Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-11-2010, 09:21
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default KKK24 boost regelen

hallo,

ik wil mijn golf 2 TD opschroeven. Ik heb me al flink verdiept in het 'diesel tunen' en kwam tot de conclusie dat de meeste mensen een bleedvalve plaatsen om de boost te regelen. Nu gingen eigenlijk alle topics die ik tegen kwam over Garret turbo's.

Na wat studie onder de motorkap zag ik dat ik een KKK turbo heb, ik meen een 24 (JR blok). ik begreep dat bij de KKK turbo's ergens een imbus zit waar je de druk mee kan bepalen (en dus geen bleedvalve nodig hebt?).

Klopt dit?
Waar kan ik de schroef vinden?
Wat is de maximale druk die de motor/turbo aankan?

ik weet dat er 1001 topics zijn over dit onderwerp, maar de antwoorden zijn vaak erg kort en onduidelijk.

Ik ben verder op de hoogte dat ik met een boostmeter moet werken en rekening moet houden met EGT waardes als ik ga schroeven.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-11-2010, 09:57
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 12-11-2010, 21:07
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Ik laat mijn k24 in de 5e versnelling wel eens 1.8 bar draaien..
wel met sprinter intercooler en metalen pakking.
1.5 bar kan die de hele dag draaien.
MAAR denk aan je koppakking,met een originele speel je russische roulette boven 1 bar.En ik heb de governor helemaal stijf gemaakt.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-11-2010, 21:12
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

@GTI POWER
Met welke stalen koppakking rijd je??
Kan hier niet veel info over vinden.
Alvast bedankt.

Gr Jan.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-11-2010, 07:52
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Hoi jan,
met de pakking van de aaz 1.9 td motor.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-11-2010, 10:10
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Super
Bedankt voor de info.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-11-2010, 14:28
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

bedankt voor de info!
Reply With Quote
  #8  
Old 16-11-2010, 02:38
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Koppakingen van het merk Victor Reinz zijn ideaal voor het zwaardere werk.

Voor de turbodruk aan te passen kan je op 2 manieren te werk gaan:
Oftewel sluit je de wastegate werking gewoon af.
Op de foto die hier reeds werd bijgevoegd is het leidinkje al reeds aangeduid in het blauw.
Als je dat gewoon weghaalt/afsluit blijft je turbo opspoelen tot hij zijn top bereikt die bepaald wordt door de snelheid van jou uitlaatgassen. Kschat ergens tussen de 1,4 bar en 1,6 bar piekdruk.

Oftewel schroef je het inbusje naar binnen (aangeduid in het rood) waardoor er meer druk nodig is om de wastegate te laten werken en de turbo dus meer druk zal leveren, de piekdruk kan je zelf regelen door het imbusje verder of terug te schroeven...
Het is wel aangeraden een turbodrukmetertje te gebruiken om de boel wat in de gaten te houden.


__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI

Last edited by Thomas : 16-11-2010 at 02:40.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum