Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-04-2011, 12:39
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

Default Cilinderkop bewerken ? iemand Ervaring ?

hallo .

ik zou graag mijn cilinderkop bewerken , ik had al wat plannen ... , ander nokkenas ( iets rond de 300° of meer ) , andere klepveren , ander klepschotels . grote kleppen, korte klepgeleiders .

maar nu zou ik graag weten de in en uitlaat kanalen ? in hoever moet/kan je deze bewerken ?

de cilinderkop is een 5 gelagerde dx met nr 026 103 373 F

graag wat info .

mvg nicky
Reply With Quote
Old 23-04-2011, 13:25
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular

Je moet als eerste een luchtdremel hebben met carbid frezen, je inlaat poort 33mm maken, dan gebruik je een oude klep of een uitlaat klep die is geloof ik 33mm die probeer je dan door de poort de krijgen stopt i frees je de bellemering weg. Frees alleen van de bovenkant af zo weinig mogelijk van onder. Als je poort groter begint te worden probeer je een soort venturi efect te krijgen zon 8 graden moet de hoek zijn. Je klep zitting moet je in een andere hoek laten slijpen normaal is i 45gr, nu vraag je of ze er 3 hoeken in slijpen.

Werk je de poort af met korrel 120 schuurpapier niet te fijn, lijkt allemaal mooi dat gepolijst enzo maar werkt niet. Uitlaat poort maak je gewoon naar de pakking.

groter dan 33mm heb ik de poorten niet gemaakt nog zelf, groter maken kan je wel in koelkanalen te recht komen of bij je kopbouten.

Wat ga je rijden? ik ken iemand die heeft pcies zelfde bewerking uitgevoerd rijd met 320 gr nokkenas 48mm weber 194pk uit een 1800 8v.
Reply With Quote
Old 24-04-2011, 17:25
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
Je moet als eerste een luchtdremel hebben met carbid frezen, je inlaat poort 33mm maken, dan gebruik je een oude klep of een uitlaat klep die is geloof ik 33mm die probeer je dan door de poort de krijgen stopt i frees je de bellemering weg. Frees alleen van de bovenkant af zo weinig mogelijk van onder. Als je poort groter begint te worden probeer je een soort venturi efect te krijgen zon 8 graden moet de hoek zijn. Je klep zitting moet je in een andere hoek laten slijpen normaal is i 45gr, nu vraag je of ze er 3 hoeken in slijpen.

Werk je de poort af met korrel 120 schuurpapier niet te fijn, lijkt allemaal mooi dat gepolijst enzo maar werkt niet. Uitlaat poort maak je gewoon naar de pakking.

groter dan 33mm heb ik de poorten niet gemaakt nog zelf, groter maken kan je wel in koelkanalen te recht komen of bij je kopbouten.

Wat ga je rijden? ik ken iemand die heeft pcies zelfde bewerking uitgevoerd rijd met 320 gr nokkenas 48mm weber 194pk uit een 1800 8v.

dank voor de info :

waarmee ik zal rijden .
2.0 8v met dieselkrukas
en voor te starten ( want deze heb ik nog liggen ) 40 mm webers .

Last edited by Scirocco_1600 : 24-04-2011 at 17:47.
Reply With Quote
Old 24-04-2011, 20:20
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
dank voor de info :

waarmee ik zal rijden .
2.0 8v met dieselkrukas
en voor te starten ( want deze heb ik nog liggen ) 40 mm webers .

40 is te klein zou 45 of 48mm nemen
Reply With Quote
Reply

Posting Rules