Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-05-2011, 21:36
aptabak aptabak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2011
Posts: 4
Default luie bora

Ik rijd nu ongeveer een jaartje in een Bora,bouwjaar 2002 - 1.6 - 16v
Hij is waarschijnlijk van een ouder echtpaar geweest die hem met de 60km al in de 5de versn. gooide.
Het blok is ECHT lui,wat kan je daar nu nog aan doen? Mag natuurlijk wel iets kosten,maar het moet wel binnen de perken blijven
Reply With Quote
  #2  
Old 26-05-2011, 00:10
Dexizzle's Avatar
Dexizzle Dexizzle is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 139
Send a message via MSN to Dexizzle
Default

Dat ding flink wakker trappen!
Reply With Quote
  #3  
Old 26-05-2011, 11:41
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Dexizzle
Dat ding flink wakker trappen!

Inderdaad, gewoon een dagje naar de duitse autobahn
Reply With Quote
  #4  
Old 26-05-2011, 11:49
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

vertel mij eens hoe iets mechanisch lui kan worden??
Reply With Quote
  #5  
Old 26-05-2011, 12:20
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Quote:
Originally Posted by ids
vertel mij eens hoe iets mechanisch lui kan worden??

door hem met 60 in de 5 te gooien....




maar nu zonder gekheid. ik kocht een scirocco die nog nooit boven de 4000 toeren geweest was. ding was echt traag. (ik had vergelijking want had het zelfde blok daarvoor in een andere scirocco). gewoon een paar keer richting het rooie toeren gebied, in de 3de versnelling. daar gaat zo'n blokje gewoon beter van lopen. wel eerst warmdraaien enz enz natuurlijk. het hoeft niet stuk...

(misschien heeft het met vieze verbrandingskamers te maken?)

Last edited by 1982kameiX1 : 26-05-2011 at 14:15.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-05-2011, 14:00
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Heeft idd te maken met koolafzetting op de kleppen en zuigers e.d. Keertje bij hogere snelheid terug naar een lagere versnelling en laat maar even brullen, dan gaat de luïigheid er wel uit.
Maar idd eerst goed warm rijden (minstens kwartiertje tot twintig minuten).
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #7  
Old 26-05-2011, 14:00
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by ids
vertel mij eens hoe iets mechanisch lui kan worden??

Vervuiling op onder andere verstuivers, kleppen, verbandingsruimte en zuigerveren.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-05-2011, 14:17
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

af en toe schoonbranden NA GOED WARMRIJDEN kan bij geen enkele auto kwaad
Reply With Quote
  #9  
Old 26-05-2011, 16:36
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Denk ook eens aan de stootrand in de cilinder.
Deze komt ook laag te liggen als je nooit veel toeren maakt.
Als de stootrand erg dik is kan je je motor niet eens meer goed wakker rijden en zal je alleen maar je bovenste zuigerveren kapot rijden.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #10  
Old 26-05-2011, 18:18
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Goede service beurt geven doet ook wonderen, bougies, brandstoffilter luchtfilter e.d.

+ dat een 1.6 in een bora niet echt snel zal worden want dat zijn ze gewoon niet
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #11  
Old 26-05-2011, 18:52
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Even loggen en kijken of je luchtmassameter nog wel goed is.
Verder service doen met oa. luchtfilter vervangen en dan warm rijden en door trappen.

Wij hadden lang geleden een Renault Espace met 13.000km stadskilometers, deze was ook niet voorruit te branden. Aangezien deze motor geen toeren wilde draaien schakelde wij bij 100km/h een paar versnellingen terug met volgas.

Koppakking ging er wel uit, dus vorige eigenaar zal wel koud getrapt hebben.

Daarna liep deze auto 195km/h op de teller, en dat was snel voor een 2.0liter.

Groet yal
Reply With Quote
  #12  
Old 26-05-2011, 21:13
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

@YAL,

Denk eerder dat t komt doordat t een Renault is.... no hard feelings... maar het zijn gewoon kut auto's
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #13  
Old 30-05-2011, 08:28
Sjaak_73's Avatar
Sjaak_73 Sjaak_73 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 393
Default

Waar ik wel goeie ervaring mee heb. Met dit soort problemen

Busje injectie cleaner tunup van vw in een halve tank brandstof

En dan idd flink stuk rijden en ook in hoge toeren af en toe

Heeft bij mij al paar keer goed gewerkt

Mvg Sjaak
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum