![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ben op zoek naar een goedkope auto (200-300€) met wat werk aan en heb een polo gevonden waarbij de distributieriem 1 tand verschoven is. Nu kan ik me er weinig bij voorstellen wat dat betekent op vlak van motorschade. Is dit maar een klein onbenullig iets, of is er een grote kans dat alle kleppen krom zijn enz?
Iemand die kan helpen? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb ooit een 16v blok gedaan waar de snaar 1 tandje verschoven was maar die had alleen minder vermogen. Geen schade verder. Maar? Weet je zeker dat het maar 1 tandje is.....want meer is schade |
|
|||
|
|||
![]() Als het echt zo is, dan heb je mazzel.. maar oh wee als het mis is gegaan..
ik zou zeggen staan laten, en verder zoeken.. goedkope polo's zijn er zat. |
|
||||
|
||||
![]() Hangt er vanaf, maar als ie nu op 4 pitten loopt, zou ik hem lekker goed zetten en knorren maar
![]() Maar wat dutchblade zegt gaat ook op..... ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Zolang er niks raakt mist de motor alleen vermogen.
Mijn 16v kan ik zo 2 of 3 tanden verkeerd zetten zonder dat deze iets raakt...
|
||||
|
||||
![]() 1 tand valt mee en zal geen schade hebben.
|
|
||||
|
||||
![]() Misschien eens gaan zien dan en testen of het motortje nog loop? Want als ik het zo hoor zou de motor nog moeten lopen als hij maar 1 tandje verschoven is.
Voor een vraagprijs van 200€ kan ik het op zich wel wagen denk ik, dat haal je er in onderdelen en schroot toch uit (voor het geval het toch niet lekker zit). |