![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste forummers,
Was vandaag bezig de verlichting weer aan te sluiten en kwam helaas tot de conclusie dat de achteruit-rij verlichting het niet doet. Ik heb hem niet getest bij draaiende motor (benzine is op). Waar zit de schakelaar voor deze verlichting? Kan hem niet zo 1,2,3 vinden.. En kan het zijn dat ik bij de pookbal revisie iets vergeten ben terug te zetten? Gaat om een Golf 2 GTI 8v uit '89.
|
|||
|
|||
![]() Schakelaar zit op de versnellingsbak
Stekker met 2 draden Dacht blauw/zwart en rood/zwart |
|
|||
|
|||
![]() Dat heb je helemaal goed. Ik dacht eerst ook dat dat de schakelaar was, maar op mijn stekker voor de achterlichten loopt een andere kleur draad naar de achteruit rij lampen.. Hoe kan dat dan?
|
|||
|
|||
![]() Opgelost. Schakelaar was inderdaad die op de bak, doorgemeten, schakelaar kapot.
Op de achterkant zit zo'n wit plastic ding waar je aansluitingen op zitten. Als je deze er voorzichtig af haalt kun je de contactjes met een scotch-brite en wat contactspray weer mooi maken. Als je het stalen deel (de moer dus) bekijkt zie je dat de randen naar binnen zijn geperst, buig deze met een tang weer wat terug. Dan pers je het plastic deel er weer in, sla de randjes staal even naar binnen zodat het plastic vast zit en u heeft een gereviseerde achteruitrij schakelaar. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Heb hetzelfde probleem ga ik ook maar eens naar kijken dan.
|
|
|||
|
|||
![]() Als het niet lukt met die schakelaar wil ik het ook wel voor je doen.. Zie dat je in utrecht woont, ik studeer daar
![]()