Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-07-2010, 01:18
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default hulpveren schroefset

Wie legt 't me uit ?

Moet de hulpveer nou boven of onder de normale veer gemonteerd worden ?
Of maakt 't helemaal niks uit ?

Ik monteer de hulpveer eigenlijk altijd boven de normale veer maar nu kom ik op internet meerdere afbeeldingen tegen van schroefsets waarbij de hulpveer onder de normale veer gemonteerd word....
Reply With Quote
  #2  
Old 03-07-2010, 06:55
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Ik heb ze ook onder de normale veer zitten bij mijn Supersport setje.

Heb het volgens mij ook nog nooit op jouw manier gezien...
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 03-07-2010, 08:40
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Sommigen halen ze er ook gewoon tussenuit om nog lager te kunnen
Reply With Quote
  #4  
Old 03-07-2010, 08:42
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Onder
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 03-07-2010, 08:43
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Bij mijn vmaxx zitten ze erboven
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #6  
Old 03-07-2010, 09:07
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Maakt niks uit, ding zit toch helemaal samengeperst als er druk op staat.
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #7  
Old 03-07-2010, 09:09
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Maakt niks uit, ding zit toch helemaal samengeperst als er druk op staat.


Klopt. Maar er zal toch een reden voor boven of onder moeten zijn lijkt me...
Zie reacties hierboven maar.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-07-2010, 09:36
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Mijn ervaring is dat het per merk anders is, hoe je een nieuw setje binnen krijgt.

Zal wel schelen welk taiwanees kind het set in elkaar heeft gezet.
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #9  
Old 03-07-2010, 09:50
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Mijn ervaring is dat het per merk anders is, hoe je een nieuw setje binnen krijgt.

Zal wel schelen welk taiwanees kind het set in elkaar heeft gezet.




Mag toch hopen dat dat bij een FK Highsport Schroefset anders is.....
Reply With Quote
  #10  
Old 03-07-2010, 09:53
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Zie nu op de site van SKG dat ze bij een FK set onder zitten.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-08-2010, 15:41
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

Ik heb Vmaxx setje, ze zaten boven op de normale veer.
Ik heb ze alleen verwijderd om net ff iets lager te kunnen
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-08-2010, 17:01
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

bij mijn beide intrax setjes zitten ze boven
en weet wel zeker dat dit niet uit taiwan ofzo komt
maar maakt volgens mij idd geen flikker uit hoe hij zit
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold
Reply With Quote
  #13  
Old 10-08-2010, 19:58
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik zou gaan voor onder. Dat zitten ze om de demper, mocht je door een kuil rijden en de veerpoot veert volledig uit dan weet je in ieder geval zeker dat je hulpveer er niet schuin onder komt te staan. Leg je hem bovenop de hoofdveer dan heb je kans dat hij bij extreem uitveren wel verkant, aangezien de zuigerstang van de demper boven aan vele malen dunner is als het demperpatroon zelf.

Kortom, ik zou ze onderaan monteren, ook al zitten ze bovenaan. Maar voor de verende werking maakt het inderdaad niet veel uit.
Reply With Quote
  #14  
Old 10-08-2010, 20:08
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ik zou gaan voor onder. Dat zitten ze om de demper, mocht je door een kuil rijden en de veerpoot veert volledig uit dan weet je in ieder geval zeker dat je hulpveer er niet schuin onder komt te staan. Leg je hem bovenop de hoofdveer dan heb je kans dat hij bij extreem uitveren wel verkant, aangezien de zuigerstang van de demper boven aan vele malen dunner is als het demperpatroon zelf.

Kortom, ik zou ze onderaan monteren, ook al zitten ze bovenaan. Maar voor de verende werking maakt het inderdaad niet veel uit.



Ik ben het met Ruben eens, moet eerlijk zeggen dat ik ze alleen nog maar onderop heb zien zitten
Reply With Quote
  #15  
Old 11-08-2010, 04:30
BIEZELWERKS's Avatar
BIEZELWERKS BIEZELWERKS is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 750
Default

+1

Spanningsveer onder, zoals RubenD al heeft uitgelegd.

Want dat wil zeker wel eens gebeuren, dat een spanningsveer schuin
komt te staan.
Vandaar ook die ring tussen beide veren, die zorgt ervoor dat ze op
hun plek blijven..?

Dan zou je denken dat het dan niks uit zal maken, maar dat
is niet zo..
Heb 2 dempers gezien, waar de spanningveer boven zat en bij het inveren
steeds langs de demper kwam.
Hierdoor was het schroefdraad aan een kant volledig weg gesleten
Reply With Quote
  #16  
Old 11-08-2010, 06:04
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default

Gewoon der tussen uit :-)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum