![]() |
|
||||
|
||||
![]() ideal für Autobahnraser und Bergrennen. Getriebeölkühler www.ebay.de Artikelnummer: 230429841390 http://cgi.ebay.de/polo-86c-2f-g40-...=item35a6b057ee |
|
||||
|
||||
![]() Zo'n zelfde iets hebben ze destijds bij vwmotorsport/forschung ook op de weltrecord G40 gemeubeld.
(sexy red x?)
|
|
||||
|
||||
![]() Hoezo heb je voor een bak een andere koeler nodig dan voor een motor? Verschil in oliedikte ofzo?
|
||||
|
||||
![]() koellichaam is gewoon een klein koelertje (4 rijen ofzo)... 13 rijen zou wat fors zijn om alleen de bakolie te koelen.
't is vooral een complete set, met oliepomp: Dat onderdeel heb je normaal voor motoroliekoeling niet nodig: zit al in je onderblok ![]() elektrisch pompje met juiste aansluitingen, juiste temperatuurbereik en druk pak je niet zomaar van het schap van VW, dus altijd ff zoeken. Daarnaast: pluggen op de bak zijn ook al afwijkend: niet simpel ff een adaptertje tussen je oliefilter zeg maar.
|
|
||||
|
||||
![]() Welke aansltuitingen op de bak worden hiervoor dan genomen?
Heb zelf nog geen bak-olie ververst, dus heb geen idee hoe en wat. Maar neem aan dat daarvoor ook een vulopening ergens bovenaan de bak zit, en een aflaatplug onderaan. Zijn dat de aansluitingen voor de leidingen van de koeler en naar de pomp?
|
||||
|
||||
![]() voor zover ik kan zien is de bovenkant van de oliekoeler aangesloten op de vulplug en ik veronderstel dat de ingang van de pomp aangesloten zit op de aflaatplug van de bak.
Alleen wat is het nut hiervan? Word je bakolie dan zo warm? en als je de bakolie koelt gaat hij dan niet terug zwaarder schakelen?? ![]() Ik had dit nog nooit gezien mar het is wel leuk gemaakt ![]() Grtz Jel
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb je wel eens een versnellingsbak aangeraakt na een rally of slalom ![]() daarom zijn die koelers ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Bedankt voor de uitleg ![]() Grtz Jel
|
||||
|
||||
![]() Hebben Golfjes 4 zo'n ding standaard op sommige modellen? Had gisteravond wat gegoogled, maar heb niet precies begrepen waar het over ging. Enkel dat ze het over een standaard Golf 4 bakkoeler hadden. Kan de link nu nergens meer terug vinden.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Automaten wel, zelfs de iets latere Golfjes 2. Handbakken niet.
|
||||
|
||||
![]() Jammer dat ik dit nu pas zie, deze had ik wel willen hebben..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan zou je zoiets toch passend kunnen maken op een handbak, of werkt dit heel anders?
|
||||
|
||||
![]() Een automaat zit al een pomp in.
Hand bak niet. |
|
||||
|
||||
![]() Die zou je toch mee om kunnen bouwen? OF wordt die aangedreven op een manier die bij een handbak niet mogelijk is?
|
||||
|
||||
![]() Juist Chris het is verstandig om geen dingen in een bak te bouwen die er niet in horen,een pomp aan de buiten kant,gaat er iets los verlies je het inplaats van dat het een ravage in je bak veroorzaakt.
|
|
|||
|
|||
![]() Net als motorolie: controle.......weer 2 metertjes erbij: oliedruk & olietemp.
Of op 1 of andere manier 't nivo in de gaten houden ofzo.