![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik heb un probleem(pje),,
![]() ![]() heb un schroefset onder men mk3 gezet en flink omlaag gedraaid maar nou lopen in snel genomen bochten af en toe men voorwielen(17") aan in men schermen.... nou dacht ik dat ut zo was dat ut geheel stugger word as je die korte (softe) veer ertussenuit haalt, klopt dat??????????? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Nee dit is niet zo, die is eigenlijk alleen om te zorgen dat als je hem erg omhoogschroeft dat de grote veer niet los komt te liggen..
Als je deze weghaalt komt hij alleen maar lager te liggen, maar zal zeker niet stugger worden.. Dikkere olie in de schokdempers of andere veren zou isschien helpen, maja dan kun je beter een ander schroefsetje zoeken, of je schermrandjes ombuigen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Kleine veer heeft de windingen dichter opelkaar zitten en is daardoor slapper dan de lange veer.
Haal je de kleine veer er tussenuit en schroef je de onderste schotel net zover omhoog als de lengte van die kortere veer, dan wordt de auto in theorie stugger (het slappere deel is immers weggehaald). Of het in praktijk ook zo werkt hangt erg van de kwaliteit van de veren af. Schokdempers doen weinig bij de ingaande slag, dus dikkere olie zal weinig uitmaken voor hoeveel de auto inveert. Dat is vooral van belang bij het uitveren (dempen). Stuggere veren; Bij www.rallydesign.co.uk kan je verschillende soorten veren kopen voor schroefsetjes. Een tikkie grotere veerstijfheid met dezelfde onbelaste lengte is wel een oplossing voor je probleem.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De kleine veer is idd slapper. Dit is een voorspanner. De kleine zal helemaal samengedrukt zijn als de auto gewoon op de grond staat. Eenmaal opgekrikt zorgt die kleine veer ervoor dat de grote veer niet los komt te hangen, (apk punt) Quote:
Helaas zal dit in de praktijk niet werken. Wat je kunt doen is de veerweg verkorten. Dit doe je door bumpstops te plaatsen. Dan zal je wiel dus niet volledig meer inveren waardoor ie ook niet meer aanloopt. Maar met slechte wegen stuiter je dus letterlijk over de weg. Het beste is gewoon een stuggere set veren of misschien gewoon een andere schroefset. Stugge sets zijn: Supersport/v-maxx |
#5
|
||||
|
||||
![]() Die kleine veer (de hulpveer) veert helemaal niet mee, die wordt helemaal ingedrukt zogauw de auto op z'n wielen staat.
Als je die er dus tussenuit haalt is het enige verschil dat ie lager komt te liggen (mits ie nog niet op de bumpstops ligt natuurlijk) |
#6
|
||||
|
||||
![]() thanks voor ut meedenken allemaal....
ut gaat hier ook om un supersport schroefset maar de ruimte tussen band/spatbordrand is gewoon te krap, enige optie is toch die bumpstops denk ik??!! volgende vraag, waar te krijgen?? |
#7
|
|||
|
|||
![]() heb met hetzelfde probleem te maken.
Rij nu dus ook al op rubberen bumpstops, die je zo over je pen kan drukken, maar met bochten en extra druk door aflopen van de weg loopt links achter heel ligt aan. Wat kan ik hier nog aan doen? Heb de hulpveer er ook nog tussen zitten! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hoeveel camber heb je nu? Ik had mijn Golf ook goed laag liggen en dat ging prima, wel de randjes omgeslagen.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Het camber is toch vast op de achterbrug van de golf 2?
Het probleem is dat ik 9J velgen heb met 215/35R16 band en ET 5 De randen zijn ook al omgeslagen, maar ik kom dus tegen de onderkant van de wielrand aan.. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Dan kan je achter beste een verstelbare steigerpijp monteren, of velgen met een minder lompe et waarde.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() @gerben:
bumpstops zijn niet je enige optie. je kan ook nog gewoon je kasten omrollen, dat zul je waarschijnlijk gewoon moeten doen. bumpstops: zitten normaal gesproken al tussen je schroefset. universele kun je gewoon via autostyle krijgen. je hebt trouwens ook bumpstops in de zin van veerwegverkorters. deze rubberen blokjes klem je tussen 2 windingen in waardoor deze niet meer inveren en dus word je onderstel stugger (zo zou het moeten zijn iig, heb het zelf nooit gehad) misschien het proberen waard? ![]()
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI Last edited by joostvw : 31-03-2010 at 00:44. |
#12
|
||||
|
||||
![]() bij intraxx kun je veren bestellen op gewicht... bel intraxx eens die helpen je zo en kunnen off the shelf producten leveren
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#13
|
|||
|
|||
![]() Ok bedankt.
Zal het even in de gaten houden en anders een naar intraxx bellen. Ben binnenkort namelijk ook toe aan een nieuw schroefsetje. . |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nou idd die heeft henk wel voor je zo niet heb ik nog wel wat veren liggen van intraxx moet je alleen even weten wat de lengte en het gewicht nu is
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt ![]() T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#15
|
|||
|
|||
![]() Hij mag gewoon achter niet veren..
maar hou het even in de gaten! Bedankt!! |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb het toen met bumpstops opgelost,tammoh heeft het topic gekaapt ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Dat is inderdaad de beste optie ![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
oh nee, toch niet ![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#19
|
||||
|
||||
![]() FK kan ook verschillende/stuggere losse veren leveren. Ik heb voor mijn schroefset ook 3 sets hoofdveren met verschillende Newtons.
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Zo heb toch maar besloten, niet al te lang te gaan wachten met bestellen van een schroefset.
Toplagers zijn aan vervanging toe en veren voor lekken wat. Rij dus momenteel op supersport en heb eerder onder de ibiza vmaxx gehad, wat toen goed beviel. Heeft iemand een idee waar ik de intrax mee kan vergelijken en wat de prijs daarvan is? |