![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Wie legt 't me uit ?
Moet de hulpveer nou boven of onder de normale veer gemonteerd worden ? Of maakt 't helemaal niks uit ? Ik monteer de hulpveer eigenlijk altijd boven de normale veer maar nu kom ik op internet meerdere afbeeldingen tegen van schroefsets waarbij de hulpveer onder de normale veer gemonteerd word.... |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ze ook onder de normale veer zitten bij mijn Supersport setje.
Heb het volgens mij ook nog nooit op jouw manier gezien...
__________________
VW-Speed.nl |
#3
|
|||
|
|||
![]() Sommigen halen ze er ook gewoon tussenuit om nog lager te kunnen
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Onder
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#5
|
|||
|
|||
![]() Bij mijn vmaxx zitten ze erboven
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#6
|
|||
|
|||
![]() Maakt niks uit, ding zit toch helemaal samengeperst als er druk op staat.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt. Maar er zal toch een reden voor boven of onder moeten zijn lijkt me... Zie reacties hierboven maar. ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Mijn ervaring is dat het per merk anders is, hoe je een nieuw setje binnen krijgt.
Zal wel schelen welk taiwanees kind het set in elkaar heeft gezet. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() Mag toch hopen dat dat bij een FK Highsport Schroefset anders is..... ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Zie nu op de site van SKG dat ze bij een FK set onder zitten.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik heb Vmaxx setje, ze zaten boven op de normale veer.
Ik heb ze alleen verwijderd om net ff iets lager te kunnen
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#12
|
|||
|
|||
![]() bij mijn beide intrax setjes zitten ze boven
en weet wel zeker dat dit niet uit taiwan ofzo komt ![]() maar maakt volgens mij idd geen flikker uit hoe hij zit
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt ![]() T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik zou gaan voor onder. Dat zitten ze om de demper, mocht je door een kuil rijden en de veerpoot veert volledig uit dan weet je in ieder geval zeker dat je hulpveer er niet schuin onder komt te staan. Leg je hem bovenop de hoofdveer dan heb je kans dat hij bij extreem uitveren wel verkant, aangezien de zuigerstang van de demper boven aan vele malen dunner is als het demperpatroon zelf.
Kortom, ik zou ze onderaan monteren, ook al zitten ze bovenaan. Maar voor de verende werking maakt het inderdaad niet veel uit. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ben het met Ruben eens, moet eerlijk zeggen dat ik ze alleen nog maar onderop heb zien zitten |
#15
|
||||
|
||||
![]() +1
Spanningsveer onder, zoals RubenD al heeft uitgelegd. ![]() Want dat wil zeker wel eens gebeuren, dat een spanningsveer schuin komt te staan. Vandaar ook die ring tussen beide veren, die zorgt ervoor dat ze op hun plek blijven..? Dan zou je denken dat het dan niks uit zal maken, maar dat is niet zo.. ![]() Heb 2 dempers gezien, waar de spanningveer boven zat en bij het inveren steeds langs de demper kwam. Hierdoor was het schroefdraad aan een kant volledig weg gesleten ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Gewoon der tussen uit :-)
|