#1
|
|||
|
|||
Aankoop Lupo
Hallo allemaal,
Morgen gaan mijn vriendin en ik kijken bij 2 Lupo's. Vriendin zou graag een wagentje kopen voor de paar kms die ze moet rijden ( woon-werk ongeveer 10 km/dag). Kunnen jullie ons vertellen waar we zeker moeten op letten? Eentje waarbij we gaan kijken is een Lupo van 2002 met een 1400cc motor benzine. Wagen heeft 102k km gelopen en zou in goede staat zijn. Er zouden pas 2 kleppen vervangen geweest zijn waar ik mij toch wel vragen bij stel.. 2de wagen waar we naar gaan kijken is een 1000cc benzine met 74k km. Altijd onderhouden in de garage. Is met zo een 1000cc nog een beetje vlot te rijden? Of kunnen we beter voor een iets zwaarder model gaan? (snelweg zal ze zelden gaan doen)
__________________
. |
#2
|
|||
|
|||
Ik zou niet de moeite nemen om die eerste gaan zien als ik al hoor dat er kleppen vervangen moesten worden. Auto's genoeg op de wereld, je mag gerust je eisen hoog inzetten, dat verkomt dat je enkel naar wrakken gaat kijken die het toch niet worden.
En ivm de kms, bijna geen snelweg, is de 1000 cc genoeg (hij gaat waarschijnlijk vlot door de versnellingen, vlot rijden is subjectief).
__________________
www.golfmk2.be |
#3
|
||||
|
||||
Een 1.0 is echt huilen! Als je dan een lupo wilt zonder vermogen kijk dan voor een 1.4 8v, rijd veeeele malen beter.
__________________
#9 Lupo 1.9TDI |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Bullshit....1.0 AHT blokje loopt heerlijk. Zijn geen snelheidsmonsters, maar komt prÃ*ma mee in het verkeer. En met 1:15/1:16 verbruik mag je dan niet klagen. Heb er een jaar probleemloos in gestuurd en zou zo weer eentje kopen.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
Let bij de 1.0 wel op dat je de juiste motorcode hebt.
Wij hadden ééntje met een blok dat ook in Skoda's gebruikt word. Heb nog nooit zo'n drama blok mee gemaakt als dat !!!! En die had nog maar 60 dkm gelopen of zo. Ik weet niet hoeveel verschillende type's motoren er bestaan van de 1.0, en welk type wel goed zijn, maar zoals ik al zei: LET OP !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#6
|
||||
|
||||
Ik rij zelf in een lupo sdi (60 pk), rijdt prima. Nu hoef ik ook niet knetter hard te rijden, dat scheelt. Wat Rene hierboven ook zegt, met zo'n 1.0 rij je ook nog eens zuinig...
__________________
'10 Skoda Yeti '12 Skoda Citigo |
#7
|
|||
|
|||
Zo'n AHT rijdt prima, andere 1.0 motoren weinig positiefs over gehoord. AHT is dat Skoda blok, schijnt uit een Favorit te komen...
|
#8
|
||||
|
||||
Mensen kom op, genoeg Lupos in de aanbieding, koop lekker een 1.4 8v, dan zit je veilig. Zo een 1.0 vind ik persoonlijk voor geen meter rijden.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Dailys: Passat W8 Station & T4 California |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb zelf een 1.0 gehad en rij op het moment in een sdi. Het type 1.0 wat ik heb gehad kwam totaal niet mee in het verkeer en het verbruik was ook al om te huilen.
De sdi rijdt daar in tegen een heel stuk beter. Had ik ook een AHT SandRa-GT?
__________________
#9 Lupo 1.9TDI |
#10
|
||||
|
||||
Hangende deuren
Roest rond handgreep achterklep Carter ventilatie Deur slot links in de deur gaan vaak stuk Sloten in handgreep google maar eens of http://www.lupoclub.nl/phpbb/index.php
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#11
|
||||
|
||||
Versnellingsbakken zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Verder erg fijne wagentjes.
Heb zelf een 1.4 8v. Maar hoor van verschillende mensen dat de 1.4 16v net zo of zelfs minder benzine verbruikt. en heb je 15pk meer. Enigste probleempje wat wel eens voorkomt bij de 1.4 16v en volgens mij ook bij de 1.0 is dat er vocht in de carterventilatie gaat zitten die bij vorst dan kan klappen. Maargoed daar hoef je de auto niet voor te laten staan, gewoon zorgen dat je dat een keer schoon laat maken, en na laat kijken dan weet je zeker dat je dat probleem niet tegen gaat komen.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#12
|
||||
|
||||
beetje laat maar sinds kort een lupo 1,4 16v erbij. je komt niet vooruit, de cv is een grote ellende epc lampje brand soms en onderkant overal roest met 140dkm ik hou um wel maar zou nooit weer een kopen
ze liggen wel als een blok op de weg haha net een kart vooral als je de auto uitrust met een goeie schroefset oja en de afstandsbediening en alarm doen het nu ook niet. en controleer vooral of de auto al verwarmde carterventilatie heeft (mijne gelukkig wel.)
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#13
|
||||
|
||||
zelf een 1.4 16V hebben.. maar geen problemen! nu 186000 op de teller en geef hem goed onderhoud.. en heb er nog elke dag plezier van, maak zo'n 1000km per maand, komt goed van zn plek (voor het dagelijkse verkeer)
minpunten kan ik niet noemen alleen moet je er geen problemen mee krijgen want dan word het duur! mja das VW
__________________
- 2005 Volkswagen Typ 6X Rave 1.4 MPI 8v Open "R". - 1975 Volkswagen 1200 Aircooled flat4. Low&slow - 1994 Volkswagen Typ 2F Coupe Prego plus. |