Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-02-2005, 21:29
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default 1600 gti (eg) in '77er 1100 bouwen

beste mensen, naar aanleiding van mijn post 5bak onder 1100 kreeg ik van Renee een 1600 eg motor aangeboden... en gezien het feit ik graag en veel trap lijkt het mij geen slecht idee om die motor in te bouwen. mijn vraag is echter wat heb ik allemaal nodig en wat past er allemaal zowiezo niet. bij de motor zit een gedeelte van de kabelboom, de injectie, de versn bak een dynamo en de oliekoeler... er zit geen opvoerpomp bij, en ook geen uitlaatspruitstuk volgens mij, verder mist ook de motorsteun r.v. of deze past niet... wat heb ik nodig en wie heeft er evt. nog wat liggen??? bij voorbaat dank.

p.s. wie heeft er hier als qoute "eigen volkswagen eerst"want als die persoon geen bezwaar heeft ga ik dat op mijn goffel plakken...!!! :biggrin:
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #2  
Old 08-02-2005, 14:47
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Nou, als je hier zo leest op dit forum zou je toch zeggen dat hier wel mensen moeten zitten die mijn vragen kunnen beantwoorden. Heb ik iets verkeerds gevraagd of gezegd ofzo of ga ik iets onmogelijks proberen (dat lijkt me namelijk juist niet)...!!! Ik hoop toch eigenlijk wel dak nog wat reacties krijg want zo schiet het i.i.g. NIET op.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #3  
Old 08-02-2005, 15:17
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

motorsteun rechts in rij-richting aanpassen idd... baksteunen van een big block type I Golf gebruiken.. opvoerpomp moet er idd nog bij dan, en zo kom je altijd nog meer tegen...

Zou ik gelijk voor een 2.0 8v gaan, als je toch een big block inbouwen gaat.

Ik heb trouwens nog wel een 1600 blok wat in je steunen past... het gaat om een ABU. Carb's erop, kop wat bewerken en vlakken, wildere nokker erin, spaghetti erop(eigen spruitstuk past geloof ik ook) Al met al is een 130 pk wel (goed)te halen dan.

Als je bereid bent meer uit te geven heb ik ook nog wel een G40 blok voor je staan... maar daar komt meer laswerk aan steunen bij kijken.

Maar zie de link niet helemaal met een 5-bak aan een 1100 eigenlijk... ghehehe
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #4  
Old 08-02-2005, 15:18
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Je moet de rechtermotorsteun verlassen die aan het chassis zit. Je moet gewoon alles hebben wat normaal onder een golf 1 gti zit. Dus ook pomp. Complete kabelboom. Remmen zijn ook wel belangrijk.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-02-2005, 15:19
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

owjah.. de remmen idd... :p
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #6  
Old 08-02-2005, 15:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

bij mijn blokje krijg je het stukje kabelboom erbij.....
Reply With Quote
  #7  
Old 08-02-2005, 15:37
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

das wel handig
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #8  
Old 08-02-2005, 15:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

zekers!!

Reply With Quote
  #9  
Old 08-02-2005, 15:41
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Je moet waarschijnlijk ook je benzine leidingen aanpassen (je hebt dikkere nodig) en een benzinepomp monteren in je tank (opvoerpomp) en de hoofd benzinepomp.

Ik zou een supersprint uitlaatspruitstuk nemen, heb je meteen betere flow.

Leuk hoor, zo'n 1600 GTI blok. Ook prima voor veel plezier !
Reply With Quote
  #10  
Old 11-02-2005, 10:33
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

kijk, dit is info waar ik wat aan heb... weet iemand toevallig wat de benodigde druk in het brandstofsusteem is... ik had namelijk bed8 om een universele pomp tussen de leiding vanaf me tank te plaatsen... schijnt te kunnen. en wat die motorsteun betreft... ik wil hem best verlassen maar is er toevallig ook eentje die gewoon past??? en iemand die toevallig nog een spruitstukkie heeft liggen???
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #11  
Old 11-02-2005, 10:35
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

en wat betreft een nog groter blok... het liefst zou ik een dikke vette opgeboorde tweeliter inbouwen (vierkante motor) met een turbo en een eigen inj. systeem.... en vette remmen en een sequentiele bak enz. enz. maar jah, dat kost ook een heleboel knaken zeg maar.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #12  
Old 11-02-2005, 13:18
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

een 1600 GTI of 2000 GTI zullen kwa prijs en staat verhouding niet veel van elkaar schelen! maar zown twee liter is natuurlijk jonger en meestal frisser, dus wat duurder... (Maar zown standaard 2 liter zonder kat enzo moet erg snel gaan in een Golf I naar wat ik gehoord heb!)

1600 GTI moet je net zoveel voor lassen als een 2000 GTI... daar ontkom je trouwens niet aan... zitten gewoon andere steunen aan... optie voor niet lassen is een 1100/1300 of een 1600(bepaald type) nemen... 1300 G40 moet je bij een auto anders als de Polo ook voor lassen. (ivm ladersteun)

Naast de rechtermotorsteun aanpassen om een "big-block" er in te hangen kun je verder gewoon steunen van een Golf I gebruiken die daarmee is geleverd. Ik weet dit alles niet 100% zeker, en heb het zelf nog niet gedaan... maar je hoort wel eens wat.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #13  
Old 11-02-2005, 17:21
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2005, 12:02
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

dat is i.d.d. wel een aardig blokje maar die 1600 is tijdelijk... ik ben bezig om zelf een setup samen te stellen maar dat kost zoveel tijd en geld. en als je dan eenmaal de motor hebt moeten de remmen en de bak nog...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #15  
Old 14-02-2005, 12:20
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
een 1600 GTI of 2000 GTI zullen kwa prijs en staat verhouding niet veel van elkaar schelen! maar zown twee liter is natuurlijk jonger en meestal frisser, dus wat duurder...


Ik denk juist het omgekeerde .
1600 werd door iedereen weggegooid vroeger voor een 1800 omdat die 2 pk meer had
Een goeie 1600 GTI is erg schaars
Reply With Quote
  #16  
Old 14-02-2005, 12:25
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

kopuh?
Reply With Quote
  #17  
Old 19-02-2005, 16:57
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

kun je garanderen dat het een goeie is?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #18  
Old 19-02-2005, 18:22
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

hij `s al verkocht
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum