Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-12-2010, 12:06
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default 1300 MH valt uit tijdens rijden.

hallo,

ik heb een probleem met mijn golf 2 1300 mh.
ik kan zo hele stukken rijden zonder problemen en dan valt hij opeens uit, geen gestoter helemaal niks. afgelopen zaterdag deed hij ineens helemaal niets meer.
een stukje benzine slang vervangen, rotor en verdeler kap gecontroleerd nog geen resultaat. Luchtfilter bak eraf gehaal en de remtrapsproeier eruit gehaald. deze was sterk vervuild omdat mijn carterventielatieslang kapot was. dus slang vervangen en remtrapsproeier schoon gemaakt. starten en lopen.

nu reed ik vanmorgen naar eindhoven en op de snelweg viel hij ineens weer uit, de vluchtstrook opgerold en daar gestart zonder problemen, daarna gewoon weer verder gereden.

wat kan het probleem zijn dat hij ineens uitvalt??

mvg Joebaloe
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
  #2  
Old 07-12-2010, 13:25
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Hallgever stuk?
Reply With Quote
  #3  
Old 07-12-2010, 13:33
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default

Een Mh blok heeft toch helemaal geen hallsensor??
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
  #4  
Old 07-12-2010, 13:34
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Dat uitvallen is tijdens het gas geven of heb je dan je gas los?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-12-2010, 13:37
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default

gewoon als ik een constante snelhijd rij maakt niet uit of dat 60 80 of 100 is.
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
  #6  
Old 07-12-2010, 13:41
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Eerste idee zou zijn dat de benzine toevoer wegvalt of dat er ineens geen vonk meer is in alle cilinders.

Benzine zou de pomp kunnen zijn, maar meestal hapert ie dan voordat hij uitvalt.
Ontsteking kan de bobine zijn die het aan het begeven is.

Als je aan het uitrollen bent en je laat de koppeling opkomen, start hij dan niet gewoon weer?
Reply With Quote
  #7  
Old 07-12-2010, 13:44
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default

geen idee nog niet gebrobeert ben steeds blij dat ik ergens veilig de kant kan halen. brandstofpomp is mechanisch en is ongeveer een half jaar geldeden vervangen.
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
  #8  
Old 07-12-2010, 13:48
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Dat is die in de tank denk ik, toch?
Als hij echt niet stottert lijkt het toch meer aan de kant van de ontsteking te zitten. Je zou het eens met een andere bobine kunnen proberen. Hoevaak gebeurt zoiets? elke rit of heel af en toe eens?
Reply With Quote
  #9  
Old 07-12-2010, 13:51
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default

er zit geen pomp in de tank volgensmij. de benzine word aangezogen via de mechanische pomp die achter op de cilinderkop zit.

de eerste keer was ongeveer 4 weken geleden daarna heb ik er geen last meer van gehad. afgelopen donderdag had ik het weer en zaterdag morgen. zondag en gisteren deed hij het weer goed tot vandaag.
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
  #10  
Old 07-12-2010, 14:04
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Dat zijn de lastigste problemen die af en toe eens gebeuren. Ik zou om te beginnen eens zoeken naar een andere bobine en die proberen. Wellicht bij de sloop in de buurt of iemand hier op het forum...
Reply With Quote
  #11  
Old 07-12-2010, 14:21
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Bij 'n MH zit er ook 'n opvoerpomp in de tank.

Gewoon dat zwarte ronde dekseltje van de vloer in de koffer losschroeven, kom je d'r zo bij.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #12  
Old 07-12-2010, 14:32
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Inderdaad, maar dar ligt het problem niet, want dan krijg je niet zomaar uitval.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-12-2010, 15:14
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

het vriest de laatste dagen:


Plots bevroren carb?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #14  
Old 07-12-2010, 15:15
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
het vriest de laatste dagen:


Plots bevroren carb?


Die dan bij warme motor ineens problemen geeft??
Reply With Quote
  #15  
Old 07-12-2010, 15:46
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

dat kan, bij mij begon de motor na 100 km snelweg ineens te stoterren en viel uit.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 07-12-2010 at 15:49.
Reply With Quote
  #16  
Old 07-12-2010, 16:03
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Quote:
Originally Posted by joebaloe
Een Mh blok heeft toch helemaal geen hallsensor??
Ja hoor, een MH heeft ook een transistorontsteking met Hallsensor.
Reply With Quote
  #17  
Old 07-12-2010, 16:12
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Dus even een andere ontsteking proberen.
Was bij mijn NZ ook het geval.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #18  
Old 07-12-2010, 16:22
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Dus even een andere ontsteking proberen.
Was bij mijn NZ ook het geval.


En bij mijn 1.3 was dat ook in ieder geval een van de problemen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #19  
Old 07-12-2010, 21:12
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default

bobine heb ik nog liggen dus deze zal ik eens proberen.

ik had het er vanmidag met mijn leraar over en hij dacht dat door de rijwind de lucht in de carburateur mischien bevroor. maar een golf 2 mh heeft geen zomer/winterklep. Op de inlaatbuis van het luchtfilter zit recht boven de aluminium slang die van het uitlaatspruitstuk afkomt een vaciumpotje oid, hiervanuit gaat een vacium slangetje naar het luchtfilter huis. waar diend dit voor is dit een soort klep die open moet gaan bij koud weer of wat is hier de bedoeling van??

gr Joey
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
  #20  
Old 07-12-2010, 21:46
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Quote:
Originally Posted by joebaloe
bobine heb ik nog liggen dus deze zal ik eens proberen.

ik had het er vanmidag met mijn leraar over en hij dacht dat door de rijwind de lucht in de carburateur mischien bevroor. maar een golf 2 mh heeft geen zomer/winterklep. Op de inlaatbuis van het luchtfilter zit recht boven de aluminium slang die van het uitlaatspruitstuk afkomt een vaciumpotje oid, hiervanuit gaat een vacium slangetje naar het luchtfilter huis. waar diend dit voor is dit een soort klep die open moet gaan bij koud weer of wat is hier de bedoeling van??

gr Joey
Dat is een regelklep, die inderdaad zorgt dat (te) koude lucht die aangezogen wordt, gemengd wordt met warme lucht uit het uitlaatspruitstuk (op basis van de onderdruk).

Last edited by JohanV : 07-12-2010 at 21:50.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum