j 17 inch met et35. dit loopt niet aan. zelfs niet met de wielkast randen origineel.

mvg Frank


Volledig met je eens. Beter een complete set. Had dit onder de mijne ook en reed echt wel beter dan alleen maar de spiralen te vervangen. Voor dit ietsje meer dat het je kost,gewoon voor de complete set gaan.

Grtz Andy!
__________________
Daily's :
2024 VW T-Roc R-Line Business+ 1.5 TSi DSG
1989 VW Golf GL 1.8 GU
Reply With Quote
  #11  
Old 05-03-2009, 12:02
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by The_Rabbit
Volledig met je eens. Beter een complete set. Had dit onder de mijne ook en reed echt wel beter dan alleen maar de spiralen te vervangen. Voor dit ietsje meer dat het je kost,gewoon voor de complete set gaan.

Grtz Andy!


Ja dan zal het toch maar een volledig setje moeten worden als het geld er is.
Iemand voorkeuren van welke setjes, goede prijzen en waar te kopen?!
Eventueel online want ik kan ze wel zelf plaatsen...

En wie nog fotokes heeft van mk3 met 40/40, post maar!
Reply With Quote
  #12  
Old 07-03-2009, 23:15
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Om even verder te gaan op de adviezen die ik hier heb gekregen ben ik toch maar eens beginnen kijken voor een volledige verlagingsset... kben op het internet eentje tegengekomen van koni, voor en achter een verlaging van 4cm, verder weet ik er ook niet veel meer over... kan iemand mij mss wat meer vertellen over deze veren?

Misschien iemand die ze onder de wagen heeft of heeft gehad?!
Let me know!

het gaat om de deze:
http://images.kapaza.com/photoslarg...00/15773895.jpg
Reply With Quote
  #13  
Old 07-03-2009, 23:23
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Om even verder te gaan op de adviezen die ik hier heb gekregen ben ik toch maar eens beginnen kijken voor een volledige verlagingsset... kben op het internet eentje tegengekomen van koni, voor en achter een verlaging van 4cm, verder weet ik er ook niet veel meer over... kan iemand mij mss wat meer vertellen over deze veren?

Misschien iemand die ze onder de wagen heeft of heeft gehad?!
Let me know!

het gaat om de deze:
http://images.kapaza.com/photoslarg...00/15773895.jpg



Dat setje op de foto is van een variant !! dat past niet op een 'normale ' golf .( de achterschokbrekers en veren zijn anders)
Ik heb onder mijn Mk3 een schroefset van V maxx ,kost zo'n 250 euro ,en dan kun je zelf de hoogte zo hoog (of laag) instellen als je wilt .
Ik heb er 8x17 et 35 onder met 205/40x17 en loopt niet aan !
Ja het comfort word iets minder ,maar de wegligging is echt 100 procent verbeterd!!!


Dit is de mijne


__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #14  
Old 07-03-2009, 23:33
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Bedankt voor het advies, wel echt raar, de verkoper beweert ze onder een golf 3, 3deurs te hebben gehaald, dus geen variant...
Zo'n schroefsetje lijkt me ook wel wat maar kheb schrik dat dit een miskoop gaat zijn, kmoet 210 km per dag doen en als men golfke heel de weg al springend aflegt dan weet ik dat ik ze er geen week onder hou...twijfels twijfels...
Reply With Quote
  #15  
Old 09-03-2009, 20:09
Robino Robino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Default

heb een kw steken met vooraan 4cm verlaagd en achteraan 2 (zit dikwijls met 5 personen in men golf en achteraan neigt hij wel veel te schuren in de kassen bij elke drempel)
verder zitten er bbs'en onder 16inch met 195/45 bandenmaat
rijdt heel goed en schokt helemaal niet (v-maxx van vroeger deed niets anders dan springen :s )
Reply With Quote
  #16  
Old 09-03-2009, 21:25
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Voor alle mensen die hier al gepost hebben merci, maar jullie maken het er echt niet gemakkelijker op

Ik zal even mijn profiel schetsen, graag jullie mening over wat ik dan wel of niet zou moeten aanschaffen.

Wagen:
Golf 3, 1900 TD, 3 deurs van 1995.

Gebruik van de wagen:
5 dagen van de week, minimum 210 km per dag, vaak zelfs 250 km.
In het weekend slechts kleine verplaatsingen.

Ikzelf ben opzoek naar:
- mooie verlaging
- sportief en harder, stugger als de standaard veren
- eventueel schroefbaar
- nog wat comfort door de vele kilometers
- een verlaging die niet gaat schuren of aanlopen, zowel niet in de bochten als op drempels

Tot slot nog even dit, moest ik een onbeperkt budget hebben dan zou ik dit topic nooit geopend hebben. Tuurlijk is een KW altijd goed, maar ik ben een student. Als ik zou moeten sparen voor bijvoorbeeld een schroefkit van KW dan zou dat zoveel tijd in beslag nemen dat ik mijn golf 3 mss al niet meer hebben tegen dat ik de veren kan aanschaffen

Ik hoor het graag wat jullie zouden doen...
Reply With Quote
  #17  
Old 09-03-2009, 22:30
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Zie mijn bovenstaande reactie , ik ben met je eens dat ,als het budget het toelaat, je natuurlijk kwa kwaliteit dan een KW of andere 'merk'set kunt gaan kopen .
Ik heb zelf onder m'n witte jetta een FK highsport set ,die toen bijna tegen de 700 euro heeft gekost ,en dan merk je wel enig verschil in kwaliteit en rijeigenschappen natuurlijk !
Maar als ik bijv de huidige Vmaxx set's vergelijk met bijv een supersport set ,dan is de Vmaxx bij een redeljke verlaging wel comfortabeler !
Het is natuurlijk wel zo ,dat ,als je de set erg laag gaat zetten ,en de auto op rubbers staat (bumpstops) dan krijg je wel zeker het 'stuiter'effect !
Ik heb zelf al een aantal van deze Vmaxx set's mogen monteren ,onder andere onder een Mk1 ,een Mk2 en een golf Mk4 en ik ben zeer te spreken over het rijden ermee .
Maar het blijft jou keus en kwa rijeigenschappen blijft het gedrag van zo'n set altijd verschillen ,dat hangt er namelijk ook van af wat de mensen stug en comfortabel vinden !

Mijn Mk3 variant (110 pk Tdi) ,die rijd elke dag , want de vrouw gebruikt m dagelijks voor de kinderen van en naar school te brengen en voor de boodschappen .
En we hebben hier een verkeersdrempel paradijs ,en heb haar nog niet horen klagen over de stugheid van de set ,ze vond de auto veel strakker rijden dan met de oude set .
Ook heb ik de auto wel eens mee naar m'n werk (rij zo'n 120 km per dag) ,en ik ben wel te spreken over het comfort .
Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke overweging ,eigenlijk zou je eens in een auto moeten proefrijden met een bepaalde set ,want ieders mening kan anders zijn natuurlijk!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #18  
Old 09-03-2009, 23:21
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Zie mijn bovenstaande reactie , ik ben met je eens dat ,als het budget het toelaat, je natuurlijk kwa kwaliteit dan een KW of andere 'merk'set kunt gaan kopen .
Ik heb zelf onder m'n witte jetta een FK highsport set ,die toen bijna tegen de 700 euro heeft gekost ,en dan merk je wel enig verschil in kwaliteit en rijeigenschappen natuurlijk !
Maar als ik bijv de huidige Vmaxx set's vergelijk met bijv een supersport set ,dan is de Vmaxx bij een redeljke verlaging wel comfortabeler !
Het is natuurlijk wel zo ,dat ,als je de set erg laag gaat zetten ,en de auto op rubbers staat (bumpstops) dan krijg je wel zeker het 'stuiter'effect !
Ik heb zelf al een aantal van deze Vmaxx set's mogen monteren ,onder andere onder een Mk1 ,een Mk2 en een golf Mk4 en ik ben zeer te spreken over het rijden ermee .
Maar het blijft jou keus en kwa rijeigenschappen blijft het gedrag van zo'n set altijd verschillen ,dat hangt er namelijk ook van af wat de mensen stug en comfortabel vinden !

Mijn Mk3 variant (110 pk Tdi) ,die rijd elke dag , want de vrouw gebruikt m dagelijks voor de kinderen van en naar school te brengen en voor de boodschappen .
En we hebben hier een verkeersdrempel paradijs ,en heb haar nog niet horen klagen over de stugheid van de set ,ze vond de auto veel strakker rijden dan met de oude set .
Ook heb ik de auto wel eens mee naar m'n werk (rij zo'n 120 km per dag) ,en ik ben wel te spreken over het comfort .
Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke overweging ,eigenlijk zou je eens in een auto moeten proefrijden met een bepaalde set ,want ieders mening kan anders zijn natuurlijk!


Klopt volledig, ieders mening is anders, een pépé van 80 met een driedubbele hernia gaat zo een v maxx mss helemaal niks vinden terwijl ik hem mss juist hard genoeg vindt.

Dat hij stugger wordt wanneer je hem op de stoppen legt weet ik wel, ik wil niks extreem ermee gaan doen... een 4 tot maximum 5 tal cm verlagen is al goed voor mij denk ik zo...

Is de v maxx bij deze hoogte al een stuiterbal?!

Proefrijden zou ideaal zijn maar ik ken in de versteverte niemand met een dergelijke verlaging en al zeker niemand met eentje van v maxx.

Last edited by thomashouben : 09-03-2009 at 23:24.
Reply With Quote
  #19  
Old 09-03-2009, 23:25
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Klopt volledig, ieders mening is anders een pépé van 80 met een driedubbele hernia gaat zo een v maxx mss helemaal niks vinden terwijl ik hem mss juist hard genoeg ga vinden.

Dat hij stugger wordt wanneer je hem op de stoppen legt weet ik wel, ik wil niks extreems ermee gaan doen... een 4 tot maximum 5 tal cm verlagen is al goed voor mij denk ik zo...

Is de v maxx bij deze hoogte al een stuiterbal?!


In mijn geval zal hij ong 6 cm verlaagd zijn t.o.v origineel ,ik heb nog zo'n 3,5 schroefdraad over ,en heb nog voldoende veerweg voor het comfort .
Op een erg slechte klinkerweg ,merk je natuurlijk wel dat de auto is verlaagd ,maar stuiteren heb ik geen last van .
Hij staat iig nog niet op de rubbers !
Ik moet er ook nog redelijk met de vrouw en kids in kunnen rijden ,zonder dat iedereen misselijk word na een uurtje rijden !

Edit ,als je in de buurt woonde mocht je gerust eens proefrijden hoor
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #20  
Old 09-03-2009, 23:30
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
In mijn geval zal hij ong 6 cm verlaagd zijn t.o.v origineel ,ik heb nog zo'n 3,5 schroefdraad over ,en heb nog voldoende veerweg voor het comfort .
Op een erg slechte klinkerweg ,merk je natuurlijk wel dat de auto is verlaagd ,maar stuiteren heb ik geen last van .
Hij staat iig nog niet op de rubbers !
Ik moet er ook nog redelijk met de vrouw en kids in kunnen rijden ,zonder dat iedereen misselijk word na een uurtje rijden !

Edit ,als je in de buurt woonde mocht je gerust eens proefrijden hoor



Merci voor het voorstel, alleen ik ben van België, wel vlak bij de grens met Maastricht maar toch nog niet echt in de buurt...

Merci voor de info ik neem het allemaal nog maar eens een nachtje in beraadslaging. Verder misschien, zo'n v maxx zijn daar ook attesten voor te krijgen om mijn wagen met dergelijke veren door de (Belgische) keuring te krijgen...

En dan ja, een v maxx setje of juist even doorsparen voor een iets duurdere set van zo'n 4cm vaste verlaging gelijk weitec ofzo...wrm wel, wrm niet?!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum