![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik zit met een dringende vraag.. hopelijk willen jullie mij helpen? Ik heb een Touran 1.9 TDI (74 kw) van 7/2007 te koop zien staan, 109.000 km en een menselijke prijs, het model bevalt me heel erg dus heel veel zin om die te kopen. Ik stam echter uit een grote familie van gepatenteerde Toyota rijders
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wij hebben er sinds 2 maanden 1. Ook een 1.9tdi. Hij bevalt goed en rijd lekker soepel. De auto heeft nu al iets meer dan 4000 km gereden zonder problemen. Het enige wat me aan de auto opvalt is dat die vrij stug is afgeveerd en er wel wat rammeltjes in het interieur zijn(mede door de stugge afvering denk ik) Maar qua luxe, ruimte en gebruiks gemak(veel bagage op vakantie en 3 kids) zou ik niet anders meer willen.
|
|
|||
|
|||
![]() hogedruk pomp op de cilinderkop wil nog weleens kapot gaan waardoor je ook de opvoerpomp in de tank en het brandstoffilter moet vervangen.
verder niet zo heel veel problemen met de dieselmotoren ( benzine motoren ander verhaal ![]() touran zelf kwa carrosorie is ook niet slecht, wil weleens een raammechaniek kapot gaan maar daar hebben meer merken last van. hou wel rekening met de distriebutie riem, die moet uit me hoofd gezegd bij de 120.000km dus die komt er wel aan. uiteraard is het altijd fijn als hij netjes dealer onderhouden is |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En hoe reageren die als jij met een VW aan komt zetten ? Begrijp me niet verkeerd hoor, hoe meer VAG op de weg, hoe beter, maar als jij voor ieder lampje dat stuk is de hoon van je familie over je heen krijgt... Quote:
Het zijn best aardige mensen ![]() Quote:
Dat komt omdat als je auto het goed doet, je daar geen leuk verhaal van kan maken. De ellende komt altijd meer op het net terecht als de tevredenheid, niet alleen met auto's trouwens. Quote:
Dat zijn ze over een Prius ook, om nog maar te zwijgen over Corolla d4d's die dynamo's eten als kleine kinderen liga... ![]() Ga gewoon lekker ermee proefrijden en kijk of het een auto is waar jij en je vrouw (als je die hebt) je thuis in voelen, haar mening is daar ook doorslaggevend in is mijn ervaring. Kijk of ie volgens VW specificaties onderhouden is en wat er aan service historie bij zit, dan heb je een indruk van hoe er voor gezorgd is. Bevalt ie ? gewoon doen. Ben jij lekker de paria van de familie ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Dat de hogedrukpomp kan overlijden, klopt. M
aar dit geld alleen voor de nieuwe generatie 2.0 diesels. De 1.9 die jij wilt kopen is een pompverstuiver. Een motor van de oude generatie. Die werken volgens een ander principe (pompverstuivers i.p.v. die speciale pomp) en dat is een beproeft concept (word toegepast sinds 1998) dus die motor heeft echt geen kwaaltjes. Ik als VW gek zeg: Kopen die auto. Het zijn fijne auto's met een goed onderstel. Met alle respect Toyota kun je altijd weer gaan rijden als je bejaard bent of besluit dat je toch geen smaak hebt. |
|
|||
|
|||
![]() Beste mensen, wreed bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ga die eigenaar vandaag nog terugbellen en een testritje regelen
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
haha! ![]() p.s laat het ons even weten of je hem gekocht hebt ja of nee, met foto's natuurlijk ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ben benieuwd of er een Touran gekomen is ?
|
|
|||
|
|||
![]() @iedereen: bedankt voor jullie reacties en goede raad! Helaas moet ik u meedelen dat het uiteindelijk géén 2dehands Touran geworden is.. maar een nieuwe Opel Zafira. Vond Touran mooier, maar het draait zuiver om de centjes - de Opel dealer gaf ons een offer we couldn't refuse. En bovendien ook nog 800 € méér voor mn Avensis. Dus .. ik zit voorlopig niet bij de grote VAG club.. Toch bedankt allemaal!! Groetjes!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Aan dat lijstje kunnen we Opel toevoegen ![]() Maar veel plezier ermee ! En als je eens een mk1/2 voor de hobby erbij koopt.... ![]()
|