Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-04-2005, 13:58
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default 1800 motor met 90pk

hoi
ik heb een 1800 motor uit een golf 2 gekocht voor in mijn golf 1 te steken
nu wil ik de motor meer pk's doen krijgen ik weet dat ik een andere nokkenas moet steken maar past die van een 1800 gti motor er ook op ??
en heeft er iemand ervaring met motorfiets carbu's ??
wat ik ook nog wou weten wat voor collector ik juist moet steken
greetz vwfreakske
Reply With Quote
  #2  
Old 28-04-2005, 15:59
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

voor motorfiets carbs: serge pot
inlaatspruitstuk zal zelfbouw moeten zijn.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #3  
Old 28-04-2005, 16:09
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

en hoe zit het dan met het vermogen en het verbruik en nog een vraagje ik ga de coulasse een milimeter en half laaten vlakken ook voor meer vermogen moet ik dan grotere klepen steeken??? en wat kan ik nog doen greetz
Reply With Quote
  #4  
Old 28-04-2005, 16:34
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

je kan beter een gti blok kopen en deze opwaarderen , om veel vermogen uit een 90 pk blok te krijgen moet je denk ik de portemonnee los trekken.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #5  
Old 28-04-2005, 17:10
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

ja dat weet ik maar er steekt nu een 1500 jb moter in en hier in belgie is de wet gevig niet mals ze doen hier moeilijk en een 1800 is de zelfde blok ook een carbu dat zien ze niet van een gti dat is met injectie ik kan dus niet veel doen langs deze weg heeeeelp greetz
Reply With Quote
  #6  
Old 28-04-2005, 17:13
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Je kan wel een GTI kop gebruiken vanwege de grotere kleppen, en dan de injectorgaten afdichten.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #7  
Old 28-04-2005, 18:35
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

hoi alvast bedankt voor al de informatie
maar wat word er juist bedoeld met de injectors afdichten ??
greetz vwfreakske
Reply With Quote
  #8  
Old 28-04-2005, 21:14
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

dicht = niet open

daar waar normaal injectoren zouden zitten hou je een gat over. Of je maakt het gat dicht of de injectoren, zolang het maar dicht is.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #9  
Old 30-04-2005, 15:46
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

heb vandaag men motor uit elkaar ge haalt in de celinder op de pistn ligt van dat zwarte spul nu mijn vraag is de pistons van een gti 1800cc passen die ook in een gewone 1800cc en hoe zit het nu met men kleppen welke moet ik steken ik ga proberen dat ik hem van de zomer af heb dus ik heb nog info nodig al vast bedangkt greetz
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2005, 09:52
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

de 1800 romp motoren zijn van de 8v zowel gti als normaal allen gelijk.
enigste dermate verschil is de nokkenas en de gaten in de kop voor de injectoren
dus is een 90 pk blok ,net zo makkelijk snel te krijgen als een gti blok
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #11  
Old 01-05-2005, 15:22
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

dus als ik een nokkenas van een gti en de kleppen steek en de coulasse laat vlaken 1,5 mm heb ik een snelle motor moet ik ook de benzinne pomp van een gti steken en zijn er andere pistons ik wil die ook eventuweel ook veranderen alvast bedankt voor de info greetz steven
Reply With Quote
  #12  
Old 01-05-2005, 15:35
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ik heb ook een 1800 met standaard 90pk, weet niet hoeveel ik er nu heb, maar hij is een stuk feller.

gti 8v nokkenas
kop geflowd
inlaat geflowd.

en als je er dan dubbelle carbs op zet....

grotere kleppen gaat niet passen dan kan je beter een gti kop/coulasse erop zetten. moet je alleen de injectorgaten afdichten...zoals al gezegd
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #13  
Old 01-05-2005, 15:41
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

past de collecteur dan ook en over hoeveel pk spreken we dan +- ik ga ook de in en uitlaat polieren greetz steven
Reply With Quote
  #14  
Old 01-05-2005, 16:20
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

wat bedoelt men met geflowd de kop is dat het zelfde als vlaken en inlaat geflowd . kan ik ook anere pistons steken die van mij zien wat zwart van boven greetz
Reply With Quote
  #15  
Old 01-05-2005, 17:07
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

zuigers zwart van boven is geen ramp ,je moet hem een keer goed warm rijden .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #16  
Old 01-05-2005, 21:02
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

die van mij waren ook zwart van boven, komt wel goed na ene keer warm rijden zonder olie lekkage. serge heeft de mijne onder handen gehad, en pekaas schat ik op een 100 en een beetje...
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #17  
Old 02-05-2005, 05:59
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

ik wil julie nog eens bedangken voor de info ik ga het eens proberen nog een vraagje de collecteur van een gti dat past dan ook greetz vwfreakske
Reply With Quote
  #18  
Old 05-05-2005, 13:52
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

hallo ik be op zoek naar een coulasse en een nokkenas voor een gti ik heb er een gevonden voor 200 euro is dat veel er zit wel een collecteur bij of is dat de prijs greetz vwfreakske
Reply With Quote
  #19  
Old 09-05-2005, 17:15
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

het is dus zo ver ik heb men motor uit elkaar ge haalt nu men vraag hoe haal ik men klepen uit de coulass ??????? greetz vwfreakske
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum